Pilapiirrokseen vastataan singolla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alarik: Miten tuo sinun kommentti liittyy ylipäätään mihinkään?

Alarik sanoi:
Sinun kommenttisi vielä vähemmän.

Hämeen-Anttilan kommentti taas pitää sisässään hiukan muutakin kuin vain mutua.

Islamilaisen kulttuurin ja uskonnon asiantuntija, professori Jaakko Hämeen-Anttila:

"Pilailu uskonnolla on sellainen asia, jossa kannattaisi olla hiukan varovainen ihan yleisen kohteliaisuuden nimissä, ei mistään muusta syystä."

Tarkoittaako tuo kommentti asiantuntijalta, että islaminuskoisten huumorintajuttomuus ja kiihkomielisyys ovat yleisesti tunnustettu asia jo asiantuntijoidenkin keskuudessa?

"Tanskalaisletien julkaisemat pilakuvat profeetta Muhammedista ovat saaneet aikaan aikamoisen lumipalloefektin. Olen seurannut mielenkiinnolla keskustelua webin keskustelufoorumeilla ja myös tosielämässä, ei sen puoleen. Suurin osa suomalaisista ovat tuohtuneita ja vihaisia, koska meidän eurooppalaisten sananvapauttahan on verisesti loukattu. Sananvapaus on hieno ja vaalimisen arvoinen asia, minä jos kuka sen tiedän.

Kuitenkin järjen käyttö on sallittua tässäkin suhteessa: Vaikka meillä on liikkumisenvapaus, emme törmäile toisiamme päin kadulla. Jonkun tulee väistää, ettei näin tapahdu. Tietenkään Tanska ei pyydä anteeksi ja muslimimaiden lehdistö vastaa omilla kuvillaan ja teksteillään. Pommi -iskuja unohtamatta.

Nyt onkin kaikista helponta niputtaa kaikki muslimit samaan murhanhimoiseen nippuun, niinkuin valtamediat tuntuvat tekevän. www.sorrynorwaydenmark.com -sivustoilla muslimit pyytävät anteeksi pohjoismailta ääriainesten tekoja ja tuomitsevat ne...
Jostain syystä sivut tosin ovat alhaalla, hehheh.

No joo. Tanska voi pyytää anteeksi tai olla pyytämättä. Kuitenkin fakta on se, että suurimman mekkalan pilakuvista ovat nostaneet ääriainekset, jotka ovat yhtä kaukana rivimuslimista kuin Daavidin oksa Ruudolfista. Mielestäni on lyhytnäköistä syyttää miljoonia ihmisiä kaikista fanaattisimpien ainesten tekosista. Pelkäänkin rasismin menevän monella terveen ajattelun edelle. Toivonkin tempperamenttisimpien muistavan, että viime kädessä rahoitus ääriainesten toiminnalle tulee länsimaista, joita loppujen lopuksi tämäkin hässäkkä palvelee. Kannattaa muistaa, että johtajien väliset kytkyt ulottuvat pidemmällekin, kuin vain Bushien ja Bin Ladenien yhteisiin afääreihin.

Olen jo aiemmin pohtinut syvästi eroja muslimien ja kristittyjen välillä. Valitettavasti uskontoa käytetään väärin niin usein, etten enää osaa uskoa mihinkään. Vuosisatojen takaiset kristittyjen anekaupat ja noitavainot tuntuvat toistuvan 2000 -luvulla uudessa muodossa, kuitenkin vanhojen motiivien mukaisesti.

Uskonto näyttelee muslimimaissa ihan vitun paljon suurempaa osaa kuin meillä ja syytkin ovat siihen selvät. Tuloerot ko. maissa ovat valtavat. Paikalliset öljysheikit ja emiirit lahjoittelevat toisilleen autoja ja lentokoneita samalla kuin
köyhä kansanosa sananmukaisesti kuolee nälkään. Vahva uskonto hillitsee mellakoita paljon vahvemmin kuin aseistetut vartijat kadunkulmissa. Me kristityt emme moista omaisuudenjakoa edes hyväksyisi.

Käsitykseni mukaan Saudi -Arabiassa kepein varustetut poliisit kiikuttavat kansalaiset rukoilemaan moskeijoihin kolmesti päivässä. Kieltäytymisestä tai lintsaamisesta saa sakinhivutusta tseballa. Voi vittu, uskonnollinen vakaumus on varmaan aika eri luokkaa kuin meillä moisen aivopesun jälkeen.

Ehkä me emme näe fanaattista suhtautumista uskontoon juuri meidän uskonnonvapautemme takia.. Ehkä juuri siksi meidän mielestämme kärpäsestä on tehty härkänen ja koemme koko muslimien maailman ylireagoivan harmittomaan pilaan.
En agnostikkona edes pysty kuvittelemaan itseäni tilanteessa, missä minulla ei olisi mitään uskontoni lisäksi. Siis sananmukaisesti, niinkuin monilla muslimivaltioissa asuvalla. Jos syntyisin valtioon, joka aivopesisi minua syntymästäni asti, niin varmasti olisin yhtä herkkä reagoimaan provoisointiin uskonasioissa.

Siinä missä länsimaiden työläistä kontrolloivat media ja valvontakamerat, uskonto tekee saman muslimeille.

Ihmettelenkin, miksi suuri osa suomalaisista on osoittamassa G.W. Bushia joka käänteessä (vaikka se ansaittua onkin), mutta jättää muslimivaltioiden riistävät paskat rauhaan. Toisaalta uskon, että länsimaiden media hyötyy enemmän tästä lokeroinnista. Jutut kaoottisita ja verenhimoisista muslimeista mellakoimassa salettiin myy lehteä ja kuvaa. Harmi vaan, että se tuntuu tapahtuvan taas kerran sen pienen ihmisen hinnalla."

Otin vapauden lainata Steen1:n tekstiä herran kotisivuilta.....Mun mielestä aika hyvin kirjoitettu ja olen aikalailla samaa mieltä....

Linkki: http://steen1.*************/2006/02/syyttk-johtajia.html

Champion sanoi:
Siinä missä länsimaiden työläistä kontrolloivat media ja valvontakamerat, uskonto tekee saman muslimeille.

Joo. Se on jännä miten sokeesti ihmiset uskoo (itseni mukaanlukien) noihin uutisointeihin jotka ei todellakaan ole mitään totuuden torvia. Ainahan ihmisiä on ohjailtu julkisen infomaation kautta. Melkein tekisi mieli kysyä että mikä meistä tekee niin erilaisia että oltaisiin vältytty siltä tässäkään asiassa? Miksi se että haluaa nähdä asiat omilla silmillään ennenkuin uskoo johonkin onkin kaiken -jopa kristinuskon- perusta? Hyvä kysymys ainakin jos ei vastausta kuulukkaan.

Henk. koht. olen jo osaratkaisuni tehnyt. En ole katsonut televisiota kotonani kohta puoleen vuoteen koska tarkasti asiaa pohdittuani ja harkittuani totesin että se ei enää viihdytä minua eikä anna minulle valinnanvapautta informaation suhteen. En kuvittele että olen nyt puolen vuoden jälkeen jotenkin enemmän hereillä tai älyllisesti valaistunut, mutta en koe menettäväni mitään ja jos saavutan sillä jotain, se on hyvä asia.

Champion sanoi:
No joo. Tanska voi pyytää anteeksi tai olla pyytämättä. Kuitenkin fakta on se, että suurimman mekkalan pilakuvista ovat nostaneet ääriainekset, jotka ovat yhtä kaukana rivimuslimista kuin Daavidin oksa Ruudolfist

Tuo on kyllä vähän itseäkin vaivannut, että kaikki muslimit niputetaan samaan kun itse uskon että ylivoimaisesti suurin osa muslimeista vain paheksuu pilakuvia ja pitää kuvia vastaan nostettuja mielenosoituksia ja muita riehumisia paljon pahempana kuin itse kuvia. uskoisin että etenkin länsimaissa asuvat muslimit pääosin ymmärtävät oikein hyvin kuvien merkityksen ja sen miten niihin pitää vastata, jos ei pidä niitä järkevinä.

Se on kuitenkin hieman ihmetyttänyt noiden maltillisten muslimien, etenkin länsimaisten kohdalla, miksi ne ovat niin hiljaa tämän asian suhteen. Ehkä he sitten ymmärtävät herätä kun ääriainekset todella alkavat menemään niin pitkälle, että länsimaissa maltti alkaa loppumaan. Luulisi muslimien ymmärtävän, että kun antavat ääriaineksen tarpeeksi kauan kaivaa verta nenästä, niin siinä ei pelkästään ääriaineksen nenästä valu veri, vaan kaikilta muslimeilta, kun länsimaissa todella kyllästytään tuollaiseen pelleilyyn.

Champion sanoi:
"Ihmettelenkin, miksi suuri osa suomalaisista on osoittamassa G.W. Bushia joka käänteessä (vaikka se ansaittua onkin), mutta jättää muslimivaltioiden riistävät paskat rauhaan. Toisaalta uskon, että länsimaiden media hyötyy enemmän tästä lokeroinnista. Jutut kaoottisita ja verenhimoisista muslimeista mellakoimassa salettiin myy lehteä ja kuvaa. Harmi vaan, että se tuntuu tapahtuvan taas kerran sen pienen ihmisen hinnalla."
Yllättävän hyvää pohdintaa Steen1:ltä. Olen pitkälti samaa mieltä ja lupaan seistä samassa rivissä, jos joskus Steen1 tai Champion päättää tehdä maailman todellisille ongelmille jotain konkreettista. (Enkä nyt tarkoita, että jonkun hätäpäissään tehdyn poliisinmurhan ylistäminen olisi konkreettista tai hyvää.)

Samaan hengenvetoon haluan korostaa, että rap on vitun huonoa musiikkia, joka osaltaan edustaa institutionalisoitua tyhmyyttä ja etenkin sitä USAn mediateollisuuden rahoittamaa sortokoneistoa, joka hyvin konkreettisesti sortaa amerikan tyhmiä neekereitä, Steen1:stä, näitä äbäläwäbäläjätkiä ja Suomen tyhmiä wannabe-neekereitä.

Ehdotankin seuraavaa marssijärjestystä:
a) hankkikaa parempi musiikkimaku
b) taistelkaa riistäviä paskoja vastaan
c) maailma pelastuu

reino sanoi:
Yllättävän hyvää pohdintaa Steen1:ltä. Olen pitkälti samaa mieltä ja lupaan seistä samassa rivissä, jos joskus Steen1 tai Champion päättää tehdä maailman todellisille ongelmille jotain konkreettista. (Enkä nyt tarkoita, että jonkun hätäpäissään tehdyn poliisinmurhan ylistäminen olisi konkreettista tai hyvää.)

Niin, se koivuhalko on sittenkin oikea ratkaisu? Moniko mistään yhteiskunnallisesti valveutuneista inisijöistä on oikeasti tehnyt millekään mitään? Muuta kuin silleen "Olenpa Bono ja minulla on miljardi rahaa, laitetaan noille köyhille jotain niin oon vähän parempi tyyppi ja omatuntoni pelastuu." Sama kun minä laittaisin johonkin pelastusarmeijan joulupataan 50 senttiä, mitä en tee.

reino sanoi:
Samaan hengenvetoon haluan korostaa, että rap on vitun huonoa musiikkia, joka osaltaan edustaa institutionalisoitua tyhmyyttä ja etenkin sitä USAn mediateollisuuden rahoittamaa sortokoneistoa, joka hyvin konkreettisesti sortaa amerikan tyhmiä neekereitä, Steen1:stä, näitä äbäläwäbäläjätkiä ja Suomen tyhmiä wannabe-neekereitä.

Melko pinnallinen ja samalla melko yleinen näkemys joka pohjaa kaiketi siihen mitä MTV:llä soi ja mitä nämä kävelevät vaatekaapit ja kadunlakaisijat saarnaavat. Hävettää. Paskahan se on mikä myy. Oli se sitten oikeasti paskaa tai ei.

Mitä olen Steen1:n edesottamuksista lukenut niin kyllähän se pikkasen on ottanut itelleen sellaisen salaaliittojen paljastajan ja epäkohtiin puuttujan roolin ja kärjistelee sitä, mutta kyllä se on erittäin asian ytimessä monella tapaa. Mm. justiinsa siinä että käsittelee rappia lähinnä ilmaisumuotona, ei minään kulttuurina tai elämäntapana (hip hop). Rap on sellaisenaan perkeleen vaikeaa tehdä hyvin niinkuin mikä tahansa asia ja parhaimmat sieltä on niin käsittämättömiä että mistään tyhmyyden institutionalisoinnista ei ole kysymys. Siellä on luettu kirjoja, koraania ja raamattua sekä wikipediaa ja katseltu vähän ympärillekin. Se on voi voi jos joku ostaa jotain bling bling-paukutusta ja tykkää leikkiä että Suomi on hoodia. Se on myös voi voi että kaikki positiviinen ja merkityksellinen jää sen jalkoihin.

Se mikä minua vituttaa suomenkielisessä rapissa on että suomen kieltä pitää vetää kuin 5 euron huoraa, edesta ja takaa. Ja joo, ennenkuin kukaan kerkiää viisastelemaan, ei tämä mitä minä kirjoitan ole mitään oikeappista suomea, mutta ainakin yritän edes. Siis elkää nyt viittikö. Ei <b>kukaan</b> puhu: "Tietääx <b>ketään</b> missä mun faija on?"

edit: vaihdoin yhden pisteen ( . ) ja tein siitä lauseesta epäselvemmän, jotta reino ei ymmärtäisi sitä ja voisin käyttää sitä tulevaisuudessa hyödyksi vastatetassani.

Tämä koko kohu alkaa menemään jatkuvasti naurettavampaan suuntaan. Veikkaan kuitenkin, että riehujat ei rauhoitu vaikka mitenkä kävisi ilmi, että imaamit ovat vähän värittäneet tarinaa. Jännä tosiaan tuo ranskalainen klowni Muhammedina :). Imaamit taitas itse joutua pää pölkylle, jos joku tuon kiihkoilunsa ohessa noteeraisi.

Tuolta Brussel's Journalin sivuilta löysin linkin tänne (blogspot piste com):
http://publicfiguresbeware.*************/2006/02/is-europe-united-on-cartoons-country.html

Siellä on annettu arvosanat eri maiden hallituksille ja kansalle. Suomi ei oikein menestynyt hyvin :)

jantunen7 sanoi:
Islamilaisen kulttuurin ja uskonnon asiantuntija, professori Jaakko Hämeen-Anttila:

"Pilailu uskonnolla on sellainen asia, jossa kannattaisi olla hiukan varovainen ihan yleisen kohteliaisuuden nimissä, ei mistään muusta syystä."

Tarkoittaako tuo kommentti asiantuntijalta, että islaminuskoisten huumorintajuttomuus ja kiihkomielisyys ovat yleisesti tunnustettu asia jo asiantuntijoidenkin keskuudessa?

Kommentti tarkoittaa sitä, että vapaus tuo aina mukanaan vastuun. Lehdistön- ja sananvapauden toteutuminen on hieno asia, mutta se edellyttää sitä harjoittavilta tahoilta myös hyvien tapojen ja itsesensuurin noudattamista.

Tällä hetkellä en näe enää yhteyttä levottomuuksien ja julkaistujen kuvien välillä. Mielenilmaukset eivät ole spontaaneja, vaan ne organisoidaan eri tahojen toimesta - mikään ei yhdistä ihmisiä kuten yhteinen vihollinen. Mikäli kyetään löytämään yhteinen vihollinen, sisäiset ristiriidat haudataan helpommin. Iranissa mielenosoitusten järjestäminen ei olisi edes mahdollista ilman hallituksen suostumusta, ja tällä hetkellä sen etujen mukaista on saada kansan mielipide suunnattua muuta maailmaa vastaan. Palestiinassa uusi hallinto puolestaan pyrkii vakiinnuttamaan asemaansa.

Mikäs siinä on jos kerran niitä vihaisia äwläbäwlä rättipäitä on vaan muutama mutta niitä ei kuitenkaan saada kuriin. Jos kerran 99.9% siellä ovat asiaa vastaan niin luulisi ennemmistön jyräävän kaikenmaailman ak-47 idiootit? Kyseessä kun ei edes ole mikään salaseura vaan päivänvalossa kameroiden edessä paistattelevat muhammedit.

Pilapiirroskilpa holokaustista järkytti Saksassa
Julkaistu: 8.2.2006 23:34:53 www.hs.fi

Päivitetty: 8.2.2006 23:36:14

"Mauttomuuteen vastataan usein mauttomuudella"

berliini. Saksalaispoliitikot ovat hermostuneet iranilaisen sanomalehden julistamasta pilapiirroskilpailusta, jonka aiheena on holokausti eli natsi-Saksan toimeenpanema juutalaisten kansanmurha toisen maailmansodan aikana.

"Mauttomuuteen vastataan usein mauttomuudella", apulaisulkoministeri Gernot Erler sanoi keskiviikkona. "Mutta tässä on kyse vakavammasta asiasta: Iranin hallitus tietoisesti lietsoo vihanpitoa."

Iranin suurin lehti Hamshahri ilmoitti tiistaina, että se järjestää pilapiirroskilvan, jonka 12 parasta työtä palkitaan noin 117 euron arvoisella kultarahalla.

Lehden mukaan kilpa mittaa samalla länsimaissa paljon puhuttua lehdistönvapautta.

Iranin presidentti Mahmud Ahmadinejad nostatti vastalauseita viime vuoden puolella väittämällä, että juutalaisten kansanmurha on myytti.

Muhammed-pilapiirrokset ensimmäisenä julkaisseen Jyllands-Posten-lehden päätoimittaja Flemming Rose kertoi keskiviikkona olevansa valmis julkaisemaan pilapiirrokset holokaustista samana päivänä Hamshahrin kanssa.

Laffer sanoi:
Jos kerran 99.9% siellä ovat asiaa vastaan niin luulisi ennemmistön jyräävän kaikenmaailman ak-47 idiootit?

No idiootteja tai ei, nyt siellä luvataan jo miljoonien eurojen palkkio sille joka tappaa pilakuvapiirrosten tekijän. Rahamiehiä siis:

Kaleva sanoi:
Taleban: Sata kiloa kultaa pilakuvapiirtäjän tappajalle

Taleban antaa sata kiloa kultaa sille, joka tappaa Muhammadista pilakuvia piirtäneen henkilön, talebanikomentaja Mullah Dadullah kertoi torstaina puhelimitse uutistoimisto AFP:lle. Lisäksi kapinalliset lupaavat viisi kiloa kultaa jokaiselle, joka tappaa tanskalaisen, saksalaisen tai norjalaisen sotilaan.

Dadullahin mukaan Taleban on värvännyt pilakuvien julkaisun jälkeen Afganistanissa jo sata itsemurhakandidaattia, joiden on tarkoitus iskeä "vääräuskoisia" vastaan. Pääkohteena ovat tanskalaiset pilakuvapiirtäjät.

Sadasta kilosta kultaa joutuisi markkinoilla pulittamaan tällä hetkellä noin 1,6 miljoonaa euroa.

STT, AFP

Olisipa mielenkiintoista nähdä jotain kauppasaartoa täältä länsimaiden suunnalta tuonne arabimaihin päin. Taitaa vain olla niin että öljyä pitää saada ja sen takia ei ruveta mihinkään ostoboikotteihin. :rolleyes:

cisco sanoi:
Muhammed-pilapiirrokset ensimmäisenä julkaisseen Jyllands-Posten-lehden päätoimittaja Flemming Rose kertoi keskiviikkona olevansa valmis julkaisemaan pilapiirrokset holokaustista samana päivänä Hamshahrin kanssa.

Loistavaa! Jyllands Posten ottaa pari ylimääräistä pistettä tuosta hienosta takavyöheitosta.

Pitääkin kynäillä lampunvarjostimen varjostukset huolella, kun kerran on mahdollisuus saada piirros laajempaankin jakeluun.

Mullah Dadullah sanoi:
Taleban antaa sata kiloa kultaa sille, joka tappaa Muhammadista pilakuvia piirtäneen henkilön
Tanko, lukot, 2*20, 2*10, 2*5, 2*2,5kg :evil:

Aika uskomatonta että tuosta on tullut näin iso juttu. Pila:kuvia: uskonnollisita hahmoista löytyy miljoonia ja niitä on varmaan tehty kivikaudesta asti. On jollain Talebanillakin vähän korkeammalla prioritetilla olevia vihollisia kun tanskalaiset piirtäjät.

cisco sanoi:
Pilapiirroskilpa holokaustista järkytti Saksassa
Julkaistu: 8.2.2006 23:34:53 www.hs.fi

Päivitetty: 8.2.2006 23:36:14

"Mauttomuuteen vastataan usein mauttomuudella"

berliini. Saksalaispoliitikot ovat hermostuneet iranilaisen sanomalehden julistamasta pilapiirroskilpailusta, jonka aiheena on holokausti eli natsi-Saksan toimeenpanema juutalaisten kansanmurha toisen maailmansodan aikana.

"Mauttomuuteen vastataan usein mauttomuudella", apulaisulkoministeri Gernot Erler sanoi keskiviikkona. "Mutta tässä on kyse vakavammasta asiasta: Iranin hallitus tietoisesti lietsoo vihanpitoa."

Iranin suurin lehti Hamshahri ilmoitti tiistaina, että se järjestää pilapiirroskilvan, jonka 12 parasta työtä palkitaan noin 117 euron arvoisella kultarahalla.

Lehden mukaan kilpa mittaa samalla länsimaissa paljon puhuttua lehdistönvapautta.

Iranin presidentti Mahmud Ahmadinejad nostatti vastalauseita viime vuoden puolella väittämällä, että juutalaisten kansanmurha on myytti.

No tänään oli hesarissa että eivät julkaise pilapiirroksia holokaustista eivätkä myöskään pilapiirroksia jeesuksesta ja juutalaisille tärkeästä daavidin tähdestä kuten keskiviikkona oli annettu ymmärtää.

No, uskallan arvata että mikäli tälläisiä piirroksia esim. juutalaisiin liittyen olisi julkaistu niin oltaisiin heti syyttämässä lehteä antisemitismistä ja ties mistä, israelin ja todennäköisesti saksankin taholta.

Kaminari sanoi:
. Siis elkää nyt viittikö. Ei <b>kukaan</b> puhu: "Tietääx <b>ketään</b> missä mun faija on?"

Tämä ei liity aiheeseen, mutta eipä liity suurin osa tästä tredistä muutenkaan.

Mikä tossa on muka ihmeellistä? Juuri noinhan ihmiset puhuu. Ainakin minä.

"tietääks ketään missä mun faija on",
tai
"tietääks ketään missä meiän ukko on"

I did not get the point.

Joo ikävä kyllä puhuu ja se ärsyttää siksi, että se on täysin päin suomen kielioppia, siis tuo "ketään" sanan väärinkäyttö. :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom