Olisi kyllä mukava, jos eri Islamien edustajat kävisivät kertomassa versionsa siitä, millainen on se todellinen Islam. Ja etenkin sen, ketä siihen kuuluu.
Media-Islamissa tuntuu olevan ainakin nyt in se, että poltetaan kaikki mikä ei liiku.
savon sanomat sanoi:
Räjähdykset shiiamuslimien juhlassa kylvi tuhoa
Luoteis-Pakistania ravistelleissa pommi-iskuissa on kuollut paikallisten viranomaisten mukaan ainakin 29 ihmistä. Viitisenkymmentä haavoittui. Lisäksi bussiin tehdyssä iskussa kuoli ainakin neljä ihmistä.
Räjähdyksistä yksi oli alueen poliisin mukaan itsemurhaisku. Sisäministeriön arvioi, että osa räjähdysten aiheuttajista oli aikapommeja.
Räjähdykset tapahtuivat aamupäivällä Hangun kaupungin keskustassa, jonne oli kerääntynyt yli tuhat shiiamuslimia viettämään ashuraa. Ashura on yksi shiiojen tärkeimmistä juhlista, jolla he kunnioittavat profeetta Muhammadin tyttärenpojan imaami Husainin marttyyrikuolemaa.
Raivostuneet shiiat alkoivat räjähdysten jälkeen sytyttää autoja ja torikojuja tuleen. Kaupunkiin lähetettiin armeijan joukkoja rauhoittamaan mellakointia.
Kaupungin ulkopuolella tunnistamattomat miehet tulittivat bussia, jolloin neljä matkustajaa kuoli ja kaksi loukkaantui.
Minä tunnen itse muslimeita, juutalaisia, tummia ja vaaleita, keltaisia ja punaisia, hetero-, homo- ja biseksuaaleja, vähän jokaista jostain. Olen pitänyt itseäni varsin suvaitsevaisena, ja olen sitä mielestäni edelleen. Mutta olen suvaitsevainen tasan niin pitkään, kun koen siitä olevan itselleni "hyötyä".
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että tässäkin maassa on useita eri uskontokuntia, homoseksuaalit saavat rekisteröidä parisuhteensa jne. Mutta se suvaitsevaisuuteni loppuu aika pikaiseen siinä vaiheessa, jos täälläkin aletaan vaatia naisille huntupakkoa, sikojen kieltämistä ravintona, homouden palvontaa ja niin edelleen. Olkootkin että olen munaton nössö, rajani ne ovat minullakin. Ja toivon totisesti, ettei niitä rajoja tarvitse lähteä koettelemaan.
Niin, Islam. Haluaisin totisesti tietää, mitä on se "oikea Islam", ja ketkä sitä edustavat. Ja ketkä eivät. Mihin Islamiin kuuluu tuo pyhä sota ja ympäröivän yhteiskunnan halveksunta, samaan aikaan kun eletään tämän varoilla eikä osallistuta lainkaan tämän velvoitteisiin?