Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäis kans uus telkkari hakea, 50 tuumaista Samsungia oon kattellu. Tonnilla sais 200 Hz pelin ja siihen 300 euroa lisää niin 600 Hz.
Huomaako noissa käytännössä eroa kuvanlaadussa, pleikkaria tulee hakattua aika paljon?

- - - Updated - - -

Ja vielä, noissa on nettisysteemit nykyään, saako sitä kautta tilattua esim. kiekkopelejä ruutu.fi:stä suoraan?
Itse en pelkästä hertsien nostosta maksaisi 300€?
Tosin yleensä on jotain muitakin "herkkuja" lisätty!
600 Hz:n TV:n ja 20 Hz:n TV:n vertailu | Sony

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katos joo, antenniverkkoon tulee. Osaakko vielä sanoa miten tuo netti noissa pelittää, pystynkö tilaan kiekkopelejä suoraan telkkariin?
Luultavastin huomattavastin paremmin, kuin mun 2v vanhassa Samsungissa;)
Tarkoitan tuolla sitä, että luulisi 2v kehitystä tapahtuvan.
Omassa esim tuo Muzu tv kaatuu lähes joka kerta ja Youtube aina silloin tällöin.
Kannattaa kysellä muutamalta myyjältä, että kuinka toimii.
Esim Netflix toimii Pleikkarin kautta täysin moitteitta, niin miksei tämän päivän äly-tv:kin

Itse ostin Kruunuradiosta Panasonicin TX-P50ST60Y plasmatelkkarin ja kuvanlaatu on kyllä erittäin hyvä. Ei mitään valittamisen aihetta. Suosittelen kyseistä mallia hintaluokassa 1000€.

Itse ostin Kruunuradiosta Panasonicin TX-P50ST60Y plasmatelkkarin ja kuvanlaatu on kyllä erittäin hyvä. Ei mitään valittamisen aihetta. Suosittelen kyseistä mallia hintaluokassa 1000€.

Tätä olen itsekkin katellut 55" taitaa olla siinä 1500e paikkeilla, kerrohan vähän lisää kokemuksia kunhan niitä tulee. Lähinnä mietityttää toi kiinnipalaminen, että onko se enää noissa uusimmissa ongelma? Ja mites jos nyt jotain rallipeliä haluis pleikalla pelata niin häiritseekö viive?

Tätä olen itsekkin katellut 55" taitaa olla siinä 1500e paikkeilla, kerrohan vähän lisää kokemuksia kunhan niitä tulee. Lähinnä mietityttää toi kiinnipalaminen, että onko se enää noissa uusimmissa ongelma? Ja mites jos nyt jotain rallipeliä haluis pleikalla pelata niin häiritseekö viive?

Jos tarkoitat plasmaa, niin siinä ei ole sitä viivettä, niin kuin LCD;)
Tosin taitaa uusissa Lcd tv se olla hyvin olematon.
Taitaa olla jo automaatiikkaa estämään palamisen, kun ei nyt kauheastin ole itellä ja kaverin plasmassa ollut ongelmia, vaikka molemmilla muksut pelaa päivittäin pleikkaa.
Itellä on 2v Samsungin plasma ja kaverilla on 3v vanha Panasonic:jahas:

Meinaan vaan kun kaikki muut videot menee heittämällä sisään mutta netflix sanoo että jotain meni vikaan yritä myöhemmin uudelleen. Netflix myös puuttuu töllön omilta listoilta (suomiversio?) vaikka se ihan selkeästi ulkomaisilla saitilla on sisällä natiivisti. Outoa koska pixmaniasta on ostettu.

Voi stana, mun n. 7 vuotta vanhaan lcd-sonyyn ilmestyi koko pystymitallinen vihreä viiva. Paneeli paskana???

Nyt sitten ehkä uuden töllöttimen osto. Panasonicin plasma vai sonyn led(lcd)? Aika perus töllöttämiseen tulee, mutta ei osaa päättää kumman ostaisin. Täytyy käydä liikkeessä vertailemassa.

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Juttelim paikallisen radio & tv huollon kanssa jokin aika sitten. Ne meinas, että 100-150 € maksaa taulutelkkariin paneelin vaihto.

Toki eri asia, jos nyt jo uuden haluat ;)

Itse ottaisin mielummin lcd:n. Plasmassa on härö kuva IMO.

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Juttelim paikallisen radio & tv huollon kanssa jokin aika sitten. Ne meinas, että 100-150 € maksaa taulutelkkariin paneelin vaihto.

Toki eri asia, jos nyt jo uuden haluat ;)

Itse ottaisin mielummin lcd:n. Plasmassa on härö kuva IMO.

Mä taas kuulin tänään, että paneelin vaihtoa ei kannata. Maksaa paljon enemmän, kuin töllöllä arvoo eli uutta töllöö ostaan vaan. Ostan varmaan vaan jonkun 42 sonyn ledin, joka menee "vuoden" päästä lasten töllöksi sitten kun päästää muuttaan uuteen taloon. Itse haaveilen jostain isommasta näytöstä, n. 65".

Jos absoluuttisesti parasta kuvaa haluat, niin panan VT tai ZT -sarjan töllö kehiin. VT-sarja ei ole edes varsinaisesti hinnalla pilattu jos vertaa noihin LED-kikkareisiin.

Olin kanssa katsellut tuota Samsungin UE46F6400

Samsung UE46F6400 46" 3D LED televisio, 200 Hz, WiFi, USB-PVR. | 3D | 46" | Verkkokauppa.com

Ostosten aikana päädyin kuitenkin LG:n 47LA640S koska oli päivän tarjouksessa 699€ (ovh. 850€).
LG 47LA640S 47" Cinema 3D LED televisio. | 3D | 47" | Verkkokauppa.com

Sain tuuman enemmän enkä katsonut että olisin sadalla eurolla saanut speksien mukaan rahalle vastinetta?
On kyllä huikee kuvanlaatu. En pitäny tota 3D:tä mitenkään hankintakriteerinä, mutta eilen kun löi lasit päähän ja Iron Man 3 peleille niin onhan se nyt hieno!

Hey! Ajattelin hommata jonkun toosan perus pelailuun (PC/xbox) , leffojen katseluun ja selaamiseen toiseen huoneeseen. Tohon 300-400€ hintaluokkaan päädyin ja kumpaako suosittelisitte:

LG 27MA43D 27" Full HD IPS LED TV-monitori. | 25 - 30" | Näytöt | Verkkokauppa.com
vai
Thomson 39FU5253 39" LED televisio, 100 Hz, USB-PVR*, 3 x HDMI. | LED | 32 - 39" | Verkkokauppa.com

toki saisi alemmassa 12 tuumaa lisää, mutta kärsiikö kuvan tarkkuus/laatu? Telkkari on tarkoitus laittaa seinälle ja siihen laitan erilliset kotiteatterisetit joten äänenlaadulla ei ole mitään väliä.

Tai jos teillä on jotain suositella muuta tuon hintarajan sisälle (max 400) niin antakkee laulaa.

Hey! Ajattelin hommata jonkun toosan perus pelailuun (PC/xbox) , leffojen katseluun ja selaamiseen toiseen huoneeseen. Tohon 300-400€ hintaluokkaan päädyin ja kumpaako suosittelisitte:

LG 27MA43D 27" Full HD IPS LED TV-monitori. | 25 - 30" | Näytöt | Verkkokauppa.com
vai
Thomson 39FU5253 39" LED televisio, 100 Hz, USB-PVR*, 3 x HDMI. | LED | 32 - 39" | Verkkokauppa.com

toki saisi alemmassa 12 tuumaa lisää, mutta kärsiikö kuvan tarkkuus/laatu? Telkkari on tarkoitus laittaa seinälle ja siihen laitan erilliset kotiteatterisetit joten äänenlaadulla ei ole mitään väliä.

Tai jos teillä on jotain suositella muuta tuon hintarajan sisälle (max 400) niin antakkee laulaa.

27" telkkari seinälle? Eihän siitä nää mitään ku menee kahta metriä kauemmaks. Voi kans olla ongelmia laittaa seinälle ton jalustan kanssa, ehkä sen jotenki saa irti revittyä...

Miten juuri nuo kaks vaihtoehtoa on tällä hetkellä mielessä? Onhan noita telkkareita vaikka hurumykke alle 400 euroa. LG:ltäki löytyy ihan 32" ja 37" mallia. Ja itseasiassa jopa 42" alta 400 euron jos 2xHDMI riittää. Virittimet löytyy telkkarista itsestään. LG 42LN5200 42" LED televisio, 100 Hz, 2 x HDMI, USB. | LED | 42" | Verkkokauppa.com

Niin, no totta. Toi tulee semi pieneen huoneeseen, mutta toi 39-42 tuumanen on aika maksimi sitten. Kattelin totakin telkkaria, mutta mitä eroa noilla loppupeleissä on kuin tuo 3 tuumaa?

Ja se vielä tuossa 39 tuumasessa näytti olevan parempaa, kun se on ohuempi.

Niin, no totta. Toi tulee semi pieneen huoneeseen, mutta toi 39-42 tuumanen on aika maksimi sitten. Kattelin totakin telkkaria, mutta mitä eroa noilla loppupeleissä on kuin tuo 3 tuumaa?

Ja se vielä tuossa 39 tuumasessa näytti olevan parempaa, kun se on ohuempi.

Nii en tiedä, näyttäis olevan hyviä arvioita saanut tuo Thomsonin telsukin jos niihin on luottamista. Kaverilla oli joskus muinoin (siis 5 vuotta sitten) joku Thomson ja se kuva oli kyllä semmosta kuraa mutta ehkä ne on siitä parantunu. Tosin 400 euroa telkkarista niin ei nyt ihan huippukuvaa voi odottaakaan oli merkki mikä vaan. LG 32LN5400 32" LED televisio, 100 Hz, USB, MHL. | LED | 32 - 39" | Verkkokauppa.com Siinä vielä yksi vaihtoehto jos 32" riittäis niin säästäis muutaman kympin. Eiköhän mikä tahansa noista aja asiansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom