Pikkukrapulassa töihin, voiko pomo irtisanoa?

Tuollaiselle työnantajalle en tekisi päiväkään töitä.:david:

Juu en minäkään.

Vitutti ankarasti, meinas mennä koko firmalta maine.

No onpa todella ihme homma tollasen käytöksen takia. Enkä tässä tarkota sitä työntekijää jota fyysisesti "ojensit". Onnea firmallesi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuollaiselle työnantajalle en tekisi päiväkään töitä.:david:

Niin. Sun varmaan siellä ‘toisen palveluksessa’ tätä vaikea ymmärtää. Eipä silti, en muistele tapausta erityisellä lämmöllä tai ylpeydellä. Mutta kun jätkää on paapottu, hyysätty, katsottu sohlaamista läpi sormien, juteltu ja kuunneltu. Ja varoitettu. Ja kaveri meinaa kriittisen paikan tullen vetää alas koko porukan ja mun firman siinä samalla. Tulipahan henkilöstölle selväksi, missä raja kulkee – ja miten tärkeitä työkeissit on MULLE ja mun YRITYKSELLE.

Ei firma ole mikään ystäväpalvelu tai kenet-ottaisit-autiolle-saarelle –äänestys...

On se nyt kumma kun aikuiset miehet valittavat että töissä ei saa haista brenkulle. Se aamulla töihin meno ei varmasti tullut yllätyksenä, mutta silti piti viinaa ottaa ja aamulla haista pahalle? Ja nyt työnantaja on sitten täysi kyrpä kun nipottaa pienistä?

Jos työnkuva liittyy pätkääkään autolla ajamiseen, niin kyllä tulee huutia ja ihan aiheesta. Järki mukaan.

Periaatteessa et mutta monilla autoyrityksillä on nollatoleranssi linja ja jos se on kirjattu työsopimukseen niin silloin työnantajalla on oikeus purkaa työsuhde sen 0.1 promillenkin takia...

Tätä mietin minäkin. Mun ukko ajaa autoa, ja niillä lukee sopparissa, ettei alkoholia nautita 24h ennen duunivuoroa.

On se nyt kumma kun aikuiset miehet valittavat että töissä ei saa haista brenkulle. Se aamulla töihin meno ei varmasti tullut yllätyksenä, mutta silti piti viinaa ottaa ja aamulla haista pahalle? Ja nyt työnantaja on sitten täysi kyrpä kun nipottaa pienistä?

Jos työnkuva liittyy pätkääkään autolla ajamiseen, niin kyllä tulee huutia ja ihan aiheesta. Järki mukaan.

Samaa mieltä! Vähän voisi mennä itseensä ja miettiä sitä työmoraalia!!

Olen ollut n. 30 työpaikassa. Rakennusalalla siinä ei ole ainakaan mitään kummallista. "kunhan se on vanha viina mikä haisee". Asiakaspalvelussa asia on toki erikseen.

Olen ollut n. 30 työpaikassa. Rakennusalalla siinä ei ole ainakaan mitään kummallista. "kunhan se on vanha viina mikä haisee". Asiakaspalvelussa asia on toki erikseen.

Tämä just kertoo paljon nykyajan työmoraalista,ihmisillä ei ole enää selkärankaa sen vertaa että voisi työnsä hoitaa selvinpäin ja ilman krapulaa!!:wall:

Niinpä. Ihan samoilla linjoilla, että ei helvetissä mennä ajamaan höyryissä.

Kuitenkin Suomen laki sallii ajamisen ellei promillet ylitä 0,5. Jos mulla on moiset promillet, se näkyy jo peilistä. Silmät kuin särjellä.

Jos pikku illanistujainen on muka yhtä paha kuin kuin 2 viikon ryyppuputki.. jotain on pielessä.

Tänään Ankkarokkiin :kippis1:

Huominen vapaa ja tiistaina töihin. Jos tuntuu vielä krapula soitanko pomolle että olen kipeä enkä kykene töitäni tekemään?

:lol2: :david:

Mullakun krapula kestää 3 päivää en vois koskaan ottaa kuppia jos töihin ei sais pienessä krapulassa mennä.

Kai nyt tyhmäkin tajuaa että KÄNNISSÄ ei mennä töihin. :rolleyes: Menipäs pelleilyks ja jeesusteluksi koko tredi.

Edit: En myöskää ite ota työtä edeltävänä iltana viinaa. Sillon voiski jo olla niin paha krapula että työt todella kärsisivät.

Kyllä totisesti huomaa tästäkin threadista kenellä on ns. oma lehmä ojassa kun puolustellaan tuota kännisenä ja krapulaisena työpaikalle tulemista vaikka olisi ajotehtävissä. :david:
Tuohan on jonkinsortin alkoholiongelma. Kannattaisi hakea apua.
Ei paljon päässä järkeä kyllä ole jos pitää mennä dokaamaan vaikka TIETÄÄ että huomenna on työpäivä ja pomo tai työpaikka ei sitä suvaitse. Ehkä ne kuskin hommat ovatkin just sopivia (ajetaan sinne minne pomo käskee), parempi homma heille olisi kyllä vaikkapa kivien ja oksien kerääminen rannalta.

Revi se pää perseestä ja ymmärrä mitä luet. Ei täällä kukaan tue kännissä työhön tulevia! Ukolla kävi moka, myöntää sen ja muutenki vaikutti asialliselta työntekijältä. Sitten kaikenmaailman pikkupomot ryntää tänne suu vaahdoten potkuja antamaan ILMAN varoitustakaan. :david: Toiset käy vielä fyysisesti käsiksi. Haloo.

itse auheeseen: lain mukaan alkoholiongelma ei ole pätevä peruste irtisanomiseen vakituisessa työsuhteessa.
Alkoholiongelma on eri asia kuin työpaikalla olo humaltuneena. Tietysti jälkimmäinen voi olla seurausta edellisestä. Se, että firma on edellisenä iltana tarjonnut ilmaista viinaa on sekin huono selitys. Jos maistuu liikaa niin voi jäädä himaan.

EDIT: ja en minä ainakaan ole täällä kenelläkään potkuja jakamassa. Itselleni oli uutinen että promilleja veressä duunipaikalla on lain mukaan pätevä peruste välittömälle irtisanomiselle ja veikkaan että tämä voi muutamalle muullekin olla yllätys. Se, että on duunissa ollut kankkusessa tai kännissä potkuja saamatta ei mielestäni ole kovin vankka vastaväite.

Viimeksi muokattu:
Niin. Sun varmaan siellä ‘toisen palveluksessa’ tätä vaikea ymmärtää. Eipä silti, en muistele tapausta erityisellä lämmöllä tai ylpeydellä. Mutta kun jätkää on paapottu, hyysätty, katsottu sohlaamista läpi sormien, juteltu ja kuunneltu. Ja varoitettu. Ja kaveri meinaa kriittisen paikan tullen vetää alas koko porukan ja mun firman siinä samalla. Tulipahan henkilöstölle selväksi, missä raja kulkee – ja miten tärkeitä työkeissit on MULLE ja mun YRITYKSELLE.

Ei firma ole mikään ystäväpalvelu tai kenet-ottaisit-autiolle-saarelle –äänestys...

Ok.Nyt ymmärrän paremmin kantasi...:nolo:
Juuri näin.Olipa iso tai pieni firma,ni jos vähän VANHA viina aamulla haiskahtaa ja se ei työnantajalle passaa,ni asiallisesti mainitsee siitä työntekijälle(IMO).Jos sama toistuu siitä huolimatta,ni sitten järeämmät aseet käyttöön.

Revi se pää perseestä ja ymmärrä mitä luet. Ei täällä kukaan tue kännissä työhön tulevia! Ukolla kävi moka, myöntää sen ja muutenki vaikutti asialliselta työntekijältä. Sitten kaikenmaailman pikkupomot ryntää tänne suu vaahdoten potkuja antamaan ILMAN varoitustakaan. :david: Toiset käy vielä fyysisesti käsiksi. Haloo.

No kaverihan sai varotuksen, että seuraavalla kerralla tulee kenkää. Mielestäni siinä sen pomo toimi juuri oikein ja kyseinen "illan istujaisista" tullut sälli täällä valitteli, että voiko pomo irtisanoa tommosten takia.

Itse toimisin samalla tavalla. Ei nyt heti tarvitse potkuja antaa, joka tosin riippuu tietenkin siitä, että onko kyseessä muuten hyvin työnsä tehnyt toistaiseksi voimassaolevalla työsopimuksella vai joku 3kk sitten tullut työntekijä.

No kaverihan sai varotuksen, että seuraavalla kerralla tulee kenkää. Mielestäni siinä sen pomo toimi juuri oikein ja kyseinen "illan istujaisista" tullut sälli täällä valitteli, että voiko pomo irtisanoa tommosten takia.

Itse toimisin samalla tavalla. Ei nyt heti tarvitse potkuja antaa, joka tosin riippuu tietenkin siitä, että onko kyseessä muuten hyvin työnsä tehnyt toistaiseksi voimassaolevalla työsopimuksella vai joku 3kk sitten tullut työntekijä.

Ja että onko homma toistuvaa. Jos nyt työntekijä kerran pari vuodessa haisee vähän vanhalle viinalle ja muuten hoitaa hommansa (en puhu mistään autoilusta, vaan esim. ihan tehdastyöstä), niin ei tossa mielestäni ole aihetta kuin korkeintaan huomauttaa asiasta.

Mutta jeesustelkaa nyt tästäkin miten haluatte, se on/off asenne nyt on varmasti joka suhteessa se paras mahdollinen. :david:

Ja sanotaan nyt että varmaan yhen ainoan kerran olen reilusti krapulassa (silloinkin 100% varmasti selvinpäin) kohta 8 vuotisen duunihistoriani aikana töissä ollu, eli ei ole oma lehmä ojassa yhtään.

Miulla on työhistoriaa yli 20 vuotta ja todellakaan en ole kertaakaan ollut enkä tule olemaan töissä kännissä enkä myöskään krapulassa.

Selkärankaa oli mulla ihan tarpeeksi. Kun tulee vieras kylään tuliaisineen, ja kaikki muut pörrää pikkutunneille, itse laskin vaan niitä senttilitroja. Ja menin nukkumaan vaikka muut jatkoi.

Se tärpätti olikin sitten ilmeisesti hieman vahvempaa kuin luulin :(
Joo selkärankaa tosiaankin löytyy ihan tarpeeksi :jahas: Senttilitrojen ja niiden palamisen laskeminenhan sekä nukkumaan meneminen vaikka siis tosiaankin muut vielä jatkoivat ties kuinka pitkään kertoo todella hyvin siitä selkärangasta vaikka seuraavana aamuna on töitä, joka joten kuten liittyy auto/ajohommiin. Tosi hyvä, pidä toi!!

Ilmeisesti tarkoitit sitä selkärankaa tukee vartaloa ja suojaa selkäydintä, etkä tätä moraalista selkärankaa jonka ansiosta pystyisi vastustamaan viinan himoa vaikka muut sitä joisivat.

jaada jaada, niihän mä just sanoin.

Sä et taida tietää niistä kuskin hommista mitään?

Mä tiedän sen verran, ettei krapulassa, edes pikkuisessakaan tulisi kuljettaa moottoriajoneuvoa. Ko.alan pomoille tiukka linja on aika hyvin perusteltu.

Ei se ole kenellekään mukavaa, jos aiheutat onnettomuuden ja mielessä on pienikin epäilys siitä, että syynä saattoi olla esim. viina, huonot yöunet, mielentila, tms. ja mälli olisi ollut vältettävissä.

Joskus on pienessä krapulakännissä joutunut menemään töihin, ja siihenkin on ollut syynä se, että edellisenä iltana on täytynyt viihdyttää asiakkaita jossain konserteissa ja mennä vielä saunomaan niitten kanssa keskellä yötä. En tietenkään sopinut palaveria seuraavalle päivällä, en itseasiassa minkäänlaista kontaktia ennen iltapäivää. Iltapäivälläkin tosin hävetti mennä asiakkaan luokse kun autosta pois kävellessä meinas tulla laatat suuhun.

Ps. Puhalsin ja olin jo nollilla ajaessani

Edit. Monella tutulla on alkon kanssa nollatoleranssi töissä, ja siitä on tiedotettu niin, ettei asiassa pitäisi olla mitään selvää. Ei kyllä muuta kuin saunakaljat uskalla ottaa illalla, mutta niinhän sen tulisi ollakin. Harvalla se työteho nouseekaan krapulan myötävaikutuksesta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom