GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Pituutesi ja painosi - oletko tyytyväinen itseesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Coldie
  • Aloitettu Aloitettu
Pituutta 177 cm ja painoa 70kg.

Vatsaa pitäisi saada pienemmäksi ja tuota vyötäröä, vaikka ei se kahden lapsen jälkeen valtava ole (mitat 93-73-93). Olis myös kiva saada käsiin ja jalkoihin vähän lihaksia lisää.. aika paljonkin.

Mulla pituutta 159 senttiä, painoa sellanen 70 kiloa. Tammikuussa painoin vielä 89 kiloa, joten siitä on tultu jo alaspäin :dance: Vielä semmoista 10 kiloa tavoittelen pois. Nyt kuitenkin vähentänyt "laihduttamista" ja keskityn liikkumiseen. Tarkkailen kyllä syömisiäkin, mutta lähinnä hh/pr/r prosentteja kattelen... Toivotaan että ens kesään mennessä paino olis siellä 58 kilossa ja rasvaprosentti olis jotain pikkasen kivempaa :)

Mulla on varmaan jotenkin vääristynyt kehonkuva, kun mitoilla 164/72 pidän itseäni ihan "hyvän kokoisena". Varmaan lihastakin on painossa jonkin verran, mutta kaikkien taulukoiden mukaan noilla mitoilla pitäisi olla jo hyvää matkaa ylipainoisen puolella... Mielestäni olen kuitenkin sopusuhtainen ja normaali, joten hittoon taulukot :D !

Uskoisin olevani täysin tyytyväinen n. 70-75 kg painossa, pituutta 166cm. Tämä paino ajateltuna ilman salilla käyntiä, joten voihan tuo olla enemmänkin jos kroppa vaan näyttää omaan silmaan sopusuhtaiselta. Matkaa tavoitepainoon on yli 20kg, mut jostainhan se on aloitettava ja tuntuu että punttis vois olla se miun juttu (mistä aloittaa).

topokatti..
reenailen treella nääshallissa omatoimisesti treenikaverini kanssa..se on parasta mitä ikinä..se puhdistaa päätä mukavasti:D

195 ja 96 näin suunnilleen. Kohtuu tyytyväinen olen reenihistoriaan verrattuna :) toivottavasti kehitys pysyy yhtä tiuhana mahdollisimman kauan.

topokatti..
reenailen treella nääshallissa omatoimisesti treenikaverini kanssa..se on parasta mitä ikinä..se puhdistaa päätä mukavasti:D

Siellä minäkin viiletän :rock:

aamutokkurassa vastailin sitten punttimimmit puolelle :D sori neidit

Viimeksi muokattu:
Mulla on varmaan jotenkin vääristynyt kehonkuva, kun mitoilla 164/72 pidän itseäni ihan "hyvän kokoisena". Varmaan lihastakin on painossa jonkin verran, mutta kaikkien taulukoiden mukaan noilla mitoilla pitäisi olla jo hyvää matkaa ylipainoisen puolella... Mielestäni olen kuitenkin sopusuhtainen ja normaali, joten hittoon taulukot :D !

Komppailen Taskuamatsonia, erinomainen esimerkki siitä, että vaa'an voi työntää... noh... roskiin, kun punttia nostelee :D Et TODELLAKAAN näytä mitenkään pulskalta! :)

No en todellakaan ole tyytyväinen! Pituus 162 ja painoa 48 kg. Painoa tippunu ilman mitään syytä abaut 6 kg! Lekurissa käyty eikä syytä löytyny. Paino ei nouse vaikka pyrin syömään n. 2000 kcal. :(

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
No en todellakaan ole tyytyväinen! Pituus 162 ja painoa 48 kg. Painoa tippunu ilman mitään syytä abaut 6 kg! Lekurissa käyty eikä syytä löytyny. Paino ei nouse vaikka pyrin syömään n. 2000 kcal. :(

Googlettamalla netistä löysin tällaista:
Kolmantena on proteiini. Yllätys, yllätys proteiini nopeuttaa aineenvaihduntaamme. Sen lisäksi, että proteiini pitää nälän kauan loitolla, sen sulamiseen tarvitaan enemmän energiaa kuin minkään muun ruuan sulamiseen. Ja mitä enemmän energiaa ruuansulatuksemme käyttää, sitä kovemmin ja kauemmin aineenvaihduntamme toimii.

Proteiini ja rasva kulkevat usein käsi kädessä. On kuitenkin hyvä muistaa, että rasva tai rasvainen ruoka ei edistä aineenvaihduntaa vaan pikemminkin lisää läskiä Rasvoista kannattaa siis pysyä erossa ja valita proteiininlähteeksi aina se vähärasvaisin vaihtoehto.

Näiden yllämainittujen ruoka-aineiden lisäksi myös sillä, milloin me syömme, on merkitystä. Asiantuntijoiden mukaan on parempi syödä pieniä aterioita pitkin päivää kuin vain kolme isoa ateriaa päivässä. Näin me emme anna aineenvaihdunnalle lepoa vaan sen on pakerrettava ja kulutettava kaloreita kokoajan. Tutkimusten mukaan niillä, jotka syövät neljästä kuuteen ateriaan päivässä on vähemmän rasvakudosta kuin kolme ateriaa syövillä, vaikka syötiin sama kalorimäärä päivässä.

Myös liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa. kaikenlainen liikunta on hyvästä, mutta jos haluaan erityisen upeita tuloksia, niin kävely, hölkkä, uinti tai pyöräily aamulla ennen aamupalaa, on tutkimusten mukaan se kaikkein tehokkain keino pistää keho ja kalorikulutus liikkeelle.

Mähän ennen söin "väärin" eli pari kolme kertaa ison satsin kerralla ja olen nyt sitten siirtynyt syömään "oikein" eli vähemmän kerralla ja usein 4-5 krt/pv ja lisänny proteiinin määrää, joka sitten taas lisää aineenvaihduntaa. Ehkä tämä ei sitten sovi mun aineenvaihdunnalle :wtf:. Kokeilen taas siirtyy noihin isoihin satseihin ja kattoo miten käy. Olis kiva kuulla löytyykö muita jotka eivät ole tyytyväisiä alipainoonsa.

Mulla mittaa 170 ja tällä hetkellä painoa n. 71 kg. Kesästä on paino noussu pari kiloa ja vielä ennen huhtikuuta pitäs MALTILLA nostaa 1-1½ kg ennen ensimmäistä kisadieettiä...Tiistaina on työterveydenhoitajalle aika, ihan "perustarkistus", saapi nähä mikä kommentti hänellä on :)

Proteiini ja rasva kulkevat usein käsi kädessä. On kuitenkin hyvä muistaa, että rasva tai rasvainen ruoka ei edistä aineenvaihduntaa vaan pikemminkin lisää läskiä. Rasvoista kannattaa siis pysyä erossa ja valita proteiininlähteeksi aina se vähärasvaisin vaihtoehto.

Läskiä lisää ylimääräiset kalorit, ei rasva tai hiilarit tai proteiini sinänsä. Totta on, että kannattaa suosia vähärasvaisia proteiininlähteitä rasvaista kalaa lukuunottamatta. Sen sijaan rasvaa pitää saada riittävästi, erityisesti pehmeää rasvaa (öljyt, pähkinät yms.).

Näiden yllämainittujen ruoka-aineiden lisäksi myös sillä, milloin me syömme, on merkitystä. Asiantuntijoiden mukaan on parempi syödä pieniä aterioita pitkin päivää kuin vain kolme isoa ateriaa päivässä. Näin me emme anna aineenvaihdunnalle lepoa vaan sen on pakerrettava ja kulutettava kaloreita kokoajan. Tutkimusten mukaan niillä, jotka syövät neljästä kuuteen ateriaan päivässä on vähemmän rasvakudosta kuin kolme ateriaa syövillä, vaikka syötiin sama kalorimäärä päivässä.

Minä taas olen kuullut, että kalorimäärä ratkaisee. Suomalainen ravitsemusguru Fogelholm on todennut, että painon kannalta on ihan sama monestiko päivässä syö.

Myös liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa. kaikenlainen liikunta on hyvästä, mutta jos haluaan erityisen upeita tuloksia, niin kävely, hölkkä, uinti tai pyöräily aamulla ennen aamupalaa, on tutkimusten mukaan se kaikkein tehokkain keino pistää keho ja kalorikulutus liikkeelle.

Eli jos haluaa näyttää erityisen laihalta, niinkö? Suhteellisesti rasvaa ehkä palaakin eniten paastotilassa tehdyillä lenkeillä, mutta jos haluaa säästää lihaksiaan, kannattaa tankata proteiinia ennen lenkkiä. Kulutuksen kannalta kovatehoisempi treeni on sikäli parempi, että siitä seuraa ns. jälkipoltto eli aineenvaihdunta pysyy koholla myös treenin jälkeen toisin kuin perusaerobisessa. Ja mitä enemmän energiaa kuluu, sitä enemmän rasvaa palaa.

Minä taas olen kuullut, että kalorimäärä ratkaisee. Suomalainen ravitsemusguru Fogelholm on todennut, että painon kannalta on ihan sama monestiko päivässä syö.
Niinmpä. Miksköhän joka paikkassa toitotetaan, et pitäis syödä useesti, vähän kerralla. Voihan se tietty tasata sokeritasapainoa.Tähän lankaan mä sit olen menny, kun olen ajatellu et syömiseni on ihan retuperällä. Totta puhuen, ei mua ole väsyttäny yhtään sen vähempää kuin ennenkään. Kai se täytyy uskoo et jokaisen ihmisen energian käyttö ja aineenvaihdunta on ihan yksilöllistä. Ilmeisesti mun kehossa on sitten kokoajan aineenvaihdunta käynnissä ja siten taas energiaa kuluu.

Niinmpä. Miksköhän joka paikkassa toitotetaan, et pitäis syödä useesti, vähän kerralla. Voihan se tietty tasata sokeritasapainoa.Tähän lankaan mä sit olen menny, kun olen ajatellu et syömiseni on ihan retuperällä. Totta puhuen, ei mua ole väsyttäny yhtään sen vähempää kuin ennenkään. Kai se täytyy uskoo et jokaisen ihmisen energian käyttö ja aineenvaihdunta on ihan yksilöllistä. Ilmeisesti mun kehossa on sitten kokoajan aineenvaihdunta käynnissä ja siten taas energiaa kuluu.

Kai tuo useasti syöminen perustuu siihen, ettei verensokeri ehdi laskea alas, jolloin tulee hillitön nälkä, jonka seurauksena voi syödä helpostikin parin päivän kaloritarpeen sudennälkäänsä. Pitämällä verensokerin tasaisena ja syömällä pienempiä annoksi pitkin päivää, ei hillitöntä nälkää ehdi tulla ja näin on helpompi syödä vain energiantarpeensa mukaisesti.
Jokaisella toimii omanlaisena systeemi, minä syön usein 5 kertaa päivässä mutta joskus vain 4 ja joskus 7. Vaihtelee päivästä ja syömishaluista :)

Kannattaa vain kokeilla lisätä ruokaa, eikä pelätä myöskään rasvapitoisia ruokia, jos paino meinaa laskea ihan syyttä suotta turhan alhaiseksi. Ja sen voit unohtaa etteikö rasvaa saisi syödä yhtään. Keho tarvitsee rasvaa (ihan siinä missä proteiineja ja hiilihydraatteja) toimiakseen.

Olen ihan vain tälläinen omaksi iloksi punttaaja(ja todellakin ilonaihetta siitä saanut) ja 159cm ja ?KG....Vaa`an heitin romukoppaan aikoja sitten kun sillä on kumma taipumus saada mitä ihmeellisimpiä ajatuksia pienen ihmisen päähän.:eek:Joko on liian läski,liian laiha tai se näyttää muuten vain aamulla väärää lukua ja pilaa sinun päivän.Oma fysiikkani oli sellainen lyhyt kukkakeppi,josta sitten päätin että haluan jotain sen luun ja nahan väliin.Oli kumminkin ylitsepääsemättömän vaikeata nostaa sitä painoa tuon vaa-an avulla,joten luovuin siitä!:rock:Sen osaan sanoa että vanhat farkut ei mahdu jalkaan:hyvä:ja peilikuva näyttää paremmalta kuin koskaan:dance:

Komppailen Taskuamatsonia, erinomainen esimerkki siitä, että vaa'an voi työntää... noh... roskiin, kun punttia nostelee :D Et TODELLAKAAN näytä mitenkään pulskalta! :)
Kiitos molemmille. Onhan tuosta painosta jotain hyötyäkin: voi järkyttää kanssaeläjiä, jotka kuvittelevat normaalikokoisen naisen painavan max 60 kg (kuultuaan painoni ne --> :eek: :wtf:)

Joo, kaikki mun miespuoliset tutut luulee mun painavan reilusti alle 50 kg, ja putoavat tuolilta kun kerron että 70 kg ja iltaisin vähän yli... sinänsä ihan hauskaa joskus järkyttää ihmisiä!

Pituus 164 cm ja paino 58-60kg ( olen unohtanut punnita itseäni, mutta tommonen veikkaus nyt kehiin, kun ei mun paino ole vuosiin tuosta muuttunut mihinkään)

Tällä hetkellä olen kyllä oikein tosi tyytyväinen itseeni.
Mulle on kyllä suoraan sanoen ihan yhden tekevää paljonko painan, kunhan peilistä näkyy kivan ja sporttisen näköinen nainen. Toki paino on suuntaa-antava juttu ja jos minulla olisi paino-ongelmia, varmaan kontrolloisin painoani vaa'an avulla. Mutta nyt peili ja omat vaatteet ovat mun kontrolli.

169 cm ja 65-66 kiloa. En ole kovin tyytyvainen, silla ylimaaraista on... pari kiloa olisi kiva saada pois. Vaikka siihen olen tyytyvainen, etta naytan nyt paremmalta kuin joskus ennen samoissa mitoissa.. Mutta noi jenkkikset...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom