Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
No eh he he. Arvasin et miehet vähättelee. Mut sit jos siitä joskus tulis makkaritelkka ja isompi olkkariin niin ihan hyvä se on. Ja jos mun katto on tällä hetkellä 300e mitä viittin moiseen hökötykseen laittaa niin ei paljoa lämmitä 450e telkku.

Voi voi kun on vaikeaa.

Oho, katoin että toi oli 399. Sori. Joo kyllähän tosta 26 salkkarit jo kattelee, osta pois vaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oho, katoin että toi oli 399. Sori. Joo kyllähän tosta 26 salkkarit jo kattelee, osta pois vaan.

Joo toi on joku Anttilan pimeät hinnat tjsp. Ajattelin että jos ei oo ihan susipaska niin tohon voisi sijoittaa. Pitäis olla 100krt parempi kuin tuo mun nykyinen 15 vuotta vanha töllö :lol2:

Netanttilassa on nimittäin alennuksessa Samsung LE-26D455. 26 tuuman HD-Ready taulu-tv, jossa antenni- ja kaapeliverkon digivirittimet hintaan 299e... Aivan surkea ostos?
Samaan hintaan saa 32-tuumaisia, jollaisen ainakin itse valitsisin.

^ Gigantista saa (poistakaa jos tää luetaan mainostukseks); http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/tv/32HS2040C/thomson-32-lcd-tv-32hs2040c

Tosin sen sanon, että en suosittele tollasen ostoa kellekkää.. HD-readyllä ei tee yhtään mitään, vielä 50hertsinen, samoin jos vasteaika on 8sec niin ei helvetti :D Mieluummin siis suoralta kädeltä laatu kuin koko, jos koolla ei siis ole väliä. Koska tulevaisuudessa(1-3v) tulee entistä enemmän korostumaan HD-lähetykset ja laatu telkkareissa, jolloin noilla tuon linkin kaltaisilla töllöillä on yhtä paljon käyttöä kun niillä kuvaputkimonstereilla.

Eli prioriteetit selväksi -> koko vai laatu. Molempia ei saa tolla budjetilla.

^ Emmä tajua noista mitään... Niinhän toi munkin tarjoama NetAnttilan telkku on semmonen HD-Ready? Ja sillä sitten ei tee mitään?

Pärjäät sillä seuraavat 10vuotta ainakin. Turhaa hifistelyä ja pätemistä edelliseltä, jos puhutaan normi telkkarin kyyläämisestä.

Just kävin ruokakaupassa ja ohikävellessäni nappasin Mustan Pörsin ikkunassa olleesta mainoksesta kuvan. Sen enempää en tiedä onko full hd vai hd-ready...

8097872.jpg

Just kävin ruokakaupassa ja ohikävellessäni nappasin Mustan Pörsin ikkunassa olleesta mainoksesta kuvan. Sen enempää en tiedä onko full hd vai hd-ready...

8097872.jpg

Jep, tosta tulikin Mustan Pörssin mainoslehtinen tänään. Tossa hintaluokassa vaikuttaa ihan pätevältä ruudulta.

Ite hommaillut enemmän tai vähemmän noiden kotiteatteri/näyttö -systeemien kanssa aika monta vuotta ihan amatööripohjalta ja oppinut sen että se mikä toiselle on tärkeää ei merkkaa toiselle tuon taivaallista (kuten aika moni muukin tässä maailmassa...). Joten luulempa että alkuperäinen kysyjä tarkoitti kysymyksellään omiin tarkoituksiinsa sopivaa telkkaria ilman sen enempiä hifistelyjuttuja tms. Toki on ihan hienoa että ihmisille kerrotaan tuosta tulevaisuuden jutuista ("piip" se mitään hifistelyä ja pätemistä on jos koettaa toista auttaa) mutta nyt täytynee ottaa huomioon budjetti ja käyttötarkoitus.

Noista edellä mainituista telsuista toi LG:n vaihtoehto voisi sopia kysyjälle (MEE) kuin valettu. Et varmaan tiedä mikä HDMI liittymä (tai sitten tiijät heh, sillä ei ole väliä) mutta tuohon hintaluokkaan niitä on riittävästi. Ilmeisesti hieman vieroksut tuota 32" kokoa mutta usko pois, se ei ole liian pieni. 26" sopii nykyään ehkä tietokoneen hieman isommaksi näytöksi. Jos katseluetäisyys "pienessä kaksiossa" on yli 1,5m niin 32" on vallan loistava vaihtoehto.

Ex-anoppilassa kävin muinoin pitkän taistelun sen puolesta että hommaisivat 32" telkkarin kun ajattelivat tuota 26" ja nyt jälkeenpäin ovat kuulemma valitelleet että 3 metrin katseluetäisyydellä se 32" tuntuu liian pieneltä. Ja he ovat sentään yli 65v. molemmat. Ja kun äippä hommas telsua niin 26" oli kans se eka ajatus mutta sielläkin 32" tuntuu liian pieneltä nykyään.

Ja ok, puhutaan FullHd telkkareista mutta sillä ei oikeasti ole merkitystä 32" (saatikka 26") kokoluokassa ellet aio katsoa sitä näyttöä n. metrin päästä. Jos aiot niin... i stand corrected :worship:

Että sellaista...

Viimeksi muokattu:
Tuosta koko kysymyksestä vain tuli mieleeni:

Tuo tv:n koko taitaa olla melko suhteellinen käsite aina porukalla. Jollekin 40 tuumanen on iso vaikka olohuone on kun aula ja 6 metriä katselu matkaa. Itellä 50m2 kaksiossa 46 tuumane ja katselu matka n 3m. Silti jälkikäteen miettiny että ois pitäny 55 tuumane ottaa.

PS: JA nyt ei ole tarkoitus sano ette evilin pitää ostaa 46 tuumanen vaan sitä että silmä tottuu yllättävän nopeesti noihin isompiinkin ruutuihin.

silmä tottuu yllättävän nopeesti noihin isompiinkin ruutuihin.
Ja toi on jokseenkin ärsyttävää. Meillä on katselumatka jotain pari metriä, ja kun vanha 32" kuvaputkitöllö vaihtui 42" taulutelkkariin, niin se tuntui aivan valtavan suurelta. Nyt se ei tunnu miltään ja olenkin miettinyt, että seuraavaksi, kun telkkaria vaihdan, ostan isoimman, mitä kaupasta löytyy ja sen lykkään makuuhuoneeseen. Olohuoneeseen tulee tykki ja ainakin miljoona tuumaa.

Ja kun tulee käytyä välillä kaverilla, jolla on 32" taulu tv ja katseluetäisyys jotain pari metriä myös, niin tulee väkisinkin mieleen, että pitäisi olla varmaan joku kaukoputki, että tosta näkisi jotain. Se on niin pieni, että alkaa suorastaan vituttaa, kun yrittää tiirailla siitä jotain.

Typerä kysymys mutta olen nainen niin pakko kysyä: Mulla on todella paska telkkari, semmoinen vanha iso möhkäle. Tyyliin 50cm suuntaansa... En ole valmis panostamaan kauheasti televisioon, mutta haluaisin hieman uudemman ja nykyaikaisemman telkkarin. Semmoinen litteä malli. Onko joku 26" pieni vai ei? Mitä se on senteissä? Siis minkä kokoinen semmoinen telkkari on? Netanttilassa on nimittäin alennuksessa Samsung LE-26D455. 26 tuuman HD-Ready taulu-tv, jossa antenni- ja kaapeliverkon digivirittimet hintaan 299e... Aivan surkea ostos?

Jos sun vanha telkku on 50cm kanttiinsa kuvasuhteella 4/3 ni tommonen 26 tuumanen laajakuvatelkku on huono valinta.Osta 32 tuumanen.

Saisko kommenttia semmosilta jotka näistä enemmän ymmärtää, ono tuommoinen hyvä valinta, vai kannattaako tuohon hintaan valita jokin toinen malli? koko sais olla 42" ja hinta siinä +-500€. Pleikkarin pelaaminen olisi lähinnä käyttötarkoitus, toki siitä leffoja ja muutakin tulisi katsottua. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19243/crhmk/LG-42LD450N-42-Full-HD-LCD-televisio

On hyvä käyttöösi. Telkkaria valitessa kannattaa muistaa se sääntö, että kotona on vain 1 telkkari olohuoneessa, et joudu vertaamaan sitä toisen valmistajan telkkariin jatkuvasti. Totut kyllä siihen kuvaan mikä omassasi on. Säädöt kohilleen ja ajaa asiansa perus katselijalle ihan hyvin jokainen 42 tai 50 tuumainen. Jos on Full HD ja vasteaika tuolla 4 millisekunnin paikkeilla niin noista kontrasteista sun muista ei tarvitse ottaa hirveästi ressiä.
Jotkut toki ottavat ja väittävät että jos joku luku on alle jotain niin sillä ei tee mitään ja jos se töllön jalka ei ole matta musta tai kaukosäätimessä ei ole sitä sun tätä niin se on paska :/

Mainitsemasi töllö on tekniikan maailman testivoittaja viime syksyltä. Epäilen että mullistavaa ei ole tv alalla tapahtunut sen jälkeen. Jos siis töllö osuu budjettiisi ja koko on hyvä, hae pois.

Joo siis tosiaankin itse olen pärjännyt 15 vuotta vanhalla mottitöllöllä. Kertonee siitä kuinka vaativa olen elektroniikan suhteen.

Luulen että mulle on melkein mikä tahansa parempi kuin nykyinen, mutta 32" se kaiketi on otettava ettei myöhemmin kaduta. Tuolla verkkokauppa.comissa näytti olevan se joku LG 32" n. 350e hintaan, ja oli semmoinen FULL HD tms. Ilmeisesti olisi erittäin hyvä ostos? Myöskin tuo Mustan Pörssin 299e telkku vaikuttaa hyvältä, mutta mitä ilmeisemmin 50e lisäpanostuksella saisi vielä parempaa?

Itse katselen telkusta jtn sarjoja ja dvd:ltä leffoja, enkä ole edes kovinkaan sohvaperuna, joten senkään puoleen mitään mielettömiä en vaadi :) Oon varmaan niin peruskäyttäjä kuin olla ja voi.

Joo siis tosiaankin itse olen pärjännyt 15 vuotta vanhalla mottitöllöllä. Kertonee siitä kuinka vaativa olen elektroniikan suhteen.

Luulen että mulle on melkein mikä tahansa parempi kuin nykyinen, mutta 32" se kaiketi on otettava ettei myöhemmin kaduta. Tuolla verkkokauppa.comissa näytti olevan se joku LG 32" n. 350e hintaan, ja oli semmoinen FULL HD tms. Ilmeisesti olisi erittäin hyvä ostos? Myöskin tuo Mustan Pörssin 299e telkku vaikuttaa hyvältä, mutta mitä ilmeisemmin 50e lisäpanostuksella saisi vielä parempaa?

Itse katselen telkusta jtn sarjoja ja dvd:ltä leffoja, enkä ole edes kovinkaan sohvaperuna, joten senkään puoleen mitään mielettömiä en vaadi :) Oon varmaan niin peruskäyttäjä kuin olla ja voi.

Itseasiassa mikä tahansa LCD ei todellakaan ole parempi kun vanhat hyvälaatuiset 32". Monta surkeaa on tullut nähtyä joita tekee suorastaan pahaa katsella vs. putkitelkku. Noilla kriteereillä toki riittää, että käyt katsomassa ja heti kun näyttää paremmalta kun vanha niin nappaat mukaan.

Itseasiassa mikä tahansa LCD ei todellakaan ole parempi kun vanhat hyvälaatuiset 32". Monta surkeaa on tullut nähtyä joita tekee suorastaan pahaa katsella vs. putkitelkku. Noilla kriteereillä toki riittää, että käyt katsomassa ja heti kun näyttää paremmalta kun vanha niin nappaat mukaan.

Mä väittäisin että mikä tahansa on parempi. Mun telkassa on tällä hetkellä värit hieman viturallaan, nyrkillä lyöden kirkastuu, ja ääni hurisee niin hemmetisti :D

Noi LG;t on ihan peruskamaa joten jos 350e saat 32" full hd:n niin osta ihmeessä. Jos et oo tyytyväinen, saat lyödä mua taas paistinpannulla naamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom