Pitkä äijä, huonot tulokset, mistä lähetään parantamaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ProVeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu tuo maksimirautatreeni harvoin optimaalista massan kannalta. Ainakaan silloin jos ei paukkuja jää voluumikamaan.

PS. ei sun vatsat ainakaan ihan onnettomat ole jos pystyt yli 190 senttisenä tekemään 160kgn etarin. :p

Joo, pään hakkaaminen seinään masimiraudoilla tuo harvoin pitkässä juoksussa tulosta. Itseä ei vain "puhdas" bodaus juuri motivoi, koska näkyvä lihaskasvu on niin älyttömän hidas prosessi. Sen takia asetan itselleni näitä "tulostavoitteita", jotta mulla ylipäätänsä salille mennessä olisi joku tavoite. En välttämättä pitkällä tähtäimellä saisi itseäni edes sinne salille saakka, jos kelaisin joka kerta sinne mennessä " no niin, tänään on taas aika blastata ylärinnan ja etuolkapään liittymäkohdan pec-minor säikeitä niin hurjalla tuntumalla, että raikaa ". Sit taas jos jo himasta salille lähtiessä mulla on joku konkreettinen tavoite mielessä tyyliin " tänään yritän tosissani saada käsipainopenkissä 42,5kg painoilla kunnon sarjan ", niin automaattisesti fokus, motivaatio ja tahtotila on ihan eri sfäärissä. Tietenkään mä en aina pääse juuri niihin tavoitteisiin, jotka sille nimenomaiselle päivällä olin asettanut. Pitkässä juoksussa kuitenkin ainakin itselle käy yleensä niin, että mitä useammin yrittää jotain rautaa, ja epäonnistuu, niin sitä kovemmaksi motivaatio kasvaa. Sit taas paradoksaalisesti välillä käy niin, että kun jonkun pitkän tähtäimen tavoitteen on saavuttanut, niin motivaatio treeniin lopahtaa täysin.

Kiitos kehuista, en käytännössä tee mitään muuta isoa levytankoliikettä tällä hetkellä, kuin etaria. Mukava liike siinä mielessä, että sarjat voi tehdä turvallisesti loppuun, ja se mihin liike päättyy, on nimenomaan etureisien voimien loppuminen. Toisin kuin takakyykyssä, mikä on paljon teknisempi, ja liike voi periaatteessa tyssätä joko alaselän tai lantion väsymiseen. Jos takakyykyssä tekee sarjat siihen pisteeseen, että oikeasti alkaa etureisistä loppua paukut kahden em. lihasryhmän sijaan, niin voi jo puhua aika kovasta kivunsietokyvystä.

kyllähän se ruokailu selkeesti kuuluu asiaan isossa osassa, jos voimaa ja nimenomaan massaa haluaa. ihan yhtälailla kuin toisinpäin painon tarkkailu ja alasvetämienn painoluokkalajeissa. jos ei jaksa syödä tarpeeksi ei voi odottaa myöskään vastaavia tuloksia. jos tulokset junnaa paikallaan se on sitten treenien suunnittelun osalta pielessä.

kun pituutta yli 190, kannattaa vaa tajuta, että se voima suhteessa painoon ajatusmaailma on lyhyiden ihmisten juttu. otat mielummin sellasen mentaliteetin käyttöö että "se ketä nostaa eniten on vahvin". ja en todellakaa antais oman painon junnata tossa 90kg vaan pikkuhiljaa nostelee sitä ylöspäin ja kehitys on taattu. Ja ei sitä kannata mitää turhaa sikabulkkia vetää, hyväksyt vaan sen faktan, että tää on hidasta hommaa. keskityt nauttimaan reenaamisesta ja tuloksista. Olettamus tietenkin, että tekniikat kunnossa ja treenaaminen säännöllistä.

kun pituutta yli 190, kannattaa vaa tajuta, että se voima suhteessa painoon ajatusmaailma on lyhyiden ihmisten juttu. otat mielummin sellasen mentaliteetin käyttöö että "se ketä nostaa eniten on vahvin". ja en todellakaa antais oman painon junnata tossa 90kg vaan pikkuhiljaa nostelee sitä ylöspäin ja kehitys on taattu. Ja ei sitä kannata mitää turhaa sikabulkkia vetää, hyväksyt vaan sen faktan, että tää on hidasta hommaa. keskityt nauttimaan reenaamisesta ja tuloksista. Olettamus tietenkin, että tekniikat kunnossa ja treenaaminen säännöllistä.

En tiedä, oliko tää mulle, mutta koska mulla on pituutta 190cm, pidän tästä hetkestä lähtien oikeutenani ja suoranaisena velvollisuutenani puhua kaikkien +190cm mieshenkilöiden ( ja miksei myös naisten ) puolesta, koska kuten kaikki tietävät varmana tieteellisenä faktana, jokainen +190cm pitkä IHMINEN on täysin identtinen toistensa kanssa. Tästä tosiasiasta johtuen kaikkien tähän kategoriaan kuuluvien henkilöiden tuleekin tästä julistuksesta lähtien, ja riippumatta ko. henkilön luontaisesta luuston paksuudesta, raajojen pituudesta, sidekudosten ja jänteiden joustavuudesta, lihassolujakaumasta, sukupuolesta, iästä, seksuaalisesta suuntautumisesta, ruokavaliosta, loukkaantumisista, kemiasta, motivaatiosta, treenihistoriasta ja hormotnitoiminnasta, painaa aamupainona shaiban jälkeen lukemat 97,5 kg. Tämä on totuus.

Okei, toi edellinen viesti oli turhan v*********n, yritän uudestaan. Siis omalla kohdalla ei ole koskaan ollut kyse siitä, että en tiedostaisi ruoan tärkeyttä treenaamisesta saatavan vasteen yhtenä suurena osa.alueena. Kyllähän mä olen jo pakkosyöttänyt itseeni tarpeeksi kaloreita, jotta paino nousi n. 4v aikana 60kg-90kg, eli30kg tuli lisää painoa syömällä railakkaasti yli kulutuksen. Toi ei muuten ollut helppoa, ja todellakin huomasin nopeasti, että "puhtaasti" syämällä paino ei noussut juuri ollenkaan. Eli aika surutta söin kaiken, mitä eteeni sain. Toi "mättöhistoria" saattaa itseasiassa olla yksi ongelman osa-alue: nykyään kun ikää on 33v, niin tota skeidaa ei vaan tee mieli mättää jatkuvasti, mutta en mä toisaalta mitenkään saa tungettua iyseeni niin paljoin kanaa ja riisiä, että vaa'an lukemat alkaisivat liikkua ylöspäin.

Yksi ongelma, mikä liittyy pelkän kehonpainon seuraamiseen kehityksen mittarina on myös sen suhteellinen epäluotettavuus. Itse tiedän aika varmastii, että kun painoa alkaa olla n. 95kg, niin kehon rasvaprosentti on jo sitä luokkaa, että kaikki uudet kilot ton jälkeen tulevat lähinnä fläsänä ja nesteenä. Eli kroppa ei yksinkertaisesti pysty valmistamaan uutta lihaskudosta sitä samaa nopeaa vauhtia, kuin aloittelijana. Mutta sinänsä mä en jaksa stressata kehonpainosta, lihasmassaa joko tulee, tai on tulematta. Loppupeleissä mä en itse pysty siihen vaikuttamaan muuten kuin pyrkimällä treenaamaan nousujohteisesti, js syömällä tarpeeksi, jotta palaudun treeneistä. That's it.

Tässä omia tuloksia seuraavilla mitoilla: 190cm ja 77kg

Mave 140kg
Kyykky 110kg
Penkki 95kg (sali 105kg)

Nyt saanut painoa hieman lisää (noin 80kg nyt). Tuloksetkin varmasti noussut hieman. Sali nostona 110kg penkistä. Suurempaa painoa en ole kokeillut.

Kiinnostais kans saada tietyt prosentit omaan painoon suhteutettuna. Miettinyt vaan, että onko esim. 80kg 190cm kuinka mahdollista saada esim:

Mave 2,5 x 80kg = 200kg
Kyykky 2 x 80kg = 160kg
Penkki 1,5 x 80kg = 140kg

Ihan vain yleisellä tasolla pähkäilen.

täysin mahdollista.

Virhe oli tosiaan laskuissa tullut:

Mave 2,5 x 80kg = 200kg

Kyykky 2,0 x 80kg = 160kg

Penkki 1,5 x 80kg = 120kg

Tuossa olisi sitten tavoitteet... kaukaisilta tuntuu, mutta pakkohan se on yrittää. Mahdollista kun pitäisi olla. Pitää alkaa tosissaan nyt tekemää, eikä antaa yhtään periksi. Pitää vaikka tänne välissä sarja ja maksimi tuloksia päivitellä, jospa siitä sais vähän lisämotivaatiota. =)

perusvoimapuolella noi vaatii semmosen karkeesti yleistetyn 6*85% ollakseen melko varmoja, joten sitä kohti vaan. mä teen työkseni näitä myös, joten jos epäilyttää se oma osaaminen, ulkoista se ohjelmointi ja keskity ite treeniin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitä mä en ymmärrä miten n. 190cm ihminen painaa 90kg. Siis en meinaa pahalla, vaan ite painanut yläasteella jo 100kg ja koko treeni (7 vuotta) ajan 115-145kg. Ei toki mikään nätti näky ollut aina, mutta nykyisin 120-125kg uskaltaa paidan ottaa pois päältä. Kuvissa ja videolla näytän kyllä silti aina ihan rimpulalta, tosin se nyt on pitkän natun elämää se.

Sitten kun katsoo näitä kuvia, molemmissa siis paino n. 123kg. Toinen eilen otettu.
Mä en vaan käsitä mistä se paino tuolloikin siinä 120kg paikkeilla pyöri. Lihasta ei ollut juurikaan tai en siltä ainakaan näytä, mutta en kovin läskikään. Penkki oli tuolloin n. 6kk treenauksen jälkeen 140kg, joten työntämään on ollut aina lahjoja vaikka ilman lihaksia.

Aina olen osannut syödä kyllä hyvin ja se on varmasti ollut ratkaiseva tekijä omaan kehitykseen. Uskon myös että se olisi asia missä useamman pitkän ihmisen pitäisi parantaa.

Tldr: Miten vitussa painan muka niin paljon.

Liitteet

• HPIM2151.jpg
    HPIM2151.jpg
    1,7 MB · Katsottu: 851
@SivariKing: Itse siellä 190cm luokissa olevana olen huomannut, että voimakehitys on melko lineaarisesti sidottu kehonpainoon, eikä ainakaan omalla kohdalla ole datasta nähtävissä, että lähempänä 90kg kehonpainolla saisi mitenkään merkittävää voimakehitystä aikaiseksi. Toki ymmärrän tuon haasteen kaloreiden määrästä, koska jo 3000 kcal, joka todennäköisesti on vasta plus-miinus-nolla -tasoa, vaatii jo ihan suunnitellun ruokavalion. Muuten se yksinkertaisesti ei tule täyteen, tai jos tulee, on helposti makroiltaan päin persettä, joka taas tuppaa näkymään kehonkoostumuksessa. Hankala nähdä mitään muuta tietä kehitykseen (olettaen treenien olevan kunnossa), kuin jonkin aikaa jatkuva kalorien seuranta ja varmistaminen, että vähän plussalla menee koko ajan. Mitä se sitten kenenkin kohdalla on; 100 tai 500 kcal.

Olen huomannut, että kun kroppa muuten toimii oikein, niin 5 kertaa päivässä syömällä, kaloreita pikkuhiljaa nostaen ja kehonpainoa tarkkaillen se metaboliakin kiihtyy, eikä laardi muodostu niin isoksi ongelmaksi. Siis silloin, kun makrojakauma on edes sinnepäin. Tosin itse olen nykyään myös tyytynyt alle 100kg kehonpainoon, mutta se myös treenipäiväkirjassa voimapuolella näkyy. Henkilökohtaisesti olen kuitenkin kokenut kaloreiden säätelyn varsin helpoksi, kun pitää halutussa kalorimäärässä nyrkkisäännön; n. 1,5-2g proteiinia per painokilo, rasvoja n. 1g per painokilo ja loput halutut kalorit tulee hiilareista (esim. riisi, bataatti, kaurahiutaleet). Pelkästään kaurahiutale-raejuusto-marja-smoothieilla saa todella helposti otettua lisäkaloreita, jos riisi ei uppoa.

Kaikkihan me ei olla samanlaisia, mutta omaa treenidataa alkaa jo melkoinen otanta takana olemaan ja selkeästi aina kun kehonpaino yli sadan nousee, alkaa se heti näkymään tangossa myös. Ei se ihan helppoa siis pitkälle miehelle tunnu olevan ja kieltämättä tuollaisen ruokavalion noudattaminen pitkässä juoksussa jonkinmoisesta työmäärästä käy, vaikka söisikin vain 80% ajasta sen mukaan. Itsellä se on kuitenkin joko tai. Aikanaan itsekin nostin painon 67kg:sta parhaillaan 107kg:aan.

Viimeksi muokattu:
kyllähän se urheilijan laji hyvin paljon sanelee sitä painoakin. meni se newtonin perkule keksiin sen painovoiman. olis vaan kaikes rauhas syöny sen omenan ja jatkanu päiväunia.

Sitä mä en ymmärrä miten n.190cm ihminen painaa 90kg.
2011: Ennen saliharrastusta paino 86kg rasvat inbodyn mukaan 14.2% (Mitä lie sit oikeesti ollut..) Lihasmassa 41.6kg. Hauis about 32-33cm :D . Eli ihan täysi laihaläski.
2017: Ennen tänhetkistä dieettiä paino kävi 107kg hujakoilla, mutta alkoi kyllä kieltämättä olemaan turhan läski olo. (Rasvapros 17.2% ja lihasmassaa 50.8kg.) Nykyään (paino satkun luokkaa) sentään näyttää siltä, että olisi joskus salilla käynytkin. Pituutta siis se 190cm.
Kyllähän se fakta vaan on, että jos 190cm jätkä painaa 90kg luokkaa, niin kyllä siinä ollaan vielä melko kuikeloita.

Varmaan melkoinen kuikelo olen. Painavimmillaan olen painanut 83kg, pituutta kun on 190cm.

Tällä hetkellä en ainakaan koe, että tarvisin massaa lisää. Voimaa lisää, massan pysyessä noin 80kg niin, että pääsis nuihin itselle asettamiin tavoitteisiin.

Omapaino noin 80kg
Mave 2,5 x 80kg = 200kg
Kyykky 2,0 x 80kg = 160kg
Penkki 1,5 x 80kg = 120kg

Jos nuo painot saan jonain päivänä nostettua, niin sitten pitää miettiä uusia haasteita ja tavotteita. =)

jto: Pitää kokeilla tässä vaikka muutama kuukausi jatkaa kuten aikaisemminkin, kehitystä on kuitenkin tasaisesti tapahtunut. Mutta voi olla, että tavoitteet ei ilman oikeita treenejä täyty, joten pitää myös harkita sitäkin vaihtoehtoa.

Kyllähän se fakta vaan on, että jos 190cm jätkä painaa 90kg luokkaa, niin kyllä siinä ollaan vielä melko kuikeloita.

Esim Tero Pitkämäki 195 / 92. Antti Ruuskanen 189 / 86. Andreas Thorkildsen 188 / 90. Ei mitään hajua mitkä voimatasot näillä kavereilla, mutta luulisi rautaa nousevan kohtuullisella teholla.

.

Esim Tero Pitkämäki 195 / 92. Antti Ruuskanen 189 / 86. Andreas Thorkildsen 188 / 90. Ei mitään hajua mitkä voimatasot näillä kavereilla, mutta luulisi rautaa nousevan kohtuullisella teholla.

Esimerkit olivat huippu-urheilijoita, mutta pointti on että kaikilla lihas ei tartu samalla tavalla taikka ole edes tavoitteena. Silti urheilullisuutta, kuntoa, voimaa ja monipuolisuutta voi kehittää aika paljon.
Joo en mä tarkoittanutkaan, ettei voimatasoja voisi kehittää ilman lisämassaa. Oli se sitten lihasta taikka flädää. Varsinkin kehonpainoon suhteutettuja tuloksia on usein hieman kevyemmällä sällillä helpompi saavuttaa. (Esim noi mave:2,5xo.p. Kyykky: 2xo.p. Penkki: 1,5xo.p.) Jossain vaiheessa tangossa oleva absoluuttinen kilomäärä vaan vaikuttaa enemmän, kuin omanpainon ja raudan välinen suhdeluku. Sen takia se wilksin-kaavakin on kehitelty..? Tämä tietysti pätee pääasiassa eri pituisilla (ja sitäkautta eripainoisilla) kavereilla. Mun pointti oli lähinnä se, että 190cm/90kg jätkällä on tod.näk. vielä varaa kehittyä lihasmassan osalta (niin halutessaan) ja sitä myötä saada myös (helpommin) voimatasoja nostettua. Muista en tiedä, mutta kyllä minä ainakin mieluummin nostan maasta satakiloisena vaikka 235kg, kuin 90kg painoisena 215kg. Vaikka se omaanpainoon suhteutettuna onkin hieman huonompi tulos.

Itse olen 195 cm ja painoin 74kg kun aloin käymään salilla. Painoa tuli aika äkkiä 20 kiloa lisää. Kovalla työllä pääsin noin 7 vuodessa tuloksiin mave 200kg ja penkki 125kg. Leukoja sain ehkä 12. Sen jälkeen meni ehkä 3 vuotta vailla minkäänlaista kehitystä. Hankin jopa tunnetun pt:n ja laitettiin ruokavaliot ja muut kohdalleen. Kehitystä ei kuitenkaan tullut kuin marginaalisesti jos ollenkaan. Mittailin vuoden testoja. Alhaisimillaan S-Testo oli 9.3 ja vapaa 121. Lopulta pääsin korvaushoitoon ja kehityin kolmessa kuukaudessa ennemmän kuin viimeisen 8 vuoden aikana yhteensä. Vaikka puhutaan vain korvaushoitoannoksista, niin kehitys ekan kuukauden aikana oli suorastaa räjähdysmäistä.

Viimeksi muokattu:
Itse olen 195 cm ja painoin 74kg kun aloin käymään salilla. Painoa tuli aika äkkiä 20 kiloa lisää. Kovalla työllä pääsin noin 7 vuodessa tuloksiin mave 200kg ja penkki 125kg. Leukoja sain ehkä 12. Sen jälkeen meni ehkä 3 vuotta vailla minkäänlaista kehitystä. Hankin jopa tunnetun pt:n ja laitettiin ruokavaliot ja muut kohdalleen. Kehitystä ei kuitenkaan tullut kuin marginaalisesti jos ollenkaan. Mittailin vuoden testoja. Alhaisimillaan S-Testo oli 9.3 ja vapaa 121. Lopulta pääsin korvaushoitoon ja kehityin kolmessa kuukaudessa ennemmän kuin viimeisen 8 vuoden aikana yhteensä. Vaikka puhutaan vain korvaushoitoannoksista, niin kehitys ekan kuukauden aikana oli suorastaa räjähdysmäistä.

Olen itsekin funtsinut viime aikoina, että pitäiskö noi testot käydä mittauttamassa. Tällä hetkellä selkeästi on mennyt treenit volyymin puolelta yli, mutta näin se tuppaa menemään itsellä: kun homma skulaa, niin se skulaa vähän liiankin hyvin.. Sitten tulee lasku.. Varsinkin, kun mulla on tapana hoitaa masennusta ja ahdistusta purkamalla se salilla. Tämä ei aina johda kovinkaan järkeviin valintoihin, mitä tulee pitkän aikavälin kehittymiseen ja terveyteen. No, aina mä olen noista hölmöilyistä jotain oppinut, toivottavasti..

Viime aikainen kehitys on ollut huvittavaa: oma paino on vain laskenut, tai korkeintaan pysynyt samana, mutta voimaa on tullut jatkuvasti lisää. Eli treenaankohan mä nyt voimailumielessä oikein, ja bodausfilosofian mukaan väärin? Hmm.. Tietty voimatulokset ovat myös "huijausta", koska ne eivät tulleet penkissä, kyykyssä tai vedossa! Mutta kuitenkin: leuat 50x1, kässäri pena 42,5x7, hack-kyykky 180x7. voimapyörä seisaaltaan x5, 1 jalan bulgarialainen kyykky 40kg kässärit 5x5, t.soutu 100x8 jne. Noi ovat kaikki parannuksia vanhoihin tuloksiin, leuoissa meni ekaa kertaa ikinä kunnolla leuka tangon yli 50 kg;lla. Ei mitään maailmanluokan nostoja, mutta ihmeellisesti noi ovat kehittyneet, vaikka kehonpaino on pysynyt samoissa lukemissa. Eli olenko mä nyt rikkonut fysiikan lakeja vastaan? Kehityin, vaikka en saanut lupaa? Ai niin, ja vielä treenasin väärin koko ajan!!!! AAAAhhhhh

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom