Pistelyä lavassa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mavaan
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Selässä, tossa vasemman lavan kohdalla on nyt jo parisen kuukautta ollut sellasta pientä pistelyä, vähän sellasta puuduttavan olosta tai jotain. Ei kokoaikaa, mutta välillä tuntuu. Yleensä ainakin salilla ollessa ja illalla nukkumaan mennessä. Onko muilla tämmöstä, tai tietoa mistä tuo voisi johtua..? :eek:

Reenailua takana nyt ~8kk. Ei mitään lisäravinteita/palautusjuomia tms. käytössä..

Suosittelen lääkärillä käyntiä. Jos toi vaiva on jo pari kuukautta ollu niin ei se taida itsestään parantua. Jos on mahdollisuus niin mene suoraan urheilulääkäriin tai jonku selkäspesialistin vastaanotolle.

Onko se pistely nyt oikeesti lavassa vai lihaksissa siinä lavan "alla"? jos lihaksissa niin sitten kuulostas hieronnan puutteelta, mutta jos muualla niin sitten ensisijaisesti suosittelen lääkärillä käyntiä. Ja siis lääkäriä, ei mitään arvauskeskuksia.

Mitkä ihmeen "fasetti" lihakset tai jotain sanottiin minulla olevan jumissa kun oli tuon tyylisiä oireita. Oireet helpotui kun pistin pyyhkeen rullattuna lattialle ja selälleen sen päälle ja sitten "muljuuttelin" selkää sen pyyhemytyn päällä siitä kipeästä kohdasta.

Tuttu vaiva myös mulla. Itellä myös välillä tuntuu siltä kuin joku pistäis rintaan ja keuhkoon. Tavallisesti pistää lapaluiden väliin. Lääkärissä käyty, eikä mitään löytynyt! Kai se on joku nikamien jumitila tai jotain..

Boosteri sanoi:
Mitä toi meinaa tyhmyyttäni kysyn... :D
Jaa-a,älä kysy noin vaikeita :) Jotenkin vain on selän lihakset ihan lukossa.Minulla tuohon auttoi hieronta ja lihaksia rentouttavat lääkkeet.

Fasettilukosta

Fasettilukko on lihasperäinen vaiva mutta itse lihas ei ole se joka on lukossa vaan selkänikaman nivelet.(Fasetti nivel)

Selän ns. napsuna johtuu nivelkapselin sisäisestä paineesta, yleensä kuormituksen muuttuessa, silloin kun lukkoja avataan. Sinänsä vaaraton ilmiö.

Suosittelen venyttelyä ja hierojalla käyntiä.
Lääkärillä käyntikin voi tulla kyseeseen, kannattaa varata aika fysiatrille tai urheilulääkärille sillä yleislääkäriltä ei kokemukseni mukaan ole riitävästi kokemusta ja ammattitaitoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom