Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hei hieno juttu, onnea! :hyvä:Mulla pituutta 159 senttiä, painoa sellanen 70 kiloa. Tammikuussa painoin vielä 89 kiloa, joten siitä on tultu jo alaspäin :dance:
topokatti..
reenailen treella nääshallissa omatoimisesti treenikaverini kanssa..se on parasta mitä ikinä..se puhdistaa päätä mukavasti:D
Mulla on varmaan jotenkin vääristynyt kehonkuva, kun mitoilla 164/72 pidän itseäni ihan "hyvän kokoisena". Varmaan lihastakin on painossa jonkin verran, mutta kaikkien taulukoiden mukaan noilla mitoilla pitäisi olla jo hyvää matkaa ylipainoisen puolella... Mielestäni olen kuitenkin sopusuhtainen ja normaali, joten hittoon taulukot :D !
No en todellakaan ole tyytyväinen! Pituus 162 ja painoa 48 kg. Painoa tippunu ilman mitään syytä abaut 6 kg! Lekurissa käyty eikä syytä löytyny. Paino ei nouse vaikka pyrin syömään n. 2000 kcal. :(
Proteiini ja rasva kulkevat usein käsi kädessä. On kuitenkin hyvä muistaa, että rasva tai rasvainen ruoka ei edistä aineenvaihduntaa vaan pikemminkin lisää läskiä. Rasvoista kannattaa siis pysyä erossa ja valita proteiininlähteeksi aina se vähärasvaisin vaihtoehto.
Näiden yllämainittujen ruoka-aineiden lisäksi myös sillä, milloin me syömme, on merkitystä. Asiantuntijoiden mukaan on parempi syödä pieniä aterioita pitkin päivää kuin vain kolme isoa ateriaa päivässä. Näin me emme anna aineenvaihdunnalle lepoa vaan sen on pakerrettava ja kulutettava kaloreita kokoajan. Tutkimusten mukaan niillä, jotka syövät neljästä kuuteen ateriaan päivässä on vähemmän rasvakudosta kuin kolme ateriaa syövillä, vaikka syötiin sama kalorimäärä päivässä.
Myös liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa. kaikenlainen liikunta on hyvästä, mutta jos haluaan erityisen upeita tuloksia, niin kävely, hölkkä, uinti tai pyöräily aamulla ennen aamupalaa, on tutkimusten mukaan se kaikkein tehokkain keino pistää keho ja kalorikulutus liikkeelle.
Niinmpä. Miksköhän joka paikkassa toitotetaan, et pitäis syödä useesti, vähän kerralla. Voihan se tietty tasata sokeritasapainoa.Tähän lankaan mä sit olen menny, kun olen ajatellu et syömiseni on ihan retuperällä. Totta puhuen, ei mua ole väsyttäny yhtään sen vähempää kuin ennenkään. Kai se täytyy uskoo et jokaisen ihmisen energian käyttö ja aineenvaihdunta on ihan yksilöllistä. Ilmeisesti mun kehossa on sitten kokoajan aineenvaihdunta käynnissä ja siten taas energiaa kuluu.Minä taas olen kuullut, että kalorimäärä ratkaisee. Suomalainen ravitsemusguru Fogelholm on todennut, että painon kannalta on ihan sama monestiko päivässä syö.
Niinmpä. Miksköhän joka paikkassa toitotetaan, et pitäis syödä useesti, vähän kerralla. Voihan se tietty tasata sokeritasapainoa.Tähän lankaan mä sit olen menny, kun olen ajatellu et syömiseni on ihan retuperällä. Totta puhuen, ei mua ole väsyttäny yhtään sen vähempää kuin ennenkään. Kai se täytyy uskoo et jokaisen ihmisen energian käyttö ja aineenvaihdunta on ihan yksilöllistä. Ilmeisesti mun kehossa on sitten kokoajan aineenvaihdunta käynnissä ja siten taas energiaa kuluu.
Kiitos molemmille. Onhan tuosta painosta jotain hyötyäkin: voi järkyttää kanssaeläjiä, jotka kuvittelevat normaalikokoisen naisen painavan max 60 kg (kuultuaan painoni ne --> :wtfKomppailen Taskuamatsonia, erinomainen esimerkki siitä, että vaa'an voi työntää... noh... roskiin, kun punttia nostelee :D Et TODELLAKAAN näytä mitenkään pulskalta!