Sori, tarkoitin siis että sä olet "uskis" tuon kantoliinakantasi kanssa, koska alkaa tuntua siltä että sun on hierottava sitä ihmisten naamaan vaikka selvästikään se ei ole suurta pontta siipensä alle ottanut. Se keskustelu siis. Olettaen siis ettet välttämättä ymmärtänyt pointtiani, en ole varma ymmärsitkö. Ymmärtääkseni käydyn keskustelun pohjalta kun se nimenomaan olet sinä, joka siinä kantoliina-aiheessa pysyt postaus postauksen jälkeen.
Mä en ota kantaa siihen, mikä on junttia ja mikä uutta hippikantoliinamenoa, mä puhun nyt vaan objektiivisesti tästä keskustelun suunnasta.
Ymmärsin kyllä tuon vertauksesi. Hassunhauskasti vaan käänsin sen toisinpäin osoittaakseni, että "vastapuolen" argumentit nyt eivät ole tähän mennessä tasollaan päätä huimanneet.
Pysyn aiheessa, mutta ymmärrän jos se ei ketään kiinnosta niin eihän siitä keskustelua synny. Ilmeisesti ei kiinnosta kun kommentit ovat luokkaa "ootsä joku nainen vai??" Haluan kuitenkin korjata, jos joku väittää minun kirjoittaneen jotain mitä en ole mielestäni kirjoittanut. Viittaan nyt siis alla olevaan:
Mansikkakeitto nyt on sitä mieltä että kaikkien pitäisi käyttää kantoliinoja koska tutkimus.
Ensinnäkään en ole tainnut mainita, että kenenkään pitäisi käyttää kantoliinoja. Toiseksi en ole viitannut enkä edes sanonut olemassa olevan yhtään kantoliinatutkimusta. Kolmanneksi ainut mitä olen väittänyt on, että kantoliina on kätevä jos haluaa optimoida fyysisen läsnäolon. Myönnän kyllä, että kätevä on huono suure, koska se ei ole mitattava, ja jää näin ollen subjektiiviseksi suureeksi. Joku toinen voi kokea käteväksi jonkun muun tavan.
Lisätarkennuksena haluaisin tietää, että miten sä määrittelet sen, että joku kasvattaa lastaan väärin vaikka tarkoitusperät ovat hyvä? Mikä se mi
ttari on, mikä sen määrää että tapa oli/on väärä? Onko lapsi vanhempana jotenkin vinksallaan? Voiko vinksallaan olla kasvatuksesta huolimatta? Voiko väärästä kasvatuksesta huolimatta tulla normit täyttävä "oikea" lapsi? Selvennätkö tuota mulle, että mitä sun mielestä on väärä kasvattaminen? Täälläkin on jo esitetty täysin vastakkaisia näkökulmia sun näkökulmiin verrattuna, eikä ne ainakaan omaan silmääni vaikuta "vääriltä", jos niin mustavalkoisesti kasvatusta voi kutsua.
Hirveän vaikea kysymys! Ei pitäisi tuolla tavalla nopeasti kirjoitella. Tässähän puhuu itsensä pian pussiin
Mun täytyy palata tähän myöhemmin, jotta saisin ehkä jotain järkevääkin tekstiä. Tässähän saattaa joutua perumaan puheitaan, mutta katsotaan nyt. Älä vielä kutsu kansaa torille juhlimaan :D
Jotain vastakkaista on joo esitetty, mutta perustelut on mun mielestä jäänyt aika ohuiksi tai niitä ei ole ollut ollenkaan. Vastakkaisen mielipiteen esittäminen ei vielä riitä perusteluksi.
Luilen että joku "keiton" lähipiirin nainen käyttää salaa sen tunnuksia. Tai itseasiassa varmaan luvalla, eihän toista saa kieltää. Ja aikusilla ja lapsilla on samat säännöt.
Ihan samanlaista lähes uskonnollista paatosta omista selvityksistä ja kokemuksista kuin leikkipuistossa kuuli hoitovapaalla. Kuinka mäkin tein niin monta asiaa väärin jne.
Kyllä mä uskon että ISÄT puuttuu asiaan jos näkevät jotain härskejä ylilyöntejä puoleen tai toiseen. ÄIDIT taas nimenomaan nokkivat toisiaan minkä ehtovät ja toitottavat oman tapansa paremmuutta. YLEISTÄN, vittu.
Mitä eri sääntöjä aikuisilla ja lapsilla on? Tää on muuten mielenkiintoinen aihe. Koitetaan saada vaikka tästä järkevä keskustelu aikaiseksi ilman mitään vittuiluja. Rajataan vaikka keskustelun ulkopuolelle ne asiat, jotka ovat laissa kielletty ennen tiettyä ikää.
Lue mitä haluat. Tulkitse: Hakkasin muijani, ei auttanut mutta oppiipahan sekin olemaan.
Tässä oli varmaan joku syvempi merkitys. Olen ihan oikeasti kiinnostunut, että miten tämä raivokohtaus(?) loppui.
Yksi paha naisväen kiihkoilun muoto on nämä kestovaipat - jotkut äidit väkisin haluaa käyttää lapsellaan moisia ja samalla itketään, kuinka raskasta on olla jatkuvasti pyykkiä pesemässä.
Ei puhettakaan siitä, että, edes välillä, voisi käyttää kertakäyttövaippoja ja samalla helpottaisi elämäänsä. Muutenkaan en ymmärrä, miten se muka on ekologisempi vaihtoehto.
Siis kai se perustuu siihen se ekologisuus, että sun ei tarvi ostaa uusia vaippoja vaan ne voi pestä vaikka muun pyykin mukana. Ja sit ku oma lapsi ei tarvii vaippoja niin ne voi myydä eteenpäin. Joskus joutuu jotain kuminauhoja uusimaan, mutta periaatteessa kestävät hyvinkin pitkään. Vastasyntyneellä ja siitä vähän eteenpäin voi taitella harsoista vaippoja, joita sitten hyvin pestynä voi käyttää muuhun elämään kun eivät ole enää vaippakäytössä. Rahaa säästyy ainakin jos ei välitä vaippojen kuoseista, suostuu ostamaan käytettyjä eikä pidä mitään valtavaa määrää niitä vaippoja.
Jos on huolissaan pesuaineista niin voi pestä jollain pesupähkinöillä. En tiedä noiden mitatusta tehosta, mutta niillä meillä mentiin pitkä aika, ja toimi riittävän hyvin.