TripleH
Banned
Tämä on kyllä jokaisen perheen yksityisasia miten uskonnon kanssa toimitaan
Ei, vaan kyse on lasten oikeudesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on kyllä jokaisen perheen yksityisasia miten uskonnon kanssa toimitaan
Ei, vaan kyse on lasten oikeudesta.
No mä en viitsi puuttua ihmisten yksityisasioihin, ihmisillä on eri käsityksiä siitä miten haluavat lapsensa kasvattaa.
Kasvattaminen ja mielen altistaminen paskapropagandalle on kaks ihan eri juttua.
No mä en viitsi puuttua ihmisten yksityisasioihin, ihmisillä on eri käsityksiä siitä miten haluavat lapsensa kasvattaa.
Kristillinen kasvatus voi olla ihan hyväkin asia, jos se toteutetaan oikein (ts. lapsella on oikeus ja mahdollisuus kyseenalaistaa ja asioista kannustetaan keskustelemaan, ei siis pelkkää uskonnon tuputtamista), ei se aina tarkoita 'mielen alistamista paskapropagandalle'.
Aika iso rako jäisi eri kulttuurien tuntemukseen jos uskonnon opetus poistettaisiin kouluista.Ja toi, et lapset tulee saamaa uskonnoista tietoa koulussa on tosi paskaa asennetta. Uskonto pitäs nimenomaan poistaa kouluista ja lisätä esimerkiks äidinkieltä, kun porukka osaa sitä niin huonosti.
Aika iso rako jäisi eri kulttuurien tuntemukseen jos uskonnon opetus poistettaisiin kouluista.
Aika iso rako jäisi eri kulttuurien tuntemukseen jos uskonnon opetus poistettaisiin kouluista.
Kuinkakohan moni uskoisi jumalaan, jos kuulisi siitä ensimmäisen kerran kun täyttää 18 vuotta? Suurin osa pitäis sitä todennäköisesti silkkana paskapuheena. Mutta toisin on, kun lapsesta asti tuputetaan Jeesusta joka välissä. Siinä varmaan suurin syy, miksi ihmiset yleensä on uskovaisia. Lapsi tajuaa jossakin vaiheessa, ettei Joulupukkia ole olemassa, mutta on vaikea olla uskomatta johonkin näkymättömään mieheen taivaalla, jos kaikki aikuisetkin ympärillä uskovat siihen. Eihän uskovaisuudessa sinällään mitään vikaa ole, kukin uskoo mihin haluaa. Mutta voisi niitä elämänarvoja muillakin tavoilla lapselle opettaa.
Jaa jaa, selvä. Ite oon ainaki lukenu koulussa maailmanuskonnoista, en pelkästään kristinuskosta ja se on avartanut aika paljon näkemystä esim Aasian maiden kulttuureista. Aika erikoista että joissain kouluissa on sitten pelkästään sitä "Jeesus-juttua".Kulttuurien tuntemusta opetetaan maantiedon tunneilla, uskonnon opetus on sitä Jeesus-juttua. Aivopesua.
mä tulen pakko-opettamaan oma tlapseni ateisteiksMun mielestä jokaisen vanhemman oma valinta.. mulle "pakko-opetettiin" pienenä evankelisluterilaisuutta. taisin olla jotain 4-5w ja piti käydä jtn.1,5h/pari kertaa viikossa.. eipä oo oppi menny perille, en muista muuta kuin sen että sieltä uskontotunneilta sai joka kerta tarran nooan arkki-kuvaan. vihasin käydä näillä tunneilla :curs:
mutta veikkaan ettäsinun mielestä islamia sopii opettaaTämä on kyllä jokaisen perheen yksityisasia miten uskonnon kanssa toimitaan, itse karsastan vain sitä jos opetetaan tyhmää ja ahdasmielistä kristinuskoa, tyyliin jotain Vanhan Testamentin "elämänohjeita". Lapselle ei myöskään kannata opettaa Raamatulla päähän lyömisen jaloa taitoa vaan korostaa että pitää käyttää omaa järkeä.
Vähän off-topic mutta väittelin kerran aikani kuluksi ev.lut. papin kanssa siitä, ketkä pääsee taivaaseen. Sain hänet lopulta verbaaliseen umpikujaan ja pappi sanoi ihan tosissaan että "joo, ei se Dalai-Lama kyllä pääse taivaaseen kun ei ole kristitty."
sinänsä mielenkiintoinen aihe. Jumalan olemassaolosta...
Miten ihminen voi ajatella tietoisesti, jos maa ei voi? Maahan sisältää kaikkia samoja alkuaineita kuin ihminenkin.
Energiansäilymisperiaatteen mukaan kokonaisenergia säilyy. Miten kuitenkin maailmankaikkeus on voinut syntyä, kun suhteellisuusteorian mukaan massa on energiaa. Maailmankaikkeuden syntyminenhän tarkottaisi, että tyhjästä syntyisi massaa eli energiaa, joka olisi vastoin energiansäilymislakia.
kuitataan asia jumalalla :Dsinänsä mielenkiintoinen aihe.
miten muuten perustelisitte uskikselle Jumalan olemassaolemattoumuudesta...
Miten ihminen voi ajatella tietoisesti, jos maa ei voi? Maahan sisältää kaikkia samoja alkuaineita kuin ihminenkin.
Energiansäilymisperiaatteen mukaan kokonaisenergia säilyy. Miten kuitenkin maailmankaikkeus on voinut syntyä, kun suhteellisuusteorian mukaan massa on energiaa. Maailmankaikkeuden syntyminenhän tarkottaisi, että tyhjästä syntyisi massaa eli energiaa, joka olisi vastoin energiansäilymislakia.
Tämä on kyllä jokaisen perheen yksityisasia miten uskonnon kanssa toimitaan, itse karsastan vain sitä jos opetetaan tyhmää ja ahdasmielistä kristinuskoa, tyyliin jotain Vanhan Testamentin "elämänohjeita". Lapselle ei myöskään kannata opettaa Raamatulla päähän lyömisen jaloa taitoa vaan korostaa että pitää käyttää omaa järkeä.
Vähän off-topic mutta väittelin kerran aikani kuluksi ev.lut. papin kanssa siitä, ketkä pääsee taivaaseen. Sain hänet lopulta verbaaliseen umpikujaan ja pappi sanoi ihan tosissaan että "joo, ei se Dalai-Lama kyllä pääse taivaaseen kun ei ole kristitty."