Piilolinsseistä

Naurettavaa mistään rahasta jauhaa, kun laser-leikkaus on vaihtoehtona. Maksaa itsensä takaisin tosi nopeesti. Oih tätä autuutta, kun ei tarvi aamuna ensimmäisenä asiana heräämisen jälkeen ruveta tökkimään piilaria silmään.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itte tykkään käyttää normaaleja lasejakin. Piilareita käytän lähinnä urheillessa, salia lukuunottamatta. Mukavathan nuo ovat yleensä, mutta välillä tuntuvat menevän vähän outoihin asentoihin toisessa silmässä, tästä oli muistaakseni juttua lääkärinkin kanssa, mutta tais johtua silmän mallista. Muuten kyllä oikein tyytyväinen.

Juu-u, on näitä linssejä jo hetken käytelty.
Tosin yleensä jos olen poissa ihmisten ilmoilta (siis lähinnä en duunissa/koulussa, missä ei nyt ole tultu käytyä kun olen pääsykokeisiin lukenut), niin en jaksa piilareita naamaan tunkea, vaan heitän lasit nokalle.
Tai jos on helvetillinen kiire aamulla niin piilarit jäävät himaan. :D

Itse tykkään piilareista enemmän kun laseista sen takia, etteivät ne ole koko ajan edessä. Lasit rajoittavat kumminkin näkökenttää ja tippuvat jos menee ylösalaisin ja kaikkea muuta turhaa.
En tosin varmaan silmiä jaksa mennä operoimaan. Joskus on ihan hauskakin kävellä, ilman että näkee selvästi paria metriä pidemmälle. (Muutama kerta jotkut kaverit/tutut ihmetelleet kun olen kävellyt moikkaamatta tien toisella puolella ohi, tms. :))

Joona sanoi:
Itte tykkään käyttää normaaleja lasejakin. Piilareita käytän lähinnä urheillessa, salia lukuunottamatta. Mukavathan nuo ovat yleensä, mutta välillä tuntuvat menevän vähän outoihin asentoihin toisessa silmässä, tästä oli muistaakseni juttua lääkärinkin kanssa, mutta tais johtua silmän mallista. Muuten kyllä oikein tyytyväinen.

Itsellänikin urheillessa ollut välillä ongelmia, kun maahan kaatuessa piilari pomppaa silmästä huonoon asentoon ja sitä sitten on aika vaikea kesken pelin alkaa sohimaan paikoilleen. Tosin nuo on ollut aikamoisia täräyksiä ja vain pari kertaa tapahtunut, joten ei tuo kovin haitallista ole ollut.

Tuo Lasik-leikkaus. Katselin:
http://www.eiransairaala.fi/silmalaser/toimenpide/tulokset.shtml

"Seurantatutkimusten mukaan noin 90 % alle - 6.0 D:n ja lähes kaikki alle - 4.5 D:n potilaat pääsevät eroon laseistaan. Tällöin näön tarkkuus on 0.5 (ajokorttinäkö) tai parempi ilman lasikorjausta. Mikäli halutaan 1.0 näöntarkkuus, lasikorjaus voi olla tarpeen."

Ei tuo 0.5 kyllä kovin hääviltä kuulosta, enkä ainakaan itse siihen olisi tyytyväinen. Tarkemmin ajatellen se taitaa olla vielä huonompi mitä minulla on tällä hetkellä. -1.25 molemmissa silmissä ja muistelen, että siitä taulusta näin ilman laseja jonnekkin 0.8-tasolle. Eikä tällä näöllä tulisi mielenkään kuljeskella ulkosalla ilman piilareita/laseja.

Fat Abbott sanoi:
Naurettavaa mistään rahasta jauhaa, kun laser-leikkaus on vaihtoehtona. Maksaa itsensä takaisin tosi nopeesti. Oih tätä autuutta, kun ei tarvi aamuna ensimmäisenä asiana heräämisen jälkeen ruveta tökkimään piilaria silmään.

Annatko sä mulle ne rahat, joilla maksan sen leikkauksen sille, joka sen suorittaa?

En usko, että mut leikataan, jos lupaan maksaa takaisin sitä myöten, kun säästän silmälasi- ja piilarirahoista.

Itellä on ollut pari viikkoa käytössä. Käytän yleensä jos menen ihmisten ilmoille mutta koulussa/duunissa niitä en ole jaksanu käyttää...vielä. Laser-leikkaus on kyllä varteenotettava mahdollisuus mutta pidän käyttää lasejakin välillä.

feikki-elvis sanoi:
No mutta pitkässä juoksussahan leikkaus tulee halvemmaksi kun sen jälkeen ei enään tarvi ostaa ikinä silmälaseja tai piilareita.
Pitkällä tähtäimellä myös asuntolainojen ottaminen on aika typerää sillä siitähän pitää maksaa korkoa. Mutta minkäs teet kun ei satu olemaan sitä miljoonaa euroa sukan varressa jolla voisi uuden talon rakentaa.

:rolleyes:

Mä käytin pari kuukautta piilolinssejä, mutta en vaan tottunut niihin. Mun vasemmassa silmässä oli myös jotain ongelmaa, koska linssi ei pysynyt paikallaan, vaan liikahti vähän jokaisen silmien räpsäytyksen yhteydessä. Nyt sitten käytän laseja.

Olen muuten kuullut, että laserleikkauksen edelletys on, että näkö ei ole huonontunut kahteen vuoteen. Mä tosin olen niin epäluuloinen, että en päästäisi ketään silmieni lähelle laserin kanssa..

Fat Abbott sanoi:
Naurettavaa mistään rahasta jauhaa, kun laser-leikkaus on vaihtoehtona.

Mikäs siinä jos on pätäkkää.

http://www.silmalaser.fi/index.html?page=/lasik_hinnasto.html

Tuosta kun katselee noita hintoja, niin tulisi maksamaan noin tuommoisen 3000e tuo leikkaus. Ihan jokaisella ei ole irroittaa tuollaisia rahoja, vaikka se sinusta tuntuisikin vähäiseltä.

Luultavasti n. 5v sisään tulen moisessa leikkauksessa käymään, siihen asti ei auta kuin sinnitellä.

Täällä myös yksi piilareiden käyttäjä! Mulla on tosi huono näkö (-6,5), joten lasit ja piilarit on mulle elintärkeet :D Joskus alkuaikoina käytin kk-linssejä, mutta ilmeisesti en sitten oikein osannut (?) putsata niitä kunnolla, ja mulla rupesi silmässä verisuonet kasvamaan vähän liikaa (johtuu mm. kuulemma hapenpuutteesta)..no ratkaisin ongelman käyttämällä kertakäyttölinssejä (1-Day Acuvue)...ja on aina puhtaat linssit käytössä. Tosi kätevät myös baari-illan jälkeen, kun voi heittää ne vain roskiin... ;) :kippis1: Tietysti ne tulevat kalliiksi, jos joka päivä käyttää, joten olenkin rajoittanut käytön pariin kertaan viikossa tilanteen mukaan.

setae sanoi:

Tuosta kun katselee noita hintoja, niin tulisi maksamaan noin tuommoisen 3000e tuo leikkaus. Ihan jokaisella ei ole irroittaa tuollaisia rahoja, vaikka se sinusta tuntuisikin vähäiseltä.

Luultavasti n. 5v sisään tulen moisessa leikkauksessa käymään, siihen asti ei auta kuin sinnitellä.

Tuolla maksaa vaan 1400€ - kelakorvaukset.

setae sanoi:

Tuolla maksaa vain 1400€ - kelakorvaukset.

Pidin viime talvena piilolinssejä n. viikon ajan joka päivä. Ei sopinut mulle, silmät kuivui ja muutenkin oli kaikkea muuta kuin luonnollinen olo. Nykyään vaan ajottain esim. parturiin laitan linssit, että näkis mitä kampaaja hiuksille duunaa :).

Unelmana olisi silmät leikata joskus vanhempana/rikkaampana... En kuitenkaan jaksa stressata siitä, tekniikka kehittyy kuitenkin niin nopeasti näissä että parempikin kun odottaa vähän pidempään.

Mulla on ollut piilarit n. 6 vuotta. Ekojen kanssa kävi optikolla moka ja se määräsi linssit, joiden kaarevuus oli väärä. Nehän hiersi ja putoilikin jopa. Sitten sain sopivat (enhän itse tajunnut, että se olisi voinut olla optikon vika..) ja ongelmat loppui. Silmät mulla on muuttuneet kuivemmiksi, en kyllä käytä piilareita enää kuin kerran, pari viikossa juuri tuon takia. Tietokoneen ääressä ei kärsi piilareita pitää kuin ehkä tunnin, sitten alkaa tuntua, että olisi hiekkaa silmissä. Mulla on aika reilusti miinusta (-4.5), joten kyllä urheillessa piilarit on ihan ykkösvalinta.

Kyllä niiden kanssa sai alkuun näpertää, että sai kunnolla silmiin. Nykyäänkin pois ottaminen käy joskus työstä, jos silmät ehtivät kuivua. Leikkaukseen menen sitten kun rikastun.

mä kävin viime marraskuussa leikkauttaan medilaserilla prk-leikkauksella miinusvitosen silmäni enkä ole katunut! Noin viikko siinä meni sairaslomaillessa ja tippoja joutui käyttämään n.2kk leikkauksen jälkeen. Vähän yli 1400e se taisi tulla kaikkineen maksamaan, ja kyllä sen maksaisin vaikka opintolainalla nyt jälkeenpäin kun ajattelee. Nyt kesällä vaan pitää tosiaan huolehtia niistä aurinkolaseista ettei tule hämärtymiä..

wildcockis1 sanoi:
Vähän yli 1400e se taisi tulla kaikkineen maksamaan, ja kyllä sen maksaisin vaikka opintolainalla nyt jälkeenpäin kun ajattelee.

Maksaisihan sen, mutta kun syödäkin pitäisi :)

Pitääpä kyllä seurailla tekniikan ja hintojen kehitystä. Miten noista medilaserin hinnoista saa 1400e - kelat?

medilaser sanoi:
Tarjous hinnat:
PRK 498 euroa / silmä
Lasik 998 euroa / silmä

Zyoptix-Lasik 1330 euroa / silmä
Zyoptix-PRK 1330 euroa / silmä

Kaihileikkaus 1148 euroa / silmä
Kaihileikkaus molemmat silmät 2198 euroa

Laserleikkaus ei ole mulle vaihtoehto, kun sarveiskalvoissa ei paksuus riitä läpän tekoon (Lasik). PRK:lle taas on liikaa taittovirhettä, joten laseista ei pääsis eroon vaikka leikkauksessa kävisikin.

Hyvä kompromissi on Night & Day linssit, joita siis voi pitää yötä päivää päässä kuukauden ajan. Verrattuna esim. 1 päivän linsseihin näitä ei edes huomaa silmissä - todella mukavat. Tietty nää elinaikana maksaa enemmän kuin laserleikkaus, mutta käytössä ainoa ero, minkä olen keksinyt on uiminen. Näitten kanssa on paree pitää uimalaseja...

setae sanoi:
Maksaisihan sen, mutta kun syödäkin pitäisi :)

Pitääpä kyllä seurailla tekniikan ja hintojen kehitystä. Miten noista medilaserin hinnoista saa 1400e - kelat?

Se on sen PRK:on hinta. Sitä ei tosin voida tehdä jos on liikaa miinusta.

Onko joku testannut noita Bausch&Lombin Purevisionia? Kalliit, mutta niissä on kuulemma sen verran hyvä hapenläpäisy että niitä oikeasti voisi käyttää kuukauden verran putkeen, siis jos noi Night&Dayt ei sovellu. Aika monet tykkäsivät B&L:n linsseistä.

JSmith sanoi:
Onko joku testannut noita Bausch&Lombin Purevisionia? Kalliit, mutta niissä on kuulemma sen verran hyvä hapenläpäisy että niitä oikeasti voisi käyttää kuukauden verran putkeen, siis jos noi Night&Dayt ei sovellu. Aika monet tykkäsivät B&L:n linsseistä.

Olen itse käyttänyt Purevisioneita, koska niistä on myös toric -linssit. Ikävä kyllä en voi niitä pitää töissä, koska silmät kuivui tosi nopeasti ilmastoidussa tilassa tietokoneen ruudun edessä.

Noin muuten tuntuvat ihan törkeän hyvältä, Nettikaupoista saa noita purevisionin linssejä paljon halvemmalla kuin suomalaisilta optikkoliikkeiltä. Toriceja ei vielä myydä suomalaisissa piilariverkkokaupoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom