Meillä taas oli konfliktin poikasta vkl aikana. Isovanhemmat tuli käymään (omat) ja kävin pojan kanssa keskustelua siitä, että saako asiaa x tehdä vai ei. Poika hankasi vastaan pari kertaa ja itse otin kokoajan tiukempaa linjaa, niin eikös kesken tämän keskustelun oma isäni tokaissut "älkää nyt liikaa kieltäkö, kai se nyt asiaa x saa tehdä". Hitto että mulla meinas palaa käämi. Mummolassa saa olla vähän lepsumpi meno, mutta jos meillä ollaan, jossa meidän arki pyörii myös isovanhempien poissaollessa, niin kyllä me sillon ne säännöt siellä luodaan. Meneehän tossa lapsikin hämilleen kun yhtäkkiä toinen aikuinen kyseenalaistaa oman isän asettamat säännöt.
Edelleen olen sitä mieltä, että ainakin omien vanhempien tulisi myös ottaa jonkin sortin pedagogista vastuuta. Ei aina voi olla se maailman paras isovanhempi/kaveri 3 vuotiaalle. Ne mummolan sokerihumalatkin on aina kivoja, kun siellä kaikilla on niin maailman parasta aikaa, mutta sitten me vanhemmat joudutaan kestään sitä illan sokerihumalan laskun aiheuttamaa kiukkua ja vääntöä.