Pituutesi ja painosi - oletko tyytyväinen itseesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Coldie
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mitat on 164cm ja 56-57kg, paino heilahtelee yllättävänkin paljon riippuen siitä mihin aikaan päivästä puntarilla käy tai sitten vaaka on yksinkertaisesti huono.

Joskus olen omaan painoon tyytyväinen ja joskus taas en. Olen ajatellut että nyt tämän uuden harrastuksen myötä painoa voisi antaa tulla lisääkin kunhan se olisi vain lihasta. Kuitenkin tavoitteena on painon pitäminen tässä ja samalla lihasten osuuden kasvattaminen.

Piti oikein käydä lukemassa omat tietoni. Kohta vuosi kulunut ja paino on siinä 63-65 välillä vaihdellen. Salilla käyn kerrasta kahteen viikossa ja edelleen juoksen muutaman lenkin viikossa, noin puolesta tunnista vajaaseen tuntiin, lenkillä yleensä spurttailen pätkiä tosi lujaa ja välillä sitten hidastan tahtia.
Omasta mielestä yläkroppani on kehittynyt paljonkin, ja tavallaan olen jotenkin muotoutunut erinäköiseksi eli ehkä enempi v-malliseksi, tosin vyötäröä kaipaisin vähän enemmän :).
Paino on minullekin sellainen stressin aihe, vaikka näytän urheilulliselta ja timmiltä, kai, mutta toivon silti koko ajan painavani vähemmän, hullua vai mitä :curs:.
Voin hyvin ja tunnen oloni voimakkaaksi mutta silti jokin aina on huonosti. No, selitän itselleni että syy on oikeasti muussa elämäntilanteessa, kun ihmissuhteet mättää niin seuraus on tämä. Kun tuntee ettei kukaan hyväksy tai pidä minusta just tällaisena, en voi itsekään pitää.

Mulla on pituutta 168 ja painoa 60 just nyt, dieetti ja erityisesti aerobinen päällä. En mihinkään kisoihin tähtää. Kivasti pari kiloa lähtenyt pelkällä 4x aerobic/tanssitunti viikossa, + selkää, rintaa, haukkareita, ojentajia ja olkapäitä salilla. mulla tuo aerobinen tuntuu olevan avainsana, punttitreeni nostaa painoa vaan. ja rasva ei sula päältä pois. nuo jumpat missä käyn, on melkein täysin aerobisia, korkeintaan kyykkyjä, punnerruksia ja vatsoja tehdään.

Ja tyytyväisyydestä..no, dieetti päällä, niin...:rolleyes ei sitä ihan tietenkään ole tyytyväinen. mutta siinä mielessä olen, että se kunto mihin haluan on kohtalaisen helposti ja nopeasti saavutettavissa, ja siitä voi sitten taas kehittyä eteenpäin ( -->:whip: )
Ei pidä stressata :)

Ompas mukavaa lueskella muiden ajatuksia painoista!! :rolleyes: Itse vedän varmaan painavimman korren tässä asiassa :hyper: mutta onneksi se ei haittaa!! Pituutta minulle on kertynyt 163,5cm ja painoa oli viimeksi viikko sitten kun katsoin 71,5 :rolleyes: Itseäni tämä ei haittaa, vaikka muutamassa vuodessa onkin tullut 10 kiloa lisää, koska tiedän että minulla ei ole ollut eläessäni ennen näin paljon lihasmassaa. Onhan sitä rasvaakin kertynyt ja viime mittauksella se oli 21,1 eli eiköhän se ole sellainen normaali :) Tärkeintähän kuitenkin on se miltä ulospäin näyttää. Ja eihän sitä lihasmassaa tule jos ei ole mitään mistä sitä voi kasvattaa:dance: olen tässä mietiskellyt että jos ja kun ensi syksynä kapuan lavalle niin miltä mahdankaan näyttää :eek:

Pituutta minulle on kertynyt 163,5cm ja painoa oli viimeksi viikko sitten kun katsoin 71,5 :rolleyes: -- Onhan sitä rasvaakin kertynyt ja viime mittauksella se oli 21,1 eli eiköhän se ole sellainen normaali :)

No niin, kaikki painontarkkailijat: minä olen 167 cm pitkä ja painan 55-57 kiloa, rasvaprosentiksi mittauksessa saatu 22. Tässä verratessa elmun kertomaan voidaan todeta jälleen kerran, että paino ei siis kerro juurikaan mitään ja unohtaa ne kahden kilon pakkolaihdutukset.;)

Pituutta minulle on kertynyt 163,5cm ja painoa oli viimeksi viikko sitten kun katsoin 71,5 :rolleyes: Itseäni tämä ei haittaa, vaikka muutamassa vuodessa onkin tullut 10 kiloa lisää, koska tiedän että minulla ei ole ollut eläessäni ennen näin paljon lihasmassaa. Onhan sitä rasvaakin kertynyt ja viime mittauksella se oli 21,1 eli eiköhän se ole sellainen normaali :) Tärkeintähän kuitenkin on se miltä ulospäin näyttää. Ja eihän sitä lihasmassaa tule jos ei ole mitään mistä sitä voi kasvattaa:dance: olen tässä mietiskellyt että jos ja kun ensi syksynä kapuan lavalle niin miltä mahdankaan näyttää :eek:

Olet kyllä oikeasti kadehdittavassa kunnossa. Jos tuolla paino-pituussuhteella rasvaprosentti on 21,1, lihasmassaa täytyy olla jo todella kiitettävästi. Itse esim. sinua 10 cm pidempi, painan saman verran ja rasvaprosentti on takuulla korkeampi. Oma veikkaukseni on, että lavalla tulet näyttämään hyvältä, mikäli dieetit jne. menevät putkeen :)

Mulla paino nyt noin 53 kg ja pituutta 162 cm.
Mie olen niitä -2 kg haikalijoita, koska ensinnäkin yritin dietata itseäni 52 kilosta 50-kiloiseksi. Nooh, sitten sain lihasmassana (mun arvio ;)) kilon painoa lisää ja tuntuipa se kamalalta.

Nyt olen pohtinut asiaa (aika paljon mm. Gillyannen ansiota ;)) ja päättänyt yrittää unohtaa dieetit yms.
Voisinpa veikata, että tuolloin tyyliin 50-kiloisena mm. käsivarteni olivat paljon kamalammat (siis yliluihut) ja masu oli "oudomman" muotoinen. No, mistä sitten ihmeelliset painoajatukset ovat tulleet?
Väittäisin, että olen jumittanut liikaa mallien painoja ja oman anoreksia-aikani 43-kiloisuutta. En todellakaan näyttänyt silloin hyvältä (naiseudesta ei tietoakaan..), ja olin aivan liian laiha.
Miksiköhän ihmisen pitää tietoisesti yrittää päästä hyvästä olosta ja painosta eroon? Tätä olen pohtinut ja päättänyt, että haluan lihasta, eikä mulle tulee habaa olemaan, jos paino on tyyliin 50 kiloa. Ja mitä hiton väliä sillä on, painanko 50 vai kolme kiloa enemmän?! Lisäyksenä vielä se, että mun on kehuttu nyt näyttävän tällaisena hyvältä ja enon himoliikkuja/treenattu vaimokin sanoi mun näyttävän nätiltä. :D
Heh, yritän tsempata itseäni. ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hö, en ole erityisen tyytyväinen. Nyt on paino noussut 81 kg:aan. Pituutta on 182 - 183 cm (riippuu, miten lintassa seison :jahas:). Siis mitään ylipainoahan tuo ei vielä ole, mutta kun painon nousu ei johdu lihasmassan kasvusta, vaan läskin lisääntymisestä, on pakko olla vähän tyytymätön. Muutama kuukausi sitten painoin 77 - 78 kg.

No mutta jälleen kerran alkaa :whip: sitkeä harjoittelu. Pilates, kuntosalia ja juoksua. Kyllä se sillä lähtee läski.

Ma oon KUTISTUNUT, KAAAAK!!! :eek:

Noh johtuu tietty treenin puutteesta mutta kun kutistuminen on tapahtunut myos pituussuunnassa!!
Tein viime viikolla tarkan mittauksen...
pituus 155cm (ennen 156-157cm, lyhyena tarkeaa!! ;))
paino 51kg

rinta 90cm
vyotaro 70cm
peppu 90cm

Veltossa kunnossahan sita on kun ei oo puoleentoista vuoteen reenannu, mutta huonomminkin asiat voisi olla nain raskauden jalkeen...

Kandee siis miettiä oletko kasvanut tytönrimpulasta naiseksi? Oletko kerännyt lihasta? Oletko onnellinen muutoin? Mitä se vaaka mukamas kertoo?
Siis ei mua tämä kroppa haittaa (paitsi alavatsan löllörimpula...), enemmänkin oon ylpeä että on vähän lihastakin jo tullut mutta toi lukema on jotenkin niin huiman suuri :D Ottaen huomioon että vielä pari vuotta sitten painoin 47kg ja se 50kg:kin oli jo sellanen ahdistava raja. (Mun exä joskus noin 15v ollessamme sanoi että jättää mut jos lihoan niin että painan yli 50kg ;).. Nyt lähinnä naurattaa mutta sillon tuli sellanen pakkomielle ettei saa lihota kun toinen ei tykkää.)

(Mun exä joskus noin 15v ollessamme sanoi että jättää mut jos lihoan niin että painan yli 50kg ;).. Nyt lähinnä naurattaa mutta sillon tuli sellanen pakkomielle ettei saa lihota kun toinen ei tykkää.)

Olis ihan kiva tietää miten moni on joutunu kokemaan saman. Mun ex sanoi menevänsä naimisiin kanssani heti kun painaisin 55kg, mitä en ole koskaan aikuisiällä painanut (hoikimmillani 62 ja silloinkin oli posket jo niin lommolla että melkeen pelotti). Onneksi loppui se suhde ja löytyi uusi hyvä mies, jolle muut asiat merkkaa enemmän. Jollekulle hieman huonompi-itsetuntoiselle tyypille toi voi olla ihan suora alku syömishäiriöihin, vakaviinkin. Varsinkin kun rakastuneena ei aina osaa olla järkevä.

Edit: Elämässä on niin paljon muitakin tärkeitä asioita kuin painonsa vahtaaminen ja kehon ikääntymisen estämistoimenpiteet. En tarkoita tällä sitä, etteikö itsestaan tarvitsisi pitää huolta, mutta se ei mielestäni tarkoita sitä, että on pakko pysyä samassa kilomäärässä tai rasvaprosenttimäärässä samalla kun koko muu maailma ympärillä muuttuu yhä kiivaammin. Olen itse tyytyväinen pituus-paino-suhteeseeni, koska en mielestäni näytä niin lihavalta kuin painoni antaa ymmärtää, lihakset näkyy rasvan alta siellä missä haluan niiden näkyvän. Työskentelen koko ajan rasvaprosentin pienenemisen eteen, mutta pääpainoni on AINA siinä, miten hyvältä minusta tuntuu. Niin kauan kuin treenit maistuu, mulla on hyvä olla tässä kehossa. Niin, olen 165cm ja painan ~89kg. Pystyn tekemään kehollani kaiken sen, mitä haluan sillä tehdä, temppuineen kaikkineen (punnerrukset, hypyt, tanssit jne) ja paino ei siksi ole koskaan ollut minulle este yhtään millekään. Jos joku juttu tuntuu liian raskaalta tehdä tällä kehon painolla, treenaan vaan lisää ja kohta se on jo kevyttä ja hauskaa.

Siis ei mua tämä kroppa haittaa (paitsi alavatsan löllörimpula...), enemmänkin oon ylpeä että on vähän lihastakin jo tullut mutta toi lukema on jotenkin niin huiman suuri :D

Vaaka hiiteen. Vaaka VOI OLLA oikein käytettynä suht hyvä renki mutta ei missään tapauksessa eikä tilanteessa isäntä. Ja fakta on, että lihasmassa painaa enemmän kuin rasvamassa (läski) joten puntarin näyttämät lisäkilot eivät vielä kroppaa "läskiksi" tee. Ja jos alavatsan löllörimpula ahdistaa, eikun treenaamaan vatsiksia :) Ja todellakin, se mikä kaikista eniten loppujen lopuksi merkkaa on terveys, tyytyväisyys elämään ja onnellisuus sekä minulle ainakin hyvä fyysinen suorituskyky, tiukasta painolukemasta viis.

Ja jos sanot että ei sua sun kroppa haittaa, ei kai silloin painolukemankaan pitäisi haitata?

Ja jos sanot että ei sua sun kroppa haittaa, ei kai silloin painolukemankaan pitäisi haitata?

Niinpä! Jos kerran tuntee olonsa hyväksi ja näyttää mielestään kivalta, mitä merkitystä sillä vaa'an kertomalla numerolla muka on yhtään mihinkään? :confused:

Ja todellakin, se mikä kaikista eniten loppujen lopuksi merkkaa on terveys, tyytyväisyys elämään ja onnellisuus sekä minulle ainakin hyvä fyysinen suorituskyky, tiukasta painolukemasta viis.

AAMEN. :thumbs:

162/66. Lähes 20 kiloa oon pudottanut painoa tammikuusta ja nyt kuukauden verran käynyt salilla ja bodypumpissa yhteensä 3-4 kertaa viikossa ja kroppa tiivistynyt useilla senteillä! :dance: Mutta mutta, tyytyväinen en ole vielä, eikä painoindeksikään ole edes normaalin puolella. Kuusi kiloa pois ja katsotaan uudestaan. Luultavasti tulen olemaan ihan sopusuhtainen ja onnellinen siinä painossa ja jos en ole niin pitää pyytää joku takomaan järkeä päähän.

Gillyanne, saako liittyä sun vaa'at kaatikselle yhdistykseen?! 171/72 ja vaaka kaapin alle... Kyllä tässä yömaata riittää että tuntuu punttimimmiltä, saati että näyttää!

Pituutta on 153cm ja painoa noin 46kg. Välillä oon tyytyväinen ja päätän et syön suunnilleen sen verran ku kulutan ja yritän saada lisää lihasta. Mut taas tänään ku puntari näytti aamulla 46,7kg tuli semmonen olo että pakko vähentää syömistä, ettei paino enää enempää nouse... Vaikeeta...:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom