Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samat sanat :D
Onneks en ole sortunut moiseen, ainakaan täällä, enkä omasta mielestäni. Kiisselin Foorumihistorian 179 viestistä varmaan yli sata koskee vänkäämistä lapsiketjussa viikon sisään. Oisko aika käydä välillä pajalla?
Joo en mäkään usko etteikö keiton lapset tottelisi, ei tota jankkaamista jaksaisi kukaan kuunnella.. Tosin se muksu varmaan toivoisi että löisi vaikka mielummin.
Mä tarkoitin nyt sun heittämiä onelinereita koskien mun sukupuolta ja sitä että mun jutut on tyhmiä. Näihin et kuitenkaan ole liiemmin jaksanut perusteita laittaa. Myös viestihistorian käyttäminen argumenttina on aika tylsää.
Myönnän kyllä, että projisoin tahattomasti muutaman muunkin nimimerkin rakentamattomat kommentit sinun nimiisi. Pahoittelut siitä.
Pyrin kuitenkin asialliseen keskusteluun. Voisitko kertoa, että millä tavoin minä keskustelen huonosti? Saatan ehkä kirjoittaa hieman provosoivasti. En kuitenkaan mielestäni jankkaa vaan vastaan esitettyihin kysymyksiin. Moni täällä jättää vastaamatta ja keskustelu jää niiltä osin siihen.
...juu ei kiinnosta iskeä sun koukkuun, lähden ennemmin treenaamaan. Siinä sulle perusteluita.
Eiköhän tässä olla peikkoa syötetty aika kauan.
Mulle on pienempänä asetettu rajoja fyysisesti koska olen ollut vielä kykenemätön ymmärtämään normaaleja sosiaalisia käytösmalleja.
Risulla saanut perseelle kahdesti. Ekalla kerralla kiipesin talvella parkkipaikalla autojen päälle ja laskin persemäkeä katolta alas. Luisti muuten hyvin.
Toisella kerralla haukuin mutsin tekemää ruokaa paskaksi ja taisin sanoa huoraksi.
Olisihan siitä halaamallakin oppinut.
Jos joku ei ole nähnyt sitä Southpark jaksoa missä koirankouluttaja Cezar tulee Cartmanin hoitajaksi niin kannataa katsoa.
" ehei, ei tämä ole väkivaltaa, osoitan vain kuka on pomo. "
Kolmasluokkalainen jo huusi yksi päivä että haluaa muuttaa pois. Terve. Lastenkodista/sijoitusperheestä vaan pummaamaan kaupparahaa ja kännykkää. Saa valittaa ruoastakin.
Vittu, tää yhteiskunta holhoaa kaikenmaailma turhia valittajia muutenkin. Saa hoitaa mun skiditkin jos kokevat että hoitavat sen homman paremmin kuin minä.
Edit: Mulle on muuten nimenomaan kolmesti selitetty mun velvollisuudet kun olen käyny noi tunnustamassa.
Edit2: Kyllä mun käsittääkseni tämä maailma nimenomaan toimii niin että maksaja/omistaja päättää.
Tällaiset henkilökohtaisuudet on aika mauttomia. Jaksatko perustellusti, että mikä mun kirjoituksissa oikein ärsyttää?
Huomasin, että mehän ollaan vaihdettu viestejä aika montakin. Nimimerkit vähän vilisee niin joku väärinymmärryskin on saattanut osua matkalle.
Miksi ihmeessä?
Kyllä mäkin oon sitä mieltä että säännöt on sääntöjä eikä kaikkea tarvitse olla aina selittämässä. Se helpottaa lapsen elämää sitten aikuisenakin kun on saanut kasvatuksen jossa sääntöjä totellaan vaikkei niitä ymmärrettäisikään.
Liikaa alkaa jo nykyäänkin olemaan aikuisia jotka ei yksinkertaisia sääntöjä ymmärrä. Minusta jo armeijassa oli helpompaa tehdä vaan niin kuin käskettiin eikä olla aina kyseenalaistamassa että miksi. Ihmetyttää tämä nykyinen auktoriteetti pelko. Auktoriteetteja saa ja pitää olla. Niin lapsille kuin aikuisille.
Kyllä mäkin oon sitä mieltä että säännöt on sääntöjä eikä kaikkea tarvitse olla aina selittämässä. Se helpottaa lapsen elämää sitten aikuisenakin kun on saanut kasvatuksen jossa sääntöjä totellaan vaikkei niitä ymmärrettäisikään.
Liikaa alkaa jo nykyäänkin olemaan aikuisia jotka ei yksinkertaisia sääntöjä ymmärrä. Minusta jo armeijassa oli helpompaa tehdä vaan niin kuin käskettiin eikä olla aina kyseenalaistamassa että miksi. Ihmetyttää tämä nykyinen auktoriteetti pelko. Auktoriteetteja saa ja pitää olla. Niin lapsille kuin aikuisille.
Tämä on totta. On jo ihan lasten oman turvallisuuden kannalta tärkeää että aikuista uskotaan. Kun auto kaahaa kohti niin palloa hakevalle lapselle ei ehdi selitellä mitään. Pelkkä PYSÄHDY pitää riittää. No tämä nyt oli vähän surkea esimerkki, mutta toivottavasti ymmärrettävä.
Miksi ihmeessä olisivat? Mun irtaimistoa se on eikä niiden.
Moni sitä kyseli ja itseäkin kutkutteli, niin ilmeisesti viestihistorian mukaan keitolla on siinä alta 4 ikävuoden oleva lapsi. Sen vertaa ei kiinnostanut, että olisin selvittänyt onko niitä useampia.
Kun kysyit keitto, että miten keskustelet huonosti, niin mä olen siihen kaiketi jo monesti vastannut. Sulla on sellanen teoriatasolla oleva varsin jämpti linja kasvatuksen suhteen, mutta käytännön asioista puhuessa sanot kuinka joudut tekeen kompromisseja, eli "fyysinen koskemattomuus pitää rikkoa jos oma tai toisten turvallisuus on uhattuna". Tai vastaavasti nämä sun puheiden perumiset milloin mistäkin.
Älä ymmärrä väärin, arvostan ihmistä joka kykenee uudelleen arvioimaan puheensa ja mielipiteensä ja tarvittaessa perumaan edelliset, jos tilanne omasta mielestä sen vaatii. Mutta fakta on se, että se kyllä pidemmän päälle nakertaa sun uskottavuutta.
Ristiriitaisuudet sun jutuissas aiheuttaa edellistä myös. Sun mielestä lapseen kohdistuu samat säännöt kodin irtaimiston suhteen kun aikuisellekin. Miksi näin toimitaan vain kodin irtaimiston suhteen?
Tää nyt on ehkä se kysymys mihin mä haluun vastauksen tällä kertaa: kohtaako sun teoriasi kasvatuksesta käytäntöön teidän taloudessanne?
Alkuun puhuit siitä kuin se olisi päivänselvä asia, että antamalla huomioo ja ihokosketusta lapsesta tulee oikea enkeli. Onko sun lapsesi enkeli? Eikö kiukuta koskaan niin paljoa ettei se puhumalla mene ohi?
Oletko eri mieltä siitä, että lapselle on hyväksi, mikäli hänelle tehdään selväksi että vanhemmat vie ja lapset ns. vikisee? Eli vanhempien auktoriteetti.
En tiedä ärsyttääkö vaiko vaan huvittaa.
Mutta tuo kaikkitietävä asenne kertoo paljon, Teoriassa kaikki on todella helppoa käytännössä ei ja tätä sä et ymmärrä miltään kantilta.
Ehkä eniten tykkäsin kommentistasi jossa totesit vaan yksinkertaisesti että jos lapsi tarvitsee huomiota sitä on annettava hänelle vaikka 24/7, viitsitkö nyt sitten vaikka tähän vastata miten tämä onnistuu?
Hyvin harvat ihmiset ovat tilanteessa jossa irtisanoutuminen töistä olisi mahdollisuus, Monilla myöskin on useampia lapsia, jätetäänkö muut lapset sitten kokonaan huomioimatta?
...myös ongelmanratkaisusi ovat olleet hivenen hauskoja esim: se että lapsen kanssa keskustellaan vaikka tunti että häneltä saadaan se tabletti pois
Ongelmana sun kirjoituksissa on lähinnä se että sulla on yksi lapsi joka ei ole vielä edes siinä iässä jossa noita ongelmia alkaisi tulemaan ja sun ammattitaito peilaa hänen kauttaan ... toimii taas jos on 1 lapsi jos niitä on useampia niin saat neuvotella joka jumalan päivä useampia tunteja ja sekään ei ole varmasti kenellekkään paras ratkaisu <- tämänkin tietäisit jos sinulla olisi useampia lapsia tai erikois lapsi.
Kirjoitusten perusteella tulee muutenkin mieleen sellainen neuvo sinulle, Älä yritä olla lapsesi kaveri vaan ole ISÄ vaikka siinä joskus joutuukin tuottamaan pahaa mieltä lapselle.
Sitä joskus kuvittelee että ihmiset ajattelee suurinpiirtein samalla lailla asioista. Nää keskustelut on ihan hyvä palautus maan pinnalle.
Lapset oppii ensisijaisesti apinoimalla, jos ootte sattuneet huomaamaan. Jos raksata paukuttelet niin ne on pian vasaroimassa vieressä tai kiroilla päräyttelet niin johan kuuluu vittua pienenkin suusta. Nyt kun yritetään opettaa lapselle että syöminen tapahtuu pöydän ääressä ja sitten itse mutustellaan sohvalla, niin millaisen esimerkin lapsi siitä saa? Että sohvalla saa syödä ja se tulee sun viereen syömään. Tottakai voi koittaa sellaista taktiikkaa että itse tekee päinvastoin kuin opettaa, jokainen saa kokeilla ihan vapaasti.
Alan itse asiassa hiffaamaan tässä miksi joillain on niin valtavia kasvatusongelmia että lyöminen on pakollista...
Että tässäkin pitää kyllä joku roti olla, ettei lapset saa tehdä ihan kaikkea apinoimalla aikuisi koska aikuiset vs lapet.
Vaimo taas äärimmäisen harvoin syö missään muualla kuin sohvalla
Meillä sama! Mikähän tossakin on ettei voi olla ihmisten lailla. :D