Pitkä hauislihas = Enemmän vääntöä ja voimaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Gdane sanoi:
Voisi jopa olettaa että tuolla kiinnityskohdilla on merkitystä siihen millainen hauiksen rakenne ihmiselle kehittyy taaplatessa ipanasta kohti aikuisuutta...
Niin, saattaa olla, tai sitten ei. Kukapa tietää... Kuulostaisi kyllä järkevältä.

Sormeilinpa minäkin ja yhden sormen tohon väliin saa tungettua. Eli onko tuo nyt sitten pitkä lihas vai paljon lihaa hauiksessa? :evil:

No eipä ole häävi voimantuotto minullakaan, eli ota tästä nyt sitten selvää.

Powerhousu sanoi:
No tätähän tässä on koko ajan selitetty. Siksi sanoin, että: "Jostakin syystä nimittäin lähes poikkeuksetta ihmisillä joilla on lyhyet hauikset, on myös hauiksen kiinnityspiste kyynärvarteen alempana." Tällä tavalla siis hauiksen pituus ja voima ovat yhteydessä toisiinsa.

No en tiedä nyt mitä tarkoitat tuolla alemmalla. Itse tarkoitin tuolla kiinnityskohdan ja kyynärpään välisellä etäisyydellä kiinnityskohdan ja kyynärpään välistä kohtisuoraa etäisyyttä. Siihenhän ei oikeastaan kiinnityskohdan sijainti käden pituussuunnassa vaikuta.

ruma-jussi sanoi:
No en tiedä nyt mitä tarkoitat tuolla alemmalla. Itse tarkoitin tuolla kiinnityskohdan ja kyynärpään välisellä etäisyydellä kiinnityskohdan ja kyynärpään välistä kohtisuoraa etäisyyttä. Siihenhän ei oikeastaan kiinnityskohdan sijainti käden pituussuunnassa vaikuta.
Samaa minä tarkoitin. Alemmalla, eli lähempänä kyynärpäätä.

miksihä tämäki threadi on paisunu ku pullataikina parissa päivässä... jos puhuttais vaikka selän lihasten kiinnityskohtien vaikutuksesta kulmasoudun painoihin nii täällä ei varmaa olis puoliksikaa näi paljoo vastauksia :D

Korovski sanoi:
miksihä tämäki threadi on paisunu ku pullataikina parissa päivässä... jos puhuttais vaikka selän lihasten kiinnityskohtien vaikutuksesta kulmasoudun painoihin nii täällä ei varmaa olis puoliksikaa näi paljoo vastauksia :D
Ootko lukenut näitä vastauksia? Lähes koko threadi käsittelee ihmisten omia kokemuksia ko. aiheesta. Se taas ei mielestäni liity mitenkään siihen, että hauis on muka kaikkien suosikkilihas, johon varmaan tolla viittasit. Kyllä mua ainakin harmittaa, että hauis tosiaan on niin heikko, ettäaloittelijat vetelee samoilla painoilla kuin minä.

Edit: Ja samalla tavallahan toi on sovellettavissa muihinkin lihaksiin. Hauis vain on niin yksinkertainen, että se on hyvä ottaa esimerkiksi. Hauiksen avulla on helpompi selittää kiinnityskohtien vaikutusta, kuin vaikkapa liereälihasten avulla.

Powerhousu sanoi:
Ootko lukenut näitä vastauksia? Lähes koko threadi käsittelee ihmisten omia kokemuksia ko. aiheesta. Se taas ei mielestäni liity mitenkään siihen, että hauis on muka kaikkien suosikkilihas, johon varmaan tolla viittasit. Kyllä mua ainakin harmittaa, että hauis tosiaan on niin heikko, ettäaloittelijat vetelee samoilla painoilla kuin minä.

Edit: Ja samalla tavallahan toi on sovellettavissa muihinkin lihaksiin. Hauis vain on niin yksinkertainen, että se on hyvä ottaa esimerkiksi. Hauiksen avulla on helpompi selittää kiinnityskohtien vaikutusta, kuin vaikkapa liereälihasten avulla.

Kyllä se vaan niin on että ihmiset tykkää hauiksesta ja siitä puhumisesta. Usein sitä hauista vaa näkee hinkattavan ihan eri intensiteetillä kuin vaikka pohkeita, mutta kukin tykkää mistä haluaa.

Korovski sanoi:
Kyllä se vaan niin on että ihmiset tykkää hauiksesta ja siitä puhumisesta. Usein sitä hauista vaa näkee hinkattavan ihan eri intensiteetillä kuin vaikka pohkeita, mutta kukin tykkää mistä haluaa.
Juu, niin tykkää, mutta tässä threadissa nyt ei ole siitä kyse. Ja mitä vaikkapa muhun tulee, niin joskus en edes jaksa treenata hauiksia, silti vastasin tähän threadiin ja kerroin oman kokemukseni.

Itse olen suhteellisen lyhyt kaveri (173cm) mutta ainakin tämän threadin perusteella minulla olisi ns. pitkät lihakset (hauiksen ja kyynärvarren väliin sopii 2 sormea). Vai onko tuo lihasten pituus sitten sama ympäri kroppaa? Eli jos on pitkä hauislihas niin sitten on pitkä pohjelihas jne.

Itse ajattelin joskus kokeilla tuota "proteiinipumppausta" massaa!voimaa!-kirjan lopusta juuri hauiksille. Puhuttiin jopa parin sentin mahdollisesta kasvusta tuon kuuden päivän aikana:rock: !

jostakin luin että hauikset ovat vaikeita kasvattaa koska jos esim uni ei ole riittävää nii haba kärsii siitä ensimmäisenä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tortilla90 sanoi:
jostakin luin että hauikset ovat vaikeita kasvattaa koska jos esim uni ei ole riittävää nii haba kärsii siitä ensimmäisenä.
Juu. Hauis on siitä erikoinen lihas, että se kärsii kaikista eniten jos ei nuku tarpeeksi. Se siis eroaa muista lihaksista.

Just just... :david:

ahaa! sille on siis geneettinen selityskin miksi mun haukkapainot on lastentasolla!3 sormea!vittu minä vetoan tähän jos joku tulee vittuilemaan pienistä hauiskääntöpainoista.
"ootko sä ensimmäistä kertaa salilla?viittais nuo sun käyttämät painot siihen.."

" kolme sormea,jätkä,kolme sormea!"

Alec sanoi:
" kolme sormea,jätkä,kolme sormea!"

Tossa vois ihmettelijä jäädä vähän kylmäksi. :D Wtf?

Ontopic: Mulla menee n.2,5 sormea. Eikä ole voimaa hauiksissa, mäkin siis vetoan lyhyisiin hauiksiin.

Kyllä mullakin kolme sormea siihen väliin mahtuu, mutta ihan mukavasti on silti voimaa hauiksissa.

TRENT sanoi:
Kyllä mullakin kolme sormea siihen väliin mahtuu, mutta ihan mukavasti on silti voimaa hauiksissa.

Mutta mistäs tiedät minkälaiset painot liikkuisi jos kuuluisi meihin ns. yhden sormen tiukkoihin miehiin. Ei se hauis vaan se monta sormea menee väliin.

"paljon sun haba on?" "VITTU NELJÄ SORMEA" :D

edit: nyt nopeesti samanlainen info rintalihaksista niin pääsee porukka selittämään heikkoa penkkiä.

Tiedä sitten haban pituudesta ja voiman tuotosta, mutta itellä menee 2 sormea ja kieltämättä joskus tuntuu että habat on aika heikot muihin lihaksiin nähden.
P.s. Muuten monet treenaa hauiksia ihan liian isoilla painoilla! Joo heh heh.. vaan ihan tosi:D

1 sormi menee ku posetan kauheella ähinällä kyynärvarsi aivan tapissa. Ainoa huono puoli pitkässä habassa on, että levossa roikottaessa tuo käsi ei näytä miltään. Tosin pohkeissa kiinnityskohta näyttäs olevan helvetin korkealla :D tuo pohjelihas alkaa vasta yli puolessa välissä säärtä.

EDIT: hauisten treenipainot on kohtuulliset, pohkeissa hävyttömän pienet.
Hoho katoin ensin että 2 vaan niitä meniki 1 :david:

Otetaas tähän väliin pien biomekaniikan oppitunti (pien koska ei tota tietoa hirveesti oo). Saadaampa ainakin lisää syitä olla heikkoja.

Lihasvoimaanhan vaikuttaa mm.
*Lihassolujakauma
*Lihaksen poikkipinta-ala
*Lihaksen hermotus
*Lihaksen pituus
*Lihaksen verimäärä
*Esijännitys ja venytys
*Nivelkulma

Joten toi lihaksen kiinnitys on vaan yks osatekijä, siinä paketissa mikä vaikuttaa lihaksen voimaan.

Ja lisäksi muistelisin että olis ollut puhetta että lyhyempi lihas pystyy tuottamaan enemmän voimaa kuin pitkä, mutta kauemaksi nivelen yli kiinnittynyt lihas on taas vahvempi kuin nivelen lähelle kiinnittynyt.

Win some lose some

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom