Pilapiirrokseen vastataan singolla?

tokkopaisto sanoi:
Onks noi afromiehen jutut oikeesti läpällä heitetty, ettei vaan olis jossain joku virtanen näpyttelemässä noita postauksia, noi meinaan toimii mun nähdäkseni just tasan toisinpäin kuin mitä ensisilmäyksellä äkkiä luulis. :vainoharhahymiö::joulu3:

en heittänyt mitään läpällä jos pidät minua joku läppä ihmisenä sun oma ongelmas, tietysti pidät koska ajattelen eri tavalla kuin sinä et pidä sellaisesta ihmisestä joka on sun näkemystäs vastanen :wall:. Mitä sun mielestäs on läppää jos sanon omaa näkemystäni asiasta vaikka olis huonosti kirjoitettu uskon kyllä että saa selvää sen verran että ymärtää asian ydin?.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Multivita sanoi:
No ei takuulla. Molemmilla suunnilla monet tahot heittävät bensaa liekkeihin, eikä siinä minkään pääministerin höpinät vaikuta mihinkään suuntaan.

Otetaan huomioon se että muslimit ottivat yhteyttä tanskan pääministeriin ja halusi rauhallisesti lopettaa tämän kohun alkamista, mutta kuka kieltäytyi tapaamista niitä?

tokkopaisto sanoi:
Onks noi afromiehen jutut oikeesti läpällä heitetty, ettei vaan olis jossain joku virtanen näpyttelemässä noita postauksia, noi meinaan toimii mun nähdäkseni just tasan toisinpäin kuin mitä ensisilmäyksellä äkkiä luulis. :vainoharhahymiö::joulu3:

Näin minäkin jossain vaiheessa epäilin/toivoin, mutta taitaa se ihan tosissaan olla.

mr Afroman sanoi:
Otetaan huomioon se että muslimit ottivat yhteyttä tanskan pääministeriin ja halusi rauhallisesti lopettaa tämän kohun alkamista, mutta kuka kieltäytyi tapaamista niitä?

Tuo oli Tanskan pääministeriltä erittäin paha poliittinen virhe. Ensinnäkin, kuka valtionpäämies kieltäytyy tapaamasta 15 eri maan edustajia, jos he pyytävät audienssia? On erittäin epätavallista, että tapaaminen evätään tällaisessa tapauksessa.

Sen sijaan Tanskan pääministeri ei voinut hirveästi tehdä tilanteen rauhoittamisen eteen, kun kusi oli valahtanut punttiin. Hän ei ole vastuussa siitä, mitä sanomalehdet julkaisevat. Eli tässä mielessä iso osa muslimien mielenosoituksista on suunnattu aivan väärään osoitteeseen, ja kertoo enemmänkin siitä, etteivät mielenosoittajat ymmärrä juuri millään tasolla länsimaista oikeusvaltiota ja demokratiaa.

reino sanoi:
Mää en tiedä miten tää tähän meni. Voi olla mun syy. Jos se on mun syy, niin mää on ylpee.

Tompasta (85):han on tullu ihan samanlainen natsi kun mustakin. Eiku siis minustakin. :) Ainakin Alarikin Asteikolla mitaten. Mihin tästä vielä päädytään.

En liene ollut koskaan sitä vastaan, että rikolliset palautettaisiin kotimaahansa, tai että lakia ja järjestystä valvottaisiin. Tietenkään.

Näkemykseni erosi lähinnä siinä mielessä, että vallalla on ollut henki, että kaikki maahanmuuttajat olisivat rikollisia ja että heidät kaikki pitäisi karkottaa Suomesta. Jotkut ovat kieltäneet rasismin tai muun syrjinnän olemassaolon, eikä tämäkään pidä paikkaansa.

Enkä ole kutsunut sinua natsiksi, muuten kuin leikilläni vihjaillut. ;)

Tomppa85 Hän ei ole vastuussa siitä sanoi:
Mun mielestä näitä mielenosoituksia tehdään, koska tanskan hallitus otti asian tosi kevyesti sen takia sen pitäisi pahotella se ei erottanut sen päätoimittajaa se ei mitenkään kiristänyt lakia, toisaltaan mitä ranska teki. Okei eli sanot että se kuuluu länsimaalaiseen oikeuteen haukkua muslimimaita ja se on demokratiaa????? en tiennyt sellaista.

Tomppa85 sanoi:
Tuo oli Tanskan pääministeriltä erittäin paha poliittinen virhe. Ensinnäkin, kuka valtionpäämies kieltäytyy tapaamasta 15 eri maan edustajia, jos he pyytävät audienssia? On erittäin epätavallista, että tapaaminen evätään tällaisessa tapauksessa.

Tosta kysyttiin CNN:n haastattelussa, miksei suostunut tapaamaan noita herroja, niin Rasmussen vastas, että Tanska oli valmis hoitaan tapaamisen normaalien kanavien kautta, eli tarkottiko nyt ulkoministeriä vai diplomaattitasoa, miten homma yleensä menee, mutta kavereille ei tää käynyt vaan olis pitäny päästä suoraan pääministerin puheille.

Asiaa niillä olis ollu niinkin paljon, että Rasmussenin olis pitäny juurikin ojentaa sitä lehteä, joka noi kuvat julkas ja tähän pääministerin vastaus oli, että ei oikein ole mahdollista Tanskan lakien mukaan. Kaveri kuitenkin siis selitti tän asian kirjeitse mahdollisimman kohteliaasti ja kertoi herroille homman realiteetit. Eli tällä kaikella paskalla ja kiukuttelulla on varmaan aika vähän tekemistä sen kanssa, että eivät päässet pääministerin luokse henkilökohtasesti kuulee noita samoja asioita.

mr Afroman sanoi:
Mun mielestä näitä mielenosoituksia tehdään, koska tanskan hallitus otti asian tosi kevyesti sen takia sen pitäisi pahotella se ei erottanut sen päätoimittajaa se ei mitenkään kiristänyt lakia, toisaltaan mitä ranska teki. Okei eli sanot että se kuuluu länsimaalaiseen oikeuteen haukkua muslimimaita ja se on demokratiaa????? en tiennyt sellaista.

No minkähän lain nojalla Tanskan hallitus erottaisi yksityisen yrityksen työntekijän?

Edittiä:
training_addict sanoi:
Tosta kysyttiin CNN:n haastattelussa, miksei suostunut tapaamaan noita herroja, niin Rasmussen vastas, että Tanska oli valmis hoitaan tapaamisen normaalien kanavien kautta, eli tarkottiko nyt ulkoministeriä vai diplomaattitasoa, miten homma yleensä menee, mutta kavereille ei tää käynyt vaan olis pitäny päästä suoraan pääministerin puheille.

Asiaa niillä olis ollu niinkin paljon, että Rasmussenin olis pitäny juurikin ojentaa sitä lehteä, joka noi kuvat julkas ja tähän pääministerin vastaus oli, että ei oikein ole mahdollista Tanskan lakien mukaan. Kaveri kuitenkin siis selitti tän asian kirjeitse mahdollisimman kohteliaasti ja kertoi herroille homman realiteetit. Eli tällä kaikella paskalla ja kiukuttelulla on varmaan aika vähän tekemistä sen kanssa, että eivät päässet pääministerin luokse henkilökohtasesti kuulee noita samoja asioita.

Mielestäni (jälkiviisaus) olisi kannattanut ottaa vastaan. Olisi ollut kohteliaampaa ja ainakin olisi saanut selittää yksinkertaisemmin vuoropuhelulla asian laidan. Pelkkä kirje voi vaikuttaa töykeältä.

mr Afroman sanoi:

Tanskan hallitus ei ole pyytänyt anteeksi sen vuoksi, että se ei ole missään laillisessa vastuussa median julkaisuista. Kuinka voi pyytää anteeksi jotain, jota ei ole tehnyt tai josta ei ole missään vastuussa? Ei mitenkään. Sen sijaan Tanskan hallitus on kylläkin pahoitellut ja yrittänyt rauhoittaa tilannetta.

Ranskan hallitus ei tietääkseni ole erottanut ketään pilapiirrosten takia, vaan sen on tehnyt lehtien oma hallitus.

Demokratiaan kuuluu sananvapaus. Se tarkoittaa että saa julkaista mitä tahansa materiaalia, joka on laillista, ja jonka julkaiseminen on laillista. Piste.

Tomppa85 sanoi:
Tanskan hallitus ei ole pyytänyt anteeksi sen vuoksi, että se ei ole missään laillisessa vastuussa median julkaisuista. Kuinka voi pyytää anteeksi jotain, jota ei ole tehnyt tai josta ei ole missään vastuussa? Ei mitenkään. Sen sijaan Tanskan hallitus on kylläkin pahoitellut ja yrittänyt rauhoittaa tilannetta.

Ranskan hallitus ei tietääkseni ole erottanut ketään pilapiirrosten takia, vaan sen on tehnyt lehtien oma hallitus.

Demokratiaan kuuluu sananvapaus. Se tarkoittaa että saa julkaista mitä tahansa materiaalia, joka on laillista, ja jonka julkaiseminen on laillista. Piste.

ihan käsittämätöntä äsken sanoit että muslimit ei ymmärrä demokratiaa eli sananvapautta, mutta tolla perusteella voisi sano että länsimaalaiset ei ymmärrä kultuurillisia erilaisuksia, kun Antavat niitä julkaistetuksi. Ihan turhaan syytetään vaan muslimeja että ne ei tiedä mistään mitään. Niillä on yhtä tärkeä toi uskonto miten on yhtä tärkeä demokratia ja sananvapaus länsimaalaiselle.

Kostaja X sanoi:
Mielestäni (jälkiviisaus) olisi kannattanut ottaa vastaan. Olisi ollut kohteliaampaa ja ainakin olisi saanut selittää yksinkertaisemmin vuoropuhelulla asian laidan. Pelkkä kirje voi vaikuttaa töykeältä.

Niin no jälkikäteen ajatellen olis tietty (ehkä) voinu olla eduks, jos olis kalenterista jonkun golffinpeluun jättänyt väliin, mutta mun mielestä oli silti melko hyvin hoidettu.

Kirjeellä toi delegaatiokin sitä tapaamista oli alunperin ehdottanut, joten aika loogista, että tähän myös vastataan kirjeellä. Ja jos tällasten asioiden hoitoon kerran on normaalit rutiinikanavat, mitenkä tulis hoitaa, niin aika ymmärrettävää, että niiden mukaan myös sitten toimitaan.

Eli henkilökohtasesti olis kuitenkin päässyt kiukutteleen ja polkeen tanskan lippua vähintään jonkun diplomaatin toimistoon vai oliko se nyt peräti ulkoministerille saakka, kelle lie, en muista, eikä oo varmaan niin oleellista...

Turha tässä mitenkään selitellä. kyllä se jossain vaihees se hallitus pehmenee, kun talouskasvu hiipuu. jotenka tälläiseltä
opiskelijalta ois korkea aika mennä nukkumaan :D

mr Afroman sanoi:
ihan käsittämätöntä äsken sanoit että muslimit ei ymmärrä demokratiaa eli sananvapautta, mutta tolla perusteella voisi sano että länsimaalaiset ei ymmärrä kultuurillisia erilaisuksia, kun Antavat niitä julkaistetuksi. Ihan turhaan syytetään vaan muslimeja että ne ei tiedä mistään mitään. Niillä on yhtä tärkeä toi uskonto miten on yhtä tärkeä demokratia ja sananvapaus länsimaalaiselle.

Mikä siinä on niin vaikeata nyt ymmärtää?

Jos jokin on laillista, sitä saa tehdä.

Mielenosoittajat arabimaissa ovat vaatineet Tanskan pääministerin päätä vadille, vaikkei tällä ole ollut mitään tekemistä koko pilapiirroksen julkaisun kanssa. Anteeksipyyntöä vaaditaan pääministeriltä siksi, etteivät mielenosoittajat ymmärrä, että Tanskan pääministerillä ei ole laillista valtaa estää pilapiirrosten julkaiseminen.

mr Afroman sanoi:
Turha tässä mitenkään selitellä. kyllä se jossain vaihees se hallitus pehmenee, kun talouskasvu hiipuu.

Täysin samaa mieltä sun kanssa. Pakko sen öljyn on joskus loppua...:D

mr Afroman sanoi:
Niillä on yhtä tärkeä toi uskonto miten on yhtä tärkeä demokratia ja sananvapaus länsimaalaiselle.
Ehkäpä siinä on juuri se muslimien ongelma. Elämä ja yhteiskunta kietoutuu äärimmäiseen uskonnonpalvontaan jossa elämä, talous ja henkinen taso on taantunut esihistoriaan. Pitäisiköhän muslimien edes hetkeksi jäädä miettimään omaa eläimellistä raivoaan muutamasta naurettavasta piirroksesta? Itse nostaisin ainakin vaatimustasoa itselleni pyhistä ja niiden loukkauksesta kuolemanrangaistusta vaativista asioista. Menee uskottavuus kunniallisena, viisaana ja aikuisena ihmisenä koko porukasta.

Muuten on ihan raikas tuulahdus keskusteluun että myös kulttuurissa enemmän vastapuolella olevia kuten mr Afroman on mukana täällä, eikä vain wannabee-suvaitsijoita tai ääripessimistejä kuten itse.

Triv sanoi:
Hoho tää oli hyvä, koska on niin totta. Muslimit johtajat eivät ole mitenkään tuominneet iskuja länsimaita vastaan.. en ole ainakaan koskaan kuullut. Eli he pitävät tekoja oikeutettuina?

Mä oon nähnyt usean imaamin (tjsp.) kritisoineen noita tekoja. "Ongelmana" tuolla taitaa olla se, että maailman muslimit ovat hajanainen joukko. Ei ole muslimien yhteistä puhemiestä, joka saisi vihaiseen joukkoon jotain tolkkua.

Kostaja X sanoi:
Mä oon nähnyt usean imaamin (tjsp.) kritisoineen noita tekoja. "Ongelmana" tuolla taitaa olla se, että maailman muslimit ovat hajanainen joukko. Ei ole muslimien yhteistä puhemiestä, joka saisi vihaiseen joukkoon jotain tolkkua.

Ongelma on myös se että muslimit eivät kykene hallitsemaan kaikkia muslimeja, aivan kuten kristityt eivät kykene hallitsemaan kaikkia kristittyjä tai ateististit kaikkia ateisteja. Sellaista se vaan on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom