Piheys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by muscleman

Yks päivä oli tapaus kun äijä katseli tulostinta ja hintalappua vuorotelle kauan aikaa,menin sitten kysymään voinko auttaa,äijä katto mua sellanen homoirvistys lärvillä ja sano:"tää printteri makso tossa naapurissa 118? (meillä siis 119?),pystytkö samaan hintaan" katoin vähän aikaa että onko toi pelle tosissaan, sanoin sit vaan että en pysty ja lähin meneen.

Ei mulla edes kärsivällisyys riittäis kierrellä muutaman pennin takia tuhatta kauppaa,jos palvelu on hyvää ja tavaraa löytyy niin ostan sen enkä hintaa kato,ihme vitun miettimistä ja laskemista....KÖYHÄT!!! no joo *avautuminen*

Sähän se varsinainen kauppias olet! Kerro ihmeessä mikä liike on kyseessä, ei taida riittää pokkaa? Netissä on helppo huudella...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Laffer
Ja mikset olisi voinut sanoa että tottakai mä nyt pystyn sen myymään sulle 118€, se olisi ollut hyvää palvelua eikä "en pysty" ja lähtee vetämään, onko se sinusta hyvää palvelua?
Tuskin teilläkään ole niin tiukat hinnat että tuo 1€ olisi vienyt hienoa liikettänne vararikkoon. Olisit myynyt sillä 118€ ja saanut tyytyväisen asiakkaan.

Maailmassa on edelleen ihan liian vähän myyjiä, jotka myyvät asiakkaalle sitä, mitä asiakas tarvitsee sen sijaan, että myyvät asiakkaalle, mitä asiakas tahtoo. Kyllähän se asiakas on aina oikeassa, mutta ei se sitä tarkoita, että kauppiaan pitäisi hyväksyä se eli myydä asiakkaalle mitään. Muscleman antoi moraalisen lessonin. :thumbs:

Originally posted by Baarikello
...kauppiaan pitäisi hyväksyä se eli myydä asiakkaalle mitään. Muscleman antoi moraalisen lessonin. :thumbs:

Kyllä varmaan liikkeen omistaja, joka tuskin oli Muscleman, oli tyytyväinen sekä menetetystä kaupasta että asiakkaasta :kuola:
Kaupathan tunnetusti elävät moraalisita opetuksista, eikä siitä että myyvät tuotteitaan :david:

Originally posted by Andree
Jos haluaa vaikka ostaa kämpän ittelle, suksii lähimpään pankkiin ja ottaa asuntolainan. Joo,tiedän,ja maksat 100000egusta sen 160 000 takasin...No, jokainen voi laskea jos säästää asuntoa varten 10 vuotta, maksaa vuokrat+muun elämisen ja laittaa vielä sukanvarteen rahaa jemmaa, niin kannattaako se loppupelistä?EI!

Mieluummin mä ainakin käyn kiltisti pankista sen lainan,ja ostelen "ylimääräsellä" jotain kivaa ittelle tai muuten vaan tuhlaan kun säästän joka vitun centin ja syön jotain vitun näkkäriä+hernaria+nötköttiä

Sä lähdet nyt siitä oletuksesta että säästäjä asuu vuokralla. Jos on jo jonkunlainen omistuskoppero hankittuna, niin yllättäin asuntosäästäminen muuttuukin pidemmällä tähtäimellä ihan kannattavaksi vs. lainaraha.

Tällä hetkellä toki lainaraha on niin halpaa että lainakin voi olla ihan OK, jos vaan ehtii sen myös maksaa takaisin halvan koron aikana. Mikä taas on melko epätodennäköistä.

Henk.koht. sanoisin että tasapaino näissäkin asioissa lienee se järkevin lähestymistapa. Kyllä minä ainakin mielummin irtaimisto yms. hankinnoissa säästän ensin ja ostan sitten, kuin ostan ensin ja makselen sitten törkeitä kulutusluottokorkoja jostain f**king kalusteista/remonteista/elektroniikasta.

Sen verran lähipiirissäkin varoittavia esimerkkejä ihmisistä, jotka vetävät lainansa liian kireälle ja sitten se ei vaadi enää muuta kuin vaikka hieman pidemmän työttömyysjakson, niin koko paletti kaatuu niskaan -> luottotiedot menee -> kämppä menee -> kusi tulee sukkaan ja itku silmään.

IronMind, olen samaa mieltä kanssasi. Mulla on oma talo, auto, yms..... hilavitkuttimet viimeisen päälle.

Velaksi en ole ostanut muuta ku talon. Ennemmin odotan vaikkapa kuukauden, jonkin helvetin tärkeän toosan ostamista, että voin sen käteisellä ostaa, kuin että menisin ja tekisin velkaa jonkin asian vuoksi, jota todennäköisesti en edes ehdi käyttämään. (pyyhin pölyt dvd-soittimesta. Eikös sekin ole käyttöä)?

Ja mielestäni on pakko olla sellainen säästötili, koska enhän voi tietää hajoaako ensi yönä lämminvesivaraaja vai palaako talo. Vakuutusyhtiökään kun ei huoli laskuja vaan pitää olla maksetut kuitit ensin.

En omista luotollisia maksuvälineitä, koska minunkin kaveripiiriini kuuluu liian paljon näitä, jotka nauttivat erilaisista käyttöluotoista ja muista, joita sitten maksetaan ja todella syödään sitä hernekeittoa, kun pitää saada vaikkapa uusi kotiteatteri. Ja sitten ku ei oo muuten varaa maksaa laskujaan, niin panttilainaamostahan näköjään saa rahaa niitä hienoja vehkeitä vastaan.

Pankin piruhan se tietysti osansa ottaa, mutta minkäs teet. Lotossakaan ku en perke*e taaskaan voittanut. :D

Originally posted by Net Virgin
IronMind, olen samaa mieltä kanssasi. Mulla on oma talo, auto, yms..... hilavitkuttimet viimeisen päälle.

Velaksi en ole ostanut muuta ku talon. Ennemmin odotan vaikkapa kuukauden, jonkin helvetin tärkeän toosan ostamista, että voin sen käteisellä ostaa, kuin että menisin ja tekisin velkaa jonkin asian vuoksi, jota todennäköisesti en edes ehdi käyttämään. (pyyhin pölyt dvd-soittimesta. Eikös sekin ole käyttöä)?

Ja mielestäni on pakko olla sellainen säästötili, koska enhän voi tietää hajoaako ensi yönä lämminvesivaraaja vai palaako talo. Vakuutusyhtiökään kun ei huoli laskuja vaan pitää olla maksetut kuitit ensin.

En omista luotollisia maksuvälineitä, koska minunkin kaveripiiriini kuuluu liian paljon näitä, jotka nauttivat erilaisista käyttöluotoista ja muista, joita sitten maksetaan ja todella syödään sitä hernekeittoa, kun pitää saada vaikkapa uusi kotiteatteri. Ja sitten ku ei oo muuten varaa maksaa laskujaan, niin panttilainaamostahan näköjään saa rahaa niitä hienoja vehkeitä vastaan.

Pankin piruhan se tietysti osansa ottaa, mutta minkäs teet. Lotossakaan ku en perke*e taaskaan voittanut. :D

Olen samaa mieltä. Nykyään ihmiset käyttävät ties mitä käyttöluottoja ihan turhanpäiväisiin tarkoituksiin. Itse en ole ikinä lainaa ottanut, eikä ota kun ehkä asuntoa tai autoa varten. Toisaalta jos on hyvä bisnes idea tiedossa pienellä riskillä lainaa kyllä kannattaa ottaa jos sitä halvalla saa esim. 2.5 kk sitten Nokian osaketta olisi saanut 13 euroon, tämän päivän noteerauu 16,28 euroo :thumbs:

En oikein ymmärrä tämän jutun pointtia?
Mutta ilmeisesti mä olen pihi jos hieman seuraan tuotteiden hintoja ja hieman sen mukaan suoritan ostokseni. En tietenkään jonkun 50snt tai euron takia toiselle puolelle kaupunkia matkusta. Mutta jos esim kaupassa käydessä on kananrinta fileet tarjouksessa niin kyllä niitä voi ostaa pakastimeen varalta muutaman.
En oikein usko tuohon piheyteen, kyllä jokaisella ihmisellä joku syy on siihen rahankäyttönsä säätelyyn. Syitä löytyy ja ensimmäisenä tulee se että kaikki ei vaan ole syntyneet kultalusikka suussa! Ei ole vanhempia joilta itkeä lisää rahaa kun oma palkka on käytetty tai muitakaan sukulaisia joilta itkemään rahaa tai nimeä lainapaperiin takaajaksi.
Minusta on aivan turhaa rueta morkkaamaan ketään ihmistä hänen rahan käyttönsä takia, ennenkuin tietää ne todelliset syyt.
Olen itse nähnyt läheltä kuinka joku joutuu tosi tiukalle rahojen kanssa kun on mennyt takaamaan toisen lainoja jne. Itse olen 18v. saanut vain velkaa perinnöksi. Tunnen yrittäjiä joilta kaatui koko firma ja elivät todella tiukilla monta vuotta kun maksoivat velkojaan pois jne.
Sitten siihen että säästetään pahan päivän varalle: Ilmeisesti on hieman viitteitä siitä että tulevaisuudessa kun meidän ikäryhmät ovat eläkkeellä niin eläkkeet ovat tosi pieniä tai jossain olen jopa nähnyt sellaisia juttuja että ei olisi jonkun eu:n takia niitä ollenkaan. Kyllä se säästäminen silloin kannattaa. Vai pirullako sitä sitten elää kun ei enää ole työkykyinen?

Kun tässä nyt mietin tätä asiaa niin minua vituttaa ne ihmiset jotka ovat töissä ja tienaavat kunnolla ja omaavat muutenkin kultalusikan mutta elävät sen rahansa kanssa níin kerskka kulutusta että aina ovat pummaamassa meiltä piheiltä jotka joutuvat säästämään ja laskemaan penninsä.
Oliko tästä tässä threadissa kyse? Että omat rahat on kulutettu ja sitten pyydettiin joltain rahaa lainaan ja sitä ei sitten saatu.

Minä en oikein ymmärrä sitä että minun tai kenenkään muunkaan pitäisi olla aina lainaamassa jollekkin parempituloiselle tai kultalusikka suussa elävälle rahaa tai jollekkin joka on polttanut taloutensa omaa tyhmyyttään esim.kulutusluotoilla. Mikä pirun hyväntekijä mä olen? Mä raadan töissä ja kulutan rahani itseeni ja vaikka veisin ne mukanani hautaan asti niin ei se ole muilta poissa, sillä itse ne olen hankkinut.

Itse muuten olen myyjänä töissä ja kuulen joka päivä niitä tinkimisiä ja valituksia siitä että naapurissa on 2osnt halvempaa jne. No jos pystyn laskemaan alennuksen niin lasken ja jos en niin olen pahoillani asiakkaalle ja kerron rehellisesti että hänen kannattaa käydä ostamassa se tuote toisaalta mutta tuleeko se enää halvemmaksi jos ajelet toiselle puolelle kaupunkia.
Kyllä ne tinkimiset ja hinnan valitukset ottavat päähän mutta silti sitä vaan kestää ja osaa pitää turpansa kiinni:evil:

Piheys on ihan ymmärrettävää, jos rahaa ei todellakaan ole.
Mutta... Ihmiset joilla on hyvät tulot ja omaisuutta takana ja jaksavat pihistellä kaikesta... Eih menee käämit :-(
Nämä eivät ymmärrä sitä, että joistain tuotteista/palveluista joutuu ihan oikeasti maksamaa ja kaikkea ei saa ilmaiseksi. Bisnes on kuitenkin sellaista, että siinä jonkun pitäisi saada voittoa, eikä myydä tavaraa "asevelihintaan" nolla tuotolla :-)
Itse maksan mielelläni hyvästä palvelusta & tuotteesta hyvän hinnan. En toki tuhlaile jos jokin on selkeästi ylihintainen, mutta en viitsi vaivata päätäni montaa minuuttia euron tai kahden säästöllä. Se sama menee vaikka bensaan, kun käy muualla hintoja tutkimassa.
Yleensä lasken itselleni "tuntipalkan", eli kannattaako vaivata itseään 2€ säästöllä 30min? Ei kannatta, tuntipalkaksi jää vain 4€/h :-) Härö ajattelutapa, mutta itselläni toimii.

Originally posted by Laffer
Kerroppas missä olet töissä niin en tule sinua "häiritsemään" "homovirnistys" päällä. Ja mikset olisi voinut sanoa että tottakai mä nyt pystyn sen myymään sulle 118?, se olisi ollut hyvää palvelua eikä "en pysty" ja lähtee vetämään, onko se sinusta hyvää palvelua?
Tuskin teilläkään ole niin tiukat hinnat että tuo 1? olisi vienyt hienoa liikettänne vararikkoon. Olisit myynyt sillä 118? ja saanut tyytyväisen asiakkaan.

Sanoisin liikkeem ,mutta meillä töissä luetaan tätä foorumia joten en viitsi sitä tehdä, mutta et pelle tainnut nyt oikein ymmärtää tätä pointtia. Kyllähän mä sen euron olisin voinut antaa sitä alennusta,mutta kysymys ei nyt olekaan siitä vitun eurosta, vaan periaatteesta, jos tuote TOSIAAN olisi kiinnostanut,sillä vitun EUROLLA ei olisi ollut mitään väliä. Jatka sinä vaan halpa-halli kierrostasi deivid.

mutta et pelle tainnut nyt oikein ymmärtää tätä pointtia. Kyllähän mä sen euron olisin voinut antaa sitä alennusta,mutta kysymys ei nyt olekaan siitä vitun eurosta, vaan periaatteesta, jos tuote TOSIAAN olisi kiinnostanut,sillä vitun EUROLLA ei olisi ollut mitään väliä.

Kaikki kunnia musclemanille. Itse olen myös tähän samaiseen syyllistynyt joskus, kun asiakas kysyy ensin hinnan ja sitten sanoo, että sieltä ja täältä saa sillä ja semmoisella hinnalla, sanon, että sitten se täytyy varmaan mennä sinne myös teettämään se työ.

Jokaisen on kuitenkin jostain saatava kate ja palkka sille työlleen. Hinnan kurittajia on aivan liikaa liikkeellä ja toisaalta jossainhan se raja pitää vetää.

EDIT: Pomo tossa kävi vilkasemassa ja oli samaa mieltä :lol2: :evil:

Originally posted by Net Virgin
Kaikki kunnia musclemanille. Itse olen myös tähän samaiseen syyllistynyt joskus, kun asiakas kysyy ensin hinnan ja sitten sanoo, että sieltä ja täältä saa sillä ja semmoisella hinnalla, sanon, että sitten se täytyy varmaan mennä sinne myös teettämään se työ.

Jokaisen on kuitenkin jostain saatava kate ja palkka sille työlleen. Hinnan kurittajia on aivan liikaa liikkeellä ja toisaalta jossainhan se raja pitää vetää.

EDIT: Pomo tossa kävi vilkasemassa ja oli samaa mieltä :lol2: :evil:

Juuri tuota tarkoitin,ei tässä tarkoituksena ollut ketään haukkua, mutta vituttaa jos provikalla ollaan töissä, ja ihmiset tulevat vain vittuilemaan ja kuluttamaan aikaa kun ei muuta tekemistä näytä olevan EI EDES TARKOITUKSENA ostaa tuotetta, tämä kuluttaa minun palveluaikaani niiltä asiakkailta jotka oikeasti tuotetta haluavat, ja silloin se euro ei varmastikaan ole esteenä kaupanteolle.....

Juuri tuota tarkoitin,ei tässä tarkoituksena ollut ketään haukkua, mutta vituttaa jos provikalla ollaan töissä, ja ihmiset tulevat vain vittuilemaan ja kuluttamaan aikaa kun ei muuta tekemistä näytä olevan EI EDES TARKOITUKSENA ostaa tuotetta, tämä kuluttaa minun palveluaikaani niiltä asiakkailta jotka oikeasti tuotetta haluavat, ja silloin se euro ei varmastikaan ole esteenä kaupanteolle.....

Itse en provikalla duunaile, mutta sama joka paikassa. Pakkiksessakin on hauskempaa roikkua sekin aika joka menee noihin tommosiin. :D

Kyllä muakin edellisessä työpaikassa kyrsi kun asiakas pyytää jostain 3 egen ostoksesta hyviä alennuksia. Kysyin että miten tästä antaa hyvän alennuksen, vaikka antais tavaran ilmatteeksi?:wall:

Myönnän kyllä etten ole luotu asiakaspalvelijaksi, mutta silti:curs:

... kuluttamaan aikaa kun ei muuta tekemistä näytä olevan EI EDES TARKOITUKSENA ostaa tuotetta, tämä kuluttaa minun palveluaikaani niiltä asiakkailta jotka oikeasti tuotetta haluavat, ja silloin se euro ei varmastikaan ole esteenä kaupanteolle.....

Tuossa kohdassa täytyy kyllä olla samaa mieltä kanssasi, ei se yksi euro todellakaan ole ratkaiseva jos oikeasti tuotetta tarvitsee.
Tärkeää on todellakin palvella maksavia asiakkaita, ei "renkaan potkijoita". :kippis1:

Piheys, sitähän on niin monenlaista.
Toisaalta minulla ei ole mitään sitä vastaan jos joku haluaa rahansa säästää, eri asia jos on sitten ylipihi, vaikka rahaa on säästötilillä muille jakaa.
Tällä tarkoitan esim. bensarahan pummaamista kyyditsemisestä, rahaa sähkölaskuun saunan lämmittämisestä, tai jokaisesta kaveripalveluksesta rahaa tms.
Eli kun aletaan elämään kun juutalaiset niin johan vituttaa.

Toisaalta pummitkin voivat ärsyttää, itsekkin olen aikoinan kituutellut minimituloilla kun opiskelut oli päällä ja kaikki raha tuli kelasta, sekä vähän lisää työnteosta.
Sitten oli pakko lainata kavereilta ettei jäänyt koko nuoruus soluasunnon seinien sisälle.
Nyt sitten ymmrrän taas kavereita joilla joskus rahat vähissä ja lainaan mieluusti rahaa jos sitä ennen palkkapäivää tarvitsevat.
Lainasivat minulle kun itse olin tiukilla monta vuotta.

Tuohon tinkimiseen sanon sen että jos ostettavan tavaran hinta alkaa olla useita satoja euroja ja siitä ylöspäin niin itse pyrin tinkimään hieman hinnasta jos kyseessä ohjehinta, mikä on melkein aina se 10-% todellista hintaa kalliimpi.

Vittumaisia on nekin jotka pihtaa joissain asioissa, mutta sitten löytyy joku asia johon voi käyttää vaikka kuinka paljon rahaa.

Omat vanhemmat on sellaisia, että syön nyt opiskelijana paremmin vaikken käy edes töissä, kun silloin kun asuin kotona. Saatana rustosia broilerin pastisuikaleita pidetään siellä oikeen gourmet-ruokana. Ja vissytkin pitää hakea 40 km:n päästä Lidil:stä vaikka bensaa kuluu varmaan enemmän kuin ostoksissa säästää.

Ja ukko voi taas sitten laittaa 100 €/viikko johonkin v**un totoon eikä ikinä voita. Ja taloonhan on normaalia hankkia vielä toinen lautasantenni, että näkyy 1 ravikanava lisää. Ne on aina saanu hyvää palkkaa, mutta aina on säästetty ruoassa ja vaatteissa. Ne ei varmaan uskois mitä kaikkea me syödään tyttöystävän kanssa.

Mun appivanhemmat on kunnon pihejä.
Niillä sitä pätää riittä mutta silti pitää pihistellä kaikesta.
Ostetaan halvin mahdollinen.
Sperkele jos ite aion ostaa jotain niin joudun säästämään, mutta silloin kun ostan niin en hitto vie rupee ostaamaan halvinta.Ei tarvii olla mikään paras :5: mutta kuitenkin silleen että on hyvä.
Ottaa päähän sitten kun vielä appivanhemmat oikeen kerjää sympatiaa sillä kun kerrottaan kuinka köyhiä ollaan.(bullshit)
Minkä olen huomannut niin yleensä nämä pihit on niitä jotka elänyt sota aikaa, joten ymmärrän heitä hitusen verran sen takia.Mutta ne ajat on jo menneet ja pitäis katella mitä on nytten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom