Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meidän hiukan alle puolitoistavuotias poika on erittäin aktiivinen ja vilkas. Nyt kuitenkin kun viime viikolla muutimme alkoi vielä voimakkaampi vaihde. Hän on oikein hyperaktiivinen. Onko muutto pistänyt pojan elämän niin jännäksi, että täytyy koko ajan juoksennella ja availla kaappeja ja repiä tv:n johtoa pois seinästä? Vai onko lapsemme adhd?

Kai ne tossa iässä kaikki on adhd... Meillä vajaa 2v menee kanssa kokoajan, juuri aloin miettiä askelpodin laittoa neidin tossuun jotta näkis vähän askelmääriä :) Ja kun neiti on sen verran tutkailijaluonne, ettei ilmoita menoistaan mitään. Ihan hissuksiin saattaa mennä pihaakin ympäri tutkien kaikkea mikä liikkuu tai muuten vaan kiinnostaa.

Voihan se olla, että uusi ympäristö on saanut sen vähän pois tolaltaan. Varsinkin kun on pojallekin ilm. käynyt ilmi että alkaa olla pysyvä uusi ympäristö. On kuitenkin sen verran lyhyt aika vielä, että katso nyt jokunen viikko että miten käytös muuttuu, jos muuttuu. Meillä meni muistaakseni esikoisen kanssa aika rauhallisesti muutto, ei juurikaan reagoinut. Tosin olikin vasta vuoden verran ikää.

Onkos kenelläkään kokemuksia noista anti-colic tuttipulloista? Eli ilmeisesti jotain ilmaventtiileitä pullon pohjassa, minkä takia vatsaan menee vähemmän ilmaa. Se taas vähentää mahakipuja lapsella. Toimiiko nuo vai onko turhanpäiväistä ostaa niitä?

Onkos kenelläkään kokemuksia noista anti-colic tuttipulloista? Eli ilmeisesti jotain ilmaventtiileitä pullon pohjassa, minkä takia vatsaan menee vähemmän ilmaa. Se taas vähentää mahakipuja lapsella. Toimiiko nuo vai onko turhanpäiväistä ostaa niitä?

Kannattaa kokeilla hörpyttämistä lasista/mukista/whatever. Ei tarvita edes mitään nokkamukeja. Meillä lasta hörpytettiin ensimmäisen kerran yhden vuorokauden iässä.

Meillä on noita käytetty molempien kanssa. Kyllä ne ovat tuntuneet paremmilta kuin ne ihan tavalliset pullot. Mahavaivat ovat hiukan helpottaneet ja noista ovat saaneet maitoakin enemmän kerrallaan kun se imupää on ehkä hieman paremmin muotoiltu. Tuon lisäksi annettiin molemmille vielä Disflatyl tippoja sekä maitohappobakteereja. Noilla eväillä meidän nassikat on molemmat hiukan rauhoittuneet mahavaivojen osalta.

Mutta sen verran henkimaailman juttuja noi pienten lapsien mahaoireet, että mitään varmaa ei noistakaan pysty tietty sanomaan. Raskasta se on kanniskella mahaansa huutavaa lasta ekat puolvuotta niin kannattaa ainakin kokeilla kaikkea.

Onko noista kantorepuista kokemuksia? Eli haetaan mahdollisimman laajoilla säädöillä olevaa vehjettä, joka istuisi mukavasti niin punttiveijolle kuin norminaiselle.

Onko noista kantorepuista kokemuksia? Eli haetaan mahdollisimman laajoilla säädöillä olevaa vehjettä, joka istuisi mukavasti niin punttiveijolle kuin norminaiselle.

Liinalapsen Wompat-kantoreput on omasta kokemuksesta hiton hyviä. Linkki:

http://www.liinalapsi.fi/kauppa/kantoreput

Älä pelästy hippimeininkiä. Noita voi tilata hillitymmillä kankailla (itsellä harmaa paneeli ja harmaat hihnat). Olen hankkimassa isompaa, joten tämä yksilö saattaisi olla myynnissäkin.

Yleisempiä, mutta myös hyviä ovat Manduca ja Ergo. Ainakin Manducaa saa vähän joka paikasta. Suosittelemaan pysymään kaukana perus Baby Björneistä.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suosittelemaan pysymään kaukana perus Baby Björneistä.

Miksi? Meillä oli Manduca ja Baby Björn. Emäntä noita enimmäkseen käytti kun joutui koiraa lenkittämään eikä aina jaksanut ottaa vaunuja mukaan kerrostalon hissin kautta pihalle. Enemmän se tuota Baby Björniä käytti kun oli helppokäyttösempi ja helpompi säätää.

Manduca on varmaan parempi jos kantelee pitkiä matkoja, mutta jos haluaa muksua kanniskella vaikka kauppareissun tai lyhyen lenkin koiran kanssa niin kyllä mun mielestä toi baby björn on kätevämpi. Sen Manducan säätäminen oli niin helvettiä että sitä käytti aina vaan emäntä. Baby Björnin käyttäjää pysty ihan lennosta vaihtamaan ja säätämään.

Miksi? Meillä oli Manduca ja Baby Björn. Emäntä noita enimmäkseen käytti kun joutui koiraa lenkittämään eikä aina jaksanut ottaa vaunuja mukaan kerrostalon hissin kautta pihalle. Enemmän se tuota Baby Björniä käytti kun oli helppokäyttösempi ja helpompi säätää.

Manduca on varmaan parempi jos kantelee pitkiä matkoja, mutta jos haluaa muksua kanniskella vaikka kauppareissun tai lyhyen lenkin koiran kanssa niin kyllä mun mielestä toi baby björn on kätevämpi. Sen Manducan säätäminen oli niin helvettiä että sitä käytti aina vaan emäntä. Baby Björnin käyttäjää pysty ihan lennosta vaihtamaan ja säätämään.

Niissä Baby Björneissä mitä oon nähnyt niin lapsi roikkuu kapealla haarakappaleella haaroista niin että selkä menee notkolle. Pienillä lapsilla ei pitäisi olla vielä lordoosia vaan selän pitäisi olla kupera. Lisäksi näkemäni Baby björnit ei näytä kantajalle ergonomisilta. Kolmantena vielä että niillä ei kai voi kantaa selässä. Saatta kyllä olla että on olemassa myös hyviä Baby Björn malleja, mutta en ole sellaisiin törmännyt.

Samaa mieltä manducan säädöistä. Ostin, kokeilin, ja myin eteenpäin. Noi Liinalapsen Wompatit on mun mielestä helpposäätöisiä, ja oon kantanu 1,5-vuotiasta jotain 10 tuntia putkeen ilman erityisiä ongelmia.

Edit: sitten jos haluaa aivan ylittämättömän helppokäyttöistä kantovälinettä lyhyeen kantoon niin rengasliina toimii kuin häkä.

Viimeksi muokattu:
Hienoja tollaset wompatit, mutta löysin Manducan ihan hyvään hintaan, joten kääntyi jälkimmäiseen. Ajatus olisi kanniskella juuri sitten joillain turistikeikoilla, eli pidempiä aikoja kuin kauppareissuja. Kiitos vinkeistä.

Mulla on kanssa vaan kokemusta björnistä ja stokkesta..

Se vanha björni mikä meillä on, on ihan shaissea :D

Mutta stokke on hyvä. Saa säädettyä erikokoisille ja kannettua edessä ja selässä. Meikäläinen sitä yleensä kantaa ja oon tykänny.

Noi kantoliinaäidit tm. Vittuilee et on huono lapsen selälle vähän niinkuin björnit mut meijän 8kk kundi nauttii koirankusrtuksesta selkeesti enemmän kun pääsee kyytiin vs. Rattaat :D

Onko täällä "etäisiä" jotka töiden tai opiskelujen vuoksi jotuu olemaan paljon erosta perheestään? En siis tarkoita eron vuoksi erillään asuvia vaan reissutyön tai eri paikkakunnalla opiskelujen takia jotuu tasapainoilemaan. Itsellä on mahdollisesti tulossa muutto Latviaan syksyllä ja perhe jäisi ainakin aluksi suomeen. Toki viikonloppuisin kävisin suomessa 3-4 kertaa kuukaudessa, mutta jotenkin tuntuu aivan kauhealta jättää 2.5v ja 1v 3kk toukat sekä rakas vaimo suomeen... Millä olette ratkaissut eteen tulevia ongelmia? Skyepuhelut päivittäin toki nyt varmaan, mutta miten sitten ne viikonloput. Varmaan ikävä purkautuu ja voi mennä mököttelyn vuoksi vanhemmilla perseelleen.

Onko täällä "etäisiä" jotka töiden tai opiskelujen vuoksi jotuu olemaan paljon erosta perheestään? En siis tarkoita eron vuoksi erillään asuvia vaan reissutyön tai eri paikkakunnalla opiskelujen takia jotuu tasapainoilemaan. Itsellä on mahdollisesti tulossa muutto Latviaan syksyllä ja perhe jäisi ainakin aluksi suomeen. Toki viikonloppuisin kävisin suomessa 3-4 kertaa kuukaudessa, mutta jotenkin tuntuu aivan kauhealta jättää 2.5v ja 1v 3kk toukat sekä rakas vaimo suomeen... Millä olette ratkaissut eteen tulevia ongelmia? Skyepuhelut päivittäin toki nyt varmaan, mutta miten sitten ne viikonloput. Varmaan ikävä purkautuu ja voi mennä mököttelyn vuoksi vanhemmilla perseelleen.

Mä oon lähdössä kuukaudeksi Australiaan, ja sieltä ei oikeen pääse viikonlopuksi kotiin. Jos kaikki natsaa niin muutetaan sinne koko perhe ensi vuonna (tai jos kaikki menee aivan nappiin niin muutetaan jenkkeihin).

Pisin aika erossa ennen tätä on jotain pari päivää :D Skype on ainoa mitä on tullut mieleen, joten vinkkejä otetaan täälläkin vastaan.

Edit: tosiaan kannattaa jo hyvissä ajoin ennen muuttoa keskustella, että miten erilaisissa tilanteissa toimitaan eikä jättää näitä asioita pohdittavaksi Skypen välityksellä. Sitten tietty varmistaa, että puolisolla on tarvittaessa lastenhoitoapua.

Viimeksi muokattu:
Vähän kevennystä ketjun koviin vääntöihin :D Tytsyn kanssa kesälomalla. Meidän tytteli 1v5kk osaa sanoa Isi :haart:

Tuli mieleeni, kerrankin hyvä isäinpäivämainos. Meille kaikille faijoille!!!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt kun on ollut nuo pari Toholammen kuolonkolaria, ensin se autollinen nuoria ja nyt tämä 10-vuotiaan kuolema ja 16-vuotiaan vakava loukkaantuminen crossipyöräonnettomuudessa, niin mitä ajatuksia se muissa isissä aiheuttaa?

Monesti varsinkin omilta vanhemmilta kuulee, ettei lapsia tarvitsisi niin paljoa kieltää ja pitäähän lasten saada kiivetä puuhun ja pikkulasten kahlata lammessa jne jne, mutta aina, aina kun tällaisia uutisia luen ajatus kieltämisestä vaan yltyy ja yltyy. En voisi ikinä antaa itselleni anteeksi pihalampeen hukkumista tai puusta putoamisen takia katkennutta niskaa tms. ihan vaan sen takia, että "pitäähän lapsen saada tehdä juttuja".

Ei sitä kuplaakaan oikein voi lapsen ympärille rakentaa, mutta mieluummin sitä ääripäätä kohden hakeudun. Varsinkin tuo crossipyöräonnettomuus kolahti. En kyllä itse luottaisi teineihin milläänlailla, crossipyörä ja teini-ikänen poika on niin maailmanlopun combo ettei siinä voi kun käydä huonosti.

Tällainen maanantaiaamun vuodatus, otti vaan vähän kipeää lukea tuollaisista heti aamutuimaan. Ehkä vielä kummittelee Vaasan matka taustalla, oltiin rannalla ja isoäiti ~2v pojan kanssa ja poika veti uppeluksiin 3 vai 4 kertaa eikä se mummo oikein tajunnut reagoida tilanteen vaatimalla tavalla. Nytkähdin jo vierestä liikkeelle, kun mummo otti olkapäistä lasta kiinni mutta pudotti vielä kerran (ote lipesi) pojan uppeluksiin --> nostaessa poikaa ylös raukka oli ihan vetelä. Kerkesin jo vierestä ajatteleen, että nyt meni elvytykseksi ja lähdin jo nappaan poikaa mummolta mutta onneksi poika alkoi yskiä ja itkeä. Ei siis ollut vetelä kun vaan ehkä 2-3s, mutta tuntui aika pitkältä ajalta. Mietin vaan, että kerrottiinkohan tästäkään vanhemmille... Oli siinä myös selittämistä omille lapsille. Toisaalta hyvä että näkivät, ehkä se joskus muistuu mieleen kun tekee mieli juosta syvään veteen.

- - - Updated - - -

Edit. siis se mummo sen nosti sieltä. Ite olin lähinnä kameleontin näkönen nytkäilijä kun en oikein saanut selkoa että onko se mummo mukana ja onnistuuko siltä asiat vai ei.

^ Suomessa on liikenteessä sellainen perseilykulttuuri että jostain se malli valitettavasti tulee. En tiedä mistä. Itseäni ei kauheasti holhottu, mutta autossa matkustettiin kuitenkin pitkiä matkoja isovanhempien luo pitkiä matkoja. Molemmat vanhemmat kun oli poliiseja, oli ajomatka aika rauhallisia ja riskejä ei otettu. Lisäksi muiden perseilystä tuli kommenttia ja lisäksi vähän vanhempana tarinaa millaista on mennä ensimmäisenä sinne onnettomuuspaikalle. Mopoa en saanut koskaan ostaa, mutta eipä se erityisemmin haitannut lopulta. Itse olen hyvin rauhallinen kuski ja vältän riskejä. Tai rauhallinen, kiihdyn pahasti muiden perseilystä mutta en provosoidu itse hölmöilemään. Nuorena aikuisena olin se ärsyttävä kaveri, joka ohjeisti takapenkiltä ajamaan hiljempaa.

Viikonloppuna kyllä taas huomasi että Suomessa on valloillaan sellainen kieltämisen kulttuuri kasvatuksessa. "Älä, ei saa, ei". Älä juokse rannalla, ei saa roiskia vettä, tulee hiekkaa, jne. Suurin osa ihan älyttömistä asioista. Tietenki pitää kieltää ja komentaa, mutta tuntuu että meidät kasvatetaan siihen, että ihan kaikki on kiellettyä. Huomaa näin aikuisenakin aina ensin miettivänsä että saako näin nyt tehdä, kun varmasti tämäkin asia on kielletty. Ihan ulkomaillakin lomaillessaan.

Kyllähän nuo ikävät uutiset herättävät ajatuksia nykyään eri tavalla, kun on pikkunen neitokainen mukana touhuamassa.

Ei ketään voi pumpulissa alkaa kasvattamaan, mutta järkevät rajat pitää myös sitten liikenteessä olla. Liikennekasvatukseni samanlaista, kuin Inskalla. Faija vainaa, oli 35 vuotta poliisina ja siitä ainakin 20v liikennetutkijana. Järki päässä, myös liikenteessä. Tilannenopeus, siitä Faija jaksoi aina muistuttaa. Moottoritiellä voi hyvällä kelillä ajella mukavasti sen nopeusrajoitus+10%, mutta sitten taas kaupunkiin palatessa muistetaan himmata. Eniten ihmetyytävät ne uunot, jotka ajelevat moottoritiellä max120 ja ohitat ne. Sitten moottoritien loppuessa 100-alueella jatketaan sitä 120 ja 80-aluella posotetaan ohi kevyesti yli satasta. Muista tilannenopeus, sen aion tytsylleni opettaa. Jo polkupyörästä lähtien!!!:)

Liika kieltäminen kyllä tekee lapsesta ihan HooMoilasen. Joku "voimasana" kuitenkin pitääpi olla, että vaaran uhatessa vekara osaa pysähtyä. Itse käytän sanaa EI, sen voimakkaassa muodossa...:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom