Piheys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by lej
Vittumaisia on nekin jotka pihtaa joissain asioissa, mutta sitten löytyy joku asia johon voi käyttää vaikka kuinka paljon rahaa.

Omat vanhemmat on sellaisia, että syön nyt opiskelijana paremmin vaikken käy edes töissä, kun silloin kun asuin kotona. Saatana rustosia broilerin pastisuikaleita pidetään siellä oikeen gourmet-ruokana. Ja vissytkin pitää hakea 40 km:n päästä Lidil:stä vaikka bensaa kuluu varmaan enemmän kuin ostoksissa säästää.

Ja ukko voi taas sitten laittaa 100 €/viikko johonkin v**un totoon eikä ikinä voita. Ja taloonhan on normaalia hankkia vielä toinen lautasantenni, että näkyy 1 ravikanava lisää. Ne on aina saanu hyvää palkkaa, mutta aina on säästetty ruoassa ja vaatteissa. Ne ei varmaan uskois mitä kaikkea me syödään tyttöystävän kanssa.

:eek: Osanottoni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En itekkää ymmärrä noita millä on rahaa mutta sitte on pakko pihistellä jossain niin pienissä asioissa. Paras esimerkki tästä mitä oon kuullu oli joku ikean perustaja/omistaja, millä omaisuus on miljardeissa euroina, mutta kaveri ajelee jollain vm90 volvolla ja tiskaa kertakäyttöastioita. Itellä taas rahaa ei pahemmin ole ja esim ruokaostoksilla valitsen niitä halvempia kamoja, mutta sitten kun sitä rahaa taas ilmaantuu ni se tuppaa menemään aika nopeesti johonkin isompaan hankintaan.

Originally posted by SuperStar
En itekkää ymmärrä noita millä on rahaa mutta sitte on pakko pihistellä jossain niin pienissä asioissa. Paras esimerkki tästä mitä oon kuullu oli joku ikean perustaja/omistaja, millä omaisuus on miljardeissa euroina, mutta kaveri ajelee jollain vm90 volvolla ja tiskaa kertakäyttöastioita.

Jospa se Ikean ukkeli säästää uuden kuuraketin käteiskauppaan, kun ei jaksa kaikenlaisia KulutusKäyttöluottoja...:D

:offtopic: Tulipa tuosta Ikeasta mieleen, kun eräs tuttu keittiökalusteiden toimittaja oli vieraillut tuolla kansankynttiläMekassa. Oli hiplaillut Ikean keittiökalusteita ja todennut, että tällaista laatua me emme saa toimittaa missään olosuhteissa. Mutta hyvin tuntuu kelpaavan kansalle. :zzzz:

Originally posted by Kerpele
Nämä eivät ymmärrä sitä, että joistain tuotteista/palveluista joutuu ihan oikeasti maksamaa ja kaikkea ei saa ilmaiseksi. Bisnes on kuitenkin sellaista, että siinä jonkun pitäisi saada voittoa, eikä myydä tavaraa "asevelihintaan" nolla tuotolla :-)

En minä ainakaan myöskään tue jonkun bisnestä "asevelihengessä". Jos hinta on liian korkea mielestäni ja se ei tingatessa laske riittävästi, niin jää ostamatta. Minulla on ihan oma bisnes tässä henkilökohtaisessa taloudessa ja siinä pitäisi ainakin pysyä plus miinus nolla-linjalla, ettei hukka peri. :piis:

Tuleeko rikkaista pihejä vai piheistä rikkaita? Eiköhän ne raha-asioiden hoitamistavat heijastu töihinkin. Tai sit ei...

:offtopic: Tulipa tuosta Ikeasta mieleen, kun eräs tuttu keittiökalusteiden toimittaja oli vieraillut tuolla kansankynttiläMekassa. Oli hiplaillut Ikean keittiökalusteita ja todennut, että tällaista laatua me emme saa toimittaa missään olosuhteissa. Mutta hyvin tuntuu kelpaavan kansalle
Ikea on vähän ku Biltema tai Hongkongi, ei sieltä ihan kaikkea kannata ostaa

Originally posted by Net Virgin
IronMind, olen samaa mieltä kanssasi. Mulla on oma talo, auto, yms..... hilavitkuttimet viimeisen päälle.

Velaksi en ole ostanut muuta ku talon. Ennemmin odotan vaikkapa kuukauden, jonkin helvetin tärkeän toosan ostamista, että voin sen käteisellä ostaa, kuin että menisin ja tekisin velkaa jonkin asian vuoksi, jota todennäköisesti en edes ehdi käyttämään. (pyyhin pölyt dvd-soittimesta. Eikös sekin ole käyttöä)?

Ja mielestäni on pakko olla sellainen säästötili, koska enhän voi tietää hajoaako ensi yönä lämminvesivaraaja vai palaako talo. Vakuutusyhtiökään kun ei huoli laskuja vaan pitää olla maksetut kuitit ensin.

En omista luotollisia maksuvälineitä, koska minunkin kaveripiiriini kuuluu liian paljon näitä, jotka nauttivat erilaisista käyttöluotoista ja muista, joita sitten maksetaan ja todella syödään sitä hernekeittoa, kun pitää saada vaikkapa uusi kotiteatteri. Ja sitten ku ei oo muuten varaa maksaa laskujaan, niin panttilainaamostahan näköjään saa rahaa niitä hienoja vehkeitä vastaan.

Pankin piruhan se tietysti osansa ottaa, mutta minkäs teet. Lotossakaan ku en perke*e taaskaan voittanut. :D

Kiitos, säästit minulta kirjoittamisen vaivan :)

Tähän vois vielä lisätä, että esim. opiskeluaikana, jolloin vuosittain tuloina olivat vain opintotuki+asumislisä ja 2,5 kk:n kesätyötulot, niin ihmeesti sitä vaan pärjäsi niilläkin rahoilla ilman mitään lainoja tai käyttöluottoja. Jo silloinkin treenattiin ja syötiin raikkua ja broilerin filettä ja tehtiin silloisen avokin kanssa 2 pitkän matkan ulkomaan reissua vuodessa. Osa opiskelukavereista, joilla kutakuinkin ihan samat tulot, ottivat kaikki irtilähtevät opintolainat ja saivat jokaisen pennin kulutettua... en oikein moistakaan jaksa ymmärtää... tai omapahan on valinta, mutta sitten ei oikein olisi jaksanut kuunnella ainaista valitusta, kun ei oo rahaa ja vippiä pitäis saada. Ehkä heidänkin olisi kannattanut miettiä, mihin kaikkeen sitä rahojaan laittelee... vaikka se kuluttaminen niin kovin kivaa olisikin.
:arvi:

Originally posted by vilma-liina

Tähän vois vielä lisätä, että esim. opiskeluaikana, jolloin vuosittain tuloina olivat vain opintotuki+asumislisä ja 2,5 kk:n kesätyötulot, niin ihmeesti sitä vaan pärjäsi niilläkin rahoilla ilman mitään lainoja tai käyttöluottoja. Jo silloinkin treenattiin ja syötiin raikkua ja broilerin filettä ja tehtiin silloisen avokin kanssa 2 pitkän matkan ulkomaan reissua vuodessa. Osa opiskelukavereista, joilla kutakuinkin ihan samat tulot, ottivat kaikki irtilähtevät opintolainat ja saivat jokaisen pennin kulutettua... en oikein moistakaan jaksa ymmärtää... tai omapahan on valinta, mutta sitten ei oikein olisi jaksanut kuunnella ainaista valitusta, kun ei oo rahaa ja vippiä pitäis saada. Ehkä heidänkin olisi kannattanut miettiä, mihin kaikkeen sitä rahojaan laittelee... vaikka se kuluttaminen niin kovin kivaa olisikin.

Aika hyvä suoritus, nostan hattua.

Kun minä olin nuori ja opiskelin jne..ei kai. Mutta itselläni ei vain kesätyörahat, opintotuet ja asumislisä riittäneet pelkkään elämiseen ja opiskeluun. Siis ilman mitään huveja ja matkusteluja.
Asuin solusssa, siis halvin vaihtoehto.
Opintolainaa oli pakko ottaa, ei kaduta pätkääkään.

Okei, jos säästin KAIKKI kesätyörahat ja elin kesän niinkuin opiskelukuukaudet niin sitten olisin voinut olla ottamatta lainaa.
Silloin ei olisi treenattu tai syöty raejuustoa ja broileria, tai todellakaan käyty ulkomailla 2 kertaa vuodessa.
Mutta 4 vuotta tuota solussa neljän seinän sisällä niin olisin roikkunut kiikussa solussa.

Moinen jeesustelu joskus ihmetyttää puolestaan minua..

Originally posted by SuperStar
En itekkää ymmärrä noita millä on rahaa mutta sitte on pakko pihistellä jossain niin pienissä asioissa. Paras esimerkki tästä mitä oon kuullu oli joku ikean perustaja/omistaja, millä omaisuus on miljardeissa euroina, mutta kaveri ajelee jollain vm90 volvolla ja tiskaa kertakäyttöastioita. Itellä taas rahaa ei pahemmin ole ja esim ruokaostoksilla valitsen niitä halvempia kamoja, mutta sitten kun sitä rahaa taas ilmaantuu ni se tuppaa menemään aika nopeesti johonkin isompaan hankintaan.

Just ton takia niillä on sitä rahaa. Faija joka ajaa taksia sano mulle just että ne köyhät kenellä ei olis varaa antaa tippiä antaa suurimmat tipit, rikkaat taas harvemmin mitään.
Mua ottaa päähän ne jotka saa palkan ja tuhlaa yleensä heti kaiken (ei siis laskuihin yms) mut muuten vaan, ja sit on heti pyytämäs lainaa, ja ei millään saa takas seuraavasta palkasta kun jos soitat päivän liian myöhässä niin sen rahat on jo menny.
Ehkä niiden mielestä muut on pihejä kun ei lainaa? mutta syy voi löytyä kun kattoo peiliin. :)
Tosta euron printteri hommasta, niin mäkin nykyään oon ottanu sen linjan että vaikka säästän vaan sen euron kävelemällä 5metriä viereseen liikkeeseen ostan sen sieltä. Jokainen voi kelata paljon loppupeleissä elämäs aikana voit ostella tavaraa tolla pienellä säästämisellä. :)

Originally posted by vilma-liina

Tähän vois vielä lisätä, että esim. opiskeluaikana, jolloin vuosittain tuloina olivat vain opintotuki+asumislisä ja 2,5 kk:n kesätyötulot ...

Joko sinulla on ollut ilmeisen hyvät tulot niiden 2,5 kuukauden kesätöiden aikana tai sitten sinä et tosiaankaan ole tehnyt vuoden aikana MITÄÄN muuta kuin syönyt broilerin filettä ja raejuustoa ja käynyt ulkomailla. Itselläni jäi opiskeluaikana opintorahaa käteen hieman yli sata euroa vuokran jälkeen ja sillä rahalla ei juuri syöty edes broilerin koipia saati käyty ulkomailla..

Itsekkin aikoinaan opintolainaa otin. Huvikseni. Tuuran perseeseen 40000-50000 mummoa laittaneena päätin, että koskaan en enään velaksi osta muuta ku kämpän korkeintaan.

Ostettiin auton paska ja ryypiskeltiin ja vietettiin sitä opiskelija elämöö. Ja kun silloinhan ne rahat tipahti kerrallaan aina tilille, eikä kuukausittain, niin voitte arvella oliko niistä pitkä ilo.

Kieltämättä sellanen elämä rulettas. :kippis1:

EDIT: Voi myös arvata miltä tuntu maksaa ne pois. :curs: :itku: :curs:

Jos näin jälkeenpäin alkaa miettimään sitä kannattiko ottaa opintolainaa niin totta helvetissä kannatti.

Ne muistot, reissut ja tapahtuma rikkaat vuodet olisivat jääneet kaikki tekemättä ja kokematta jos olisin alkanut pihistelemään.
Tänä päivänä kun suurin osa kaveriporukasta alkaa olla vakiintunutta ja muutenkin ikä alkaa tekemään tehtävänsä ja elämä menee tasaisemmaksi niin ei paljon varmaan olisi iloa siitä, että nyt olisi rahaa tehdä kaikkea kivaa mitä silloin jäi tekemättä ja ei olisi lainaa maksettavana.

Säästämällä ei pääse takaisin ajassa menneisyyteen, eikä pääse rahallakaan.

Originally posted by muscleman
Sanoisin liikkeem ,mutta meillä töissä luetaan tätä foorumia joten en viitsi sitä tehdä, mutta et pelle tainnut nyt oikein ymmärtää tätä pointtia. Kyllähän mä sen euron olisin voinut antaa sitä alennusta,mutta kysymys ei nyt olekaan siitä vitun eurosta, vaan periaatteesta, jos tuote TOSIAAN olisi kiinnostanut,sillä vitun EUROLLA ei olisi ollut mitään väliä. Jatka sinä vaan halpa-halli kierrostasi deivid.

Joo oon kyl sunkaa samoilla linjoilla toteutushan ei ole parasta asiakaspalvelua myönnetään, mutta se periaate, että lähenkin toiseen kauppaan ku siellä oli euron halvempi laittaa kyl vituttaa et miten viittii hypätä edestakaisin johan tos vatkaamises menee jo euro jos toinenki. Tosin ite "jouduin" taannoin juoksemaan ku parilla eurolla sai vuoden pidemmän takuun ruokavaakaan.

ite näen punaista ku porukka tulee viihteelle baariin ja narikka maksaa 1,30 €. Annetaan 1, 40 € ja sit heti sanotaan et joo 10 senttiä takas. Nii et tois vaihees multa katoo nopeesti se "asiakaspalvelu". No okei onhan se 10 senttiä viihteellä aika paljo ja tässä mielipiteessä ei ole kysymys siitä että itellä jäis enemmmän vaan se et 10 senttiä

Originally posted by hkaroliina
Mulla on sellainen motto ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa...ainakaan hifi- yms. laitteissa. Tälläkin hetkellä etsin tv:tä hintaluokassa 400-500 euroa, mutta moni ihmettelee miten viitsin sijoittaa noin paljon telkkaan, 150 euroa olisi kuulemma sopivampi :jahas: Minkähänlaisen tirkistysreiän sillä ostaisi...

Aivan, ainut vaan et ei tolla rahalla mitään luxux tv:tä saa,mutta varmaan ihan kohtuullisen. Ostin puoltoista vuotta sitten 28" finluxin laajakuvan hintaan 499€ niin kyllä tota kattele,mut ostan kunnollisen sitten kun joskus hamassa tulevaisuudessa kun saan koulut loppuun. Niin ja mistähän 150€ saa kunnon tv:n,no ehkä jostain kaatopaikalta. Mut joo pihistely on suolesta,mutta on sitä mukava muutamaa tuhatta euroo tilillä pitää pahan päivän varalle et ei tarvi joka laskuu miettii,tällä hetkellä ei oo kun ostin auton ja oon viel muutaman kk lukiosa niin kyllähän se kyrpii välillä olla käteiseltään kuin venäläinen.

Originally posted by MuayThai
Aivan, ainut vaan et ei tolla rahalla mitään luxux tv:tä saa,mutta varmaan ihan kohtuullisen. Ostin puoltoista vuotta sitten 28" finluxin laajakuvan hintaan 499€ niin kyllä tota kattele,mut ostan kunnollisen sitten kun joskus hamassa tulevaisuudessa kun saan koulut loppuun. Niin ja mistähän 150€ saa kunnon tv:n,no ehkä jostain kaatopaikalta. Mut joo pihistely on suolesta,mutta on sitä mukava muutamaa tuhatta euroo tilillä pitää pahan päivän varalle et ei tarvi joka laskuu miettii,tällä hetkellä ei oo kun ostin auton ja oon viel muutaman kk lukiosa niin kyllähän se kyrpii välillä olla käteiseltään kuin venäläinen.

Niin mä etsin siis sellaista 28" laadukasta laajakuvaa. Tuo 400 euroa ei varmaan siihen riitä, mutta sellaisella 550 eurolla saisi Sonyn laajakuvatelevision Gigantista..tätä oon miettiny :)

Edit: Isompi telkka olisi mahtava, mutta ei taida tähän mun kämppään sellainen mahtua....sitten isompaan asuntoon joskus...

Pihistely on kyllä perseestä, just vituttaa sellaset vanhat ukot joilla ois rahaa, mut joka helvetin jututsta pitää tinkiä ja valittaa :curs:

Ite en pahemmin pihistele, nytkin tili pakkasen puolella mut onneks asun viel puol vuotta kotona ni ei tartte maksaa asuntoa ja ruokaa.

Oon kolme kesää ollut töissä ja usein myös viikonloppuja ympäri vuoden ja oon voinu ostella kaikkea kivaa ja esim. nyt pääsin pätemään kun ostin tos vähä yli 10000€ maksavan auton (BMW 318iS coupé :kuola: unelma ) Ja totta helvetissä kannatti! Täytyy vaan elää ku kerran nuoria ollaan, ens kesänä taas duuniin ni taas on rahaa.

Mut siis täytyy rajottaa sit ku muutan omaan kämppään jne.. Mut vituttas olla köyhä tai pihi :D

Originally posted by Mige

Oon kolme kesää ollut töissä ja usein myös viikonloppuja ympäri vuoden ja oon voinu ostella kaikkea kivaa ja esim. nyt pääsin pätemään kun ostin tos vähä yli 10000€ maksavan auton (BMW 318iS coupé :kuola: unelma ) Ja totta helvetissä kannatti! Täytyy vaan elää ku kerran nuoria ollaan, ens kesänä taas duuniin ni taas on rahaa.

Mut siis täytyy rajottaa sit ku muutan omaan kämppään jne.. Mut vituttas olla köyhä tai pihi :D

Aivan sama homma mulla. Bmw sedan 318i:lla täällä ajellaan. Ootko muuten btcf:ssä? Ite meen töihin heti ku kirjoitukset on ohi,luultavasti keväällä. Mut tommonen M3 E46 olis seuraava etappi jossain tulevaisuudessa,mut taitaa jäädä unelmaksi. Tossa on mun vastaava,valitettavasti btcf:ssä on isot kuvat pois päältä.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=74

Originally posted by Mige
Pihistely on kyllä perseestä, just vituttaa sellaset vanhat ukot joilla ois rahaa, mut joka helvetin jututsta pitää tinkiä ja valittaa :curs:

Ite en pahemmin pihistele, nytkin tili pakkasen puolella mut onneks asun viel puol vuotta kotona ni ei tartte maksaa asuntoa ja ruokaa.

Tili pakkasen puolella ja 10000 juuron auto... Jiihaa! Siitä on sitte paljon iloa! Mutta auttaahan se kun mamma och pappa betalar bensat niin pääsee ajeleen miinus tililläkin.

Originally posted by muscleman
pystytkö samaan hintaan" katoin vähän aikaa että onko toi pelle tosissaan, sanoin sit vaan että en pysty ja lähin meneen.

Jos et itse viitti yhtä euroa antaa alennusta, niin turha jauhaa paskaa siitä miten muut ovat pihejä.

Itsekeskeinen molopää :)

Originally posted by gnut
Jos et itse viitti yhtä euroa antaa alennusta, niin turha jauhaa paskaa siitä miten muut ovat pihejä.

Itsekeskeinen molopää :)

Olin just menos syömään rahkaa nii ei jaksanu alkaa speden kans tinkaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom