Pitkien miesten penkkituloksia

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Wondadog sanoi:
Jeps, se mikä itsellä pelottaa on varsinkin käsissä että näkyykö se missään vaikka 10 kg sais pitkällä aikavälillä kireä lihaa lisää... Toisaalta, perus hoikka pitkä mies näyttää jo valmiiksi "enemmän kaapilta" kuin 175cm jannu, joten tuosta on hyvä jatkaa...

No juuri näin se menee että pienemmässä miehessä ei paljoa 10kg ulospäin näy. Ja isompi mies on jo luonnostaankin kaapimman näkönen.
+Että isommalla miehellä on jo fysiikka reilusti vahvempi ku tämmösellä tikulla.

Miettikää nyt ite se 140kg 15 sentin halkasialla olevan ranteen varaan.
Ei naurata.

neutraali sanoi:
Tuleepa hirveesti kiloja lisää perseen nostolla, itse en kyllä millään nuin paljoa hyötyä sais.
Mutta on sitä pirua sentään vuosikaudet reenattukin. :D
Varsinaisen mestarin näin kerran salilla: ensin kylkiluita soittava pomppu ja perään varvistus että saa perseen vielä 5cm ylemmäs. Se oli jo taidetta se. Ja helvetin pelottavan näköstä kun 50kg sällillä on päälle 100kg tangossa ja ainoot tukipisteet on takaraivo +isovarpaat.
Ite en oo viime vuosina enää lajia harrastanu, kun siitä tahtoo tulla selkä kipeäksi. On siitä se hyöty ettei tarvi varmistajaa. Jos ei muuten nouse, niin perseen nostolla ainakin.

Pitää heittää vähän omaa kokemusta ja näkemystä. Oon 195cm pitkä ja painoa noin 100kg. Penkkiennätys on 150kg puhtaasti perse penkissä nostettuna. Treeniä on takana jo yhteensä noin 15 vuotta palloiluhommien ohessa eli kesällä en treenaa voimaa kuin ylläpitävästi. Puoli vuotta aina kovaa mutta penkki ei ole mikään ykkös asia todellakaan.
Nostin jo 16v yli 100 penkistä ja jotenkin se on ollut mulla helppo liike aina. Kädet ei ole mitkään kummoiset mitaltaan mutta voimaa on ihan ok. Hauista en tee juuri ollenkaan mutta ojentajat saa kyytiä!
Väitän että kehitys voimallisesti ei eroa lyhyestä mutta lihasmassan lisääminen on työlästä pitkillä kavereilla. Itse olen ollut 10-12 rasvoissa viimeiset 10v eli ei silloin ole kyllä parhaat edellytykset lihasmassaa saadakkaan. Voimaa tulee kyllä kun treenaa oikein eli itsellä on toiminut pyramidi-tyyppinen penkkitreeni hyvin. Muutenkin tein alkuaikoina pahan virheen eli en tehnyt nostoja 100 lasissa vaan pumppaamalla. Hitaalla laskulla ja max nopeudella ylös olen saanut kaikki toimimaan paremmin ja kehitys on ollut hyvä. Tätä periaatetta voi soveltaa lähes kaikissa liikkeissä. KANNATTAA KOKEILLA! Nopeat syövät hitaat!

189/94,5

normipenkki 135 kg jalat ja perse kiinni penkissä.

:offtopic: Vielä tohon väitteeseen, että lyhyen miehen on helpompi punnertaa penkiltä kovia tuloksia. Ei todellakaan pidä paikkansa. Kukaan pitkä mies ei voi olla alunperinkään niin laiha, että sillä olisi yhtä vähän lihasta kun tosi laihalla lyhyellä miehellä. Itse kun alotin salilla käymisen mitat olivat 173cm/46kg ja penkiltä nousi 32,5kg maksimi. Nyt on sitten lihaa parikymmentä kiloa lisää tässä yhtä lyhyessä varressa, mutta silti ihan kyniksiä ollaan. Penkiltä tosin nousee jo "jopa" yli 70 kiloa, mutta en olekaan voimaa treenannut koskaan. Niin ja toi siis 1,5 vuoden treenillä. Että nostakaa te vaan 100 kiloa kolmen kuukauden päästä, hujopit. :jahas:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
elastolle...

Ite näkisin et ihmisen pituus ei vaikuta mitään kuinka vähän lihaksia voi olla. Sen sijaan pitempi nostomatka esim penkissä on tosiasia.

Eipä sillä, samahan se minkälaista matkaa nostan kun itseäni vastaan vain kilpailen. Pääasia että tulosta tulee ja kroppa kasvaa.

rahkanaama sanoi:
elastolle...

Ite näkisin et ihmisen pituus ei vaikuta mitään kuinka vähän lihaksia voi olla. Sen sijaan pitempi nostomatka esim penkissä on tosiasia.

Eipä sillä, samahan se minkälaista matkaa nostan kun itseäni vastaan vain kilpailen. Pääasia että tulosta tulee ja kroppa kasvaa.

On pidempi mattka juu mutta koittakaa nyt suhteuttaa yhtään tälläsen kyniksen fysiikkaa isomman fysiikkaan. Suhteuttakaa edes vähän.

Kuten on jo moneen kertaan huomattu niin isommilla äijillä on jo luonnostaan enemmän voimaa kuin pikku miehellä.
Molemmille tekee aivan yhtä tuskaa saada pena tulos nousemaan 10kg ja sillä sipuli tai mikävaan.
Mutta kun tämmönen tikku on päässy satasen kohalle niin rupeaa olemaan jo nivelet yms. todella kovilla.
On monta kertaa tullut isompien kavereitten kanssa ihmeteltyä kuinka isommalla kaverilla ei oo ranteet sunmuut kipeenä viikko treenin jälkeen eikä edes seuraavana päivänä vaikka on ollu reilusti isommat romut käsissä.

Kyllä teijän hujoppien on helppo kitistä kuinka lyhkäsellä on lyhyempi matka mutta silti nostelette isompia rautoja kuin pätkät.

Kun kerta jokainen tapaamani pidempi ihminen tuntee itsensä niin helvetin mahtavalle kun seison edessä ja oon reilun päätälyhkäsempi niin mitä siinä olette vikisemässä kuinka pienemmät nostelee isompia rautoja.
Ne silmät auki nyt niin huomaatte että te nostatte helpommin 150kg penkiltä kuin tällainen tikku.

Pitkä tai lyhyt niin kilo rautaa painaa kilon vaikka kuinka vääntäisitte.
Isompi vaan nostaa sen kilon helpommin kuin kitukasvunen 172 pätkä.

Mut so.
Kun joku hujoppi mulle salilla naljailee niin voinpahan todeta että lämmittele poika rauhassa sitä tankoa mulle valmiiks niin pääsen sit alottelemaan.
Mul on kato lyhyempi matka nostaa... jep.

Ja meinaatko tosiaan että pitkällä jätkällä on saman kokoset lihakset kuin lyhyellä? :lol2:
Just joo... niinhän se menee. :jahas:
Kummallakohan on lihas massaa enemmän kropassa 170 vai 200 pitkällä?
Ai saman verran vai. YEAH. :thumbs:

selkeät pituuskompleksin merkit.

make77 puhuu asiaa :arvi:
Koittakaa nyt pitkät tajuta että lyhyillä on yhtä vaikea nostaa paljon penkistä. Toisaalta lyhyen on "helppo" saada isomman näköiset lihakset kuin pitkän, mutta kaikkein paras olisi olla keskikokoinen(177-183) :)

N.O.Kummonen sanoi:
Melko usein, ellen jopa sanoisi yleensä, voima alkaa tarttumaan pitkään esim. yli 190 cm varteen vasta, kun sitä lihasta alkaa olla huomattavasti. Siihen asti ruokaa kitaan vaan niin perkeleesti ja kovaa treeniä. Olen tavannut monia kovia yli 190 senttisiä penkaajia, mutta en ole tavannut yhtään kovaa tuon pituista ja alle 120 kiloista nostajaa. Usein tuon pituiset ovat vahvoja vasta, kun painoa on puoltoista sataa tai yli. Silloin ovatkin sitten perkeleen vahvoja.

Se on just tälleensä. Eräs entinen nostaja kommentoi meikäläisen ruumiinrakennetta (185/88) ja sanoi, että vähintään 110 pitäisi painaa että kroppa toimisi voimanostossa. Mieluusti kyllä yli 120. Superin äijät on yleensä melko pitkiä ja nehän ne suurimmat raudat nostavat.

Jos ois 10 metriä pitkä äijä, niin kyllähän se varmaan aika vahvakin olisi jos lihaksia olisi suhteessa vastaava määrä kuin 180cm/110kg ukolla. :hyper:

Garry Frank on 191cm ja ottanu tietääkseni 380kg penkistä.

Force sanoi:
Se on just tälleensä. Eräs entinen nostaja kommentoi meikäläisen ruumiinrakennetta (185/88) ja sanoi, että vähintään 110 pitäisi painaa että kroppa toimisi voimanostossa. Mieluusti kyllä yli 120. Superin äijät on yleensä melko pitkiä ja nehän ne suurimmat raudat nostavat.

Jos ois 10 metriä pitkä äijä, niin kyllähän se varmaan aika vahvakin olisi jos lihaksia olisi suhteessa vastaava määrä kuin 180cm/110kg ukolla. :hyper:

Niin.
No eikö olekin ihmeellistä kuinka isot miehet valittaa että kyllähän ne pienet nostelee helposti noita rautoja kun on niin lyhyt matka.
On se vaan kumma kun nuo huippu voímanostajat ovat suurimmaksi osaksi kohtalaisen pitkiä

Niin ja jos ois olemassa 10metriä pitkiä ihmisiä niin tietysti ne olis myös suhteessa vahvoja tyyppejä.

Niin ja jos tota samaa suhdetta miettii niin oisin mäkin varmaan aika vahva jos oisin 172cm/100kg.

make77 sanoi:
Niin ja jos ois olemassa 10metriä pitkiä ihmisiä niin tietysti ne olis myös suhteessa vahvoja tyyppejä.

Eiköhän ne ois pikemminkin suhteessa heikkoja, ainakin painonnostossa kevyimmissä (lyhyemmissä) painoluokissa nostetaan tyyliin tuplasti omapaino ja raskaammissa (pitemmissä) suhteessa vähemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom