Pitkä hauislihas = Enemmän vääntöä ja voimaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla menee sellaset 3sormea tohon väliin ja kyllähän nuo hanskat aika heikot on.. Nyt olen kuitenkin saanut edes jonkinnäköistä kehitystä hauikseen ja ojentajaan, toivottavasti kehitys jatkuu, koska kädet on selkää ja rintaa aika paljon jäljessä.

Mielestäni pitkä hauis olisi paljon paremman näköinen kuin tällainen lyhyt patukka mikä omaninkin on, mutta niillä mennään mitä on saatu.

Bisley sanoi:
Silleen saat hyvin selville onko sulla pitkä vai lyhyt hauis, kun jännität hauiksen ja katsot jääkö käsitaipeen ja hauiksen väliin paljon "tyhjää" tilaa?
Hetkinen, eihän nyt sotketa lihaksen muotoa ja jänteen kiinnityskohtaa keskenään? Lihaksen muoto lienee vain kosmeettinen asia, mutta jänteen kiinnityskohta värttinäluuhun tms on se joka ratkaisee välitykset. Ja jänteen kiinnityskohta ei näy millään lailla lihaksen muodossa, lihas itsessään ei kuitenkaan jatku kyynärtaipeen toiselle puolelle. Eikös näin, vai olenko ihan hukassa?

Eikös JP Pulkkisella aikanaan operoitu hauikset tuosta syystä?

Oiskohan tohon yksi järkeväkin selitys. 6 kirjainta, alkaa T:llä ja loppuu I:hin. ja ei oo hartsport!!

villi veikkaus....

pennsylvania sanoi:
Onks tummaihoisil sitten pitkät vai lyhyet lihakset ku kaikki jänteet näkyy olkapäis jne???

Hahhah. Ei helevetti :lol2: Sori, ei oo tarkotus loukata, paras heitto mitä oon kuullu hetkeen. Eiköhän niitä oo ihan niinku meitä muitakin että pitkiä, lyhyitä ohuita ja paksuja.

2 sormee menee just hätäseen. Nää "mittaustulokset" varmaan riippunee myös yksilön kireydestä/läskin vähyydestä(?)
Kädet kehittyy helpoiten, vaikka treenaan niitä vähiten. Mulla suht pitkät kädet (ja ehkä pitkä hauiskin..riippuu mihin vertaa).

Juoppo sanoi:
Hetkinen, eihän nyt sotketa lihaksen muotoa ja jänteen kiinnityskohtaa keskenään? Lihaksen muoto lienee vain kosmeettinen asia, mutta jänteen kiinnityskohta värttinäluuhun tms on se joka ratkaisee välitykset. Ja jänteen kiinnityskohta ei näy millään lailla lihaksen muodossa, lihas itsessään ei kuitenkaan jatku kyynärtaipeen toiselle puolelle. Eikös näin, vai olenko ihan hukassa?
Et ainakaa mun mielestä oo hukasa. Ei oo porukka ollu fysiikan tunneilla hereillä:)

Metalviking sanoi:
2 sormee menee just hätäseen. Nää "mittaustulokset" varmaan riippunee myös yksilön kireydestä/läskin vähyydestä(?)...

Ihan niinku porukka sovittelis täällä sormia perseeseen :eek: ... voima se on joka puhuu:arvi:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
--eero-- sanoi:
Et ainakaa mun mielestä oo hukasa. Ei oo porukka ollu fysiikan tunneilla hereillä:)
Kyllä siinä silti vähän hukassa ollaan. Jostakin syystä nimittäin lähes poikkeuksetta ihmisillä joilla on lyhyet hauikset, on myös hauiksen kiinnityspiste kyynärvarteen alempana. Ja tämän huomaa siitä, että lähes poikkeuksetta ihmisillä joilla on lyhyt hauis, on hauiksen voimantuotto huono. Tai siis eihän se lihaksen voimantuottoon vaikuta, vaan vaikuttava tekijä on suurempi momentti.

Juoppo sanoi:

Tämä mullekin tuli mieleen. Tai siis näin olen aina asian käsittänyt kun yrittänyt itselleni selittää miksi habapainot (ja kaikki muutkin painot) on niin naurettavia... :nolo:

Powerhousu sanoi:
Jostakin syystä nimittäin lähes poikkeuksetta ihmisillä joilla on lyhyet hauikset, on myös hauiksen kiinnityspiste kyynärvarteen alempana.
Ah, tämä selvittää. Oikeilla jäljillä silti.

Ktoksia.

Käsittääkseni hauislihaksen pituudella ei ole mitään tekemistä momentin suhteen vaan lihaksen kiinnityskohdan ja tukipisteen (kyynärpää) välisellä etäisyydellä. Näin hauislihaksen voima siis voidaan ajatella kohtisuoraksi vartta vastaan ja kyse on momentista jossa tuossa levytankoesimerkissäkin on kyse. Kyynärvarren pituudesta taasen riippuu miten suuren varren kädessä oleva taakka saa eli lyhytkyynärvartisen olisi helpompaa nostaa juurikin momentista johtuen.

No mulla ainakin ihan kivasti tullu edistystä tässä viimeaikoina vaikka nimenomaan ongelmana on nuo "lyhyet habat" tai mitä kutsun huonoiksi välityksiksi, Olen huomannut että scotissa en saa millään tuntumaa tohon habaan noilla vapailla painoilla enkä muutosta painoissa. Sitten eräs kaunis päivä luin tuon suuren hauisthreadin täältä ja huomasin että ei ole mitään älyä käyttää sellaisia liikkeitä jotka ei tunnu missään ja jotka kiristää lähinnä pinnaa ja ranteita. Yksi kaksipäinen lihas, valitse mieleisesi liike jolla saat parhaan pumpin.

Istualtaan käsipainoilla ja scottia taljassa niin toimaa mulle ainakin ihan jees.
En tietenkään millään 30+ painoilla vääntele per käsi tällä hetkellä, mutta kyllä sarjapainot on nousseet 6 kilolla per käsi tässä kolmen kuukauden aikana.

Eli en ole mikään habaguru, mutta näin olen asian järkeillyt.

Vaikuttaako muuten lihaksen pituus suoraan sen voiman tuottoon? Periaatteessahan lyhyt lihas joutuu supistumaan pituuteensa nähden enemmän, joten voisi ajatella että pitkä lihas tuottaisi enemmän voimaa jo senkin takia?

En usko kyllä tuohon lyhyisiin ja pitkiin ja voimantuottoihin. Ei niitä kiinnityspisteitä päältäpäin päätellä. Monenmoisia haboja nähnyt heikkoja ja vahvoja. Yleensähän tyhjää jää paljon jollei ensinnäkään ole paljoa lihaa.

ruma-jussi sanoi:
Käsittääkseni hauislihaksen pituudella ei ole mitään tekemistä momentin suhteen vaan lihaksen kiinnityskohdan ja tukipisteen (kyynärpää) välisellä etäisyydellä...
No tätähän tässä on koko ajan selitetty. Siksi sanoin, että: "Jostakin syystä nimittäin lähes poikkeuksetta ihmisillä joilla on lyhyet hauikset, on myös hauiksen kiinnityspiste kyynärvarteen alempana." Tällä tavalla siis hauiksen pituus ja voima ovat yhteydessä toisiinsa.

Powerhousu sanoi:
No tätähän tässä on koko ajan selitetty. Siksi sanoin, että: "Jostakin syystä nimittäin lähes poikkeuksetta ihmisillä joilla on lyhyet hauikset, on myös hauiksen kiinnityspiste kyynärvarteen alempana." Tällä tavalla siis hauiksen pituus ja voima ovat yhteydessä toisiinsa.
Vähän tylsänlaiska kommentti mutta sanon silti.

Voisi jopa olettaa että tuolla kiinnityskohdilla on merkitystä siihen millainen hauiksen rakenne ihmiselle kehittyy taaplatessa ipanasta kohti aikuisuutta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom