Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Nonni, eilen sitten räjähti tuo mun ensimmäinen tauluteleviissio. 7 vuotta kesti ja maksoi aikoinaan jotain 2600e, 42#" tuumanen :D.

Nyt sitten vähintään 50" töllö pitäisi hankkia. onko jotain viimeaikaisija testejä löytyypi isoille telkuille niin ei muuta kuin linkkiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Linkkiä ei ole, mutta viimeaikaisia testimenestyjiä on sonylta W805 sekä EISA 2013 palkittu KDL-55W905 EUROPEAN TV 2013-2014 - Sony BRAVIA KDL-55W905A | EISA - The European Imaging and Sound Association

MBnetin testissä pärjäsi myös LG 55LA660V joka ei paljoa tuolle sonyn W805 hävinnyt. Gigantista taitaa löytyä kaikkia kolmea joista itse ajattelin valita seuraavan töllöttimen joulun alennusmyynneistä. Etenkin toi LG ja W805 on hinnan puolesta budjetissa, mutta valinta kohdistunee tuohon W805 malliin, käyttö tulee olemaan 33% ps4, 33% tv ja 33% elokuvia bd:ltä. 1% jätetään emännän käyttöön :D

joo noita mä kattelin mutta verkkokaupasta ne mulle möi tommosen sampsunksin. Kovasti olisin ollut kiinnostunut siitä ultra hd töllöstä muttei se mulle sitä halunnut myyä niin tul tommonen joku ihan perus 55". terävä on kuva kun hobittia vähän tölläsin ja tänään ajattelin testata minkälainen tuo 3d jutska on noissa telkkareissa.

Linkkiä ei ole, mutta viimeaikaisia testimenestyjiä on sonylta W805 sekä EISA 2013 palkittu KDL-55W905 EUROPEAN TV 2013-2014 - Sony BRAVIA KDL-55W905A | EISA - The European Imaging and Sound Association

MBnetin testissä pärjäsi myös LG 55LA660V joka ei paljoa tuolle sonyn W805 hävinnyt. Gigantista taitaa löytyä kaikkia kolmea joista itse ajattelin valita seuraavan töllöttimen joulun alennusmyynneistä. Etenkin toi LG ja W805 on hinnan puolesta budjetissa, mutta valinta kohdistunee tuohon W805 malliin, käyttö tulee olemaan 33% ps4, 33% tv ja 33% elokuvia bd:ltä. 1% jätetään emännän käyttöön :D

Hommasin just ton KDL-55W905. Ihan päällikkö kun ei vielä ole intoa siirtyä UHD-sarjaan.

Oisit laittanu 500€ lisää, ni ois saany 55" Samsungin UHD töllön.
Samsung 55 3D Smart LED-TV UE55F9005XXE - Gigantti

Ei tainnut sillon olla tarjouksessa kun omaani ostin + aina se 500€ pitää pistää, että saa sen "paremman", johonkin vaan pitää vetää se raja :) Itse en vielä näe hirveästi iloa tuolle UHD:lle muussa kun Bluray käytössä. Nytkin jopa itsellä näkyy 2 kanavaa HD-laatuisena...

Höpöhöpö, taas yksi perustelematon väite. Uusimmat samsungit ovat saaneet nimenomaan nopeudesta laajalti kehuja.

Miten niin perustelematon? Useampaa kappaletta testannut. Ihan tautisen hitaita, vaikea käyttää ja jossain kolmen tonnin "huippumallissa" kake on sellainen, että toimii vain kärki alempana kuin perä.

Teksti-tv:n, hitaan kanavanvaihdon, hitaiden valikoiden ja onnettomien smart ominaisuuksien (ihan turha ominaisuus mulle, mutta kyllä mainostettu ominaisuus pitäisi toimia) lisäksi joissain on semmonen vitun ärsyttävä *plim* ääni kun töllön avaa. Ominaisuuden pois kytkemisestä en tiedä.

Kaveri oli ylpeä viime kesänä ostamastaan 46" tai 55" uber hienosta ja kalliista samsungistaan. Tais mennä joku kuukausi, kun sanoi, että mun 600 € thomsonin räppänä on parempi televisio.

En ole testannut alle 1/2 vuotta vanhaa samsungia.

Ai sun Tomson on parempi kuin 3te:n Samsung?:hyper: Kyllä minä käyttäisin thomsonia verkon painona ainoastaan. Vitun paska kuva, muovinen romu ja hidas kuin eläkeläinen.

Ei ole kyllä hidasta nähnykkään. Eilen vein omani kaverille lainaan jonkun 28" samsungin tilalle, niin se sanoi jo ekan käynnistyksen jälkeen, että ompa nopea. Tuosta kuvanlaadustakin taisin mainita jo, ei se kaikkea korvaa.

Mulla on edellisen sukupolven Samsungin 55" smart tv ja se on normaali käytössä ihan hyvä, mutta jos tonne valikoihin menee pyörimään ja vaikka youtubea koittaa katsoa niin se on ihan vitun hidas ja lagaa niin saatanasti. Tarkoitan siis valikoissa liikkumista tai tekstin kirjoittamista. Mieluummin työnnän kuumia neuloja kynsien alle kuin kikkailen ton kanssa. Ihan vitun paska. Onneksi ei tarvitse siellä valikoissa paljoa pyöriä ja normaali tv:n katselu onnistuu kyllä ihan ilman verenpaineen nousua.

Makkariin kolmos töllöksi tuli kokeiltua Thomsonia ja takaisin piti viedä liikkeeseen. Oli niin huono kuva, hidas ja se kaukosäädin. Ihan kuin vuodelta 1923. Nyt tosin huomattavasti kalliimpi uuden sukupolven smart tv Samppa makkarissa ja rahalla saa.

Ajattelin vaihtaa 10 vuoden jälkeen tykin telkkariin. Joten mikä tekniikka on paras pelaamiseen? Siis ettei ole mitään vammaista lagia. Leffatkin pitäis näyttää hyvältä, 3D:tä ei saa olla, siitä paskasta en ala maksamaan. Plasma, led, ??? Minimi 60 tuumaa.

Tänään tuli käytyä kattelemassa noita 55" töllöttimiä paikallisessa kikantissa. Vaivaiset 45 min joutu odottelemaan myyjää ja mitään ei oikein irti saanut vaikka kuinka yritin tivata noiden sonyn w807 ja Samsungin f667755xxx mikälie numerosarja kuvanlaadullisista eroista, input lageista yms. mutta eihän se myyjä niistä mitään tiennyt. Hintaa oli kummallakin 1499 lapussa. Myyjä keskittyi esittelemään niitä helevetin appseja mitä telkuista löytyi eikä osannut sanoa mitään niiden kuvanladusta kumpi parempi ps4 käyttöön ja kummassa on parempi konversio sd --> HD eli siis kummalla on parempi katsoa noita peruskurakanavia. Mutta ostopäätöksen tein ihan sillä perusteella että sonya on tulossa erä ainakin paikalliseen myymälään erä hintaan 999€ Eli kuvanlaaduista viis vaikka tehdasasetuksilla sampsunki vei sonya 100-0 minun silmissäni. Kyllä tuollaisen töllön ihan mielellään tonnilla ostaa :D Samppa olisi lähtenyt mukaan 1400 sen ihme näppiksen kanssa. Samalla kysäisin vielä tarjousta astetta kalliimmasta 7005 sarjalaisesta ja se olisi irronnut mukaan 1650€.

E. Tuleepas melkosta kapulakieltä kirjotettua iPhonella näpytellessä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom