Pitkä lämpöily. Nyt olisi neuvot tarpeen! Selvittämiseen johtavasti vinkistä palkki!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Makvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kilpirauhasta tuossa jo joku ehdottelikin mutta mites lisämunuaisen uupumus? Tästä ei suomessa edes hirveästi lääkärit tiedä ja itse aloin asiaa selvittelemään loppukesästä kun vastustuskyky kyykkäsi pitkän stressi ja treenijakson jälkeen ja olin varmaan kolmisen viikkoa tuollaisessa pikkulämmössä. Olo oli ihan uskomaton, sumussa mentiin kokoajan. Tosin löyty sitten muutakin synnynnäistä vikaa tuolta kropasta ja jäi tuo lisämunuainen huomiotta. Siinä on vaan se ongelma että pelkkä aamukortisolin mittaus labrassa ei kerro kaikkea vaan pitäisi tehdä pidempiaikainen päivän seuranta syljestä. Tämän testin saat tehtyä ainoastaan www.mdd.fi suomessa ja testi lähetetään jenkkeihin hintaan 150e, tulokset tulevat noin kuukauden sisällä. Monesti kilpirauhanenhan kävelee tämän kanssa käsi kädessä muttei lähellekään aina. Home on varmasti myös toinen joka aiheuttaa näitä selvittämättömiä juttuja, tuttuni jenkeissä puhui myös että siellä on tiedostettu sisustusmateriaalien ja rakenteiden kemikaalien aiheuttavan myös aika kattavan oirekirjon etenkin allergioiden myötä. Sulla löytyy noista oireista aika monta, myöskin tuo huono stressinsietokyky eli liikunta pahentaa oireita. Käy lukemassa lisämunuaisesta vaikka täältä, sen verran varoitan että arvauskeskuksessa tuskin tätä kovin tosissaan ottavat kun eivät asiasta tiedä: http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/lisamunuaisten-uupumus/

Kiitokset jälleen vinkeistä!

Olen itsekin pohtinut jos koulussani olisi hometta. Opiskelen Vaasan Ammattikorkeakoulussa ja tämän taudin aikana minulla on ollut erittäin vähän opintoja. Suurimman osan olen suorittanut kotoa käsin virtuaalisesti tai muilla tavoilla. Tuo kuuden tunnin päivä taisi olla pisin päivä sitten joulukuun, koska olen suosiolla lyhentänyt päiviä. Keskimäärin on myös ollut kaksi tai kolme itsenäisen opiskelun päivää.

Minäpä tutkin tuota Mar6 ehdotelmaa ja ihan varmasti olet lahjakortin ansainnut jos tuosta syy löytyy. Kuten myös kaverille joka ehdotteli koulussani valloillaan olevaa hometta. Varmasti tulen myös koittamaan aminohappoja laittaa naamariin.

Tulehdusarvo minulla on ollut syys-lokakuussa hieman koholla ja tällä hetkellä se pyörii alle viidessä.

Itse mietin tälläistä kuviota:

Olen altistunut kämpässäni homeelle ja se on saanut minun immuniteetin kontallensa.
Olen sitten sairastunut mykoplasmaan ja tämä tauti iskikin kahta kauhiammin ja taudin lomassa astmani puhkesi uudelleen. Minulla tosiaan on ollut juniorina astma. Nyt kun mietin niin myös lukio aikanani olen ollut todella paljon kipeänä, koska se laitos oli homeessa. Sama homma intissä.

Olen saattanut olla liian lumoutunut kämpästäni, koska se on todella halpa ja komia. Eukko onneksi hoitaa siivoamisen todella hyvin , koska hän on kohtuu neuroottinen siisteydestä.

Toivotaan että ratkasu löytyy, tuo jatkuva lämpöily+kurkku/keuhko-ongelmat ottaa tosiaan henkisestikki jo koville. Itellä oli sama tilanne tässä muutama vuosi sitten. Puolessa välissä cuoden inttiä alkoi, ja jatkui vielä puoli vuotta intin jälkeen. Kaks kuuria sain mykoplasmaan, ja jälkimmäinen auttoi. Samanlaiset oireet kun sulla, ja intissä altistuin pahasti homeelle. Lykkyä pyttyyn.

Kiitokset jälleen vinkeistä!

Olen itsekin pohtinut jos koulussani olisi hometta. Opiskelen Vaasan Ammattikorkeakoulussa ja tämän taudin aikana minulla on ollut erittäin vähän opintoja. Suurimman osan olen suorittanut kotoa käsin virtuaalisesti tai muilla tavoilla. Tuo kuuden tunnin päivä taisi olla pisin päivä sitten joulukuun, koska olen suosiolla lyhentänyt päiviä. Keskimäärin on myös ollut kaksi tai kolme itsenäisen opiskelun päivää.

Minäpä tutkin tuota Mar6 ehdotelmaa ja ihan varmasti olet lahjakortin ansainnut jos tuosta syy löytyy. Kuten myös kaverille joka ehdotteli koulussani valloillaan olevaa hometta. Varmasti tulen myös koittamaan aminohappoja laittaa naamariin.

Tulehdusarvo minulla on ollut syys-lokakuussa hieman koholla ja tällä hetkellä se pyörii alle viidessä.

Itse mietin tälläistä kuviota:

Olen altistunut kämpässäni homeelle ja se on saanut minun immuniteetin kontallensa.
Olen sitten sairastunut mykoplasmaan ja tämä tauti iskikin kahta kauhiammin ja taudin lomassa astmani puhkesi uudelleen. Minulla tosiaan on ollut juniorina astma. Nyt kun mietin niin myös lukio aikanani olen ollut todella paljon kipeänä, koska se laitos oli homeessa. Sama homma intissä.

Olen saattanut olla liian lumoutunut kämpästäni, koska se on todella halpa ja komia. Eukko onneksi hoitaa siivoamisen todella hyvin , koska hän on kohtuu neuroottinen siisteydestä.

Mistä päin olet? Minulla olisi kyllä suositella pätevää lääkäriä Mehiläiseltä vaikka sanoitkin että rahat on loppu. Tietty tuo MDD:n testi itsessään jo kertoo aika paljon.

Asustelen Vaasassa, mutta aika hyvin pääsen autolla liikkeelle. Seuraavaksi varmaan otan opintolainaa jotta saan asiaan tolkkua.

Itse opiskelen myös vaasan ammattikorkeassa ja aikalailla samoja oireita itsellä. Jatkuvaa flunssaa, jatkuvaa tukkoisuutta, väsymystä, mutta lämpöä ei onneksi ole. Kämppä menee ainakin vaihtoon ensi kuun alussa koska täällä on kosteusvaurio (en tiedä onko hometta). Kohta spirometriaan tsekkaamaan astman nykytila joka on viimeksi tarkistettu n. 10 vuotta sitten. Vituttaa aivan uskomattomasti kuinka paljon kamppailutreeniä häiritsee jatkuva tukkoisuus ja jatkuva niistäminen. Olen ollut muistaakseni vuosi sitten kuukauden putkeen treeneissä kun asuin vanhassa asunnossa.

Lisämunuaisten uupumus näyttää olevan luontaistuotekauppiaitten suosiossa. En ihmettele jos lääkäri ei siitä tiedä. http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenal_fatigue

However, there is no scientific evidence supporting the concept of adrenal fatigue and it is not recognized as an actual diagnosis by the medical community

Näemmä Mayo Clinic ( http://en.wikipedia.org/wiki/Mayo_Clinic ) on myös "arvauskeskus": http://www.mayoclinic.com/health/adrenal-fatigue/AN01583

http://www.sciencebasedmedicine.org/index.php/fatigued-by-a-fake-disease/

Itse opiskelen myös vaasan ammattikorkeassa ja aikalailla samoja oireita itsellä. Jatkuvaa flunssaa, jatkuvaa tukkoisuutta, väsymystä, mutta lämpöä ei onneksi ole. Kämppä menee ainakin vaihtoon ensi kuun alussa koska täällä on kosteusvaurio (en tiedä onko hometta). Kohta spirometriaan tsekkaamaan astman nykytila joka on viimeksi tarkistettu n. 10 vuotta sitten. Vituttaa aivan uskomattomasti kuinka paljon kamppailutreeniä häiritsee jatkuva tukkoisuus ja jatkuva niistäminen. Olen ollut muistaakseni vuosi sitten kuukauden putkeen treeneissä kun asuin vanhassa asunnossa.

Helou! Missä päin Vaasaa asut ja oletko Raastuvankadulla vaiko Palosaarella koulussa?

Tiedän jotta se vituttaa yli kaiken! Itse unelmoin jotta voisin kävellä ettei ole paita lipimärkä ja pystyis normaalista elämästä selviämään.

Lisämunuaisten uupumus näyttää olevan luontaistuotekauppiaitten suosiossa. En ihmettele jos lääkäri ei siitä tiedä. http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenal_fatigue

However, there is no scientific evidence supporting the concept of adrenal fatigue and it is not recognized as an actual diagnosis by the medical community

Näemmä Mayo Clinic ( http://en.wikipedia.org/wiki/Mayo_Clinic ) on myös "arvauskeskus": http://www.mayoclinic.com/health/adrenal-fatigue/AN01583

http://www.sciencebasedmedicine.org/index.php/fatigued-by-a-fake-disease/

Odotinkin että joku saattaa tähän tarttua, itsehän en osta mitään näitä hippien juttuja mitä lääkitään pakurikäävällä, mutta olen taas käynyt asiasta keskustelua erään poikkeuksellisen pätevän toiminnallisen lääketieteen ja ravitsemuksen ammattilaislääkärin kanssa ja uskon että tuo on oikeastikin olemassa. Uskoani vahvistaa se että olen tavannut nyt muutamankin henkilön jotka ovat päässeet takaisin jaloilleen kortisonilääkityksen avulla, joskus yhdistettynä kilpirauhashormoniin tilanteen niin vaatiessa.

Helou! Missä päin Vaasaa asut ja oletko Raastuvankadulla vaiko Palosaarella koulussa?

Tiedän jotta se vituttaa yli kaiken! Itse unelmoin jotta voisin kävellä ettei ole paita lipimärkä ja pystyis normaalista elämästä selviämään.

Rewellin homeluukussa asustelen ja palosaaren homeluukussa opiskelen :D Ensi kuun alussa onneksi muutto toiseen asuntoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Älkää hyvät ihmiset juuttuko homeeseen. Tuo adrenal fatique taitaapi olla jenkkihömpötyksiä vuoden takaa, taitaa piakkoin rantautua suomen terveyslehtiin.

Keuhko- ja niveloireet. Onkohan keuhkokuva katsottu? Sidekudossairaus tai reumatauti? esim. sarkoidoosi? Lasko katsottu?
EDIT. Unohtui: Onko suolisto-oireita? Entä pissaoireita?

Älkää hyvät ihmiset juuttuko homeeseen. Tuo adrenal fatique taitaapi olla jenkkihömpötyksiä vuoden takaa, taitaa piakkoin rantautua suomen terveyslehtiin.

Keuhko- ja niveloireet. Onkohan keuhkokuva katsottu? Sidekudossairaus tai reumatauti? esim. sarkoidoosi? Lasko katsottu?

Kiitokset ideoista!

Lasko on katsottu ja aivan normaali. CRP oli tänään 1, jotta se ei kyllä myöskään koholla ole..
Itsekin olen miettinyt hieman reumaa ja tai jotain sellaista..

Tällä hetkellä kuitenkin homeet ovat eniten tapetilla, koska sain allergia testin tulokset

Homeen Lge ja LgG olivat molemmat sen 0.45.. Ne eivät ole kovinkaan korkealla, mutta toiset reagoivat erilailla..
Itselläni on kyllä ennenkin tullut homeesta oireita.

Tarkempia tietoja noista tuloksista jollain?

No, nyt vaan todisteita puolesta ja vastaan miksi adrenal fatigue on kusetusta. :) Onko kilpirauhasen vajaatoimintakin sitten jenkkihömpötystä? Jos tieteellisesti voidaan todistaa että kroppa ei tuota kortisolia tai kilpirauhashormonia niin musta se on aika selkeä juttu että ongelma on muutakin kun keksitty, perustan siis visioni siihen että ihmisillä jotka eivät sairasta Addisonin tautia mikä on siis ihan tautiluokituksen mukainen sairaus, löytyy silti lievempiä tähän kuuluvia oireita ja matalat kortisolitasot. Ok, lukasin linkit läpi jossa väitetään että lisämunuaisia ei kengitä loppuun liialla treenillä tai stressillä mutta ihmettelen miksi näitä tapauksia silti löytyy ja niiltäkin ketkä eivät ole ollut pitkällä kortisonikuurilla tai sairastaneet esimerkiksi syöpää. Tosin minä en ole lääketieteen ammattilainen mutta nämä tyypit jotka aiheesta on mun kanssa keskustelleet ovat juurikin sitä.

Kyllä jotkut varmasti kokee saavansa apua pakurikäävästäkin. ;) Kilpirauhasen vajaatoiminta on pitkään tunnettu sairaus, josta löytyy tieteellistä tietoa. Se on lääketieteessä yleisesti hyväksytty asia. Terveyskeskuksissa se varmasti tunnetaan, sen sijaan kaikkia "vaihtoehtoisen lääketieteen" (pitäisikö sanoa luontaistuotelehtien) juttuja ei tuneta, eikä niiden tuntemiselle sinänsä ole tarvettakaan.. Nuo AF:n oireet on hyvin monikirjoisia. Oivallisia siis oman tuotteen myyntiin: väsymystä, vaikeuksia herätä aamuisin, stressiä, vähentynyttä seksuaalista halua.. Helkkari sentään, kärsinkö minäkin siitä!? Vitsi. Ja aivan samoin muilla lääketieteen ammattilaisilla on näkemyksiä tästä asiasta [minähän linkitin jo yhden!] (mutta edelleen eri asia tulisiko sitä kaikkien lääkäreiden tuntea - minusta ei, koska sille ei lääketieteellistä perustaa näytä löytyvän). Kyseessä ei siis ole mikään tieteellisesti tutkittu juttu. Ei siis ole mitenkään ammattitaidottomuutta tai tietämättömyyttä jos siihen suhtautuu vähintäänkin epäilevästi.. Hoitona tuohon tarjotaan monesti elämäntapojen parantamista: liikuntaa, terveellistä ruokavaliota, säännöllinen unirytmi... Käsi ylös ne jotka luulee että nuo ei paranna oloa vaikkei mistään sairaudesta kärsisikään? Ja tietenkin vitamiineja sekä joitain yrttejä ja muita rohtoja..

Pubmedista (maailman suurin lääketieteen tietokanta): Adrenal fatigue: 6 hakutulosta (joista yksi itseasiassa on tuo Mayo clinicin Todd Nippoldtin juttu asiasta). Samasta tietokannasta haku kilpirauhasen vajaatoiminnasta: 32 592 hakutulosta.
Tämähän ei todista tietenkään mitään, mutta onhan tuossa eroa... Tässä vielä the endocrine societyn pdf aiheesta. Kuten nimestä huomaa kyseessä on juurikin endokrinologiaan keskittyvä yhdistys. Jokainen tehköön omat johtopäätökset eli tutkikoon itse asiaa! Anekdootti siitä että joku on "parantunut" tuosta saamalla hoitoa siihen ei sinänsä vielä paljoa kerro. Onhan se toki mahdollista, että aiheesta saadaan asiaa puoltavaa tieteellistä tietoa - jos näin käy, niin se on upea juttu! Tiede kehittyy. (Ja vastaavasti voi myös käydä niin, että tämä asia unohdetaan kuten monet muutkin terveyslehtien jutut..). Mutta tämäpä tästä minun osalta.

Monia sairauksia ei löydy virallisen lääketieteen kirjoista ja ole siten ns. "hyväksytty sairaus". Jos sairauteen ei saada valmistettua pilleri "lääkettä", niin sitä ei kovin helposti hyväksytä sairaudeksi. Ne hyväksytään millä rahaa voidaan mällätä. Muutenkin on vääristynyttä koko homma nykyään, kun ei hoideta itse sairautta vaan oireita, esim. masennuslääkkeet. Monia esimerkkejä löytyy. Näin saadaan potilaita syömään pillereitä pitkän aikaa ja rahaa kulkemaan. Vastaavasti jos löydetään jokin hoito (ei lääketehtaiden valmistama pilleri) millä ei voida rahastaa ihmisiä, ei sitä haluta käyttää. Esimerkkejä löytyy tästäkin kun jaksaa etsiä tietoa. Lääkebisnes on helvetin tuottoisaa.

Hometta on myös epäilty kerrostalossani, koska muutin tänne viime helmikuussa ja silloinkin olin flunssassa. Kesäksi muutin pois (touko-Elo) ja palasin takaisin syyskuun alussa.

Heinakuussa elämän iloni palasi, koska saatoin käydä jälleen salilla ja urheilla normaalisti. Kuitenkin syyskyyn lopussa luulin sairastavani jotain normaalia flunssaa, mutta en voinutkaan arvata mitä on tulossa.

Sinuna kokeilisin muuttaa pois siitä kämpästä, kun kerran jokainen muutto sinne on pahentanut oireita. Kun muutit sinne tuli flunssa. Kun muutit pois kesäksi, niin heinäkuussa olit tarpeeksi terve, jotta treenikin kulki. Sitten muutit takaisin kämppään ja oireet tuli taas ja kun jäit kämppään, niin se paheni vain helpottaakseen hetkeksi kun:

Asuin hiihtoloman kotipaikkakunnallani viikon verran ja olitila parani hieman, mutta olin täys totaalilevossa etten minnekkään liikkunut.
Täksi viikoksi muutin takaisin ja ollaan menty huonompaan.

Minulla ei ole hajuakaan mikä sinua vaivaa, mutta kämppäsi yhteys terveyteesi pomppaa silmille. Se ei ehkä ole pompannut sinulle kun:

Olen saattanut olla liian lumoutunut kämpästäni, koska se on todella halpa ja komia.

Kuinka kauan eukkosi on kämpässä asunut? Viettääkö vähemmän aikaa siellä kuin sinä? Jos on viettänyt vähemmän aikaa, niin saattaapi alkaa oireita tulla hänellekin, jolloin viimeistään tiedät, että vika on kämpässä, vaikka saattaahan se vika siltikin olla kämpässä, kun voi vaikutus olla yksilöllistä. Koulussasi tuskin on vikaa, kun kerran olet siellä niin vähän aikaa ollutkin ja todennäköisesti olisi paljon oppilaita ja opettajia sairaana jo. Jos muutat vaikka kuukaudeksi pois, niin voit sulkea ainakin kämppäsi pois sairauden syistä ellei sitten olo parane ja se tuskin haittaa.

Kyllä jotkut varmasti kokee saavansa apua pakurikäävästäkin. ;) Kilpirauhasen vajaatoiminta on pitkään tunnettu sairaus, josta löytyy tieteellistä tietoa. Se on lääketieteessä yleisesti hyväksytty asia. Terveyskeskuksissa se varmasti tunnetaan, sen sijaan kaikkia "vaihtoehtoisen lääketieteen" (pitäisikö sanoa luontaistuotelehtien) juttuja ei tuneta, eikä niiden tuntemiselle sinänsä ole tarvettakaan.. Nuo AF:n oireet on hyvin monikirjoisia. Oivallisia siis oman tuotteen myyntiin: väsymystä, vaikeuksia herätä aamuisin, stressiä, vähentynyttä seksuaalista halua.. Helkkari sentään, kärsinkö minäkin siitä!? Vitsi. Ja aivan samoin muilla lääketieteen ammattilaisilla on näkemyksiä tästä asiasta [minähän linkitin jo yhden!] (mutta edelleen eri asia tulisiko sitä kaikkien lääkäreiden tuntea - minusta ei, koska sille ei lääketieteellistä perustaa näytä löytyvän). Kyseessä ei siis ole mikään tieteellisesti tutkittu juttu. Ei siis ole mitenkään ammattitaidottomuutta tai tietämättömyyttä jos siihen suhtautuu vähintäänkin epäilevästi.. Hoitona tuohon tarjotaan monesti elämäntapojen parantamista: liikuntaa, terveellistä ruokavaliota, säännöllinen unirytmi... Käsi ylös ne jotka luulee että nuo ei paranna oloa vaikkei mistään sairaudesta kärsisikään? Ja tietenkin vitamiineja sekä joitain yrttejä ja muita rohtoja..

Pubmedista (maailman suurin lääketieteen tietokanta): Adrenal fatigue: 6 hakutulosta (joista yksi itseasiassa on tuo Mayo clinicin Todd Nippoldtin juttu asiasta). Samasta tietokannasta haku kilpirauhasen vajaatoiminnasta: 32 592 hakutulosta.
Tämähän ei todista tietenkään mitään, mutta onhan tuossa eroa... Tässä vielä the endocrine societyn pdf aiheesta. Kuten nimestä huomaa kyseessä on juurikin endokrinologiaan keskittyvä yhdistys. Jokainen tehköön omat johtopäätökset eli tutkikoon itse asiaa! Anekdootti siitä että joku on "parantunut" tuosta saamalla hoitoa siihen ei sinänsä vielä paljoa kerro. Onhan se toki mahdollista, että aiheesta saadaan asiaa puoltavaa tieteellistä tietoa - jos näin käy, niin se on upea juttu! Tiede kehittyy. (Ja vastaavasti voi myös käydä niin, että tämä asia unohdetaan kuten monet muutkin terveyslehtien jutut..). Mutta tämäpä tästä minun osalta.

Ymmärrän pointtisi, eniten mua sieppaa kun tiedän itsekin näitä tyyppejä joilla ei ole mitään lääketieteellistä ammattitaitoa mutta sitten diagnosoidaan facebookissa kavereille erilaisia sairauksia ja neuvotaan vetämään jotain hiton pakurikääpää, kuinkahan moni näistä tyypeistä jättää menemättä lääkäriin ja taustalla onkin sitten joku vakavampi sairaus mikä olisi kannattanut tutkia jo ajat sitten? En suoraan kyllä tuomitse AF:ää, eli luokittelisin sen aiheeksi mitä on syytä tutkia lisää. Kyllähän esimerkiksi fitnesspuolelta löytyy paljon likkoja kenellä kyykkää kisakaudella kroppa liian kovan dieetin, stressin ja rasituksen jälkeen ja sillä vois hyvin olla jotain tekemistä näiden juttujen kanssa. Olen aina ajatellut AF:n olevan joku pitkälleviety vaihtoehto klassisesta "ylikunnosta" Erttulilla hyvä pointti että asioita hoidetaan liikaa masennuslääkkeillä kun ei viitsitä tutkia enempää.

Eipä tässä mitään kummallisempaa ole päässyt tapahtumaan :(

Puol vuotta ollaan nyt oltu sairaina, mutta toivottavasti kevään tullessa tästä päästäisiin eteen päin..

Kuitenkin olemme juuri muuttaneet muutama päivä sitten poies vanhasta kämpästä ja sieltä on nyt mahdollisesti löydetty kosteutta!
Nyt kyllä niin lujaa toivon jotta tämä olisi homeesta, koska muuten on aika mystistä =)

Back
Ylös Bottom