Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on itselläkin tv:n haeskelu meneillään ja alkaa pää hajoilemaan vaihtoehtojen edessä niin, että pitänee siirtää proggis hyllylle joksikin aikaa. 4 metriä on katseluetäisyyttä ja Sonyn 60" NX723 on ollut kiikarissa. Se vaan menee kipurajan yli vähän turhan paljon, mieluummin saisi hinta alkaa 1:llä.

Iso pitää olla, n.60" tai ylöspäin. Valovoimaa pitää telkkarissa myös olla ettei tarvitse huonetta pimentää katsellessa ja virkistystaajuutta, jotta pysyy kuva pleikkarin kyydissä. Antenni ja kaapeli HD viritin. Pitää myös jutelle Sonyn viritinvahvistimen kanssa ettei tarvitse vaffarin kakeen koskea volaa räplätessä. Plasmassa pääsis halvemmalla kuin tuossa em. LEDissä, mutta miksi ne kaikki näyttää kaupoissa niin "harmailta" ja himmeiltä? Onko LEDeistä vaan vedetty valovoimat tappiin jotta niitä saadaan myytyä?

Ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko LEDeistä vaan vedetty valovoimat tappiin jotta niitä saadaan myytyä?

Ehdotuksia?
Noihan se on.
Harva se noin valoisissa olosuhteissa mitään elokuvia katsoo;)
Tuon kokoiset plasmat alkavat olemaan aikas "pattereita" verrattuna led malleihin:jahas:

Pakkiksen telkkariguruilta kaivattaisiin apua telkkarivalintaan; meikäläiselle asiaa juuri tuntemattomalle loputtomat mallien kirjainyhdstelmät ja lukusarjat ovat jo saaneet pääkopan solmuun.

Eli hakusessa olisi LED-telkkari kokoa 40-42 tuumaa, hintakatto 800e. Käyttö on ensisijaisesti elokuvien katselua tietokoneen kautta, toissijaisesti telkkari. Eli kuvanlaatu on ratkaiseva tekijä, 3D, netti, yms. tilpehöörit ovat tarpeettomia. Tilauksessa siis led-teknologian puitteissa mahdollisimman hyvä musta ja värit ylipäätään sekä minimaalinen valovuoto. Tiedossa kyllä on, että led ei välttämättä kuvanlaadullisesti ole optimi valinta, mutta toinen puolisko on asettanut tiukan reunaehdon tämän suhteen + ohuus houkuttaa.

Olisiko suosituksia? LG:n testivoittaja LV550 vaikutti hyvältä, mutta jossain testissä kritisoitiin suuria valovuotoja?

Pakkiksen telkkariguruilta kaivattaisiin apua telkkarivalintaan; meikäläiselle asiaa juuri tuntemattomalle loputtomat mallien kirjainyhdstelmät ja lukusarjat ovat jo saaneet pääkopan solmuun.
Eli hakusessa olisi LED-telkkari kokoa 40-42 tuumaa, hintakatto 800e. Käyttö on ensisijaisesti elokuvien katselua tietokoneen kautta, toissijaisesti telkkari. Eli kuvanlaatu on ratkaiseva tekijä, 3D, netti, yms. tilpehöörit ovat tarpeettomia. Tilauksessa siis led-teknologian puitteissa mahdollisimman hyvä musta ja värit ylipäätään sekä minimaalinen valovuoto. Tiedossa kyllä on, että led ei välttämättä kuvanlaadullisesti ole optimi valinta, mutta toinen puolisko on asettanut tiukan reunaehdon tämän suhteen + ohuus houkuttaa.
Olisiko suosituksia? LG:n testivoittaja LV550 vaikutti hyvältä, mutta jossain testissä kritisoitiin suuria valovuotoja?

Entinen töllö kauppias(nykyään ihan toisella alalla) sanoi mulle että kun hän viellä möi viime kesänä töllöjä niin jos möi 100 kpl sonyja, samboja ja lg. Niin takuu asiat jakaantu 5% sony 45% samba ja 50% lg. Joten tuohon ja sitten omaan kokemukseeni suosittelisin sonya. Ja pikaisella vilkaisulla jonkun kdl40ex723/4 on lähdöltään jotain 879€ joten tinkauksella olis sitten sen 800€. Kerkesin muuten hävittää sivun jossa oli mitattu noita kuvaviiveitä esim ps3:lla pelatessa niin tuolla sonyn ex mallilla oli vähiten sitä viivettä. muistaakseni 23ms kun esim panalla oli 46ms

No mulla kanssa kuitukaapeli. Mutta jos töllössä on omat kajarit päällä niin ei vahvari ei ota vastaan kuin analogisen äänen.

Eiku nääs kuitua pitkin menee vaan digitaalinen data, ykköstä ja nollaa. Eli se ei mitenkään voi olla analoginen :D Se on sitten eri juttu miten se on koodattu, eli onko dolbyä mukana vai ei.

Eiku nääs kuitua pitkin menee vaan digitaalinen data, ykköstä ja nollaa. Eli se ei mitenkään voi olla analoginen :D Se on sitten eri juttu miten se on koodattu, eli onko dolbyä mukana vai ei.

No aivan oikein... mä vaan olen niistänyt osan aivoista jo pihalle, tai ainakin sellaiselta limalta tuo näyttää...

Tuosta sonysta muuten hauska juttu: olin sen kantanut kotia ja perussäädöt tehny. Ja lähdin duuniin. Emäntä jäi kotia katsomaan töllöä. Siihen töllöön oli jäännyt päälle se läsnäolo tunnistin ja se aikakin oli säädetty minimille. No meillä on musta divaani sohva jonne emäntä oli käpertynyt katsomaan töllöä ja se tunnistin ei sitten hahmottanut että joku on paikalla. Joten se aina sammui olikohan 15min välein. Emäntä oli jaksanut sitten jonkun tunnin katsoa leffaa kun siltä paloi hermo ja soitti mulle että töllö on vittu rikki kun yhtenään sammuu..

Entinen töllö kauppias(nykyään ihan toisella alalla) sanoi mulle että kun hän viellä möi viime kesänä töllöjä niin jos möi 100 kpl sonyja, samboja ja lg. Niin takuu asiat jakaantu 5% sony 45% samba ja 50% lg. Joten tuohon ja sitten omaan kokemukseeni suosittelisin sonya. Ja pikaisella vilkaisulla jonkun kdl40ex723/4 on lähdöltään jotain 879€ joten tinkauksella olis sitten sen 800€. Kerkesin muuten hävittää sivun jossa oli mitattu noita kuvaviiveitä esim ps3:lla pelatessa niin tuolla sonyn ex mallilla oli vähiten sitä viivettä. muistaakseni 23ms kun esim panalla oli 46ms

Mä olen tuon takuuhomman myös kuullut ja sen perusteella muutama vuosi sitten nykyisen 40" lcd Sonyn ostanut. Siinä ei ole ollut mitään sanomista tai vikaa. Ehkä mä pysyn edelleen Sonyssa samasta syystä...

Mä olen tuon takuuhomman myös kuullut ja sen perusteella muutama vuosi sitten nykyisen 40" lcd Sonyn ostanut. Siinä ei ole ollut mitään sanomista tai vikaa. Ehkä mä pysyn edelleen Sonyssa samasta syystä...

Ja sony centerihän antaa viellä pitemmän takuun kuin muut liikkeet.

Tää nyt ei varmaan oo oikea topicki kysymykseen, mutta en uuttakaan tän takia tee ja yleistä TV-keskustelu en löytänyt.

Asiaan. Itselläni on LG:n LCD-TV, jossa on DVB-T/C -viritin. Mikähän mahtaa olla vialla, ku ei tää löydä kanavia? Kaapelitaloudessa asun.

Kerkesin muuten hävittää sivun jossa oli mitattu noita kuvaviiveitä esim ps3:lla pelatessa niin tuolla sonyn ex mallilla oli vähiten sitä viivettä. muistaakseni 23ms kun esim panalla oli 46ms

Panasonic TX-PxxG30 ainakin input lag on 24ms. Eli soveltuu pelaamiseen hyvin, ja kuva muutenkin hyvä jopa normaali tv-lähetys kuralla.....

Ite maksoin tuosta 42'' plasma LG:sta 378€ uutena, en vaan ymmärrä miksi ootte sijottamassa 800€ samankokoiseen jossa ei juurikaan eroa huomaa?

Jos se on kuitenkin edes vähän parempi ja niillä ei ole pikkurahan puutetta, niin miksi pihistellä?

Itellä ois töllön hankinta eessä niin kun tuota tarjontaa tuntuu olevan sen verra et vähemmästäkin menee sekasin ni ei kellää ois suositella jotai 32 tai 40 tuumasta töllöö suht huokeeseen hintaan? Xboxia tulee hakattuu ja leffojakin koneelt katottuun plus muuten telkkarin kateltua.

Oon tykännyt tuosta LG:n halpiksesta. Ehkä musta sais olla vähän mustempaa ja katselukulmat laajemmat, mutta muuten kelpaa tällaisen puusilmän katsella. Erikoisplussana näissä halvoissa ei ole ylimääräisiä kuvan"parannus" piirejä joita pitäisi sitten kahlata valikoista pois päältä.

Sharp 40" le631 vaikuttaisi parin päivän katselun perusteella mainiolta peliltä, erinomainen kuva + värit ja valovuoto lähes olematonta. Miinusta tulee huonosta kaukosäätimestä ja kömpelöstä käyttöliittymästä. Mutta meille pääasiassa leffakäyttöön oiva hankinta.

Tää nyt ei varmaan oo oikea topicki kysymykseen, mutta en uuttakaan tän takia tee ja yleistä TV-keskustelu en löytänyt.

Asiaan. Itselläni on LG:n LCD-TV, jossa on DVB-T/C -viritin. Mikähän mahtaa olla vialla, ku ei tää löydä kanavia? Kaapelitaloudessa asun.

Ethän ole hakemassa kanavia analogiselta puolelta vaan nimenomaan dtv valittu?

Nyt on itselläkin tv:n haeskelu meneillään ja alkaa pää hajoilemaan vaihtoehtojen edessä niin, että pitänee siirtää proggis hyllylle joksikin aikaa. 4 metriä on katseluetäisyyttä ja Sonyn 60" NX723 on ollut kiikarissa. Se vaan menee kipurajan yli vähän turhan paljon, mieluummin saisi hinta alkaa 1:llä.

Iso pitää olla, n.60" tai ylöspäin. Valovoimaa pitää telkkarissa myös olla ettei tarvitse huonetta pimentää katsellessa ja virkistystaajuutta, jotta pysyy kuva pleikkarin kyydissä. Antenni ja kaapeli HD viritin. Pitää myös jutelle Sonyn viritinvahvistimen kanssa ettei tarvitse vaffarin kakeen koskea volaa räplätessä. Plasmassa pääsis halvemmalla kuin tuossa em. LEDissä, mutta miksi ne kaikki näyttää kaupoissa niin "harmailta" ja himmeiltä? Onko LEDeistä vaan vedetty valovoimat tappiin jotta niitä saadaan myytyä?

Ehdotuksia?

Sonyyn oma valinta nyt sitten päätyi pari viikkoa sitten, olihan se arvattavissa.

Ei muuten mene 3-4v vanhan full-hd töllön vaihtaminen tuohon uuteen uusien ominaisuuksien kera ihan niinkuin Strömsössä. Ensin kanavapaketti vaihtoon jotta voi katsella HD -kanavia. Sitten kanavakortti. Sitten kortinlukija. Welholla pitää myös kortti ja kortinlukija parittaa jotta maksulliset HD -kanavat näkyvät, ei sitten voinut kanavapaketin vaihtaja tätä mainita vaan piti ihan itse googlata ja hakata päätä seinään.

No tv puoli oli sillä reilassa. Tämän jälkeen meni HDMI piuhat vaihtoon 1.4:iin jotta niistä kulkisi 3D signaali läpi, jonka jälkeen homma ei edelleenkään toiminut ja syyksi paljastui vajaa pari vuotta vanha vahvistin jossa siinäkin 1.3 HDMIt. Se ei nyt ole vielä kuitenkaan mennyt vaihtoon, vaan on tilane vähän harkinnassa.

Eli summasummarum. Kiva telkkari ja kovin edulliseksi ja helpoksi kävi vaihto...

Hirveetä skeidaa tämä nykyelektroniikka. Läppärit ei kestä edes kahta vuotta kotikäytössä. Näyttö on mennyt jokaisesta läppäristä. Kovalevyt sitten työkoneista. Kerran oli kotikone jo huollossa ja taas näyttö paskana. 4 Vuotta sitten ostin Pansun 42" plasmatelkun ja kyllähän sekin meni tässä juuri pimeäksi. Multa ei perkele hajonnut yksikään kuvaputkitöllö tai monitori. Vanhat läppäritkin toimi. Vituttaa taas ostaa uusi ruutu kun olisi rahalle muutakin käyttöä. Vakuutus sentään korvasi jotain, mutta eihän silläkään uutta osteta vaikka hinnat ovat tippuneet. Tilasin nyt 60" LG:n 3D-plasman HD-virittimillä. 1300€ meni että heilahti. Sinne meni nekin säästöt saatana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom