Piilolinsseistä

JoAT sanoi:
Taitaa noi jatkuvakäyttöiset tooriset linssit olla sitä uusinta uutta. Hinnatkin taitaa olla aikamoiset.

B&L:n Renusta sen verran, että sen tuotanto on väliaikaisesti lopetettu Yhdysvalloissa, koska siellä on raportoitu käyttäjillä sieni-keratiitti tapauksia. U.S. Centers for Disease Control raportoi, että 28 käyttäjää on löytynyt tähän mennessä. Jenkkitehtaalta ei toimiteta tavaraa Eurooppaan, mutta noista 28 käyttäjästä 26 muistaa hoitonesteen merkin ja se on ollut B&L:n ReNu with MoistureLocia.

Fusarium-sieni aiheuttaa vakavan tulehduksen silmissä, jossa on sarveiskalvossa vaurioita.

Kuulin samasta insidentistä ja harmittelin koska toi aine oikeasti oli hyvää, kosteutti silmät ja sitä oli kätevä tiputella silmiin kesken päivänkin. Tosin ei noi kontaminaatiotapaukset ole mitenkään ainutlaatuisia, jollain toisella firmalla oli päässyt bakteereita tjsp tuotantolinjastoon joku aika sitten. RENUsta en vain tiedä että johtuuko tuo keratiitti siitä että RENUn koostumus varsinaisesti altistaisi sienelle, vai siitä että nesteessä tosiaan on tuota pöpöä jostain syystä. Olisi kai voinut mainita joka tapauksesta tuostakin jutusta suositusten yhteydessä :)

Ja joo, esim. Purevisionin toorinen 30 päivän linssi pyöri noin kahdeksassakympissä / 6 linssiä kun eilen selasin jotain webbikauppaa (mutta kallis linssi se on muutenkin, melkein 70 euroa ilmankin toorisuutta). Acuvuen tooriset puolet halvempia (2x isompi pakkaus) mutta siinä onkin max kahden viikon käyttöaika :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jep joo, kalleimmat mahdolliset - mutta itseen kannata satsata... Mulla on myös semmonen tilanne, että työ vaatii silmätarkkuutta. Lisäksi herään joka aamu neljän jälkeen, joten siinä mielessä mukava, ettei tartte siihen aikaan puolinukuksissa säätää piilareiden kanssa. Mutta lenswaylta tilasin, tosin ko. malli on kyllä kaikkialla kallis.

Joskus olen noita piilareita harkinnut, mutta jotenkin silmiin tökkiminen ei näytä kovin kivalta. En tiedä haluaisinko/pystyisinkö sitä tekemään. Samoin vähän arveluttaa kun olen tällainen sähläri, että mitä sitten kun saa silmään eroosiota aikaiseksi tai tulehduksia?

Leikkaus kuulostaa kivalta, mutta nuo virheet kyllä pelottavat. Ja olen kuullut että lähinäkö huononisi? Mielummin pidän näin päin.

Normaalisti sinnittelen 3,5 ja 2,5 silmilläni ilman laseja:whip: Leffassa yms. täytyy laseihin sortua. Muuten tulee loistavasti toimeen ilman. Tottumiskysymys:rolleyes:

Noh, itekin elelin kolmikymppisksi ilman piilareita, lasit joka päivä päässä. Aattelin kans, että sormet silmissä ei kuulosta hyvältä. Ja ihan tuskaahan se eka viikko olikin, poru kurkussa sai tökkiä linssejä päähän. Sittemmin on onneksi jo harjaantunut ja onhan näistä iloa urheillessa ja muutenkin. Tykkään kuitenkin nähdä tarkasti eikä vähän sinne päin, töissä on pakkokin.

Kyllä sitä oppii, itsekin olin ihan varma että en saa piilareita ikinä silmiin paikoilleen. Nyt menee heittäen.

Nostan tämän threadin kysyäkseni höhlän kysymyksen;

hankin torstaina piilarit, tykkään paljon!! Rillejä en juurikaan käyttänyt ja jätin moikkaamatta tutuille kun enhän mä niitä nähnyt, silmät erottivat vaan huulet naamasta jos tyypit olivat kaukana. Lopulta astuin rillien päälle viimeisen astumisen ja ne oli historiaa. Piilareiden päälle on vaikea astua. Eikä enää mene kun vartti kun yrittää sörkkiä sitä hassua läpyskää silmään.

Mutta, ohjeessa lukee että ei saisi koskaan laittaa kajalia/rajauskynää sisäluomelle kun käyttää piilareita.
Mitäpä jos nyt kuitenkin sutaisisin kynällä silmään viivaa?

Tiedän, että se väri lähtisi kruisailemaan silmälle, mutta kruisaahan siellä muutenkin vaikka mitä hiekkapölyä kun kaupungilla kulkee, sekä maskarat ja varmaan luomiväritkin jos niitä käyttäisi...

Jos suttaat silmään niin piilari pois, katsot tarkkaan, ettei mennyt rikki ja sitten peset sen sillä nesteellä.

Näin ainakin toimisin itse.

hankin torstaina piilarit, tykkään paljon!! Rillejä en juurikaan käyttänyt ja jätin moikkaamatta tutuille kun enhän mä niitä nähnyt, silmät erottivat vaan huulet naamasta jos tyypit olivat kaukana. Lopulta astuin rillien päälle viimeisen astumisen ja ne oli historiaa. Piilareiden päälle on vaikea astua. Eikä enää mene kun vartti kun yrittää sörkkiä sitä hassua läpyskää silmään.

Mutta, ohjeessa lukee että ei saisi koskaan laittaa kajalia/rajauskynää sisäluomelle kun käyttää piilareita.

Tiedän, että se väri lähtisi kruisailemaan silmälle, mutta kruisaahan siellä muutenkin vaikka mitä hiekkapölyä kun kaupungilla kulkee, sekä maskarat ja varmaan luomiväritkin jos niitä käyttäisi...

Siis mä ymmärsin kyllä, että mitä jos laittasit siitä huolimatta kajalia simmuun. Ite laitan kyllä, mutta en sisäpuolelle, muutenki se sisäpuolella lähtee heti veke niin oon tyytyny ihan ripsien juureen laittaan ja nimenomaan ulkopuolelle.

Siis mä ymmärsin kyllä, että mitä jos laittasit siitä huolimatta kajalia simmuun. Ite laitan kyllä, mutta en sisäpuolelle, muutenki se sisäpuolella lähtee heti veke niin oon tyytyny ihan ripsien juureen laittaan ja nimenomaan ulkopuolelle.

Juu, tätä tarkoitin. Itse en ole koskaan laittanut rajausta ulkopuolelle kun silmä näyttäisi päässäni liian suurelta... pitäiskö sitä tosiaan luopua moisesta sisäluomen rajauksesta... No en kyllä taida luopua! Menen ulos ilman piilareita vaan jotta saisin pitää meikin normaalina sitten. :P
Kiitos vastauksista, voisin maanantaina käydä kysymässä optikolta että miten kamalaa haittaa siitä sisärajauksesta on.

Mä oon meikannut myös alaluomen sisäpintaa eikä ole ollut ongelmia.

No voi hitto, mä ehdin jo meikata ja jätin piilarit pois :lol2: No onpahan silmä sitten kosteena baarissa. Kiitos tiedosta, meikkaan normaalisti sitten jatkossa vaikka piilarit olisikin matkassa.

No voi hitto, mä ehdin jo meikata ja jätin piilarit pois :lol2: No onpahan silmä sitten kosteena baarissa. Kiitos tiedosta, meikkaan normaalisti sitten jatkossa vaikka piilarit olisikin matkassa.

kyllä mie oon laittanu piilarit monesti senki jälkeen ku oon jo simmut meikannu, että no panic näänää ;)

kyllä mie oon laittanu piilarit monesti senki jälkeen ku oon jo simmut meikannu, että no panic näänää ;)

Aijaha! Ohjeet kieltäisi senkin. Mä lopetan ohjeiden lukemisen tähän. :)

Aijaha! Ohjeet kieltäisi senkin. Mä lopetan ohjeiden lukemisen tähän. :)
Ne ohjeet nyt kieltää kaiken mahdollisen :) Piilarit päässä ei saa nukkua, kädet pitää pestä ja kuivata nukkaamattomalla pyyhkeellä, linssejä ei saa heittää naamaan kuin vasta 30 min heräämisen jälkeen jne...Itse olen noita kaikkia rikkonut tasaisen tappavaan tahtiin eikä näin 4 vuoden kokemuksella ole mitään ongelmia ollut. Kyllä ne silmät sitten varoittaa punoituksella ja kirvelyllä kun on tullut liikaa hölmöiltyä ja silloin on aika ottaa linssit pois päästä/pitää pientä taukoa. Eihän omilla silmillä saa koskaan leikkiä ja aina parempi jos noudattaa ohjeita mahdollisimman hyvin, mutta kyllä noilla linsseillä saa aika pahasti tunaroida että saa jotain vakavaa aikaan.

:offtopic: Muistathan sitten tilata linssisi netistä niin saat noin puoleen hintaan verrattuna liikkeisiin :)

Itse rajaan aina sisäluomen käyttäessäni piilareita....useasti jopa ennen piilarin laittamista...ei ole ollut mitään onkelmia, riippuu varmasti myös kajalkynästä, ja siitä kuinka herkät silmät on.

:offtopic: Muistathan sitten tilata linssisi netistä niin saat noin puoleen hintaan verrattuna liikkeisiin :)

Ooh, kiitos vinkistä! Pitääkin heti ottaa selvää joistain halpamestoista netissä!

Joo, ohjeet lensi nyt huitsin nevadaan. :)

Sain eilen optikolta piilareitten kokeilupaketin kuukaudeksi eli yhden parin kuukausilissejä. Ekana päivänä piilarit oli sitten 14h yhteen menoon päässä, ja illalla silmät olivat aika punaiset. Varmaan aika normaalia, koska silmät eivät ole vielä tottuneet. No, punotus jatkuu vielä tänäänkin, ei tosin niin pahana kuin eilen. Kannattaisiko antaa silmien levätä yhden päivän vai voiko piilarit laittaa ihan normaalisti? Tuskin piilareiden laittaminen ainakaan helpottaa punotusta eikä kyllä hirveästi huvita näyttää krapulaiselta..

Huomasin eilen myös, että piilareilla oli vaikea katsoa lähelle, varsinkin koneelle. Mulla on piilokarsastusta ja tuntui, että se vaan paheni kun katsoi lähelle. Varsinkin koneella olo oli vaikeaa. Kauas kyllä näkee ihan loistavasti. Onko muilla ollut tällaista aluksi?

klipsis...
Kannattaa pitää välipäivä niin silmät saa kunnolla hengittää. Varmasti tulee helposti punaiseksi jos kerralla noin kauan on käyttänyt ja vieläpä ekana päivänä. Eikös se optikon ohje ollut noin 6-8 tuntia ensimmäisellä kerralla(?). Pikkuhiljaa ne silmät tottuu ja pian voikin pitää vaikka 24h silmissä ilman punoitusta. Sama tottuminen pätee tohon lähelle lukemiseen.

Kannattaa myös ottaa tavaksi pitää viikossa ainakin yksi päivä kokonaan ilman piilareita.

En saanut mitään ohjeita ensimmäisen käyttökerra pituudesta. :jahas: Mutta kyllä oma järkikin sanoo, että olisi kannattanut pitää vähän vähemmän aikaa ekalla kerralla. Tänään taitaa olla sitten välipäivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom