Pilapiirrokseen vastataan singolla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomppa85 sanoi:
Suvaitsemattomuutta on joka puolella, sitä esiintyy kulttuurista, uskonnosta ja kansallisuudesta riippumatta.

Näin on. Suvaitsemattomuuden määrä / voimakkuus tietty vaihtelee, ja nähdäkseni muslimit ovat tämän pallon ylivoimaisesti suvaitsemattominta porukkaa.
Silti niitä suvaitsemattomia pitäisi kuulemma suvaitsevaisuuden nimissä suvaita. Menee taas vähän turhan absurdiksi ja kaikinpuolin yli Edgar-paran käsityskyvyn, joten taidan edelleen pysyä suvaitsemattomana fasistinatsina joka haluaa kaasuttaa kaikki juut...eiku nehän on muslimien vihollisia...vai miten tää kuvio ny taas menikään...huokaus :zzzz:

Edgar sanoi:
Näin on. Suvaitsemattomuuden määrä / voimakkuus tietty vaihtelee, ja nähdäkseni muslimit ovat tämän pallon ylivoimaisesti suvaitsemattominta porukkaa.
Silti niitä suvaitsemattomia pitäisi kuulemma suvaitsevaisuuden nimissä suvaita. Menee taas vähän turhan absurdiksi ja kaikinpuolin yli Edgar-paran käsityskyvyn, joten taidan edelleen pysyä suvaitsemattomana fasistinatsina joka haluaa kaasuttaa kaikki juut...eiku nehän on muslimien vihollisia...vai miten tää kuvio ny taas menikään...huokaus :zzzz:

Jos nyt vielä kuitenkin vältettäisiin sitä "kaikki muslimit ovat länsivihamielisiä itsemurhapommittajia" retoriikkaa. Tämä kun ei ole läheskään totta. Meidän kannattaa harkita tarkasti, kun puhumme "niistä." Ei ole mitään järkeä sysätä maltillisia ja fanaatikkoja yhdessä "niihin."

Tomppa85 sanoi:
Jos nyt vielä kuitenkin vältettäisiin sitä "kaikki muslimit ovat länsivihamielisiä itsemurhapommittajia" retoriikkaa. Tämä kun ei ole läheskään totta. Meidän kannattaa harkita tarkasti, kun puhumme "niistä." Ei ole mitään järkeä sysätä maltillisia ja fanaatikkoja yhdessä "niihin."

No tuo on tietysti totta.

Mutta toisaalta, niin kauan kun toiseen suuntaan saa yleistää, pidätän itselleni oikeuden yleistää myös tuohon suuntaan ;)

(Eli vakavammin; tahallaan vähän kärjistelen asioita monissa viesteissäni.)

Tupla-J sanoi:
Ai sori, mä en tiennyt, että siihen kajoaminen on tabu. Älä sytytä reinoa tuleen, ei tapahdu toiste. :D
...
Älä jaksa ottaa henkilökohtaisesti tekstiä, jolla ei ole mitään tekemistä sun henkilös kanssa.
Tulitikut pysyvät taskussa. :D
setae sanoi:
Koskeeko tämä vain muslimeita, vai kaikkia ihmisryhmiä? Vedetäänkö tuohon lainkaan rajoja? Minä kun en haluaisi huntupakkoa tai parran leikkuukieltoa. Ja porsaanleikekin maistuu minulle.
Quotettamasi kohta oli vastaus pohdintaasi, loukkaako sarjakuva muslimeita. Uutisia seuraamalla olen itse tullut siihen tulokseen, että loukkaa.
Tupla-J sanoi:
Mutta eiväthän he käytä oikeuttaan olla paheksumatta, vaan paheksuvat niin, että viikset vipattaa. Ymmärtääkseni tämä paheksunta kuitenkin on sellainen linjanveto, joka itsessään loukkaa toista ihmisryhmää - tyyppiesimerkkinä vaikkapa kuljetusala. Hänen kaltaisensa ovat (toistaiseksi) suurempi asiakasryhmä kyseisille yrityksille eivätkä he halua olla dhimmoja. Miellän yritysten toiminnan tässä tapauksessa paitsi idioottimaiseksi myös selkärangattomaksi. Kuten AKV esimerkkinä on useaan kertaan osoittanut, mä rustailen mielipiteitä enkä kirkossa kuulutettua faktaa näistä jutuista.
&
Edgar sanoi:
Noilla firmoilla tosiaan on tuo oikeus - ja meillä kuluttajilla on oikeus valita mitä firmoja käytämme. Ja poliitikoilla on tuo oikeus - ja meillä kansalaisilla oikeus kritisoida heitä sekä valita ketä äänestämme.
Sananvapaus sallii pilapiirrokset, Sananvapaus sallii poliitikoille ja yrityksille kuvien kritisoinnin. Sananvapaus sallii kuluttajille ja äänestäjille edellämainittujen kritisoinnin. Sananvapaus sallii minulle boikottien ym. kritisoinnin. Sananvapaus sallii teille oikeuden kritisoida minua jne. Hyvä! Olisiko tämä asia käsitelty?

Sananvapautta tulee puolustaa ja niin teen minäkin. Kannattaa kuitenkin kysyä itseltään, onko aina sananvapauteen vedottaessa todella kyse siitä, vai jostain muusta.

Yritän paikata huonoja verbaalisia taitojani vertauskuvalla:

Leikitään, että minulla on oma mediayhtiö. Veteraanipäivänä julkaisen jutun suomalaisista rintamakarkureista ja kirjoitan rumien naisten liittyneen Lotta-järjestöön joutuakseen sodassa vangeiksi ja saadakseen Uralin likaista munaa. Sananvapaus antaa minulle oikeuden kirjoittaa tämä artikkeli. Jos tämän jälkeen jokin hyvämaineinen yritys esim. Valio vetää mainoksensa lehdestäni pois, alatteko boikotoimaan Valiota, koska se vastustaa sananvapautta?

"No mikä siinä sarjakuvassa sitten oli pahaa?"
-Siinä oli kuva profeetasta. Se loukkaa muslimeita. Kyseiset yhtiöt eivät ole ilmoittaneet vastustavansa oikeutta julkaista sarjakuvaa.

Edgar sanoi:
Alleviivatun kohdan kokoomuksen totalitarismia kannattava äärivasemmistolainen kansanedustaja kuitenkin on ylittänyt - näin siis 2000-luvun Suomessa
Kaikki kansalaiset, poliitikot ja ei-poliitikot saavat esittää tutkintapyynnön. Se, että kansanedustaja sen tekee, ei tarkoita sivustojen sulkemista. Eikö ole oikein, että tutkitaan onko Suomen lakia rikottu?

Edgar sanoi:
Noin he saavat tehdä, ja tekevätkin omissa maissaan. He saavat tehdä, kuten ovat tehneetkin, sen myös Euroopassa. Meillä eurooppalaisilla ei kuitenkaan luonnollisesti ole mitään velvollisuutta välittää heidän tulkinnoistaan. Älkäämme tosiaan luopuko arvoistamme ja siten vajotko muslimimaiden tasolle. Paljolti sananvapauden kaltaisten arvojen ansiosta länsimaat ovat hyviä paikkoja elää, ja varmaankin juuri tuonkaltaisten seikkojen vuoksi muslimitkin tänne halajavat. Näinollen olisi melkoisen absurdia juuri heidän vuoksi luopua näistä arvoista. Tuolla tavalla Tanskan ja Suomen kaltaiset maat muuttuisivat lopulta samanlaisiksi kuin muslimimaat - sillä erotuksella ettei olisi öljyä mutta karu ilmasto kylläkin. Sellaisessa maassa ei sitten enää kellään olisi kivaa.

Osa Euroopan maiden kansalaisista on muslimeita. Vaikka islam ei olekkaan Euroopan kulttuurin perusta siinä, missä monet täysin erilaiset aatteet, en näe miksi me emme voisi kunnioittaa myös muita kulttureita ja sen edustajia. Sananvapaus on tärkeä, mutta ei suinkaan ainoa, kulttuurimme ja hyvinvointimme pilari. Myös suvaisevaisuus kuuluu länsimaisen yhteiskunan perustaan. Tämä ei ole islmilaisessa maailmassa ollut yhtä arvostettu ja siellä en haluaisi itse asua.

Pistän oman kantani vielä varmuuden vuoksi: En vastusta oikeutta julkaista kuvia. En myöskään halua tehdä yhteiskunnastamme islamille kumartavaa. En vain innostu tarpeettomien, toisia loukkaavien kuvien julkaisusta, vaikka kannatan oikeutta julkaista ne.

Kostaja X sanoi:
Osa Euroopan maiden kansalaisista on muslimeita. Vaikka islam ei olekkaan Euroopan kulttuurin perusta siinä, missä monet täysin erilaiset aatteet, en näe miksi me emme voisi kunnioittaa myös muita kulttureita ja sen edustajia. Sananvapaus on tärkeä, mutta ei suinkaan ainoa, kulttuurimme ja hyvinvointimme pilari...
Islamia ei voi kunnioittaa koska siinä ei ole kunnioitettavaa. En näe ketään Euroopassa piirtelemässä pommipäisiä ja miekkaaheiluttavia budhia tai vaikkapa juutalaisia. Johtuen siitä että ne aatteet eivät ole antaneet itsestään täysääliö-kunniapedofiili-raakalaisimagoa.

Jos (ja uskon että sitä päivää ei näy) muslimit antaisivat itsestään hitusenkin fiksumman kuvan, ei piirroksia enää ilmestyisi. Se olisi todellista, ansaittua kunnioitusta, eikä se kunnioitus tarvitsisi sananvapauden rajoittamista tai kurkunleikkauksella uhkailua, eikä sitä tarvitsisi kuorruttaa maagiseen suvaitsevaisuus -lätinään.

Kostaja X sanoi:
Kaikki kansalaiset, poliitikot ja ei-poliitikot saavat esittää tutkintapyynnön. Se, että kansanedustaja sen tekee, ei tarkoita sivustojen sulkemista. Eikö ole oikein, että tutkitaan onko Suomen lakia rikottu?

On tietysti hienoa, että tässä maassa poliisi tutkintapyynnön saatua tekee työnsä. Kyseinen sensuuria mitä ilmeisimmin kannattava, turhan ja kaikinpuolin idioottimaisen tutkintapyynnön tekijä sen sijaan voi minun puolestani vetää itsensä jojoon. Tai vaihtoehtoisesti muuttaa Saudi-Arabiaan, Pohjois-Koreaan, tms. maahan joissa ei ole kyseisen henkilön vastustamia turhia vapauksia.
(Toki oikeus tutkintapyyntöön tulee sallia idiooteillekin, mutta minä edelleen pidätän itselleni oikeuden pitää idiootteja idiootteina. Ja jos joku katsoo tämän täyttävän herjauksen tunnusmerkit, siitä vaan tutkintapyyntöä jättämään :thumbs: )

Kostaja X sanoi:
Pistän oman kantani vielä varmuuden vuoksi: En vastusta oikeutta julkaista kuvia. En myöskään halua tehdä yhteiskunnastamme islamille kumartavaa. En vain innostu tarpeettomien, toisia loukkaavien kuvien julkaisusta, vaikka kannatan oikeutta julkaista ne.

Eipä meidän kannoissa loppujen lopuksi merkittäviä eroja noilta osin ole.

XXL sanoi:
Islamia ei voi kunnioittaa koska siinä ei ole kunnioitettavaa. En näe ketään Euroopassa piirtelemässä pommipäisiä ja miekkaaheiluttavia budhia tai vaikkapa juutalaisia. Johtuen siitä että ne aatteet eivät ole antaneet itsestään täysääliö-kunniapedofiili-raakalaisimagoa.

Jos (ja uskon että sitä päivää ei näy) muslimit antaisivat itsestään hitusenkin fiksumman kuvan, ei piirroksia enää ilmestyisi. Se olisi todellista, ansaittua kunnioitusta, eikä se kunnioitus tarvitsisi sananvapauden rajoittamista tai kurkunleikkauksella uhkailua, eikä sitä tarvitsisi kuorruttaa maagiseen suvaitsevaisuus -lätinään.
Osa ihmisistä osaa kunnoittaa erilaisuutta, toiset ei. Kun molemmilta puolilta löytyy tarpeeksi niitä, jotka eivät osaa, päästään riidanhaastamiseen, veitsien heilutteluun ja pommien räjäyttelyyn. Tällöin tulee usein vedettyä mukaan nekin, jotka olisivat osanneet elää sovussa.

Eurooppalaiset eivät ole tekemisissä budhalaisten kanssa samassa mitassa kuin muslimien, joten emme tiedosta budhalaisten "vikoja" samalla tavalla kuin muslimien, joihin törmäämme päivittäin. Juutalaiset ovat eläneet viimeiset 2000 vuotta rinta rinnan kristittyjen kanssa, joten on varsin luonnollista, että elämän perustavat ovat pitkälti yhteisiä. Juutalaisia tosin on sorrettu Euroopassa hyvin pitkään. En ole varma, viittaatko johonkin tiettyyn muslimien tapaan/tapoihin "täysääliö-kunniapedofiili-raakalaisimago"-ilmauksellasi, mutta mietippä minkälaisen kuvan länsimaat ovat antaneet itsestään Lähi-Idän-politiikallaan.

Kostaja X sanoi:
Osa ihmisistä osaa kunnoittaa erilaisuutta, toiset ei. Kun molemmilta puolilta löytyy tarpeeksi niitä, jotka eivät osaa, päästään riidanhaastamiseen, veitsien heilutteluun ja pommien räjäyttelyyn. Tällöin tulee usein vedettyä mukaan nekin, jotka olisivat osanneet elää sovussa.
Tämä on juuri sitä suvaitsevaisuus-lätinää (sori ilmaisu) johon kunnioitus pitää siis muslimien kohdalla kääriä: eli onko niin että erilaisuus, oli se sitten kuinka järjetöntä tai halveksittavaa tahansa, on kunnioituksen arvoista? Eikö kunnioitus lähde tunnistettavista ominaispiirteistä kuten äly, rohkeus, kauneus tai taito? Ei asioista kuten 6 vuotiaan naittamisesta isosedälle tai siskon murhasta kun tämä itse valitsee miehensä tai raiskataan.

Ilmeisesti koska osa länsimaisista, kuten allekirjoittanut, ei arvosta näitä muslimien ominaispiirteitä, olemme samassa kastissa ja samaa ongelmaa kaikenmaailman kurkunleikkaajien ja pommittajien kanssa? Eli koska en kunnioita tai suvaitse järjettömyyttä tai mitä tahansa hullu muslimi keksii, olen siihen syypää?

Alkaa luistamaan pahasti Ot:n puolelle...

XXL sanoi:
Tämä on juuri sitä suvaitsevaisuus-lätinää (sori ilmaisu) johon kunnioitus pitää siis muslimien kohdalla kääriä: eli onko niin että erilaisuus, oli se sitten kuinka järjetöntä tai halveksittavaa tahansa, on kunnioituksen arvoista? Eikö kunnioitus lähde tunnistettavista ominaispiirteistä kuten äly, rohkeus, kauneus tai taito? Ei asioista kuten 6 vuotiaan naittamisesta isosedälle tai siskon murhasta kun tämä itse valitsee miehensä tai raiskataan.

Tiedät ihan hyvin itsekkin, että maailmassa on vaikka kuinka paljon älykkäitä, rohkeita, kauniita ja taitavia muslimeja. "6 vuotiaan naittamisesta isosedälle tai siskon murhasta kun tämä itse valitsee miehensä tai raiskataan." -kuvaus ei täyty kuin pienen murto-osan kohdalla maailman muslimeista tai muistakaan suurista ihmisryhmistä.

En itsekkään kunnioita kaikkia outuja tapoja, mutta suvaitsen ihmisiä, joista ei ole minulle haittaa. Annan heidän elää omaa erilaista elämäänsä.

XXL sanoi:
Ilmeisesti koska osa länsimaisista, kuten allekirjoittanut, ei arvosta näitä muslimien ominaispiirteitä, olemme samassa kastissa ja samaa ongelmaa kaikenmaailman kurkunleikkaajien ja pommittajien kanssa? Eli koska en kunnioita tai suvaitse järjettömyyttä tai mitä tahansa hullu muslimi keksii, olen siihen syypää?

No jos leikkaat kurkkuja ja räjäyttelet pommeja, kuulut samaan kastiin muiden pommittajien ja ym. kanssa. Sitä ennen sinua tuskin leimataan samaan roskasakkiin. :D Vitsit vitseinä, mutta muistanpa sinunkin kirjoitelleen ihannoivasti toisia kulttuureita alistavista siirtomaa-ajoista ja pitämällä sotimista hyvänä tapana viedä meidän maailmankuvaamme muihin yhteiskuntiin. -Miten tämä eroaa islamilaisista maailmanvaltallasta haavelevista muslimeista?

Kostaja X sanoi:
Tiedät ihan hyvin itsekkin, että maailmassa on vaikka kuinka paljon älykkäitä, rohkeita, kauniita ja taitavia muslimeja. "6 vuotiaan naittamisesta isosedälle tai siskon murhasta kun tämä itse valitsee miehensä tai raiskataan." -kuvaus ei täyty kuin pienen murto-osan kohdalla maailman muslimeista tai muistakaan suurista ihmisryhmistä.
En todellakaan 'tiedä' älykkäitä, rohkeita, kauniita ja taitavia muslimeja. Toivon että niitä on joitain, muttei ainakaan kiitos Islamin. Pakkoavioliittoja ja kunniamurhia tosin tiedän olevan enemmän kuin tarpeeksi, ihan Islamin oppien mukaan. Mm. Muhammed nai 6 vuotiaan tytön. Siinäpä esikuva kaikille.
Kostaja X sanoi:
En itsekkään kunnioita kaikkia outuja tapoja, mutta suvaitsen ihmisiä, joista ei ole minulle haittaa. Annan heidän elää omaa erilaista elämäänsä.
Suuri osa siirtolaismuslimeista Euroopassa haluaa sharia-lain tänne ja sananvapauden romutuksen. Kenellepä noista toimista nyt olisi haittaa, jos vain ollaan oikein oikein suvaitsevaisia.
Kostaja X sanoi:
No jos leikkaat kurkkuja ja räjäyttelet pommeja, kuulut samaan kastiin muiden pommittajien ja ym. kanssa. Sitä ennen sinua tuskin leimataan samaan roskasakkiin.
Kirjoitin että pilapiirrosten väheneminen vaatisi Islamin kunnioitusta jota mielestäni se ei ansaitse. Vastasit että kun tälläin epäkunnioittavasti ajattelevia on enemmän alkaa pommit räjähdellä ja kurkut roiskua. Niputit siis pilapiirtäjät, itsemurhapommittajat ja Islamia epäilevät skeptikot kätevästi samaan sakkiin syyllisiksi veritekoihin.
Kostaja X sanoi:
:D Vitsit vitseinä, mutta muistanpa sinunkin kirjoitelleen ihannoivasti toisia kulttuureita alistavista siirtomaa-ajoista ja pitämällä sotimista hyvänä tapana viedä meidän maailmankuvaamme muihin yhteiskuntiin. -Miten tämä eroaa islamilaisista maailmanvaltallasta haavelevista muslimeista?
Eikös tässä väitelty kunnioituksesta, Islamin kamaluudesta ja meidän perusoikeuksista; eli kumpi maailmanvalta olisi suotavampaa? Siinä se ero.

Kostaja X sanoi:
Leikitään, että minulla on oma mediayhtiö. Veteraanipäivänä julkaisen jutun suomalaisista rintamakarkureista ja kirjoitan rumien naisten liittyneen Lotta-järjestöön joutuakseen sodassa vangeiksi ja saadakseen Uralin likaista munaa. Sananvapaus antaa minulle oikeuden kirjoittaa tämä artikkeli. Jos tämän jälkeen jokin hyvämaineinen yritys esim. Valio vetää mainoksensa lehdestäni pois, alatteko boikotoimaan Valiota, koska se vastustaa sananvapautta?
Mä en ala boikotoimaan Valiota tuon takia. En edes Kostaja-mediakonsernia. Vähän kyllä ihmettelisin, että mitä sulla on suomalaisia rintamakarkureita :lappeenrannankenttäoikeus: :salatutjoukkohaudat: :alarikhuudettu: :elinasanakaivaajosielläleirintäalueellakuoppaa: tai lottia vastaan.

Vertauksesi ontuu. Laitetaan se kohdalleen: Elina Sanan Suomessa lotat, nuo Ilmestyskirjan Huorat, ovat iästään huolimatta saavuttaneet määräävän markkina-aseman. Lotat sanelevat, mikä on oikein, mikä väärin, ja mikä vanhan harmaakarvaisen pillun kurssi tänäpäivänä on. Halvemmalla sitä ei saa myydä, vaikka kyseessä olisi 7x7 täysin karvatonta neitsyttä. ---> Vertaus Tanskan tilanteeseen: Susanne Päivärinta :kuola: huomaa, että tilanne on vääristynyt ja koko maa on hakkaamassa päätään Karjalan mäntyyn ja päättää rohkeasti ottaa asian puheeksi, tavalla tai toisella.

Tomppa85 sanoi:
Suvaitsemattomuutta on joka puolella, sitä esiintyy kulttuurista, uskonnosta ja kansallisuudesta riippumatta. ...
Yhteiskunnan on pidettävä ohjakset käsissään. Muista Euroopan maista näemme, ettei pelkkä "tervetuloa"-kyltti riitä, vaan on luotava olosuhteet, jossa maahanmuuttajan sopeutuminen on paitsi mahdollista, myös pakollista. Sopeutumattomuudella tarkoitan sitä, ettei maahanmuuttaja noudata Suomen lakeja, joko omasta tahdostaan, tai siksi että on kykenemätön siihen. En näe mitään syytä sille, että tänne otettaisiin ääriaineksia, tai aineksia, jotka todennäköisesti radikalisoituisivat tullessaan Suomeen. Nämä sopeutumattomathan pilaavat täysin kunnon maahanmuuttajien maineen ja osaltaan lisäävät valtaväestön tuntemaa epäluuloa maahanmuuttajia kohtaan. Tämä voi johtaa esim. äärioikeistollisten ainesten nousuun, mikä taas johtaa maahanmuuttajien jengiytymiseen ja radikalisoitumiseen. Kierre on valmis.
Mää en tiedä miten tää tähän meni. Voi olla mun syy. Jos se on mun syy, niin mää on ylpee.

Tompasta (85):han on tullu ihan samanlainen natsi kun mustakin. Eiku siis minustakin. :) Ainakin Alarikin Asteikolla mitaten. Mihin tästä vielä päädytään.

Tuissi sanoi:
Brittanniaan integroitujen rauhanuskonnon edeustajien sivistynyt mielenilmaisu pilakuvia vastaan :jahas:

http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=19405_Cartoon_Madness_on_Video&only

siis ihan uskomaton toi video kyllä, mutta tossa huomaa että Tanska on suututtanut tosi pahasti kokonaisen väestön ja ne on todella suuttuneita. Mun mielestä tässä koko touhussa pitäisi arvostella tanskan pääministeriä koska, jos se on länsimaalainen sivistynyt ihminen, se olisi voinut lopetta koko touhun ennen kuin se alkoi, ja sillä on valta lopetta koko touhun.

Mun mielestä se kaveri on tosi ylimielinen, okei jos haluu puolustaa sananvapautta sillä on oikeus puolustaa sitä, mutta se ei ole sananvapauden loukkaamista jos pyytää anteeksi. mun mielestä se ei ole sananvapautta jos kirjoittaa kaikki tumman ihoset on neekereitä tai juutalaiset on en tiedä mitä niitä sanotaan kuiteski loukkaaminen on loukkaaminen ja sillä selvä.

mr Afroman sanoi:
Mun mielestä tässä koko touhussa pitäisi arvostella tanskan pääministeriä koska, jos se on länsimaalainen sivistynyt ihminen, se olisi voinut lopetta koko touhun ennen kuin se alkoi, ja sillä on valta lopetta koko touhun.

En kyllä jaksa uskoa, että tätä kohua voi lopettaa Tanskan pääministeri.

jantunen7 sanoi:
En kyllä jaksa uskoa, että tätä kohua voi lopettaa Tanskan pääministeri.

No ei takuulla. Molemmilla suunnilla monet tahot heittävät bensaa liekkeihin, eikä siinä minkään pääministerin höpinät vaikuta mihinkään suuntaan.

Onks noi afromiehen jutut oikeesti läpällä heitetty, ettei vaan olis jossain joku virtanen näpyttelemässä noita postauksia, noi meinaan toimii mun nähdäkseni just tasan toisinpäin kuin mitä ensisilmäyksellä äkkiä luulis. :vainoharhahymiö::joulu3:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom