Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Ite laitoin alkuvuodesta kans 51" samsungin 3d plasman ja lasit 4kpl ostin erikseen. Sähkönkulutus maksimissaan tais olla 170-180W väliin.. Olen ollut tyytyväinen, 3d ja blurayt yleensäkkin on nannaa katottavaa.
Ainut mikä tuossa 3d:ssä on että:
- Huone saa olla aika pimeä ettei valo heijastu esim ikkunasta laseihin ja kuva himmenee kun lasit päällä (solun valot pitää laittaa täysille).
-Valikot tuntuu vähän hitailta , mutta tottuu
Hinta/laatusuhteeltaan vallan mainio kapistus:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mieltä porukka on noista uusista philipsin töllöistä? Tässä kun uusi telkkari alkais olemaan ajankohtainen niin olen katsellut tällaista http://www.expert.fi/Tuotteet/Kuva/Taulutelevisiot/Philips-46PFL5537T kun on tarjouksessa hintaan 999e.
Eniten mua tossa houkuttaa ett toi on 400Hz , mut epäilyttää että vieläkö nää philipsit on hyviä ainoastaan sauvasekoittimina :D ?
Viimeiset 4vuotta menty Sonyn sen aikaisella testivoittajalla eikä valittamista ja kyllähän Sonyn uutuus mallia (46" 200Hz) sais kans samaan hintaan. Olisko viisain vaan pysyä Sonyssa?

Eli sonyssa pysyt :) Itellä tuo samainen sony ja hyvähän tuo on.

Ennen kuin liikaa innostut, niin:
Virkistystaajuus (Hz): 400 Hz:n Perfect Motion Rate. Eli paneeli on oikeasti 100Hz.
Mistäs tuon tiedon ongit? Eiks toi oo aikamoista asiakkaan huijaamista jos noin tosiaan on?
Onkos muita perustavanlaatuisia syitä miksi Philips kannattaa jättää väliin? Itse vannonut aiemmin aina että en ikinä philipsin töllöä edes harkitsis , mut kertokaa ihmeessä kokemuksia kyseisen valmistajan töllöistä.

Mistäs tuon tiedon ongit? Eiks toi oo aikamoista asiakkaan huijaamista jos noin tosiaan on?
Onkos muita perustavanlaatuisia syitä miksi Philips kannattaa jättää väliin? Itse vannonut aiemmin aina että en ikinä philipsin töllöä edes harkitsis , mut kertokaa ihmeessä kokemuksia kyseisen valmistajan töllöistä.

TV-valmistajilla on omia mittareita noihin "virkistystaajuuksien" mittaamiseen. Philipsillä on tuo Perfect Motion Rate (PMR) ja esim. Samsungilla on oma Clear Motion Rate (CMR) -speksaus, minkä mukaan nuo "virkistystaajuudet" merkataan. LG:lläkin on taas omat mittarinsa...

Tässä markkinointivideoa Samsungin CMR:stä: http://www.youtube.com/watch?v=f5uFsyuHV3E

Philipsillä taitaa tällähetkellä korkeimmat PMR-virkistystaajuudet olla 1440Hz, mutta itse paneeliin ei vaihdu kuva 1440 kertaa sekunnissa.

Näköjään täällä on ollu Philipsistä puhetta sen jälkeen kun viimeks kirjoittelin. Gigantista tarttui mukaan tämä: http://www.gigantti.fi/product/tv-j...FL4307T/philips-42-3d-led-smart-tv-42pfl4307t

+ HD kuva näyttää omaan silmään ainakin tosi hyvältä
+ Telkkarin vakiokajarit yllättävän hyvät, tällä tosin ei väliä kun on vahvari jne
+ Nauhoitus ulkoiselle kovolle
+ Pikaisella testillä USB tikulta toisti hyvin mediaa
+ Plussaa 3D ominaisuudesta tässä hintaluokassa. Tikulta pyöräytin äsken pari traileria ja kyllä siinä vaan syvyysvaikutelma toimi. Toimi kunnolla karkesti +- 30 astetta keskilinjasta
+ Optinen lähtö äänelle

- Nauhoituksen ollessa päällä, ei voi kattoo muita kanavia (kannattaa siis kattoo että löytyy tuplaviritin jos tästä on paljo haittaa)
- Valikot tuntuu hieman hitailta
- Valikkorakenteessa ehkä pieni hiominen oisi vielä kohillaan
- Nopeasti kanavia selaillessa jää joskus miettimään muutamaksi sekunniksi

Elikkäs, riittävä töllö mun käytölle. Hinta on aika edullinen ominaisuuksiin nähden, eli mietintään jää missä tässä säästetty. No aika näyttää ja nyt nautitaan DNA:n HD esikatselusta tämä kuukausi =)

Löytyykö tämän päivän kuvanlaadultaan paremmista bokseista / töllöistä mistään sanahakuajastusta?

Siis samanlaista kuin esimerkiksi jeesuksenaikaisten Topfieldien PlasmaEPG:ssä sun muissa, että voi pistää ikuisuusajastukseen vaikka "*eaking Bad*". Laite sitten herää itse aina aamuyöstä päivittämään ohjelmaoppaan ja jos joku ohjelma täsmää ajastettavaan sanalistaan niin tallennus ajastuu samalla.

Oli aikoinaan erittäin kätevä ominaisuus kun ei manuaalisesti tarvinnut mitään ajastella.

No jopas on kömpelöä paskaa taas. Eihän tuollaisella yhden virittimen kököstyksellä mitään tee.

Löytyykö mistään tuoreemmista useamman virittimen bokseista tuota haikailemaani sanahakumysteeriä?

Onkos kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa:

Mulla on LG:n 42 tuumainen LCD telkkari. Tein siihen oletusasetusten palautuksen ja sen jälkeen se jäi bootlooppiin. Se ei päästä pois sieltä kanavahaku asetuksista. Vaikka hakisin kaikki kanavat ja ne löytyy aivan normaalisti, niin ku painan viimeisen kerran OK niin tämä heittää "Loader version L6.05 load application" latauksen jonka jälkeen ollaan taas kanavahaun lähtökohdassa ja tästä se ei etene, ei sitten millään.

Onko telkkari finito vai onko jotain tehtävis ?

Onkos kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa:

Mulla on LG:n 42 tuumainen LCD telkkari. Tein siihen oletusasetusten palautuksen ja sen jälkeen se jäi bootlooppiin. Se ei päästä pois sieltä kanavahaku asetuksista. Vaikka hakisin kaikki kanavat ja ne löytyy aivan normaalisti, niin ku painan viimeisen kerran OK niin tämä heittää "Loader version L6.05 load application" latauksen jonka jälkeen ollaan taas kanavahaun lähtökohdassa ja tästä se ei etene, ei sitten millään.

Onko telkkari finito vai onko jotain tehtävis ?

Oletko kokeillut usb:n kautta päivittää laitteen ohjelmistoversiota?

Oletko kokeillut usb:n kautta päivittää laitteen ohjelmistoversiota?

Sehän se vietävä onkin, kun tossa mallissa ei usbia ole ollenkaan. Jokin sisäisen ohjelmiston kaukosäädin tohon on ilmeisesti olemassa, mutta sekin pitäisi tietysti erikseen hommata jotain ihmeellistä kautta. Kun vain jotenkin pääsisi tosta eteenpäin missä se jumittaa niin voisi katella muita ratkaisuja, mutta aina heittää takaisin lähtöruutuun

Ostamassani LGn töllössä pitäisi olla tallennusmahdollisuus USBin kautta. Nyt kuitenkaan se ei tunnista ostamiani 64gt tikkuja. Pitäisikö USB-tikut toimia sellaisenaan vai mitä alustuksia yms. nuo sitten vaatii että töllö sen hyväksyisi? Taas menny vähän aikaa sitten viimeisesti usb-pelleilystä joten en muista noita alustuksia ja muita säätöjä ollenkaan. iMac löytää tikun.

Ostamassani LGn töllössä pitäisi olla tallennusmahdollisuus USBin kautta. Nyt kuitenkaan se ei tunnista ostamiani 64gt tikkuja. Pitäisikö USB-tikut toimia sellaisenaan vai mitä alustuksia yms. nuo sitten vaatii että töllö sen hyväksyisi? Taas menny vähän aikaa sitten viimeisesti usb-pelleilystä joten en muista noita alustuksia ja muita säätöjä ollenkaan. iMac löytää tikun.
Mulla ei ole hajuakaan usb-tikuista telkkarissa, mutta huomautanpa silti, että oma Samsung vaatii ihan oman Samsung-merkkisen wlan-sovittimen usb-paikkaan. Mitkään muut ei toimi. Sama juttu lienee usb-tikun kanssa. Ehkä. Jospa sulla on sama juttu.

No tuo kyllä ei vaadi mitään inputtivalkkausta, löytyy erikseen välilehti tallennusosiossa. Sanoopi vaan että valittu usb-muisti ei tallennuskelpoinen tjsp. Eli tunnistaa kyllä palikan kun sen sisään työntää.

- - - Updated - - -

On noita usbireikiä 3 tai 4, en nyt näe taakse onko nissä jotain eroa nyt sitten.

Mikä on ko. telsun suurin tuettu muistikoko? Mihin muotoon muisti pitää olla alustettu että kelpaa? Pitääkö tikulta löytyä tietyn muotoinen partitiotaulu että töllö osaa hyödyntää tikkua?

Epäilen että näitä tutkailemalla vian syy löytyy.

No tuo kyllä ei vaadi mitään inputtivalkkausta, löytyy erikseen välilehti tallennusosiossa. Sanoopi vaan että valittu usb-muisti ei tallennuskelpoinen tjsp. Eli tunnistaa kyllä palikan kun sen sisään työntää.

- - - Updated - - -

On noita usbireikiä 3 tai 4, en nyt näe taakse onko nissä jotain eroa nyt sitten.

Mulla Sonyn töllö, jossa 4 usbipaikkaa ja vaan yks usbeista sopii tallennukseen, uskoisin et sulla sama juttu. Ite ku tota 32gb muistitikkua "asentelin" niin ihmettelin et miksei toimi ja paikan vaihtohan siihen sitte löyty ratkaisuksi. Parhaillaan ainut ärsyttävä asia tossa tallennuksessa on se että telkku herjaa aina tikun olevan lähes täynnä, vaikka tilaa olis toi 32gb jäljellä. Ilmeisesti ei oo tehtalla ajateltu että näin pieniä tikkuja käytettäis tallennustilana.

Joo yleensä noissa telkkareissa on silleen, että vain yksi usb-paikka on tallentava. Saattaa olla merkitty esim. usb-rec leimalla paikan vieressä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom