Pizza P137g/37%, H55g/15%, R80g/49%

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jan80
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
Pizza 1350g, 1459kcal, P137g (37%), H55g (15%), R80,2g (49%)

Pohja:
120g vehnälesettä
120g munaa (kuorineen punnittu á noin 60g)
30g rypsiöljy
¼tl suolaa
2tl leivinjauhetta
100g juustoa ( Valio, Edam 17%)
2-4dl vettä

Täyte:
250g kanan rintafile
60g sipulia
150g ananas
120g munaa (kuorineen punnittu á noin 60g)
1prk /400g tomaattimurskaa

Ruskista kananrinta fileet teflonpannulla, voit lisätä pannulle hiukan vettä, niin fileistä ei tule kuivia. Pilko sipuli, fileet ja (ananas). Laita uuni lämpiämään 250 asteeseen.

Sekoita kuivat aineet kulhossa, lisää 2kpl munia, öljy ja sopivasti vettä, että saat taikinasta suht tasaista.

Lusikoi tavara pellille leivinpaperin päälle ja levitä tasaiseksi (noin 10min sitten oma valmis pizzani oli todella ohut ja kesti hyvin kasassa, vaikka tässä vaiheessa näyttikin aika huteralta), lisää juustoraaste/ ohuet juustosiivut pohjan päälle sitomaan kokonaisuutta ( en ole varma onko välttämätöntä, mutta “taikina” kuitenkin suht rakeinen, että en tiedä kestääkö biitit kasassa ilman juustoa).

Lusikoi tomaattimurska tasaisesti juuston päälle. Ripottele sipuli, filepalat sekä ananas tasaisesti. Riko 2kpl kananmunaa lasiin, hajoita koostumus ja kaada varovasti tasaisesti koko satsin päälle.

Tyrkkää uuniin 250 astetta/ n.15-20min, ota uunista ja anna jäähtyä kunnolla, koska kananmunat pohja "taikinassa" sitovat paremmin kun ovat jäähtyneet kunnolla. Voi toki syödä lautaseltakin heti kuumana. Itse vetelen mielummin käsin. heh... sehän oli hyvin sanottu.. Niin ja pizza maustetta jossain välissä päälle.

Tavaraa tuli pellillinen ja maku oli :kuola: Kannattaa kokeilla. Oli pakko keksiä vehnäleseelle uusia käyttötarkoituksia, kun ostin 8 egellä suoraan myllystä 40kg ;) :rock:

niin ja btw oli muuten eka postaus...

Terv. Jan80

Oivallinen ensipostaus! :rock:

Olettaen tietenkin ettei ole trollauspizza. Kiva kun pizza räjähtää uuniin tai luukun avatessa silmille :evil:

Kuulostaa asialliselta, ja täytteitähän saa (varmaan?) laittaa tuohon ihan oman maun mukaan, esim. tonnikala, katkarapu ja vaikka paistijauheliha? Tuo menee kyllä illalla testiin :rock:

Juu tottakai, sit tietenkään noi kcal yms. eivät enää pidä paikkaansa, mutta pizza pohja olikin se uusi juttu, kun normi

vehnäjauho 100g sis. noin 360kcal, P13 H70 R2
vehnälese 100g sis. noin 133kcal, P15 H8 R5,5

ja jauho 1dl painaa noin 65g ja lese 20g, niin sillon kun pizza pohjaan käytetään 6dl*65g=390g jauhoja, niin kaloreita tulee noin 1404kcal.

vastaava luku leseitä käyttämällä 6dl*20g= 120g ja kaloreita noin 160kcal..
:kippis1:

itse oon työharjoittelussa ravintolassa ja teen semmosen proteiinipizzan n.3krt viikossa,että oksat pois :D Tässäpä täyte:

kourallinen kinkkua
kourallinen jauhelihaa
iso kourallinen kanaa
kourallinen katkarapuja ja cheeset päälle :kuola:

Jan80 sanoi:
Oli pakko keksiä vehnäleseelle uusia käyttötarkoituksia, kun ostin 8 egellä suoraan myllystä 40kg ;)

LOL :lol2:

No joo, mutta hyvältä vaikuttaa ihan vakavastikin ottaen. Rupes vaan hieman hymyilyttämään tuo 40 kg vehnälesettä.

Kauhea vaiva tommosesta kokkaamisesta. Johan siinä menee maitohapoille.

Minä poeka se vetelen Lidlin broilerifileitä naamariin :thumbs:
Paketillisesta saa:

Proteiinia 105g
Hiilihydr. 5g
Rasvaa 25g

Piti tosin vähän rajoittaa kun rupesi menemään paketillinen päivässä...

Ruisleivän päällä viipaleina... :kuola:

Hyvää tuli, mutta tuon veden kanssa kannattaa olla tarkkana kun pohjaa tekee. Itse laitoin liian paljon vettä ja tuli turhan löysää, toisaalta olin myös aika pihi öljyn suhteen, muuten oli varsin mahtava resepti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
S0874 sanoi:
LOL :lol2:

No joo, mutta hyvältä vaikuttaa ihan vakavastikin ottaen. Rupes vaan hieman hymyilyttämään tuo 40 kg vehnälesettä.

Sitä kyllä riittää, kattelin vaan kaupan hintoja 500g n.2-3€ ni ajattelin et otetaan kerralla hiukan enemmän :rolleyes: Ainankin kilohinta pippui jonkin verran kauppa 4-6€/1kg, mylly 0,20€/1kg...

Ihan hyödyllinen ohje kyllä. Itsellä vaan periaatteena se, että jos pizzaa pitää syödä niin seon ihan sama mitä silloin siihen pistää. Sama melkein tuottaa se Alphonzolla.
Tuskin sinäkään noita jokapäivä vedät? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom