Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No justhan joku tuolla kirjoitti että siinähän ne pesee muu pyykin mukana.. :)

Mutta että siis ihan oikestikko liottelette jatkuvalla syötöllä paskavaippoja etikkatynnyrissä?

Tämä on niin totta. Ja sitten vielä, kun nukuttajaksi ei kelpaa kuin äiti niin hohhoijaa.

Meillä ei siis oo nukutettu kuin kipeenä ollessa jos tarve. Mummolassa osaavat vetää niin oikeista naruista. joka ilta menee tunti nukuttaessa, mummolla, ei minulla. No mitä lähtee. :D

Mutta että siis ihan oikestikko liottelette jatkuvalla syötöllä paskavaippoja etikkatynnyrissä?

Joo se olikin ihan hirveä vaiva avata kansi, heittää vaippa sinne ja lopulta heittää sieltä ne vaipat pesuun. Se vaan tuntuu toisten tavat niin ihmeellisiltä, mut väittely aivan turhista jutuista tuntuu olevankin pakkiksen normi käytäntö. :face:

Keiton jutut sit ihan erikseen....

Sanoin heti alussa että ei kiinnosta pestä mitään vaippoja. Eli mieluummin säästän ihan jossain muualla kuin vaipan hinnassa. Niihin ei ihan oikeasti saa menemään rahaa paljon paskaakaan jos vielä viittii ostaa vähän tarjouksesta niitä. Että ei se säästö ole varmasti se syy miksi niitä kannattaa käyttää.

Ekologisuus ehkä, mutta sitten jos ajaa kioskillekin autolla niin joo...saahan sitä jeesustella tottakai.

Itse pyrin pääsemään vaan helpommalla ja käytettiin ihan niitä kertakäyttösiä vaippoja. Ei niitäkään tartte vaihtaa heti kun pieni liraus pissiä siellä on. Nopeesti sen oppi kokeilemalla että milloin alkaa oleen vaihtokunnossa. Ja ei, meillä EI pidetty lapsia kusivaipassa päiväkausia.

Niin ja trampoliini on jo kolmatta vai neljättä kesää. Siellä ne pomppii porukalla, nyt rajoitettu määrä kolmeen kun alkaa muuten paukkuun painorajat yli. Ja tällä hetkellä on viikon tramppakielto kun sunnuntaina meidän ja naapurin pojat komennettiin sieltä kolmesti pihalle hakkaamasta toisiaan ja hyppimästä toistensa päälle.

Pitäs olla sellanen UFC kehä mihin pistäs ne mättämään toisiaan turpaan kun sillä päällä ovat että on ihan pakko lyödä ja potkia.

Joo se olikin ihan hirveä vaiva avata kansi, heittää vaippa sinne ja lopulta heittää sieltä ne vaipat pesuun. Se vaan tuntuu toisten tavat niin ihmeellisiltä, mut väittely aivan turhista jutuista tuntuu olevankin pakkiksen normi käytäntö. :face:

No kunhan hämmästelen.. Jonkin asian säilöminen sangollisessa paskasta etikkavettä kun kuulostaa musta vähän..noh, ihmeelliseltä. :)

Huoh. Kerro nyt mikä niissä mun jutuissa on vikana :D

Jos mä nyt vastaisin tuohon sun juttuun seuraavasti: No huhhuh. Vai että etikkasanko. Taitaakin olla jatkossa parempi olla noteeraamatta LazyJ:n viestejä kun se laittaa vaippoja etikkasankoon. Noh kukin tyylillään.

Eihän tosta saa kukaan mitään irti. Ymmärrän kyllä jos et halua keskustella kanssani, mutta on vaikea jättää huomiotta kun selvästi viittaat minun juttuihin, mutta et perustele mitään. Eli jos et halua keskustella niin arvostaisin jos et myöskään vittuilisi.

Sanoin heti alussa että ei kiinnosta pestä mitään vaippoja. Eli mieluummin säästän ihan jossain muualla kuin vaipan hinnassa. Niihin ei ihan oikeasti saa menemään rahaa paljon paskaakaan jos vielä viittii ostaa vähän tarjouksesta niitä. Että ei se säästö ole varmasti se syy miksi niitä kannattaa käyttää.

Tässä on muutama syy millä tiedän ihmisten (ei siis välttämättä minun) perustelevan kestovaippoja.

1. Ekologisuus
2. Kivekset. Ilmeisesti pointtina on, että näissä vaipoissa kivekset lämpenee enemmän -> huonompi siemenneste. En todellakaan tiedä enkä ole selvittänyt tämän väitteen todenperäisyyttä.
3. Myrkyt. Kastuessaan vaipasta lähtee irti jotain aineita, joista voi olla jotain vahinkoa. Jälleen en todellakaan tiedä enkä ole selvittänyt tämän väitteen todenperäisyyttä.
4. Hinta
5. Ne on kivannäköisiä, ja niitä on kivempi vaihtaa kuin tylsiä valkoisia vaippoja.

1. Ekologisuus vaatisi vähän tarkempaa puolueetonta vertailua muihin päivittäisiin hyödykkeisiin. Siis minne väliin sijoittuu noin suunnilleen janalla: sipsisäkki, meikit, naistenlehti, tunti vauva.fi:n/ekopiiperot.com:n käyttöä iPadillä, siideripullo jne. ei-elintärkeät asiat.

2. Jaa-a. Vähempi niissä kestovaipoissa mikään ilma vaihtuu, kun se ulompi päällivaippa on yleensä mallia muovikangas.

3. Etikalla jatkuvasti uitettu kiinassa valmistettu puuvillavaippa, tuntemattomalla kiinalaisella sisuksella ja tuntemattomasta muovikuidusta valmistetulla päällisellä vs. monikansallisen päivittäistavarayhtiön kertakäyttötuote. Vaikea ottaa näiden terveellisyyteen kantaa ilman tarkempia tutkimuksia.

4. Sama kuin 1. Olisi kiva suhteuttaa hankintahinta & pesukoneenpyöritys (sähkö+vesi+pesuaine+etikkatonkka) vs. alelaarista ostettu kertokäyttövaippasäkki

5. Niissä molemmissa on sisällä kusta ja paskaa?!

Aika omantunnon ekopesua koko perseily mielestäni. Meilläkin tuota jonkin verran emäntä harrastelee ja eipä tässä lapsiperheen kuluttamisen riemuparaatissa paljon yksi vaippavalinta paina.

Lisäisin myös listalle kohdan 6. käyttömukavuus kersalle ja käyttömukavuus vaihtajalle. Molemmissa ylivoimainen voitto kertakäyttösaastuttajalle.

Meillä ei siis oo nukutettu kuin kipeenä ollessa jos tarve. Mummolassa osaavat vetää niin oikeista naruista. joka ilta menee tunti nukuttaessa, mummolla, ei minulla. No mitä lähtee. :D

Joo, mummot on pahimpia. Meilläkin mummot ja ukit tykkäävät vimmata illalla lapset ekana ihan sekaisin ja sitten luetaan vielä tunti satuja. Kipeänä otetaan usein viereen nukkumaan ettei tarvitse pompata sitten yöllä toisessa huoneesa.

Käykö nämä kestovaippavanhemmat itse pihamaan perällä ulkohuussissa paskalla? Vai tiputtavatko pökäleet olohuoneen nurkassa täysin hajuttomaan etikkaliemeen? Vessan vetäminen nimittäin tuhoaa maapallon siinä missä kertakäyttövaipatkin.

Joo, mummot on pahimpia. Meilläkin mummot ja ukit tykkäävät vimmata illalla lapset ekana ihan sekaisin ja sitten luetaan vielä tunti satuja. Kipeänä otetaan usein viereen nukkumaan ettei tarvitse pompata sitten yöllä toisessa huoneesa.

plus ne syöttää pullaa ja karkkia kaksin käsin vaikka just ois sovittu ettei tänää enää yhtään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
plus ne syöttää pullaa ja karkkia kaksin käsin vaikka just ois sovittu ettei tänää enää yhtään.

Sama ärsyttää välillä. Kaippa se on isovanhempien oikeus. Toisaalta uskon että siinä voi olla vähän sitäkin että kompensoidaan sillä sitä kun aikoinaan pikuvilholle / -timballe on vedetty "tiukempaa" linjaa.

Meillä juottavat vielä punaista maitoa, syöttävät Gotleria ja katsovat Salkkareita.

Punanen maito on parhautta, siitä tulee hyvät kaakaot. Miksi pitäisikään juoda purkitettua vettä?

Punanen maito on parhautta, siitä tulee hyvät kaakaot. Miksi pitäisikään juoda purkitettua vettä?

Pullakin on hyvää, mutta ei meillä sitä joka aterialla tarjota.

Meillä taas oli konfliktin poikasta vkl aikana. Isovanhemmat tuli käymään (omat) ja kävin pojan kanssa keskustelua siitä, että saako asiaa x tehdä vai ei. Poika hankasi vastaan pari kertaa ja itse otin kokoajan tiukempaa linjaa, niin eikös kesken tämän keskustelun oma isäni tokaissut "älkää nyt liikaa kieltäkö, kai se nyt asiaa x saa tehdä". Hitto että mulla meinas palaa käämi. Mummolassa saa olla vähän lepsumpi meno, mutta jos meillä ollaan, jossa meidän arki pyörii myös isovanhempien poissaollessa, niin kyllä me sillon ne säännöt siellä luodaan. Meneehän tossa lapsikin hämilleen kun yhtäkkiä toinen aikuinen kyseenalaistaa oman isän asettamat säännöt.

Edelleen olen sitä mieltä, että ainakin omien vanhempien tulisi myös ottaa jonkin sortin pedagogista vastuuta. Ei aina voi olla se maailman paras isovanhempi/kaveri 3 vuotiaalle. Ne mummolan sokerihumalatkin on aina kivoja, kun siellä kaikilla on niin maailman parasta aikaa, mutta sitten me vanhemmat joudutaan kestään sitä illan sokerihumalan laskun aiheuttamaa kiukkua ja vääntöä.

Meillä taas oli konfliktin poikasta vkl aikana. Isovanhemmat tuli käymään (omat) ja kävin pojan kanssa keskustelua siitä, että saako asiaa x tehdä vai ei. Poika hankasi vastaan pari kertaa ja itse otin kokoajan tiukempaa linjaa, niin eikös kesken tämän keskustelun oma isäni tokaissut "älkää nyt liikaa kieltäkö, kai se nyt asiaa x saa tehdä". Hitto että mulla meinas palaa käämi. Mummolassa saa olla vähän lepsumpi meno, mutta jos meillä ollaan, jossa meidän arki pyörii myös isovanhempien poissaollessa, niin kyllä me sillon ne säännöt siellä luodaan. Meneehän tossa lapsikin hämilleen kun yhtäkkiä toinen aikuinen kyseenalaistaa oman isän asettamat säännöt.

Edelleen olen sitä mieltä, että ainakin omien vanhempien tulisi myös ottaa jonkin sortin pedagogista vastuuta. Ei aina voi olla se maailman paras isovanhempi/kaveri 3 vuotiaalle. Ne mummolan sokerihumalatkin on aina kivoja, kun siellä kaikilla on niin maailman parasta aikaa, mutta sitten me vanhemmat joudutaan kestään sitä illan sokerihumalan laskun aiheuttamaa kiukkua ja vääntöä.

Kuulostaa kovin tutulta, mulla teki faija ihan samaa ja jumaleisson muksut oppi välittömästi että vaarin läsnäollessa saa perseillä niin paljon kuin sielu sietää..

Kestovaipoista kysymys mites sitten matkoilla ollessa? Mihin nämä sitten säilötään?

I feel you bro. Anoppi tulee usein jelppimään moneksikin päiväksi mukuloiden kanssa, mikä on erittäin kiitettävää, mutta politiikka herkkujen kanssa on, että ne on suurin piirtein pakollisia. Kerran penikka möksähti eikä halunnu syyä keksiä, niin anoppi jumalauta menee se keksi kädessä perässä nassikan huoneeseen ja tuputtaa sen sille. Rakkauden osoittaminen sokerilla on ihan vitun jees.

Kestovaipoista kysymys mites sitten matkoilla ollessa? Mihin nämä sitten säilötään?

Parinkymmenen litran kannellinen ämpäri jossa on kätevä kannella etikkamarinoituja paskavaippoja ympäri lentokenttiä. Ja sitäpaitsi matkustaminen tuhoaa maapallon.

Meillä moisia ei matkoilla käytetä laisinkaan. Matkoilla kertsit. Perillä sitten on jo kestot käytössä jos vaan pesumahdollisuus löytyy.. Ja luonto kiittää luonnonystävää, vai miten se menikään.
Kotona on sitten aivan eriasia kun on systeemit sitä varten olemassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom