Piilolinsseistä

JSmith sanoi:
Jaa, jostain kyllä luin että allergialääkitys saattais kuivattaa silmiä.

Samaa arveli optikko,kun lääkityksestä kerroin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti jotkut lääkkeet kuivattavat silmiä (limakalvoja?),mutta kuten jo mainitsin Aeriuksen ei pitäisi vaikuttaa. Voi olla että käytitpä lääkkeitä tai et niin pahimpana allergiakautena on ongelmia, kuten myös flunssaisena ja väsyneenä.

Just käväsin vuositarkastuksessa,ja sarveiskalvot oli kondiksessa mutta luomessa tai luomen alla limakalvot hieman punoittivat.

Mulla on ollu lasit 11-vuotiaasta asti, 16-vuotiaana kokeilin ensimmäisen kerran piilareita. Laseja pidän aina kun on vain mahdollista, sillä piilarit rasittavat ainakin minun silmiä, jos niitä päivittäin pitäisin. Ja optikko sanoikin, että ainakin kahtena päivänä viikossa mielellään olisikin pidettävä laseja.

Urheillessa piilarit ovat mahtava keksintö, silmälaseja kun saa aina varoa.

Leikkaus olisi varmaan kohdallani ihan fiksua, (om pappa vill betala..) kun on niin huono näkö (-4,15) ja olen vielä suht nuori. Saa ny nähä uskallanko ja tuleeko käytyä.. En enää edes muista, miltä tuntuu herätä aamulla niin että näkee kaiken selvästi, sitä minä kaipaan.

Piilareiden kanssa tulee olla varovainen, jos ei halua sarveiskalvon haavaumia sun muita ihanuuksia.. Jos on laiska pesemään kuukausilinssejä, niin päivälinssit ovat ehdottomat, mutta ne tulevat päivittäisessä käytössä kalliimmiksi. Värilliset linssit ovat siitä kivoja, että saa välillä vaihtaa omaa luukkia, mutta voihan niitä käyttää myös vaikkei olisikaan huononäkö..

Onko muille käynyt koskaan niin, että linssi on luiskahtanut liikkuvan yläluomen alle? Mulle kävi kerran niin, en tiedä yhtään miksi.. Ihmettelin vain että "mikäs prkl??!!" kun en yhtäkkiä nähnyt toisella silmällä. Menin peilin eteen ja ihmettelin kun ei linssiä näkynyt missään.. Sitten alkoi tuntua pahalta luomen alla ja sieltähän se löytyi.. Tuntuipa muuten aika eksoottiselta yrittää sorkkia sitä luomen alta pois.. :(

Voisikos joku auttaa? Kun tuntuu että silmät ovat jonkun ajan päästä heräämisen jälkeen hirveän väsyneet, tuntuu esim. luomien liikuttelu hirveän raskaalta ja tahdonalaiselta. Sitten ajoittain tuosta silmäkulman alta aristaa hieman. Tähän lisätään vielä se että mulla on kokoajan varma fiilis siitä että se näkyy ulospäin, niin avot. Ahdistaa olla ihmisjoukossa jne. Silmätippoja/geeliä olen kokeillut ja eivät ole tuntuneet auttavan. Epäilen että enemmän psyykkinen kun fyysinen vaiva, mutta häiritsee silti. Onko tälläistä diagnosoitu tai jotain?

edit. vähän typerältä kylläkin kuulostaa juu.

Puhistuukohan noi linssit miten hyvin ihan vaan iteksiään siinä nesteessä.Ite oon käyttäny kuukausilinssejä yhen vuoden n. 4-5:nä päivänä viikossa. En oo erikseen putsannu linssejä jos en sit oo selvästi nähny niissä jotain karvaa tai muuta likaa. Hyvin on silmät ottanu aina piilarit vastaan ja nyt kävin just vähä aika sitten siinä vuositarkastuksessa ni täysin terveet silmät oli.

R.Reipas sanoi:
Puhistuukohan noi linssit miten hyvin ihan vaan iteksiään siinä nesteessä.Ite oon käyttäny kuukausilinssejä yhen vuoden n. 4-5:nä päivänä viikossa. En oo erikseen putsannu linssejä jos en sit oo selvästi nähny niissä jotain karvaa tai muuta likaa. Hyvin on silmät ottanu aina piilarit vastaan ja nyt kävin just vähä aika sitten siinä vuositarkastuksessa ni täysin terveet silmät oli.
Ei muuten puhdistu....tarvitaan mekaaninen hieronta, jotta lissistä irtoaa kaikki lika ja proteiini-ym. kerrostumat mitä silmän pinnalta irtoaa...itse pilasin näin melkein silmäni! Nykyään käytössä kertakäyttöpiilarit, ei ole enää sitä ongelmaa.

Tytteli sanoi:
Ei muuten puhdistu....tarvitaan mekaaninen hieronta, jotta lissistä irtoaa kaikki lika ja proteiini-ym. kerrostumat mitä silmän pinnalta irtoaa...itse pilasin näin melkein silmäni! Nykyään käytössä kertakäyttöpiilarit, ei ole enää sitä ongelmaa.

Onko tuosta pitkä aika? Ainakin itselläni olevan nestepullon kyljessä nimenomaan kielletään mekaaninen puhdistus. Ymmärtääkseni pelkkä huuhtelu riittää ilman hankausta. Toivottavasti asia on myös näin... :)

Vuohi sanoi:
Onko tuosta pitkä aika? Ainakin itselläni olevan nestepullon kyljessä nimenomaan kielletään mekaaninen puhdistus. Ymmärtääkseni pelkkä huuhtelu riittää ilman hankausta. Toivottavasti asia on myös näin... :)
On siitä muutama vuosi...ilmeisesti sitten riippuu linssimerkistä! Mulle optikko käski puhdistamaan KEVYESTI hankaamalla linssiä käytön jälkeen (näin taisi lukea myös nestepullossa)...mutta tosiaan enää ei tarvi kuin heittää linssit roskiin käytön jälkeen...helppoa!

Dippi sanoi:
Onko kenelläkään kokemuksia piilolinssien ostosta Lenses4net-verkkokaupasta?
Mä tilaan kans omani tuolta. Tulee todella nopeasti, voi maksaa laskulla ja hinnat on varmaan Suomessa edullisimmat.

Mulla uusin piilarikokeilu on muuten nuo 30 päivän linssit - SUOSITTELEN! Ihan huippua, kun voi vihdoin melkein tuntea näkevänsä normaalisti ja elävänsä ilman laseja. Ei tarvii läträtä nesteiden kanssa eikä haittaa jos nukahtaa linssit päässä. Ekat kolme päivää tuntuu vähän hassulta silmissä, mutta sitten kun silmät tottuu niin ei ole mitään ongelmia.

Mulla on nesteenä Ciba Visionin SOLO-care AQUA ja tuon käytössä ei tarvitse hangata/huuhdella niitä linssejä erikseen, kunhan vaan laittaa nesteeseen niin puhdasta tulee. Ohjeessa sanotaan erikseen että parhaan mukavuuden saavuttamiseksi voi huuhdella linssit tolla nesteellä ennen silmiin laittoa, mutta itse olen vaan laittanu suoraan ilman huuhtelua. Vuoden ajan olen suunnilleen kuukausilinssejä käyttänyt ja ei ongelmia.

Faidra sanoi:
Mä tilaan kans omani tuolta. Tulee todella nopeasti, voi maksaa laskulla ja hinnat on varmaan Suomessa edullisimmat.
Hienoa. Juuri tuollaista kauppaa etsinkin, mutta nuo hinnat olivat niin hyvät että heti heräsi epäilys jostain huijauksesta. :)

Mulla uusin piilarikokeilu on muuten nuo 30 päivän linssit - SUOSITTELEN!
Olenkin harkitsemassa juuri tuollaisia.

[QUOTE

Mulla uusin piilarikokeilu on muuten nuo 30 päivän linssit - SUOSITTELEN! Ihan huippua, kun voi vihdoin melkein tuntea näkevänsä normaalisti ja elävänsä ilman laseja. Ei tarvii läträtä nesteiden kanssa eikä haittaa jos nukahtaa linssit päässä. Ekat kolme päivää tuntuu vähän hassulta silmissä, mutta sitten kun silmät tottuu niin ei ole mitään ongelmia.[/QUOTE]

Olen käyttänyt aikoinaan päivittäin piilareita ja nykyään silloin tällöin päivälinssejä. Haluaisin kovasti kokeilla yötä päivää linssejä, enkä ihan ymmärtänyt et voiko niitä oikeasti pitää yötä päivää päässä ilman minkäänlaista puhdistusta tai silmien "lepuuttamista, kun täällä moni sanoi että näitä linssejä voi pitää joskus yönkin eikä haittaa jos nukahtaa linssit päässä.. hämmentäää vähän. Eli on kahdenmerkkistä yötäpäivää kuukausilinsseja (night & day ja purevision) ja sitten linssejä joita käytetään viikko yötäpäivää tai sitten puhdistaa joka ilta 2vk ajan (acuvue). Eli siis voihan näitä linssejä käyttää puhdistamatta ja poistamatta sen 30 tai 7 päivää silmissä? Kannattaa varmaan ensimmäisenä kokeilla noita viikko kerrallaan yötäpäivää?

Juuh, mulla on purevision toricit, eli hajataittoa korjaavat yötäpäivää-linssit. Otin aluksi päivätorkkuja linssit päässä ja nyt tällä haavaa nukun yötkin ne päässä. Eli kokeillen liikenteeseen, ei välttämättä kaikille silmille sovi pitää jatkuvasti, vaikka periaatteessa semmonen mahdollisuus on. Mutta aina muutaman kerran viikossa otan pois ja annan yön yli olla nesteessä. Ja kuukauden päästä sitten uusi pari kehiin. Ehkä jotkut pitää kuukauden putkeen, mutta mä oon järkeillyt, että joskus kannattaa varmaan ottaa poiskin ja putsata.

Mä tilaan piilolinssimyynti.comista omani. Aiemmin mulla oli muutaman vuoden ajan kuukausilinssit, merkkiä Focus Monthly. Nyt sitten kun tuntui että silmät kuivuu liikaa allergioiden takia, vaihdoin O2Optixiin, ja olen todella tyytyväinen ollut :)

Kleio sanoi:
Juuh, mulla on purevision toricit, eli hajataittoa korjaavat yötäpäivää-linssit. Otin aluksi päivätorkkuja linssit päässä ja nyt tällä haavaa nukun yötkin ne päässä. Eli kokeillen liikenteeseen, ei välttämättä kaikille silmille sovi pitää jatkuvasti, vaikka periaatteessa semmonen mahdollisuus on. Mutta aina muutaman kerran viikossa otan pois ja annan yön yli olla nesteessä. Ja kuukauden päästä sitten uusi pari kehiin. Ehkä jotkut pitää kuukauden putkeen, mutta mä oon järkeillyt, että joskus kannattaa varmaan ottaa poiskin ja putsata.

Omaa laiskuutta kun ei jaksa etsiä webistä, mutta onko noi uusia linssejä vai onko tollaisia toorisia putkeen pidettäviä ollut kauemminkin markkinoilla?

Mulla piilarien pito varsinkin talvisin kaatuu siihen että näyttöpäätteellä tarvii hajataiton korjauksen, mutta kun haluaisin samaan pakettiin jatkuvan pidon sekä toorisuuden niin valikoima on kaventunut. Kesällä on käytössä ihan tavalliset Acuvue Oasys ilman toorisuutta kun ei tarvi lomilla päätettä tuijottaa, mutta niillä lähelle katsominen väsyttää silmät.

Eli mistä tilasit ja ovatko kovasti kalliimpia kuin muut viikon/kuukauden putkeen pidettävät?

Vinkki silmien kuivuudesta kärsiville - B&L:n RENU tuntuu olevan aika hyvää ainetta, siinä on jotain kosteutta ylläpitävää lisäjuttua joka mulla ainakin auttoi.

JSmith sanoi:
Omaa laiskuutta kun ei jaksa etsiä webistä, mutta onko noi uusia linssejä vai onko tollaisia toorisia putkeen pidettäviä ollut kauemminkin markkinoilla?

Mulla piilarien pito varsinkin talvisin kaatuu siihen että näyttöpäätteellä tarvii hajataiton korjauksen, mutta kun haluaisin samaan pakettiin jatkuvan pidon sekä toorisuuden niin valikoima on kaventunut. Kesällä on käytössä ihan tavalliset Acuvue Oasys ilman toorisuutta kun ei tarvi lomilla päätettä tuijottaa, mutta niillä lähelle katsominen väsyttää silmät.

Eli mistä tilasit ja ovatko kovasti kalliimpia kuin muut viikon/kuukauden putkeen pidettävät?

Vinkki silmien kuivuudesta kärsiville - B&L:n RENU tuntuu olevan aika hyvää ainetta, siinä on jotain kosteutta ylläpitävää lisäjuttua joka mulla ainakin auttoi.
Taitaa noi jatkuvakäyttöiset tooriset linssit olla sitä uusinta uutta. Hinnatkin taitaa olla aikamoiset.

B&L:n Renusta sen verran, että sen tuotanto on väliaikaisesti lopetettu Yhdysvalloissa, koska siellä on raportoitu käyttäjillä sieni-keratiitti tapauksia. U.S. Centers for Disease Control raportoi, että 28 käyttäjää on löytynyt tähän mennessä. Jenkkitehtaalta ei toimiteta tavaraa Eurooppaan, mutta noista 28 käyttäjästä 26 muistaa hoitonesteen merkin ja se on ollut B&L:n ReNu with MoistureLocia.

Fusarium-sieni aiheuttaa vakavan tulehduksen silmissä, jossa on sarveiskalvossa vaurioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom