Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän se taitaa olla toi energian kulutus ainoa etu led vs perinteinen lcd, itse en ymmärrä noita hirveitä mainospuheita paljon paremmasta kuvasta kun mainostetaan led ja 100hz telkkareita. Kyllähän se taitaa olla että ennenkuin tulee suht edullisia ja isoja oled telkkareita niin mulle riittää ainakin perus lcd. Toki kesällä olisi mukavampi kun telkkari tuottaisi vähemmän lämpöä.
Tietokoneen kanssa on kyllä itsellä käytössä 22"led mikä johtuu siitä että sain traumoja duunin 22" lcd näytöistä mitkä on kuin pöydällä olisi lämpölamppu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän telkkarista jotain muuta laukea ennen kuin katodiputki tulee tiensä päähän.

Ei. 100hz telkkareissa on paljon parempi liikeresoluutio joka näkyy helposti

Ihan mielenkiinnosta kysyn että oletko päässyt vertailemaan vierekkäin uusia telkkareita? Monesti liikkeissä laitetaan vierekkäin joku vanhempi 50hz malli ja uusi 100hz sitten kehutaan kuinka hyvä kuva siinä on.

Sopisikohan tollanen LG:n 27" M2762DPPZ Full HD pelikäyttöön kun Playstation 3:sella pelaan? Onkohan aivan järkyttävä viive tai kuva on kuraa kun katsoo jostain 1m päästä? Kellään kokemuksia?

Mihin helvettiin ovat kadonneet valkoiset telkkarit? Millä merkillä olisi vielä viimeisintä tekniikkaa valkoisena?
Netistä tuntuu löytyvän vain pikku töllöjä valkoisina. Sonyllä oli 40-tuumaista valkoisena, mutta sekin on liian pieni. Vähintään 47-tuumainen LED tai Plasma haussa. Ei mahdu mun kaaliin, miksi kaikki telkkarit on nykyään kiiltävän mustia rungoltaan, halvannäköisiä ja pölykin näkyy kovin. Koko sisustus on lähes valkoista, joten istuisi valkoinen töllökin hyvin samaan teemaan.

Mihin helvettiin ovat kadonneet valkoiset telkkarit? Millä merkillä olisi vielä viimeisintä tekniikkaa valkoisena?
Netistä tuntuu löytyvän vain pikku töllöjä valkoisina. Sonyllä oli 40-tuumaista valkoisena, mutta sekin on liian pieni. Vähintään 47-tuumainen LED tai Plasma haussa. Ei mahdu mun kaaliin, miksi kaikki telkkarit on nykyään kiiltävän mustia rungoltaan, halvannäköisiä ja pölykin näkyy kovin. Koko sisustus on lähes valkoista, joten istuisi valkoinen töllökin hyvin samaan teemaan.

Niitä on ollutkin parin vuoden aikana todella vähän. Samsungilta löytyisi noihin spekseihin: UE46C6715.

Kiitti vinkistä, nätti töllö. Harmi vaan, että tuplaten kalliimpi verrattuna samanlaiseen mustilla kuorilla. Voiko olla noin iso hintaero...

Mulla löytyy juurinkin tuo k.o samsumin 46" telkku valkoisena.
Sillon kun itse sen ostin niin anttilassa telkku maksoi 1999 ja nyt taitaa saada jo reilusti alle 1500 :)
Itse maksoin muistaakseni 1650e.

Otetaan aihe ylös. Eli mikä on nykyään töllöjen kuningas? Itselläni ollut Sonyn KDL40-W4000 muutamia vuosia ja ei mitään ongelmia. Mutta nyt tuli vaan kuume vaihtaa töllöä tai oikeastaan kun sisustus ja kirjahylly vaihtuu niin voisi sitten töllönkin uusia. Joku 40-50tuumaa koko. Onko sony viellä ns. paras markkinoilla vai onko jo muut merkit kuroneet kiinni. Nopeasti ja pienessä kaljoissa kun katoin eilen cittarissa jotain lg kuvaa niin vaikutti varsin hyvältä vs thompson ja philips joita oli vieressä.
Onko plasma,led vai lcd nyt se paras valinta ajatellen että taas sen 3-4 vuotta samaa töllöä jos katselisi.

Silloin kun tuota sonya olin ostamassa niin oli sellainen foorumi huoraaminen ja piti kuluttaa elämästä useampi tunti netissä että osasi "valita" hyvän telkun. Ja nyt taitaa olla sama edessä joten jos jollakin on joku sivu tai vinkki mistä nyky töllöjen faktat tiivistettynä niin vihjatkaa.

Ei perkule miten vaikeaa. Kävin veikon koneessa ja istuskelin siellä varmaan +30min yhtään myyjää ei tullut häiritsemään mutta ei noista töllöistä mitenkään saanut selkoa.

Osta halvin tai se jonka design eniten miellyttää. En itekään löytänyt noista juurikaan kuvanlaadullisia eroja, mitä nyt sonyissä oli muita nykivämpi kuva mikä johtunee jostain "parannus"piiristä jonka saa valikoista pois. Oikeastaan tärkein ominaisuus on se kuinka nopeasti vaihtuu kanavat ja ohjelmaopas aukeaa.

Joissakin töllöissä on mahdollisuus tökätä usb-muisti/kovo siihen kiinni ja tallentaa ja katsoa leffoja muistilta. Millaisia kokemuksia tuosta toiminnosta on?

mietin itse jonkin aikaa minkä telkun ostan, vanhan 42" hd ready:n tilalle. päädyin sitten samsungin tämän vuoden d8005 -sarjaan, joka lähti vasta tänään postiin vaikka tilasin sen jo kuukausi sitten. koska halusin isomman kuin 55" telkun, oli otettava 64" plasma. olisin muuten mitä luultavimmin päätynyt 60" led telkkuun, mutta siitä ei ollut mitään tietoa milloin se olisi tulossa suomeen. arvosteluja tuosta plasmasta ei vielä pahemmin ole, mutta uskon että ihan hyvä valinta se on varsinkin mustan tasoissa ja 3d:ssä. liikkuvan kuvankin pitäisi olla hyvä.

sampassa on tuo ohjelmien tallennusmahdollisuus ulkoiseen kovoon, ja ostin sen kaveriksi teran kovon. kovo täyttyy tosin pääosin varmaankin leffoilla, koska olen käsittänyt että telkusta voi tallentaa ainoastaan sitä kanavaa mitä katsoo, eli koneessa on vain yksi viritin. ihan ok jos ei katso telkkua ja haluaa laittaa jonkin ohjelman talteen, mutta jos haluaa katsella jotain muuta kanavaa samalla, tarvitsee siihen edelleenkin digiboksin.

Joissakin töllöissä on mahdollisuus tökätä usb-muisti/kovo siihen kiinni ja tallentaa ja katsoa leffoja muistilta. Millaisia kokemuksia tuosta toiminnosta on?

Testasin omassa Samsungissa, ihan toimivalta vaikuttaa, mutta kun on muutenkin tietokone kiinni vahvarissa ja vahvari töllössä niin ei se mua liikuta.

Huoh.... kävin eräässä liikeessä jossa on töissä lähes 15vuoden ajalta tuttu myyjä. Ja häneltä on ostettu kaikki kodinkoneet ja kännykät itselle kuin työpaikalle ja muutamalle tutulle. Kertoili töllöistä seuraavaa eli sonyja on viimeisen 5vuoden aikaan laittanut korjattavaksi tai takuuseen 2kpl kun taas samsungeja huomattavasti enempi ja sitten taas lg yhtenään. Lupaili että laskee hyvät hinnat noista sonyista mulle ja pistää tarjoukset huomenna minulle.

Huoh.... kävin eräässä liikeessä jossa on töissä lähes 15vuoden ajalta tuttu myyjä. Ja häneltä on ostettu kaikki kodinkoneet ja kännykät itselle kuin työpaikalle ja muutamalle tutulle. Kertoili töllöistä seuraavaa eli sonyja on viimeisen 5vuoden aikaan laittanut korjattavaksi tai takuuseen 2kpl kun taas samsungeja huomattavasti enempi ja sitten taas lg yhtenään. Lupaili että laskee hyvät hinnat noista sonyista mulle ja pistää tarjoukset huomenna minulle.
5vuotta on pitkä aika tehdä mitään vertailuja kun telkkareiden paneelit vaihtuu pahimmillaan/parhaimmillaan usean kerran vuodessa. Ja epäilen että lg:tä myydään edullisemman hinnan takia enemmän joten olisi kiva nähdä todellisia vertailuja myytyjen ja korjausta tarvitsevien suhteesta. Tuttavapiirissä on useammalla lg:n lcd ja toiminut ihan hyvin, kaverilla 3v vanha lg:n plasma mikä on täysi paska. Salilla on ollut 5lg:n lcd:tä päällä n12-16h päivässä viimeiset kaksi vuotta eikä ole missään ollut ongelmia.

Itsekin kodinkoneosastolla töissä olleena (2008-2010) voin sanoa, että kahden vuoden aikana ei tullut yhtään Sonya takaisin. Yksi oli mennyt rikki, mutta selvisi, että siihenkin oli lapsi tempaissut jollain kättäpidemmällä suoraan paneeliin. Ja yli 70% myydyistä telkkareista oli Sonyn laitteita. Sen sijaan Philipseissä, etenkin halvemmissa, tuntui olevan kovinkin paljon ongelmia. LG:tä ei myyty, joten niistä en osaa sanoa mitään. Äipälle joskus hankin halpis-LG:n ja se on toiminut moitteetta monta vuotta.

Kunhan takuu pelaa ja takuuajan jälkeenhän tosimies jo vaihtaa uuteen.

Kannattaa lukea dvdplazan foorumia, sieltä löytyy apuja töllön etsimiseen. Ei tuo sinänsä ole vaikea juttu valita minkä TV:n ostaa.
Riippuu paljon haluaa töllöön sijoittaa maksimissaan, mihin tarkoitukseen TV tulee, haluaako plasman, lcd:n vai ohuen LEDin.
Minusta Samsung on mennyt Sonyn edelle ja samppa tekee hyviä töllöjä. Itselläni on makkarissa vanhempi 40" B6050 LEDin ja olohuoneessa 46" C7070 LEDi. Kumpikin on erittäin hyviä ollut.. hyvin vähän valovuotoa ja tässä uudemmassa 7000 sarjassa on plussana 3D, wlan, ja mahdollista juurikin tallennuksille ja leffojen katsomiselle ulkoiselta kovolta. Mikä sen kivempaa ku katsella hd leffoja/sarjoja joko streaminä koneelta tai sitten ulkoiselta kovolta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom