Piilolinsseistä

TÄH!?:eek: meinaatko nyt siis oikeasti yhtä soittoa pari viikkoa, käyny suihkus jne? Mulla optikko sano, että pitäs ottaa suihkuun mennessä pois. Hmm.. muuten noista kuukausilinssien käyttöajoista, pidättekö tasan sen kuukauden ja heitätte pois? mie oon saattanu pitää viikonki ylimäärästä, mistä ne linssit tietää onko viikon tai pari vanhat ;) Ei vaan, mutta jos linsseillä vielä näkee ok niin oon pitäny pidempäänki ku kuukauden.

Kyl, kyl :) Eikä oo missään tarkastuksissa näkyny mitään. Mut aina jos rupee tuntumaan epämiellyttävältä tai kuivaamaan tms. niin sitten vähän taukoo. Kuukauspiilarit heitän sitten menemään, ku rupee vähänkään kirvelemään tai ärsyttämään. Yleensä siihen menee aika tarkalleen se kuukaus - vähän yli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kellään kokemusta tällaisista hajataittoa korjaavista linsseistä, jotka eivät kuitenkaan ole tooriset?

Frequency 55 aspheric on asfäärinen kuukausilinssi päivittäiseen käyttöön. Korjaa lievää hajataittoa, mutta ei ole toorinen. Frequency 55 AB (Aspheric) nimi voi olla myös esim. Synolens AB, Choice AB tai Select AB, riippuen optikosta. (lähde www.lenses4net.com)

Itselläni on lievä hajataitto, joka on "korjattu" lisäämällä linsseihin hieman voimakkuutta. Tämä on ihan ok normaalisti, mutta jos joutuu tuijottamaan tietokoneen ruutua niin tulee olo, että ei näe ihan normaalisti.

Mulla on night and day kuukausilinssit käytössä, olen käyttänyt piilolinssejä säännöllisesti useita vuosia. Pidän ihan joka päivä, yöksi otan kuitenkin pois. Ja pidän yhtä paria useamman kuukauden, pisimillään 3-4 kk. Ja niihin tottuu niin ettei niitä tunne juuri ollenkaan. En keksi mitään huonoja puolia, paitsi sen että niitä pitää värkätä paikalleen ja pois, tosin se menee jo niin rutiinilla että ei tunnu missään. Nuo night and day linssit on parempia kuin tavalliset linssit, suosittelen, ne ei ala kaihertaa silmissä vaikka olisi pitkänkin aikaa kerralla.

Noi on kyllä hyvät! Ite ostan aina kesäks tollaset, kun tulee reissuja, auringonottoa, ryyppäjäisiä yms. Ei tarvi paljon miettiä. Oon monesti pitäny joku parikin viikkoa putkeen silmissä ja vasta sitten pistäny päiväks pariks lillumaan sinne nesteisiin. Ei oo ollu ongelmia. Ei kuivaa silmät, eli voi hyvin kattoo vaikka 10 tuntia putkeen telkkaria, käydä saunassa ja kaikkein parhaimpana NUKKUA. Voi mennä nukkumaan ottaa päikkäreitä ilman sitä vittumaista fiilistä, et pitää ruveta läträämään nesteillä. Kun on heränny, ei tarvi ku kerran räpäyttää silmiä, niin on taas haukan katse.
Kaverin neuvomana on nyt kokeilussa pitää kertakäyttöpiilareita pari päivää kerrallaan. Eli en heitä silmistä roskikseen, vaan lillumaan kertaalleen nesteisiin, sitten silmään ja sit roskiin. Tulee halvaks, eikä oo ollu mitään häikkää. Kertakäyttöpiilareitten edut kuukauslinssien hinnalla :)
Sama juttu. Neljä kesää oon pitänyt noita kuukausi linssejä kaikki kesäkuukaudet niin pystyy olemaan paljon rennommin ja pitämään erilaisia aurinkolaseja. Aivan äärettömän kätevät. Yleensä otin kerran vaan kerran kuukaudessa pois ja putsasin vähän sekä annoin silmien olla vaikka iltapäivän ilman linssejä ja sit takaisin. Sitten tietenkin jos vaikka ärsytti silmiä niin sitten tietenkin otin pois ja putsasin mut eipä paljon tarvinnut niistä huolehtia kun ei niitä edes huomannut eikä oo tullut mitään ongelmia tai haittavaikutuksia tuosta tuohusta. Ja yleensä pidin kyllä pidin pitempään kuin kuukauden ja otin sitten heti pois kun alkoi ärsyttämään.

Mulle ei kyllä kans mitään maininnut mitään että pitäisi ottaa suihkuun mentäessä tai uidessa pois ja putsata sen jälkeen linssit mut nyt syksyllä toinen optikko sanoi et pitäisi aina esim uimisen jälkeen putsata linssit vaikka ei silmiin menisikään yhtään vettä kun aina sinne vähän roiskeita menee.

Mut tänä kesänä kun en tyhmyyksissäni jaksanut ottaa noita "yötä-päivää linssejä vaan sellaiset joustavan käytön linssit mitkä päässä sai nukkua silloin tällöin jos tuntui hyvältä, riippuen kuitenkin tapauksesta. Ja tietenkin sai sit joka päivä aina putsata ja huolehtia paljon enemmän linssien puhtaudesta kuin aikaisempina kesinä. No kuinkas ollakaan kun kesän jälkeen tuli mentyä sitten tarkastukseen. Menin aivan uuteen paikkaan hankkimaan linssejä kun oli hyvä tarjous niin optikko alkoi heti nuhtelemaan, että oon tainut nukkua piilarit päässä vaikkei oo saanut tai en oo putsannut linssejä hyvin. Oli ilmeisesti tullut jonkin verran uusioverisuonitusta silmiin kun silmät ei oo saanut tarpeeksi happea ja sen takia sitten muodostanut uusioverisuonitusta. Eipä se hirveästi haittaa kunhan ei vaan pääse menemään silmän keskelle jolloin sit näkökenttään tulee noista verisuonista vittumaisia viivoja. Eli näköjään kannattaa sit ylihuolehtia linssien puhtaudesta.

Mut jatkossa enää käytä kuin noita yötä-päivää linssejä niin ei tarttee huolehtia tuosta linssien putsaamisesta kun ei näköjään meikäläiseltä onnistu.

mitäs pitää tehdä jos haluaa värillisiä sekä noi yötäpäiväälinssit, pitääkö molemmat ensimmäisellä kerralla ostaa optikolta vai kuinka?

itsellä kanssa on nyt kk linssit ollu kohta vuoden. melkeinpä joka päivä olen käyttänyt, kun on tuota urheilua aika tiiviisti. paria käytän yleensä pari kuukautta....heitän sitten menemään kun tuntuvat kuivavan ja näyttävät likaisilta, koska olen huomannut näön vähän heikkenevän johtuen lääkärin mukaan linssin likaisuudesta. kätevät kyllä ovat, suosittelen.

itsellä kanssa on nyt kk linssit ollu kohta vuoden. (...) paria käytän yleensä pari kuukautta....

Eikös tuo pari kuukautta ole vähän turha pitkä aika? Ei taida tehdä oikein hyvää silmille. Itsekin käytä kyllä joka päivä piilareita, mutta kertakäyttöisiä.

Mut tänä kesänä kun en tyhmyyksissäni jaksanut ottaa noita "yötä-päivää linssejä vaan sellaiset joustavan käytön linssit mitkä päässä sai nukkua silloin tällöin jos tuntui hyvältä, riippuen kuitenkin tapauksesta. Ja tietenkin sai sit joka päivä aina putsata ja huolehtia paljon enemmän linssien puhtaudesta kuin aikaisempina kesinä. No kuinkas ollakaan kun kesän jälkeen tuli mentyä sitten tarkastukseen. Menin aivan uuteen paikkaan hankkimaan linssejä kun oli hyvä tarjous niin optikko alkoi heti nuhtelemaan, että oon tainut nukkua piilarit päässä vaikkei oo saanut tai en oo putsannut linssejä hyvin.

Mitenkäs sä niitä putsasit? Itselle optikko antoi joustavan käytön linsseille sen perinteisen ohjeen eli vähän nestettä kämmeneen ja muutama sekunti kevyttä hierontaa sormella linssin molemmin puolin. Tuo siis vaikka nestepullossa luki että pelkkä liuotus olisi riittänyt.

edit: vähän offtopic, mutta muistaako kukaan minkä lehden välissä tuli äsken tarjous Purevision-linsseistä? Oli siis sellainen kuponki liimattu lehtien väliin, ja sillä sai muistaakseni 15 eurolla sovituksen ja yhden parin kokeille. Kiinnostaisi kovasti noi jatkuvan käytön linssit koska joustavakäyttöisiin en oikein lämmennyt (kun on sylinteritaittoa niin pitäisi joko pitää piilareita koko ajan jotta silmät tottuisi lähelle katsomiseenkin, tai ostaa kalliita toorisia linssejä).

Onkos muilla Purevisionin käyttäjillä ilmennyt silmien kutinaa? Itse hain testiin parin noita ja vaikkei silmät punota olleenkaan edes pitkän päivän jälkeen, toisin kuin aiemmilla linsseillä niin kutinaa on senkin edestä. Korostuu varsinkin tietokoneen tmv ääressä. Eikö linssit vaan ole mulle sopivat vai voiko esim neste vaikuttaa, sen kun vaihdoin samalla linssien kanssa B&L Renuun?

Tilasin 90kpl paketin kertakäyttöpiilolinssejä yourlensesistä, mutta ne kuivuivat silmissäni niin etten voinut käyttää niitä, sillä linssi tuntui kuin roskalta silmässä. Lähetin sähköpostia firmalle asiasta ja he lähettivät uuden täysinäisen paketin samoja linssejä, mutta uudistuneessa paketissa. Jälkimmäiset olivat normaaleja eivätkä kuivuneet läheskään niin kuin ensimmäiset.

Ajattelin, että linssineste muuttui pakkauksen muutoksen mukana vaikka toisin väittivätkin. Itse olen ollut jo reilun viiden vuoden piilolinssinkäyttäjä, tämä oli ensimmäinen kerta kun jouduin palauttamaan tilaukseni.

Netistä saa todella edulliseen hintaan varsinkin kun tilaa suuremman setin kerralla.

Mulla oli joitakin vuosia sitte piilarit kokeilussa, mutten tykänny yhtään. Mulla on aika herkät silmät, vuotaa helposti ym. nii tuntu inhoilta. Ja mä näytin tosi tyhmältä ilman laseja :D .
Lasit ei oo kyllä ikinä haitannu urheillessa tms.(en harrasta sellasia lajeja) ja sopivat mulle muutenkin. Nää uusimmat kehyksetki on aivan ihanat :haart: . Tuo ulkonäköön jotain sellasta extraa, ilman en näytä miltään :eek: .

Ja silmäleikkauseen olis kyllä varaa vaikka heti, mutten uskalla ja kun ei pakottavaa tarvetta oo...

(joo ja näkö on kyllä suht huono, jotain -5 ja hajataittoa myös... mut eipä sitä aina kaikkea ees tarvi nähdä....:hyper: )

Miks muuten "kaikki" haluaa rilleistä eroon? Eikö kukaan pidä niitä hienoina tms. kivana lisänä ulkonäössään? Joo, monilla kai ne just haittaa urheilua ym. mutta muuten...

Mulla oli joitakin vuosia sitte piilarit kokeilussa, mutten tykänny yhtään. Mulla on aika herkät silmät, vuotaa helposti ym. nii tuntu inhoilta. Ja mä näytin tosi tyhmältä ilman laseja :D .
Lasit ei oo kyllä ikinä haitannu urheillessa tms.(en harrasta sellasia lajeja) ja sopivat mulle muutenkin. Nää uusimmat kehyksetki on aivan ihanat :haart: . Tuo ulkonäköön jotain sellasta extraa, ilman en näytä miltään :eek: .

Ja silmäleikkauseen olis kyllä varaa vaikka heti, mutten uskalla ja kun ei pakottavaa tarvetta oo...

(joo ja näkö on kyllä suht huono, jotain -5 ja hajataittoa myös... mut eipä sitä aina kaikkea ees tarvi nähdä....:hyper: )

Miks muuten "kaikki" haluaa rilleistä eroon? Eikö kukaan pidä niitä hienoina tms. kivana lisänä ulkonäössään? Joo, monilla kai ne just haittaa urheilua ym. mutta muuten...

Olen suht uusi rillien käyttäjä mutta itse ainakin unohdan rillit ties minne. Olen ollut äskettäin 3 viikkoa ilman laseja kun en vaan löytänyt niitä (olivat sängyn ja seinän välissä pistokkeen alla piilossa, tällä kertaa). Sitten käyn joko pussaamassa tai muuten vaan söhrin sormilla linssien pintaan sellaisen mössökerroksen ettei siitä läpi näe. Ja tietenkin olen laittanut sen puhdistusliinan "varmaan paikkaan", eli en löydä niitä, enkä saa laseja sellaiseen kuntoon että niistä mitään näkisi. Paitaan hangattaessa mössökerros vaan leviää ja saa aikaan pieniä skraiduja.
Astun lasieni päälle tuon tuosta. Ovat ihan vinotkin. Kerran ruokalassa työnsin lasit pään päälle, ja sieltä ne sitten valahti niskan kautta lattialle (näytti varmaan hienolta). Kun nostin lasit, pidin niitä päässäni koko loppupäivän huomaamatta että oikea linssi oli irronnut. Ajattelin vaan että jopas on näkö huonontunut yhtäkkiä. Kun lopulta tajusin että linssiä ei siinä ole, kävin noukkimassa sen ruokalan lattialla missä se oli potkittu sellaiseen kuntoon ettei tosikaan.
Näytän typerältä rillien kanssa kun on tottunut olemaan ilman. Sitäpaitsi joku sanoi että näytän fiksulta lasit päässä ja se ei ole mun tavoite
Ne tuntuvat painavilta päässä
Vaikea nojailla mihinkään kun sitten menee rillit vinoon ja ehkä sotkee vielä tukan samalla
Haittaavat minua ainakin urheilussa
Huuruuntuvat, mokomat

Ja ehdottomasti suurin haitta; kun valo tulee ylhäältäpäin, lasien nenänipukat mitkälie laittavat kaksi pitkää varjoa naamalle nenän molemmin puolin saaden nenän näyttämään isommalta.

Että nih, lasit on pirun keksintö. On mulla vielä monenmonta syytä miksen pidä lasien käyttämisestä mutta tästä postauksesta tulisi ihan liian pitkä jos jaktaisin. Mulle käy vaikka ne kaameat mylensesistä tilatut überalennuksessa olleet Focus Dailiesit jotka tuntuvat silmässä tosi oudoilta mielummin kun rillit.

Tosin harva asia näyttää niin huvittavalta kuin ihminen jonka rillit on huurussa! Hohoo, se pelastaa aina päivän.

Ei ne lasit ole mulle mitenkään mieluiset siis :P

kandee hommaa air optixit:rock:
Täytyy kyllä sanoa, että nuo ovat ensimmäiset linssit joita ei oikeasti huomaa ollenkaan, harmi että toimii vaan toiseen silmään, toisessa silmässä linssin vielä tuntee, mutta ei häiritsevästi. Suosittelen.

Onko kellään kokemusta molemmista, sekä air optixeista ja air optix night&day:stä? Olisi kiva tietää mikä niissä night&dayssä maksaa lähes tuplasti kun näitä halvempiakin pystyy sen 6pvää pitämään.

Onko kellään kokemuksia tuosta leikkauksesta? Itse olisin hyvinkin kiinnostunut mutta en ole saanut aikaiseksi ottaa asiasta selvää ja olen vasta 16v niin eikös siinä pidä olla ainakin 18v tai ainakin kasvu kokonaan loppunut?

Onkos muilla Purevisionin käyttäjillä ilmennyt silmien kutinaa? Itse hain testiin parin noita ja vaikkei silmät punota olleenkaan edes pitkän päivän jälkeen, toisin kuin aiemmilla linsseillä niin kutinaa on senkin edestä. Korostuu varsinkin tietokoneen tmv ääressä. Eikö linssit vaan ole mulle sopivat vai voiko esim neste vaikuttaa, sen kun vaihdoin samalla linssien kanssa B&L Renuun?

Oletko käyttänyt noita Purevisioneita kuinka kauan?

Mulla ainakin kesti jonkin aikaa ennenkuin niihin tottui, vaikka kertakäyttöpiilareita olinkin aikaisemmin käyttänyt. Kesällä tuli hankittua nuo yötä-päivää Purevisionit. Varsinaista kutinaa en muistaakseni tuntenut, mutta ensimmäisellä viikolla linssit tuntuivat silmissä ikävästi koko ajan... teki mieli hieroa silmiä jatkuvasti. Onneksi tunne hävisi toisen käyttöviikon aikana.

Aloituspaketissa nesteenä oli Solo Care Aquaa, ja nykyisen parin kanssa käytän optikon suosittelemaa Bio soak -nimistä nestettä.

Ilmeisesti tuo piilarien käyttö yms. ohjeistaminen riippuu paljon optikosta/paikasta... Yötä-päivää linssien suhteen optikko mm. neuvoi, että joka kuudenneksi yöksi pitäisi ottaa piilarit pois (ja puhdistaa :) ), että silmät saavat tarpeeksi happea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom