Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Toi Tompsoni on oikeesti hyvä tv. Hinta-laatu suhde on käsittämätön. Joissain peleissä pitää säätää kirkkautta isommaksi. Muistaakseni kahden napin takana. 1.5 vuotta sitten toi 46" oli 200 € halvempi kuin toinen vastaava, ja senki energialuokka oli B.

Luulis että toi 55" menee Q5:n takaloosteriin :D toi 46" menee just sopivasti takapenkin turvavöissä :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin, Thomsoni on tullut uuteen kotiin mutta vähän alkukankeutta pukkaa. Mulla on Handanin tallentava digiboxi, jossa ei ole HDMI:tä eli Scartin kautta pitäis mennä. Töllön mukana tuli tähän tarkoitukseen AV -adapteri, jossa TV:n päässä on oma liittimensä ja toisessa päässä naaras-Scart. Lisäksi tuon tietysti boksilta antennipiuhan TV:n antennituloon mutta ei perkeles vörki? Manuaali ei kerro tällaisesta skenaariosta mitään. Onko kellään käryä miten tuon saisi toimimaan?

e. Kaapeli väärässä Scart -liittimessä. Nyt toimii. Kiitos ja anteeksi.

e2. Hyvin muuten mahtui peräaukkoon tuo telkkari pakkauksineen. Ei ongelmia kuljetuksessa. Takapenkille ei ois mahtunu lähellekään.

Onko vieläkin myynnissä uusia töllöjä joissa ei ole valmiina virittimiä? Onhan tuo aataminaikaista ostella jotain digibokseja, vielä jos boksissa ei ole edes hdtv tukea. Sekin raha olisi kannattanut panostaa suoraan töllön hintaan.

Onko vieläkin myynnissä uusia töllöjä joissa ei ole valmiina virittimiä? Onhan tuo aataminaikaista ostella jotain digibokseja, vielä jos boksissa ei ole edes hdtv tukea. Sekin raha olisi kannattanut panostaa suoraan töllön hintaan.

On siinä viritin antennille ja kaapelille mutta ei oo tallennusmahdollisuutta. Pelkästään tallennuksen takia käytän tota boksia.

No kokeile toimisiko jollain.

Voi olla että tallennusominaisuudet on kuitenkin karsitummat kuin standalone digiboksissa. Tai ainakin itse olen ymmärtänyt että esim. oma LG töllö pitää olla päällä jos ajastimella ottaa kuvaa sisään.

Osaisko joku fiksu kertoa vähän hyvästä töllöttimen hinta-laatu suhteesta. Uutta tarvis, mutta mielellään 6-700 hintaluokassa. koko 46-50. Tekeekö smartilla oikeasti mitään?/paljonko nuo ominaisuudet lopulta vaihtelee eri valmistajilla.. Onko 6s vasteaika jo liian huono? Onko virkistystaajuuksilla oikeasti väliä 50/100 esim. urheilun/nopean toiminnan kannalta.

Siinä kyllä onkin USB-levylle tallennus ominaisuutena mutta ohjekirjassa lukee perässä, notta "ei käytössä Suomessa", WTF?

Eilen sain ahaa elämyksen kokeilla ulkoisella usb-levyllä tallennusta. No, antaahan se ajastaa mutta ajastuksen alkaessa pukkaa erroria. Latasin userguiden Thomsonin sivuilta jossa luki, että copyrightsien takia (wtf?!) tallennus ei toimi Suomessa. Kävin gigantissa digiboksi ostoksilla ja väittivät kiven kovaan mulle että Thomsonissa toimii tallennnus myös Suomessa. Uskoivat sitten viimein jo, että ei toimi. Mullekkin uskoteltiin tuota silloin kun omaani 1,5 vuotta sitten ostin.

Osaisko joku fiksu kertoa vähän hyvästä töllöttimen hinta-laatu suhteesta. Uutta tarvis, mutta mielellään 6-700 hintaluokassa. koko 46-50. Tekeekö smartilla oikeasti mitään?/paljonko nuo ominaisuudet lopulta vaihtelee eri valmistajilla.. Onko 6s vasteaika jo liian huono? Onko virkistystaajuuksilla oikeasti väliä 50/100 esim. urheilun/nopean toiminnan kannalta.

Noita Smart ominaisuuksia kannattaa käydä testaamassa kaupassa, osassa ne toimii ilman lagaamista mutta käyttö voi sitten olla hankalaa. Kaverilla on 55" Samsung Smart ja ne smart ominaisuudet on jääny käyttämättä testauksen jälkeen. En oo ite käyttäny, mutta se haukkui pystyyn koko ominaisuuden.

Noihin vasteaikoihin varmaan joku nörtti osaa vastata paremmin. Mulla on joko 6 tai 8 ms, eikä ainakaan peleissä ole huomannut haitaksi. Sulavasti ne pyörii. Tuskin noilla hertseilläkään on mitään merkitystä kuin himopelaajien silmissä. Leffoissa ei varmasti mitään merkitystä. Tarkkasilmäisimmät varmaan saattaa HD urheilussa huomata eroja.

Ainakin about 70" koon malleista pitkän tutkimustyön jälkeen parhaaksi osoittautui Sharp 70" 3D Smart LED-TV LC-70LE857E joka sitten gigantin kotiinkuljetuksella pärähti tuossa eilen pihaan. Hinta aika suolainen 4750€ mutta kyllä tuossa on rahalle vastinetta.
Jos rahasta ei olisi kiinni ollut niin olisin hankkinut Sharp 90" 3D Smart LED-TV LC-90LE757E mutta tosiaan 12 000€ hinta esti tämän.

Noita Smart ominaisuuksia kannattaa käydä testaamassa kaupassa, osassa ne toimii ilman lagaamista mutta käyttö voi sitten olla hankalaa. Kaverilla on 55" Samsung Smart ja ne smart ominaisuudet on jääny käyttämättä testauksen jälkeen. En oo ite käyttäny, mutta se haukkui pystyyn koko ominaisuuden.

Noihin vasteaikoihin varmaan joku nörtti osaa vastata paremmin. Mulla on joko 6 tai 8 ms, eikä ainakaan peleissä ole huomannut haitaksi. Sulavasti ne pyörii. Tuskin noilla hertseilläkään on mitään merkitystä kuin himopelaajien silmissä. Leffoissa ei varmasti mitään merkitystä. Tarkkasilmäisimmät varmaan saattaa HD urheilussa huomata eroja.

Joo no itellä se HD urheilu on kolmannes omasta katselusta niin olisihan se ihan jepa, tosta katoin melko edullinen smartti, olisi vielä nuo perus sovellukset valmiina (netflix lähinnä), pystyy myös ilmeisesti tallentamaan ulkoiselle kovolle ohjelmia ja saa wlanin toimimaan adapterilla.. onko samsungm uuten töllöttimissä hyvä merkki?
Samsung UE46F5300 46" LED televisio, 100 Hz, Smart TV. | LED | 46" | Verkkokauppa.com

Moni on mun mielestä haukkunut Samsunkin töllöjä... Toi ois kyllä ihan kiitettävän hintainen kokoluokkaansa ja 100 hertsisenä vielä.

Itsekin etsin nyt 39-46" LDC LED-TV:tä (mielellään 100Hz virkistys), hintaluokkaan 400-1000€. Onko ehdotuksia?

(selaan kyllä tätä ketjua taaksepäin kun on paremmin aikaa :))

Moni on mun mielestä haukkunut Samsunkin töllöjä... Toi ois kyllä ihan kiitettävän hintainen kokoluokkaansa ja 100 hertsisenä vielä.

Itsekin etsin nyt 39-46" LDC LED-TV:tä (mielellään 100Hz virkistys), hintaluokkaan 400-1000€. Onko ehdotuksia?

(selaan kyllä tätä ketjua taaksepäin kun on paremmin aikaa :))
Mulla ollut tuollainen 51" Sampan tv reilut 2v ja tyytyväinen oon ollut!

Eilen sain ahaa elämyksen kokeilla ulkoisella usb-levyllä tallennusta. No, antaahan se ajastaa mutta ajastuksen alkaessa pukkaa erroria. Latasin userguiden Thomsonin sivuilta jossa luki, että copyrightsien takia (wtf?!) tallennus ei toimi Suomessa. Kävin gigantissa digiboksi ostoksilla ja väittivät kiven kovaan mulle että Thomsonissa toimii tallennnus myös Suomessa. Uskoivat sitten viimein jo, että ei toimi. Mullekkin uskoteltiin tuota silloin kun omaani 1,5 vuotta sitten ostin.

Tänks mään, säästit multa testaamisen vaivan ja verenpaineen nousemisen. Kait se täytyy käydä ostamassa uusi tallentava boksi HDMI -liitännällä nimittäin tuo Scart pilaa kuvan laadun aika pahasti.

Itse itselleni vastaten, hyvä on tuo yllä mainittu laite, ostin eilen ja komistaa olohuonetta nyt hienosti.

Pitäis kans uus telkkari hakea, 50 tuumaista Samsungia oon kattellu. Tonnilla sais 200 Hz pelin ja siihen 300 euroa lisää niin 600 Hz.
Huomaako noissa käytännössä eroa kuvanlaadussa, pleikkaria tulee hakattua aika paljon?

- - - Updated - - -

Ja vielä, noissa on nettisysteemit nykyään, saako sitä kautta tilattua esim. kiekkopelejä ruutu.fi:stä suoraan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom