Pitkä lämpöily. Nyt olisi neuvot tarpeen! Selvittämiseen johtavasti vinkistä palkki!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Makvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei taistelutoverini!

Olen rampannut useasti lääkärissä, niin yksityisellä kuin kunnallisellakin puolella. Nyt ovat kuitenkin kassasta markat loppu ja olen sidottu kunnalliseen hoitoon, kuitenkin kyseinen palvelu on enemmän ja vähemmän minun pallottamista puolelta toiselle. Pää alkaa myöskin pikku hiljaa poksahtamaan ellen saa tolkkua tähän touhuun, joten kaikki ideat otetaan vastaan ja se joka antaa ensimmäisenä vinkin joka johdattaa sairauteni selvittämiseen on oikeutettu 50€ lahjakorttiin Fitnestukkuun!

Tällä vetoan teihin kaikkiin, auttakaa minua!

Minulla todettiin useita välilevynpullistumia muutama vuosi takaperin ja olen hoitanut kyseistä vaivaa viime heinäkuuhun saakka. Heinakuussa elämän iloni palasi, koska saatoin käydä jälleen salilla ja urheilla normaalisti. Kuitenkin syyskyyn lopussa luulin sairastavani jotain normaalia flunssaa, mutta en voinutkaan arvata mitä on tulossa. Tauti alkasi kuumeilulla (38-39) ja keuhkoni olivat ihan tukossa. Sain yskänkohtauksia ja pelkäsin joskus tukehtuvani näissä tilanteissa.

Tauti on kuitenkin jatkunut tähän päivään saakka ja selkäkin alkaa jälleen oirimaan, koska ei pääse liikkeelle. Yskänkohtaukset ovat jääneet pois, mutta keuhkoja ahdistaa edelleen ja tuntuu kuin joku istuisi keuhkojeni päällä koko ajan. Muita oireita on pääkipu,väsymys, voimattomuus ja ääretön hikoilu jos teen jotain pientäkin. Lämpöilen päivittäin 37-38 akselilla.
Aamuisin lämpö on 35 pintaan ja koskaan minulla näin ei ole ollut. Päivän kuluessa lämpö nousee hieman ja jos liikun minnekkään suuntaan lämpö nousee 38 tienoille, kuitenkin jos vain makaan sohvalla lämpö pysyy noin 37. Jopa pleikkaria pelatessa istualtaan lämpö alkaa nousemaan. Polvet ja ranteet ovat myös alkaneet välillä reistaamaan ja porottamaan. Ennen sairastumista laihdutin yli 35kg ja vedin itseäni kohtuu kovilla. Myös typeränä joulun tienoilla en malttanut vain olla niin hieman reenailin ja liikkuminen räjäyttää oireet käsiin.

Kaikkein kummallisinta on melkein kaikki labrakokeet ovat normaalit.
On tutkittu keuhkoklamydia, EKG jne kaikki muut normaalit.
Mykoplasman arvo oli koholla 52 viite arvon ollessa 45, mutta toinen osa testistä oli negatiivinen.
Pef puhallus oli 600 joka on matala 21v 185 senttiselle kaverille.
Burana tai Panadol ei auta juuri ollenkaan oloon tai lämpöön.

Minulla on epäilty astmaa, koska on ollut todella nuorena astma. Kuitenkaan ventoline tai beclomet ei auta juuri nimeksikään.
Antibiooteista olen syönyt amoxin 10pv kuurin ilman vaikutusta ja 20pc docimyxin joka auttoi hieman keuhkoihin.

Hometta on myös epäilty kerrostalossani, koska muutin tänne viime helmikuussa ja silloinkin olin flunssassa. Kesäksi muutin pois (touko-Elo) ja palasin takaisin syyskuun alussa. Olen antihistamiiniakin koittanut syödä ja se ei myöskään auta.

Kuulemma lääkärini jo googlettelee mikä minulla voisi olla, jotenka luulen että teiltä voisin saada parempia vinkkejä!

Kiitos ja anteeksi epäselvästä selonteosta! :puntti:

Pef puhallus on joo hiukan matala, mutta ei vielä mitenkään erikoisen matala kuitenkaan. Ihan normaali lukema jos on esim. flunssassa

Tutulla oli vähän samanlaisia oireita kun asui homeisessa talossa, ja nykyään jos nukkuu homeisessa talossa niin nousee kuume jne. Ei tosin noin pahoja ollut oireet. Homeesta tulevat oireet voivat kestää useamman kuukauden jälkeen altistumisen päätyttyä. Itsellä meni armeijassa astma erittäin pahaksi homeen takia, pef puhallus oli aamulla alle 100. Toukokuussa lähdin armeijasta niin vasta syyskuun seutuvilla pef puhallus oli aamulla +500, minkä se oli myös ennen armeijaa.

Tuolla jossain toisessa ketjussa olikin jo vähän samankaltaista juttua, mutta kysypä lääkäriltäsi kuitenkin kunnon kuuria mykoplasmaan. Mulle lääkäri sanoi ettei haittaakaan ole että sen syön. Samalla tavalla ensimmäisessä testissä mulla arvot koholla, toinen negatiivinen mutta kinusin sen kuurin kuitenkin. Sen jälkeen en ole nyt sairastellut, että lieköhän tuo kuitenkin ollut sitä... Kokeilemallahan sen näkee sitten alkaako oireet helpottamaan sulla. :) Tuskinpa se sairaammaksikaan tekee.

Hometta itsekin ajattelin ensimmäisenä. Mieleen tuli myös krooninen keuhkoputkentulehdus tai alkavaa keuhkoahtaumatautia? Oletko käynyt ulkomailla lähiaikoina?

Kiitokset vastauksista!

Tuon docimyxin kuurin olis pitäny auttaa mykoon, millaisen kuurin sinä sait?
Ulkomailla en ole piipahtanut ja en myöskään tupakoi niin tuo keuhkoahtaumatauti on aika epätodennäköinen.

Tuota hometta olen kans miettinyt ja olisko vinkkejä miten sen voisi todeta? Asustelen vuokrakämpässä ja luulen ettei omistaja ole innokas tutkimaan asiaa.

Söin Zithromax-kuurin tuohon varalta. Jotkut sanoo että mykoplasmaan pitäis olla vähintään kuukauden kuuri että se lähtis, tiedä sitten... Minkälaiset nielurisat sulla muuten on, onko lääkäri sanonut niistä mitään että voisi olla leikkauksen tarpeessa?

Entä miten nykyään syöt? Onko pulssi koholla? Ylikuntojuttuja?

Tällä hetkellä en laihduta, mutta pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti. Pulssi on luultavasti koholla, koska sydän jyskää yleensä aika kovaa tahtia.
Nielurisoja ei olla edes kahtottu lekurin voimin, eukko niitä kattoi niin kuulemma olis kurkku olis hieman ärtyneen näköönen ja sitten ehkä hieman turvoksissa.

Ylikunto itselläkin on ollut mielessä, mutta siihen ei pitäisi nämä normaalit flunssan oireet liittyä ja tuli muuten mieleen jotta tulee usein kylmän väreitä, mutta voi olla jotta johtuu lämpöjen nousemisesta.

Ensi keskiviikkona taas lekurille jos hän pistäis vasta-aine kokeisiin homeista ja huomenna astmahoitajalle joka saa muuten tuon nielunkin stekata! Kiitos muistutuksesta.
Itse kun olen tälle kunnalliselle lekurille mykoplasmaa vinkata ja kysellä niin hän lähinnä tuhahtaa. Yksityinen lekuri antoi tuon kuurin.

Jos amoksisilliini ei viimeks auttanut niin sille voipi ola jo resistenssi joten jos antibioottia saat niin pyydä joku muu. Homeasuntoa itsellä tutkittiin kun ilmotin huoltoyhtiöön, tehtiin kosteusmittaukset sun muut. Oireina oli itsellä nenäverenvuotoa, mistelmia käsittömän paljon, ahdistusta, särkyjä, levottomat jalat, paniikkihäiriötä, jatkuva tukkoisuus, limaisuus, oksetus ja yleinen pahoinvointi ja sekavuuden tunne. Jaloissa oli polttelua ja pistelyä. Kun home todettiin, muutin pois ja oireet astmaa lukuunottamatta katos :hyper:

Yees!

Hammaslääkärissä myös muuten jo käväisin ja yksi pieni reikä paikattiinkin.

Mykoplasma on sillai ilkee tauti ettei amoksisilliini auta ollenkaan, vaan siihen tarvitaan omia proteenisynteesiin vaikuttavia antibiootteja. Näitä on tetrasykliinit ja jotku muut joita en muista. Docimyksin on muistaakseni juuri tetrasykliini jotta niiden olis pitäny auttaa,mutta olisko ollu kuuri liian lyhkäänen.

No minäpä koitan soittaa huoltoyhtiöön maanantaina mitä ne siellä meinais asiasta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sama onglema täällä. Yli 5kk kärsitty jo päivittäisestä noin 37.5 lämpöilystä. Aamuisin kuumemittari näyttää 35, mutta iltapäiväksi lämpö aina nousee.
Kaikki labrakokeet aivan normaalit, kaikki on lääkäreiden mukaan ihan kunnossa.
Rupeaa kyllä vituttamaan ,kun mitään tolkkua ei tähän saa ,että mistä tämä voisi johtua.

Jos homeesta johtuu niin tietääkseni sen testaaminen on lähes mahdotonta, ilman että tiedetään mille homelajille on altistuttu.(kertokaa jos olen väärässä)

Eli juurikin pitää selvittää onko kämpässä hometta ja jos sitä on, niin melko varmasti kyse on siitä.

Oletko voinut työssä altistua pitkän aikaa jollekkin aineelle mikä on elimistölle pahaksi?

Lähtisin aika vahvasti veikkaamaan tota hometta. Onko sulla mahdollisuutta asua hetki muualla (1-2vko)?. Tällöin voisit tarkkailla olo ja jos olo paranee, niin silloinhan se on pomminvarma, että syy on homeessa.

^ Jos kyse on homeesta, kuten aika vahvasti epäilen, niin tuo 1-2vko ei välttämättä vaikuta oloon millään tavalla. Voi vaikuttaa ja sillon tosiaan on selvä juttu, mutta voi vaatia enemmän aikaa, että alkaa olo paranemaan.

Kaikkein kummallisinta on melkein kaikki labrakokeet ovat normaalit.
On tutkittu keuhkoklamydia, EKG jne kaikki muut normaalit.
Mykoplasman arvo oli koholla 52 viite arvon ollessa 45, mutta toinen osa testistä oli negatiivinen.

Otettiinko sinulta kilpirauhasarvoja? Häiriöt elimistön lämmönsäätelyssä, väsymys, voimattomuus, hikoilu, voisivat liittyä kilpirauhasen toiminnan häiriöön. Samaan aikaan voi ihmisellä olla sekä vajaa- että liikatoiminnan oireita. Itse altistuin työssä homeille, ja minulla (sekä monilla muillakin) oli vastaavia oireita, mukaan lukien ylä- ja alahengitystieoireet joista sinäkin olet kärsinyt. Joten oireesi voivat johtua myös sisäilmaan liittyvistä ongelmista.

Pef puhallus oli 600 joka on matala 21v 185 senttiselle kaverille.
Burana tai Panadol ei auta juuri ollenkaan oloon tai lämpöön.

Minulla on epäilty astmaa, koska on ollut todella nuorena astma. Kuitenkaan ventoline tai beclomet ei auta juuri nimeksikään.
Antibiooteista olen syönyt amoxin 10pv kuurin ilman vaikutusta ja 20pc docimyxin joka auttoi hieman keuhkoihin.

Hometta on myös epäilty kerrostalossani, koska muutin tänne viime helmikuussa ja silloinkin olin flunssassa. Kesäksi muutin pois (touko-Elo) ja palasin takaisin syyskuun alussa. Olen antihistamiiniakin koittanut syödä ja se ei myöskään auta.

Tätä ei varmaan kaikki lääkärit tiedä tai halua kertoa, mutta PEF-arvo ei kerro kaikkea. Keuhkojen pienet tiehyet voivat homeiden (tai muiden syiden) vuoksi olla tukossa, samoin ylähengitystiet, vaikka PEF-arvo olisi korkea. Se kertoo jo jotakin, mikäli PEF-arvo vaihtelee päivän mittaan. Oletko kokeillut puhallella kotona ja muualla, onko niissä eroa? Varmasti tuntuu olo väsyneeltä ja "huonohappiselta", vaikka PEF-puhallus olisi korkea, mikäli on tukkoisuutta syystä tai toisesta. Pikemmin voisi ehkä ajatella, että astma/allergia-taipumuksesi vuoksi reagoit herkemmin sisäilman ongelmiin kuin ei-allergikko.

Jos sinulla on mahdollisuus vaihtaa asuntoa, nyt voisi olla viisasta vaihtaa sitä ja siten kokeilla, helpottaisiko se tilannetta. Terveytesi tuskin asunnon vaihdosta pahenisi, ja stressin lievittäminen ylipäätään voi helpottaa oireita. Minulla ei auttanut muu kuin altistuksen lopettaminen eli työpaikan vaihto (kärsin samoista + muistakin oireista kuin sinä).

Joo tuo PEF-arvohan ei tosiaan kerro kuin uloshengitys nopeuden. Siitä ei paljon ole hyötyä jos keuhkot sää tyhjennettyä nopeasti, mutta jos sinne ei ilmaa mahdu tai sisäänhengitys on hankalaa. Spirometria mittausksella näkee keuhkojen toiminnan kunnolla sitten jos siihen on tarvetta.

PEF mittausta kannattaa kokeilla niin että olet koko päivän kotona, ensin aamulla, sit päivällä ja vielä illalla. Ja montaa kertaa että tulee varmasti oikea lukema. Sitten jos mahdollista niin olet yön ja seuraavan päivän jossakin muualla, ja siellä sama juttu. Jos jälkimmäisessä tulee paremmat lukemat, niin sekin viittaa vahvasti sisäilma ongelmaan kotonasi.

Kiitokset jälleen vastauksistanne!

Unohtuikin sanoa jotta kilppariarvot on otettu ja ne ovat olleet normaalit.

Astmahoitajalla käväisin ja hän opetti minulle oikean puhallustekniikan ja tulokset sain 660-670 tienoille.
Kuitenkin minut määrättiin spirometriaan. Kuitenkin lääkärini on kössinyt ja on käskenyt minun käyttää Beclomettia ja nyt pitää kuukausi odottaa ennen testejä.
Hän myös sanoi jotta astmassa ei kuumetta tule missään tapauksessa, jotta taustalla on jotain muuta. Kuitenkin se voi pahentaa sitä jos on jo jotain muuta.

Itse olen opiskelija ja en altistu muulle kuin huonolaatuiselle opetukselle ja opiskelumateriaalille ;D

Asuin hiihtoloman kotipaikkakunnallani viikon verran ja olitila parani hieman, mutta olin täys totaalilevossa etten minnekkään liikkunut.
Täksi viikoksi muutin takaisin ja ollaan menty huonompaan. Käänne kohta oli keskiviikkona kuuden tunnin koulupäivän aikana ja sen jälkeen lämpö on alkanut huitelemaan koko ajan yli 37 vaikka makaisi ja pystyssä yli 38.
Kaupasta juuri tulin ja mittarissa koreilee 38.4 ja koko ajan tuntuu siltä kuin joku istuisi keuhkojen päällä.

Kiitos Jerkku vinkistä, mä koitan puhallella tänään ja lähden poies pariksi päivää.
Minulle tuo muutto on vain todella haasteellista, koska asun kämpässä jossa on kohtuullinen vuokra ja jos pitää muuttaa vuokra nousee ja muutto kustannukset.
Opiskelijana käteen tuleva 470€ ei ihan hirveesti mieltä lämmitä, varsinkin kun kaikki säästöt on paukkunu fysioterapiaan selän vuoksi ja lääkärille tämän taudin kanssa...
Lottoamaan varmaan voisin aloittaa tai veikata hevosia..

- - - Updated - - -

Kaikkein veemäisintä on, että on pakko opiskella ja koittaa ettiä töitä kesäksi. Ilman tätä ei ole mitään mahdollisuutta elää ettei sillan alle joudu.

Onks sulla verikokeissa otettu albumiinia, sehän laskiessaan saattaa aiheuttaa nesteen kertymistä keuhkoihin. Kuis korkeella sun CRP huitelee? Itellä toimi poppakonstina kun olin ollut pitkään kipeenä ja sen seurauksena oli koko ajan puolihuolimaton olo niin aminohappolisäravinteet. BCAA:t, glutamiini ja arginiini purkista ja sit jotein laadukkaita maitohappobakteereja niin saattas olla kokeilemisen arvonen juttu. Tai arginiini ehkä alkuun ainakin kannattaa jättää pois, se kun ainakin henkeen vedettynä saattaa pahentaa tulehdusta. Tietty jos sun kämppäs on homeessa niin nuo ei varmastikaan paljoa auta. Voimia!

Homeoireet saattavat kestää pitkänkin aikaa, vaikka muuttaisit kokonaan pois etkä enää altistuisi homeelle. Jatkossa ne voi myös ilmaantua pienenkin altistuksen jälkeen. Muista huolehtia siivoamisesta ja asunnon tuuletuksesta, voivat lievittää oireita. Doximycin on juurikin proteiinisynteesin estävä antibiootti, eli mykoplasmaan pitäisi tehota, oikea aine siinä mielessä.

Asuin hiihtoloman kotipaikkakunnallani viikon verran ja olitila parani hieman, mutta olin täys totaalilevossa etten minnekkään liikkunut.
Täksi viikoksi muutin takaisin ja ollaan menty huonompaan. Käänne kohta oli keskiviikkona kuuden tunnin koulupäivän aikana ja sen jälkeen lämpö on alkanut huitelemaan koko ajan yli 37 vaikka makaisi ja pystyssä yli 38.
Kaupasta juuri tulin ja mittarissa koreilee 38.4 ja koko ajan tuntuu siltä kuin joku istuisi keuhkojen päällä.

Voisiko homeongelma olla sittenkin koulussa, eikä omassa asunnossa? (tai molemmissa, mutta se olisi jo huonoa tuuria!) Aika korkealle tuo sinun lämpö kuitenkin nousee, harvoin kai se "homepotilailla" ilman muita selittäviä tekijöitä (infektiot) nousee yli 38 asteen. Homeelle ym. altistuminen käytännössä lisää infektioherkkyyttä ja sitten sairastelukierre on valmis. Ehkä kannattaisi kysäistä neuvoa myös opiskelijaterveydenhuollosta, mikäli teillä sellaista on saatavilla. Julkisia rakennuksiahan on viime aikoina eri puolilla Suomea remontoitu em. syistä. Ainakin Jyväskylän seudulla sisäilmaongelmia on ollut niin yliopiston tiloissa kuin ammattikorkeakoulunkin rakennuksissa. Tiedän useammankin ihmisen, joka on joutunut vaihtamaan koulua tai työpaikkaa ongelman takia, ja se on aina kurja homma. Mutta yleensä ottaen joku ratkaisu löytyy ennemmin tai myöhemmin. Terveys on kuitenkin semmoinen asia, joka ei ole korvattavissa.

Back
Ylös Bottom