Piheys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Andree
Mua vituttaa nykyään helvetisti aika moni asia. Yksi on pihit ihmiset. Siis ei vittu. Mikä helvetti pistää ihmiset pihtaamaan rahojaan? Varsinkin sellaset ketkä painaa tukka putkella hommia, eivätkä käytä työstä saatuja rahoja mihinkään, persereikä pitkällä kituuttaavat ja laskevat pennejään.
Koko elämä tehdään tukkaputkella töitä ja säästetään pahan päivän varalle. Siinä vaiheessa kun kasvaa koiranputkea toista metriä rinnan päällä,ja perilliset mässää rahoilla, sopii kysyä kannattiko:confused:
Ei se ole multa pois jos joku joku
tykkää ylitöitä tehdä ja rahat säästää.

Jotkut haluavat kerätä postimerkkejä ja
toiset sitä mitä köyhät kutsuvat rahaksi.

Henk.kohtaisesti mieluummin ostan sitä
tarjouskinkkua että saan sitä vastaavasti
suuremman kasan kuin jotain gordon bleuta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by screwdriver
Aika hyvä suoritus, nostan hattua.

Kun minä olin nuori ja opiskelin jne..ei kai. Mutta itselläni ei vain kesätyörahat, opintotuet ja asumislisä riittäneet pelkkään elämiseen ja opiskeluun. Siis ilman mitään huveja ja matkusteluja.
Asuin solusssa, siis halvin vaihtoehto.
Opintolainaa oli pakko ottaa, ei kaduta pätkääkään.

En tarkoittanut millään lailla, että olisi jotenkin häpeällistä, jos on täytynyt ottaa opintolainaa, ja kuten totesitkin, niin joskus on PAKKO. Ja silloin se on täysin ymmärrettävää, ja sitä vartenhan se opintolaina mahdollisuus on olemassa. Mutta kun oli paljon opiskelijoita, jotka ottivat lainat ja roikkuivat baaritiskillä enemmän kun tarpeeksi ja valittivat vaan, kun ei oo rahaa mihinkään. Eivätkä varmasti hymyhuulin maksele edelleen vuosien takaisia ryyppyrahoja.
Omaa tilannetta helpotti varmasti se, että meitä tosiaan asui kaksi ihmistä samassa taloudessa ja oli siten myös kaksi jakamassa kaikki kustannukset. Ja kaupunki ei ollut niitä Suomen hinnakkaimpia vuokratasossa yms. Niin, ja silloinen avokki ehti olla kesähommissa aina 4 kuukautta...
Eikä ollut tarkoitus jeesustella, vaan todeta, että elämä on valintoja täynnä, ja on monta tapaa elää tätä elämää ja hoitaa taloutta. Yksi istuu baarissa, toinen matkustaa, ja kolmas laittaa kaiken sukan varteen. Kaikki varmasti ihan yhtä hyviä tapoja, jos on itse tyytyväinen elämäänsä.

Tuohon äskeiseen postaukseeni vielä pieni lisäys (edit aika meni jo umpeen :) )
Eli yksi iso "säästö" on ainakin itsellä ollut se, että eka auto hommattiin vasta kolmisen vuotta sitten... polkupyörällä liikkuessa kesät talvet oli autoilukulut 0€ monta vuotta. Ja auton pitäminen imee euroja vuodessa ihan tolkuttomasti, niinkuin kaikki hyvin tietävät.

Originally posted by muscleman
Sanoisin liikkeem ,mutta meillä töissä luetaan tätä foorumia joten en viitsi sitä tehdä, mutta et pelle tainnut nyt oikein ymmärtää tätä pointtia. Kyllähän mä sen euron olisin voinut antaa sitä alennusta,mutta kysymys ei nyt olekaan siitä vitun eurosta, vaan periaatteesta, jos tuote TOSIAAN olisi kiinnostanut,sillä vitun EUROLLA ei olisi ollut mitään väliä. Jatka sinä vaan halpa-halli kierrostasi deivid.

Jatkoa...
Juuri tuota tarkoitin,ei tässä tarkoituksena ollut ketään haukkua, mutta vituttaa jos provikalla ollaan töissä, ja ihmiset tulevat vain vittuilemaan ja kuluttamaan aikaa kun ei muuta tekemistä näytä olevan EI EDES TARKOITUKSENA ostaa tuotetta, tämä kuluttaa minun palveluaikaani niiltä asiakkailta jotka oikeasti tuotetta haluavat, ja silloin se euro ei varmastikaan ole esteenä kaupanteolle.....

Ai sanoisit liikkeen mutta teillä töissä luetaan tätä, eli siis pomosi ei pitäisi ehkä aikaisemmista kommenteistasi?
Tässä sinulle vaikea kysymys:
A. Olisit myynyt tuotteen 1€ halvemmalla
B. Et antanut alennusta vaan lähdit kävelemään

Kummassa tapauksessa olisit saanut enemmän provikkaa? Ja ainakin alkuperäisen tekstin perusteella äijä kysyi ihan asiallisesti että myötkö samaan hintaan kuin kilpailija, eikä ollut mitään puolentunnin mittaista "anna vielä 10c pois hinnasta" ja ehkä olisit saanut tulevaisuudessa siitä asiakkaan ja lisää provikoita. Ymmärrän jos omasta mielestä tuo on jotenkin tyhmää kysyä yhden euron alennusta mutta muutenkin asiakaspalveluammatissa pitää osata käsitellä "vaikeita" asiakkaita.

Oikeastaan eipä sinun tarvitse tuota liikettä kertoa, haukut vaan jokaisen asiakkaan deividiksi ja pelleksi kun he liikkeeseen saapuvat.

(Ja itse en ole ikinä noin pienen summan takia alkanut kyselemään ja halpahallistakaan en ole mitään pitkään aikaan ostanut, elektroniikasta puhuttaessa en tosiaankaan osta mitään seppälä kamaa)

Edit. Ja monille se on tapana tingata AINA hinnasta koska tiedetään että hinnoissa on aina hieman ilmaa, ja kotonakin tuntuu sitten paremmalta kun saatiin jotain "alennusta".

Hauku sinä vaan pelleksi ja homovirnistelijäksi syyttä niin pääset pian johonkin sinulle sopivampaan ammattiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom