Piheys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Mua vituttaa nykyään helvetisti aika moni asia. Yksi on pihit ihmiset. Siis ei vittu. Mikä helvetti pistää ihmiset pihtaamaan rahojaan? Varsinkin sellaset ketkä painaa tukka putkella hommia, eivätkä käytä työstä saatuja rahoja mihinkään, persereikä pitkällä kituuttaavat ja laskevat pennejään.
Koko elämä tehdään tukkaputkella töitä ja säästetään pahan päivän varalle. Siinä vaiheessa kun kasvaa koiranputkea toista metriä rinnan päällä,ja perilliset mässää rahoilla, sopii kysyä kannattiko:confused:

Jos haluaa vaikka ostaa kämpän ittelle, suksii lähimpään pankkiin ja ottaa asuntolainan. Joo,tiedän,ja maksat 100000egusta sen 160 000 takasin...No, jokainen voi laskea jos säästää asuntoa varten 10 vuotta, maksaa vuokrat+muun elämisen ja laittaa vielä sukanvarteen rahaa jemmaa, niin kannattaako se loppupelistä?EI!

Mieluummin mä ainakin käyn kiltisti pankista sen lainan,ja ostelen "ylimääräsellä" jotain kivaa ittelle tai muuten vaan tuhlaan kun säästän joka vitun centin ja syön jotain vitun näkkäriä+hernaria+nötköttiä:itku: :urjo: Vittu.

Ja mikä oli tän topicin tarkoitus?No en todellakaan tiedä vittusaatanaperkele:curs: :evil: :itku:

HUOH!Kylläpäs helpotti kun sai jakaa tämän taas teidän kanssa...

PS.Sanokaa nyt joku että tääkin aihe on ihan helvetin :wanha:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MInä olen pihi ihminen, kun en vieläkään ole saanut ostettua sitä uutta protskusäkkiä.

Nii-in. Toiset tykkää säästää, ja toiset on aina PA ja pummaamassa kavereilta vippiä viikko ennen palkkapäivää. Kai se on oma valinta, kukin tavallaan, jne.

Mutta että oikein vituttaa se, jos joku toinen säästää rahansa! Onko se sulta pois, vai?

Mulla on ollut sellaiset tulot yli vuoden ajan että olis niistä pitäny jotain säästöön jäädä (äidin mielestä)...mutta kun ei. Mä oon aatellu ettei näin pienillä tuloilla (opintotuki ja työt) kannata säästää, vaan elää silleen, että saa syödä niinkuin haluaa, saa ostella vaatteita ja tavaroita&harrastaa kuin haluaa ja saa laskut maksettua. Aina kun rahaa on enemmän tilillä, ostan jotain kalliimpaa kuten tv:n, dvd:n jne. Mä oon sitä mieltä että raha on luotu kiertämään :)

Originally posted by hkaroliina
Mä oon sitä mieltä että raha on luotu kiertämään :)

Jonkun taskuun se kuitenkin jämähtää.......

Minä olen kai luokkaa pihi, johtunee kylläkin pienistä tuloistani. Yleensä ennen kuin ostan mitään, mietin, että tarvitsenko nyt todellakin tämän tuotteen ja useimmiten vastaus on, että en. Minusta on hyvä olla todella sen pahan päivän varalle myös jotakin. :thumbs:

No sain vähän isomman palkan tilille. Massi lojui tililläni tasan kaksi tuntia, kunnes marssin matkatoimistoon ja maksoin äkkilähdön Thaimaahan. Kannattiko? Totta helvetissä. Olisin kumminkin ostanut jotain turhaa paskaa, joka unohtuu parissa kuukaudessa. Voinpahan sitte miettiä kiikkustoolissa kun olin yksin 18-vuotiaana kaukoidässä. Pakettimatkalla tosin, mutta kumminkin.

Munki oli tarkotus säästää autoon rahaa nyt ennen inttiin menoo. Noh, kuukauden pääst mä kelasin, et mä saan niin vähän palkkaa, et se on yks hailee säästäks mä nää vai pistänkö palaa. Toukukuu-joulukuu aikana meni 6500€... hetkinen... hmmm... ei mihinkään.

Jos kaikki säästäis kaiken ni meil ois koko ajan lama. Mä tein palveluksen siis yhteiskunnalle. :thumbs:

Joo,toi piheys on oikeesti menny ihan liiallisuuksiin. Itse olen kodinkoneliikkeessä töissä ja siellä näitä saatanan penninlaskijoita käy joka päivä,etitään sitä "halpaa ja hyvää" ja "alennusta tottakai pitää saada,aina on varaa alentaa, ja kai mä saan tähän dvd-soittimeen nyt vähintään plasma-tv:n kaupanpäälle???"

Yks päivä oli tapaus kun äijä katseli tulostinta ja hintalappua vuorotelle kauan aikaa,menin sitten kysymään voinko auttaa,äijä katto mua sellanen homoirvistys lärvillä ja sano:"tää printteri makso tossa naapurissa 118? (meillä siis 119?),pystytkö samaan hintaan" katoin vähän aikaa että onko toi pelle tosissaan, sanoin sit vaan että en pysty ja lähin meneen.

Ei mulla edes kärsivällisyys riittäis kierrellä muutaman pennin takia tuhatta kauppaa,jos palvelu on hyvää ja tavaraa löytyy niin ostan sen enkä hintaa kato,ihme vitun miettimistä ja laskemista....KÖYHÄT!!! no joo *avautuminen*

Originally posted by Stu
Nii-in. Toiset tykkää säästää, ja toiset on aina PA ja pummaamassa kavereilta vippiä viikko ennen palkkapäivää. Kai se on oma valinta, kukin tavallaan, jne.

Mutta että oikein vituttaa se, jos joku toinen säästää rahansa! Onko se sulta pois, vai?

Ei tainnut Andree tarkottaa ihan tota.. Aika kärjistetty esimerkki.

Normaalisti en ole todellakaan pihi, mutta 2 viikkoa sitten ostin uuden Championship Managerin joka makso cittarissa 49.40, mut ostin sen lopulta viereisestä pelikaupasta jossa se makso huimat 50 centtiä vähemmän. Jäi plussat saamatta. On vielä niin huono matikka etten jaksanu jäädä laskemaan jäinkö ees voitolle (kun menetin kerran plussat)...Mut kai piheyttäkin piti kerran kokeilla, ja on muuten yliarvostettua hommaa...

Originally posted by muscleman

Yks päivä oli tapaus kun äijä katseli tulostinta ja hintalappua vuorotelle kauan aikaa,menin sitten kysymään voinko auttaa,äijä katto mua sellanen homoirvistys lärvillä ja sano:"tää printteri makso tossa naapurissa 118? (meillä siis 119?),pystytkö samaan hintaan" katoin vähän aikaa että onko toi pelle tosissaan, sanoin sit vaan että en pysty ja lähin meneen.

Sua vitutti varmasti ihan vitusti!!! Mua ois ainaki. Just tommoset ihmiset vituttaa ihan vitusti. Ma oisin varmaan sanonu sille homoirvistajalle et itseasias emma tata konetta sulle edes myy!!!

Originally posted by Shelto
Sua vitutti varmasti ihan vitusti!!! Mua ois ainaki. Just tommoset ihmiset vituttaa ihan vitusti. Ma oisin varmaan sanonu sille homoirvistajalle et itseasias emma tata konetta sulle edes myy!!!

Muakin vituttaa joskus ihan vitusti! Siis vittu! Siinä voi tulla viimenen tili kun menee semmoisia asiakkaille päräyttelemään.. Vitun hyvät jatkot sulle.. Vittu!

:rolleyes:

Originally posted by Shagrath
Normaalisti en ole todellakaan pihi, mutta 2 viikkoa sitten ostin uuden Championship Managerin joka makso cittarissa 49.40, mut ostin sen lopulta viereisestä pelikaupasta jossa se makso huimat 50 centtiä vähemmän. Jäi plussat saamatta. On vielä niin huono matikka etten jaksanu jäädä laskemaan jäinkö ees voitolle (kun menetin kerran plussat)...Mut kai piheyttäkin piti kerran kokeilla, ja on muuten yliarvostettua hommaa...

Mua taas vituttaa plussien laskeminen :D Minkähän takia se makso 50 snt vähemmän? kärjistetysti ehkä osittain sen takia että et saa plussaa sieltä.

:D

Joo,toi piheys on oikeesti menny ihan liiallisuuksiin. Itse olen kodinkoneliikkeessä töissä ja siellä näitä saatanan penninlaskijoita käy joka päivä,etitään sitä "halpaa ja hyvää" ja "alennusta tottakai pitää saada,aina on varaa alentaa, ja kai mä saan tähän dvd-soittimeen nyt vähintään plasma-tv:n kaupanpäälle???"

Mulla on sellainen motto ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa...ainakaan hifi- yms. laitteissa. Tälläkin hetkellä etsin tv:tä hintaluokassa 400-500 euroa, mutta moni ihmettelee miten viitsin sijoittaa noin paljon telkkaan, 150 euroa olisi kuulemma sopivampi :jahas: Minkähänlaisen tirkistysreiän sillä ostaisi...

Ei mulla edes kärsivällisyys riittäis kierrellä muutaman pennin takia tuhatta kauppaa,jos palvelu on hyvää ja tavaraa löytyy niin ostan sen enkä hintaa kato,ihme vitun miettimistä ja laskemista....KÖYHÄT!!! no joo *avautuminen*

Kerroppas missä olet töissä niin en tule sinua "häiritsemään" "homovirnistys" päällä. Ja mikset olisi voinut sanoa että tottakai mä nyt pystyn sen myymään sulle 118€, se olisi ollut hyvää palvelua eikä "en pysty" ja lähtee vetämään, onko se sinusta hyvää palvelua?
Tuskin teilläkään ole niin tiukat hinnat että tuo 1€ olisi vienyt hienoa liikettänne vararikkoon. Olisit myynyt sillä 118€ ja saanut tyytyväisen asiakkaan.

Mulla on sellainen motto ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa...ainakaan hifi- yms. laitteissa. Tälläkin hetkellä etsin tv:tä hintaluokassa 400-500 euroa, mutta moni ihmettelee miten viitsin sijoittaa noin paljon telkkaan, 150 euroa olisi kuulemma sopivampi :jahas: Minkähänlaisen tirkistysreiän sillä ostaisi...

Siis toi 400-500 on todella vähän telkkarista.
Itse en alle 1000€ euron telkkaria ostaisi, koska tulee vaan
paha mieli kun daewoo näyttää suttuista kuvaa.

Tällä hetkellä löytyy kuitenkin videotykki ja TV löytyy makuuhuoneesta.

Mulla on sellainen motto ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa...ainakaan hifi- yms. laitteissa.

Pihit ihmiset ovat hauskoja. He säästävät rahaa, mutta tuhlaavat elämäänsä, jota ei todellakaan voi säästää. Toiseksi he kuluttavat kaikkein eniten rahaa, sillä he ostavat aina ensin sen huonon tuotteen ja sitten huomattuaan ostoksensa tason, he hankkivat sen paremman tuotteen. Kauppiaan kannalta pihtaajat ovat erinomaisia asiakkaita verrattuna näihin järkevämpiin kuluttajiin, jotka investoivat heti siihen Yhteen ja Oikeaan tuotteeseen. Lisäksi pihit ihmiset ovat vielä erinomaisen hitaita oppimaan tätä "Ei kandee ostaa halpaa"-teemaa.

Nonni, raha kiertämään, ettei tarvitse sitten myöhemmin katua!:thumbs:

Raha tulee/menee rahan luokse, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Itse käytän rahaa ainakin tällä hetkellä aika säälimättömästi, jos jotain tarviin niin sen myös ostan. Usein ostan vaikken välttämättä tarviiskaan mutta haluan...raha on vaan pelimerkkejä, jota ilman ei tule toimeen.

Omalta osaltani pidän ainakin yhteiskunnan talouden pyörimässä kuluttamalla ja suosimalla paikallisia elinkeinon harjoittajia, varsinkin pienemmillä paikkakunnilla. Verottajakin pysyy tyytyväisenä :)

Ite oon todennu että varsinaisesti säästämällä ei kyllä meikeläisen poppoolla kerry mitään, videotykki ja rupunen auto tuli hommattua lainalla, mieluumin säästin tälleen jälkikäteen lainanmaksun muodossa, noin sain tavaran heti ja korkokin vuodessa on aika mitätön säästämis kiusaan nähden.

Tietty kun taloa yrittää nyt maksella niin ei varmaan pariin vuosikymmeneen ole "varaa" säästellä ihmeellisesti,.. noh, tavallaan lainan maksu on pakkosäästämistä ;)

On tässä kyllä tullut unelmoitua 70 luvun camarosta tai firebirdistä, mutta taloonkin pitäs ylläpitoa tehdä :( joten saa biili odottaa jonkun ajan vielä. Tähän ikään kun olen tullut niin tulee kyllä mietittyä että ei se elämä ikuisesti jatku ja kannattaa alkaa jo miettimään niitä asioita mitä elämänsä aikana haluaa saada / tehdä, turha on kaikkea odotella eläkeikään asti, silloin saattaa maata vaikka kuopassa jo. :kakka:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom