Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Uskomaton juttu; Philipsin töllössä ei pysty kaukosäätimellä säätämään aktiivikaiuttimien/kuulokkeiden äänenvoimakkuutta! Täytyy mennä monen eri valikon taakse säätämään kuulokkeiden äänenvoimakkuus tms. palkkia että saa ääntä pienemmälle/isommalle!?

Ma aamuna taitaa lähteä töllö takas kauppaan, prkl!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehdotelkaapa hyvää telkkaria hintaluokassa n.1000€. Katseluetäisyys n.2,5m, joten onkohan tuo 50" liian suuri mitä tässä suunnitellut? Led telkkari saisi olla ja nettiselaimella ja wifillä varustettu. :)

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...5500-50-Full-HD-600-Hz-plasma-TV-USB-2-x-HDMI

Tekeeköhän tuollaisella mitään, vai onko ihan romu? Itsellä käytössä LG:n 42" lcd-telkkari, mutta tekisi mieli vaihtaa vähän isompaan ja tuo miellyttää ainakin kokonsa puolesta ja hinnaltaan. Netissä saanut ihan hyviä arvosteluja, mutta onko kellään tarkempaa tietoa kyseisestä telkkarista? Onko näissä nykyajan plasmoissa vielä ongelmana tuota kuvan kiinni palamista vai onko se vain joku perus tabu?

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...5500-50-Full-HD-600-Hz-plasma-TV-USB-2-x-HDMI

Tekeeköhän tuollaisella mitään, vai onko ihan romu? Itsellä käytössä LG:n 42" lcd-telkkari, mutta tekisi mieli vaihtaa vähän isompaan ja tuo miellyttää ainakin kokonsa puolesta ja hinnaltaan. Netissä saanut ihan hyviä arvosteluja, mutta onko kellään tarkempaa tietoa kyseisestä telkkarista? Onko näissä nykyajan plasmoissa vielä ongelmana tuota kuvan kiinni palamista vai onko se vain joku perus tabu?

Tekee. Vajaan viikon ollu tuommonen.

Ei näissä pala kuva kiinni, historiallinen ongelma :)
En tiiä onko tv:ssä vika vai missä mutta 1080p-leffoja tikulta katsottaessa puolivälissä alkaa kuva tuleen jäljessä.

Mulla on Samsungin LE32B655, eli LCD, ja pitäisi olla 1080p. Jotenkin en oo ihan vakuuttunut vaan, että onko kovin parhaasta päästä pelikäytössä, PS3:lla. FPS:iä pelatessa ku kääntää vähän nopeemmin, ni tökkii (vai onko se sitä lagia?) vähän enemmän, ku oon ymmärtäny, että pitäis. Oon kokeillu kyllä kaikkia asetuksia, konsolista ja töllöttimestä. Kuvanparannukset päällä, ja ilman. Ostin sen taannoin, ku oletin, että plasma vois lämmittää kämppää liikaa, mutta ois pitäny kyllä enemmän perehtyä ruudunvierityksen saloihin. Jotenkin en vaan oo sitä ihan vakuuttunut, vaikka PITÄIS olla hyvä töllötin.

Tekee. Vajaan viikon ollu tuommonen.

Ei näissä pala kuva kiinni, historiallinen ongelma :)
En tiiä onko tv:ssä vika vai missä mutta 1080p-leffoja tikulta katsottaessa puolivälissä alkaa kuva tuleen jäljessä.

Pystyykö töllöllä tallentamaan usb:n kautta?? Itse en kaipaisi muita "uusia" ominaisuuksia kuin tuon..

Tyhmiä kysymyksiä varmasti, mutta kun ei itse tiedä niin menköön:

Tuli sitten tuo edellä oleva plasma ostettua, ja lähinnä ihmetyttää outo värimaailma. Kuva on varsinkin xboxia käytettäessä ja koneen näyttönä ollessa paljon tummempi kuin vanha LCD-telkkari, vaikka olen säätänyt kaikki kirkkaudet yms asetukset mielestäni kohdilleen. Kuuluuko tämä plasman piirteisiin vs. lcd vai mikä voisi olla vialla?

Samoin värien "heittely" hieman häiritsee, että esim. pakkiksen foorumi on sivun ollessa täysin ylösrullattuna vaalea ja kirkas, mutta kun kerran rullauttaa alaspäin, se muuttuu ihan silmissä tummemmaksi. Kuuluko näin käydä?

E. Tuntuu olevan että kun ylhäällä sivua on enemmän mustaa ja tummaa, niin näyttö kirkastuu, ja kun rullaa "keskivaiheille" niin päävärit on valkoista/vaaleaa niin tummenee automaattisesti.

Tuli sitten tuo edellä oleva plasma ostettua, ja lähinnä ihmetyttää outo värimaailma.

Plasmoissa mua on aina häirinnyt sellainen yleinen harmaus ja hailakkuus. Kannattaa tosin katsoa valikot läpi onko siinä jotain ihmeellisiä kuvanparannuskilkkeitä päällä.

Millaisia käytännön kokemuksia jengillä on noista 100Hz, motionflow ym liikkeenparannusjutskista? Kattelin vähän töllöjä liikkeessa ja olikohan joku Sony joka näytti pikaiseen katsottuna oikein smoothilta, mutta sitten kun tsekkaili jotain Samsungin mallia niin näytti kuin kuva menisi pikselimössöksi nopeata liikettä ja tarkkoja yksityiskohtia sisältävissä kohdissa.

Onnistuuko nykyisillä televisioilla ohjelmien tallentaminen usb:n kautta esimerkiksi ulkoiselle kiintolevylle ihan yleisesti? Vai onko tuo joku harvinaisempi ominaisuus? Ainakin usb liitännät näyttäs löytyvän kaikista tarkastelemistani töllöistä.. Mitenkäs ajastettu tallennus sitten?? Nimimerkillä ensimmäistä lcd-töllöä hankkimassa, enkä haluaisi ostaa "turhaan" tallentavaa digiboxia..

Onnistuu käsittääkseni, tosin riippuu sitten voiko ajastaa yms. ihan tv:stä. Halvemmissa pitää katsoa sama kanavaa kuin tallentaa, joka on yks tyhjän kanssa.

Eli tallentava digiboxi vaan hankintaan sitten. Eikä näköjään läheskään kaikilla töllöillä onnistu tuo usb-tallennus..

Tää nyt on tyhmä kysymys koska vastaus saattaa olla jo yllä, mulla on elisa viihde joka ei suostu tallentamaan maksukanavia, pystykö periaatteessa kiertämään sen tuolla usbitikulla? Tai vaihtoehtoisesti jos lyön vaikka kovon kiinni suoraan töllöön?

Tää nyt on tyhmä kysymys koska vastaus saattaa olla jo yllä, mulla on elisa viihde joka ei suostu tallentamaan maksukanavia, pystykö periaatteessa kiertämään sen tuolla usbitikulla? Tai vaihtoehtoisesti jos lyön vaikka kovon kiinni suoraan töllöön?
Ei.

Töllön USB ei osaa tallentaa kuin oman virittimensä ajastuksia, ja Elisan USB paikka ei anna tallentaa.

Ainoa vaihto on käytännössä joku tämmönen härpäke ja tietokone: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/40079/chndb/Fuj-tech-Video-Saver-videokaappari-USB-vaylaan
Immeisesti noita saa HDMI versioitakin mutta maksaa sit taas.

Olis television hankinta edessä ja tekniikan päälle kyllä ymmärrän itekki, ainut vaan että käyttökokemuksia minulla ei ole ja niitä olisi mukava lukea. Valikoimaa vaan on niin pirusti, että se tekee "juuri oikean" tv:n hankinnan haastavaksi.. Telkku tulee ainoastaan elokuvien ja joidenkin tv-ohjelmien katseluun, en harrasta konsolipelejä. Näytön pitäisi olla vähintään 46" ja lcd led 3D. Plasman olen näillä näkymin hylkäämässä vaihtoehdoista pois. Niin ja budjetti on <1000€, mielummin reilusti alle. Lähinnä Samsungia ja LG:tä olen katellu.. Mites noiden merkkien laatuerot, eli onko käytännön merkitystä kumman valitsee tuossa hintaluokassa??

Mahdollisimman hyvä kuva on kaikki kaikessa, niistä "älyominaisuuksista" voi vähän tinkiä. Esimerkiksi joku integroitu wifi tai skype ei ole niin olennaisia..

Olis television hankinta edessä ja tekniikan päälle kyllä ymmärrän itekki, ainut vaan että käyttökokemuksia minulla ei ole ja niitä olisi mukava lukea. Valikoimaa vaan on niin pirusti, että se tekee "juuri oikean" tv:n hankinnan haastavaksi.. Telkku tulee ainoastaan elokuvien ja joidenkin tv-ohjelmien katseluun, en harrasta konsolipelejä. Näytön pitäisi olla vähintään 46" ja lcd led 3D. Plasman olen näillä näkymin hylkäämässä vaihtoehdoista pois. Niin ja budjetti on <1000€, mielummin reilusti alle. Lähinnä Samsungia ja LG:tä olen katellu.. Mites noiden merkkien laatuerot, eli onko käytännön merkitystä kumman valitsee tuossa hintaluokassa??

Mahdollisimman hyvä kuva on kaikki kaikessa, niistä "älyominaisuuksista" voi vähän tinkiä. Esimerkiksi joku integroitu wifi tai skype ei ole niin olennaisia..

Ainakin jos aiot katsoa leffoja mkv-muodossa suoraan muistitikulta tai ulkoiselta kovalevyltä tai DLNA:n yli, niin kannattaa varmistaa että varsinkin LG:n töllö osaa soittaa myös DTS-äänet. On itselleni pienimuotoinen vitutuksen aihe ollut tuo DTS-tuen puuttuminen omasta LG:stä (kuva näkyy mutta äänet jäävät kokonaan pois), ja käytännössä joudun konvertoimaan jokaisen mkv-leffan ääniraidat ac3-muotoon. Tämä ei tietysti ole ongelma jos käyttää leffojen katseluun jotakin ulkoista soitinta jossa on tuo DTS-tuki, mutta itse mieluiten vain tökkään tikun telkkariin.

Se riippuu täysin käyttäjästä ja toiveista. Ostin viime talvena 60":sen ja pähkäilin siinä samalla myös tykkiä yhtenä vaihtoehtona. Oikean valinnan tein, olisi kyllä tykki mennyt epäkäytännöliisyydessä niin metsään että varmaan olisi vitutuksen vuoksi mennyt vaihtoon.
Mutta jollekin toiselle sitten taas tykki on täydellinen vaihtoehto. Kaverilla on joku Epsonin HD tykki ja valitettavasti se kuva on kyllä suttuinen pelikäytössä omaan töllöön verrattuna, niin ei ole senkään vuoksi alkanut oma valinta kaduttaa.

Riippuu ihan käytöstä, jos tulee pääsiassa elokuvakayttöön, niin 150" kangas HD tykille vie voiton. En myöskaan ole nähnyt TV:tä joka päihittäisi Optoman DLP HD-tykin kuvanlaadussa.

Ainakin jos aiot katsoa leffoja mkv-muodossa suoraan muistitikulta tai ulkoiselta kovalevyltä tai DLNA:n yli, niin kannattaa varmistaa että varsinkin LG:n töllö osaa soittaa myös DTS-äänet. On itselleni pienimuotoinen vitutuksen aihe ollut tuo DTS-tuen puuttuminen omasta LG:stä (kuva näkyy mutta äänet jäävät kokonaan pois), ja käytännössä joudun konvertoimaan jokaisen mkv-leffan ääniraidat ac3-muotoon. Tämä ei tietysti ole ongelma jos käyttää leffojen katseluun jotakin ulkoista soitinta jossa on tuo DTS-tuki, mutta itse mieluiten vain tökkään tikun telkkariin.
Itsellä kans kaksi LG töllöä, niin vaikka sinänsä tuo USB toisto tuki on laaja (1080p mkv no problem), niin tosiaan DTS äänien tuen puute on suuren suuri kyrpimisen aihe ja sen takia en ominaisuutta käytä sitten ollenkaan.

Olkkarissa on sentäs HTPC joka on töllössä kii, mutta olis kiva joskus makkariin viedä vaan USB tikku ja kattoa siellä leffa seinässä roikkuvasta LG:stä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom