Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuohon uskontokeskustelukommenttiin vielä. Tätähän voisi ajatella myös toisin päin. Eli ateisti (kantoliinisti :D) esittää perusteltuja väitteitä siitä miksi kantoliina voisi olla kätevä. Tähän sitten uskis (perusjuntti) vastaa huutelemalla, että ootkohan sä joku nainen vai miks tähän muka jotain perusteluja tarvitsee. Huom. en kuitenkaan koe itseäni kantoliinistiksi, koska se viittaisi siihen, että kokisin kantoliinan itseisarvona enkä vain välineenä toteuttaa onnistunutta varhaista vuorovaikutusta. Ja edelleen sen voi toteuttaa onnistuneesti varmaankin myös esim traktorilla jos niikseen tulee.

Sori, tarkoitin siis että sä olet "uskis" tuon kantoliinakantasi kanssa, koska alkaa tuntua siltä että sun on hierottava sitä ihmisten naamaan vaikka selvästikään se ei ole suurta pontta siipensä alle ottanut. Se keskustelu siis. Olettaen siis ettet välttämättä ymmärtänyt pointtiani, en ole varma ymmärsitkö. Ymmärtääkseni käydyn keskustelun pohjalta kun se nimenomaan olet sinä, joka siinä kantoliina-aiheessa pysyt postaus postauksen jälkeen.

Mä en ota kantaa siihen, mikä on junttia ja mikä uutta hippikantoliinamenoa, mä puhun nyt vaan objektiivisesti tästä keskustelun suunnasta.

Lisätarkennuksena haluaisin tietää, että miten sä määrittelet sen, että joku kasvattaa lastaan väärin vaikka tarkoitusperät ovat hyvä? Mikä se mittari on, mikä sen määrää että tapa oli/on väärä? Onko lapsi vanhempana jotenkin vinksallaan? Voiko vinksallaan olla kasvatuksesta huolimatta? Voiko väärästä kasvatuksesta huolimatta tulla normit täyttävä "oikea" lapsi? Selvennätkö tuota mulle, että mitä sun mielestä on väärä kasvattaminen? Täälläkin on jo esitetty täysin vastakkaisia näkökulmia sun näkökulmiin verrattuna, eikä ne ainakaan omaan silmääni vaikuta "vääriltä", jos niin mustavalkoisesti kasvatusta voi kutsua.

Luilen että joku "keiton" lähipiirin nainen käyttää salaa sen tunnuksia. Tai itseasiassa varmaan luvalla, eihän toista saa kieltää. Ja aikusilla ja lapsilla on samat säännöt.
Ihan samanlaista lähes uskonnollista paatosta omista selvityksistä ja kokemuksista kuin leikkipuistossa kuuli hoitovapaalla. Kuinka mäkin tein niin monta asiaa väärin jne.
Kyllä mä uskon että ISÄT puuttuu asiaan jos näkevät jotain härskejä ylilyöntejä puoleen tai toiseen. ÄIDIT taas nimenomaan nokkivat toisiaan minkä ehtovät ja toitottavat oman tapansa paremmuutta. YLEISTÄN, vittu.

Miten tämä tilanne sitten raukesi lopulta?

Lue mitä haluat. Tulkitse: Hakkasin muijani, ei auttanut mutta oppiipahan sekin olemaan.

Meillä on hyvinkin pitkään luettu aina iltaisin satu. En ole pitänyt mitenkään vastenmielisenä hommana, vaikka tarinat alkoi pikkuhiljaa käydä turhankin tutuiksi.

Ennemmin tosiaan joku tramppa (jos ei ole jo) kuin mopo, saa silläkin luut poikki, mutta käy sentään kuntoilusta. Ja sen tietää että tiellehän sillä mennään heti kun vanhempien silmä välttää. Jostain toki kaikki uudet rallikuskit tulee, jos lähistöltä löytyy motocrossirata niin eikun pojat sinne ajamaan pienten vuorolla. Jos se moottoriurheiluammattilaisuus on mielessä.
Maaseudulta tulee huonokuntoisin nuoriso kun ne opetetaan jo pienenä ajamaan moottorivoimalla joka paikkaan.

Silläkin uhalla että joutuu joku meikäläisenkin sukupuolen juttujen perusteella tutkimaan niin sanon että lukekaa lapselle mahdollisimman paljon! On se sitten iltasatu tai sitten ihan päivällä / aamulla. Vaikka jostain vanhan tutkimuksen asiasta luin, niin ihan sen lisäksi ihan oman observoinnin pohjalta suosittelen. Vaikka kuinka laiskottaisi illalla, niin silti.

Vanhempaa poikaa ei ole koskaan patistettu / opetettu lukemaan eikä kyllä kouluun mennessessä osannutkaan. 1. luokan aloituskeskusteuissa opettajan kanssa olimme jutelleet siitä että nykyään jo suurin osa osaa 1. luokalle tullessaan lukea. Olimme tottakai asiasta hieman huolissaan, mutta 1. luokan lopulla tuli opettajalta viesti (kun muisti huolemme) että veijari onkin ihan kärkipäässä lukemisessa. Opettaja sitten kysäisi että onko pojalle luettu paljon? Kerroimme että olemme hänelle lukeneet ja kuunnelleet äänikirjoa jo ihan pienestä lähtien. Veikkasi tätä yhdeksi syyksi nopeaan oppimiseen ja kertoi tehneensä vastaavanlaisia huomioita aikaisemminkin pitkän uransa aikana.

Henkkohtaisesti omasta kaveripiiristä huomannut vuosien varrella eniten kusessa ovat ihmiset jotka ovat ennen lapsen syntymää suunnitelleet kaiken valmiiksi, sitten kun se oma pikku vauveli ei suostukkaan toimimaan niin kuin jonkun kaks plussan lastenhoito ohjeessa neuvottiin niin ollaan aivan romuna. Ja parhaiten on pärjänneet ne vähän sinnepäin vanhemmat ei se Mailma kaadu ja lapsen kehitys vaaraannu jos ne ateriat nyt ei olekkaan sekunnilleen samaan aikaa pöydässä-

Se mua vaan jaksaa vuodesta toiseen ihmetyttää miten helvetissä on mahdollista ettei ihmiset tajua ennen lapsen syntymää että saattaapi jossain vaiheessa olla vähän raskastakin elämä.

Henkkohtaisesti omasta kaveripiiristä huomannut vuosien varrella eniten kusessa ovat ihmiset jotka ovat ennen lapsen syntymää suunnitelleet kaiken valmiiksi, sitten kun se oma pikku vauveli ei suostukkaan toimimaan niin kuin jonkun kaks plussan lastenhoito ohjeessa neuvottiin niin ollaan aivan romuna. Ja parhaiten on pärjänneet ne vähän sinnepäin vanhemmat ei se Mailma kaadu ja lapsen kehitys vaaraannu jos ne ateriat nyt ei olekkaan sekunnilleen samaan aikaa pöydässä-

Voi olla näinkin. Itse olen enemmän huolissani lasten kuin vanhempien pärjäämisestä. Aika usein olen huomannut että tällaiset kommentit ovat enemmän oman laiskuuden puollustelua kuin aitoja kasvatusnäkemyksiä. En väitä että tämä pätee Venskun kohdalla, mutta ihan vaan huomiona.

Se on kyllä totta että liian pitkälle menevät suunnitemlat on tuomittu epäonnistumaan.

Voi olla näinkin. Itse olen enemmän huolissani lasten kuin vanhempien pärjäämisestä. Aika usein olen huomannut että tällaiset kommentit ovat enemmän oman laiskuuden puollustelua kuin aitoja kasvatusnäkemyksiä. En väitä että tämä pätee Venskun kohdalla, mutta ihan vaan huomiona.

Se on kyllä totta että liian pitkälle menevät suunnitemlat on tuomittu epäonnistumaan.

Olet varmasti aivan oikeassa ja varmasti joillakin ihmisillä näkyy laiskuus juuri noin, Itse päässyt todistamaan juttuja joilla on saatu omasta elämästä tehtyä todella hankalaa juurikin näiden naistenlehtien ja nettipalstojen ohjeiden orjallisella noudattamisella. Tän perheen isä valitteli joskus että onhan tää välillä aika sairasta kun ei yksinkertaisesti pysty tekemään mitään ilman valtavia esivalmisteluja ja suunnitteluja joku kauppareissun venyminen tarkoittaa totaali katastrofia lapsen kehityksen kannalta, vaikka toinen nukkuisi tyytyväisenä tuolissaan.

Siinä sivussa sitten pitää antaa vierihoitoa 10h päivässä, yrittää nukuttaa sekuntikellon kanssa ja saada juuri oikeat määrät ruokaa uppoamaan vauveliin. Jokainen pienikin muutos tarvitsee googlauksen oli se sitten kylvyn kesto tai pakkasen purevuus.
Tolla tyylillä sitten se lopputulos on aika helposti se että äiti kokee itsensä epäonnistuneeksi ymym helvetin typerää-

Olet varmasti aivan oikeassa ja varmasti joillakin ihmisillä näkyy laiskuus juuri noin, Itse päässyt todistamaan juttuja joilla on saatu omasta elämästä tehtyä todella hankalaa juurikin näiden naistenlehtien ja nettipalstojen ohjeiden orjallisella noudattamisella. Tän perheen isä valitteli joskus että onhan tää välillä aika sairasta kun ei yksinkertaisesti pysty tekemään mitään ilman valtavia esivalmisteluja ja suunnitteluja joku kauppareissun venyminen tarkoittaa totaali katastrofia lapsen kehityksen kannalta vaikka toinen nukkuisi tyytyväisenä tuolissaan.

Juu. Tiedän kyllä just mitä tarkoitat. Ja tätä ongelmaa esiinttyy nimenomaan naisväellä. Kasvattamista liikaa tunteella ja liian vähän järjellä :)

Yksi paha naisväen kiihkoilun muoto on nämä kestovaipat - jotkut äidit väkisin haluaa käyttää lapsellaan moisia ja samalla itketään, kuinka raskasta on olla jatkuvasti pyykkiä pesemässä.
Ei puhettakaan siitä, että, edes välillä, voisi käyttää kertakäyttövaippoja ja samalla helpottaisi elämäänsä. Muutenkaan en ymmärrä, miten se muka on ekologisempi vaihtoehto.

Saa muuten hippi äitin kanssa mielenkiintoisen keskustelun aikaan kun heittää että ekologisin vaihtoehto on jättää se lapsi tekemättä ;)

Kerran viherpipertäjä äidit naureskelivat suomen luonnonsuojeluliiton vuoden turhake äänestykselle jossa on aina jotain lehtipuhaltimia ja city maastureita. Heitin sitten siihen että ykkös vaihtoehto pitäisi olla lapsi, muut vaihtoehdot on saivartelua. Ai että sitä kälätyksen määrää mutta eivät saaneet kumottua faktaa että liika kansoitus on aikamme suurin ongelma :D

Saa muuten hippi äitin kanssa mielenkiintoisen keskustelun aikaan kun heittää että ekologisin vaihtoehto on jättää se lapsi tekemättä ;)

Kerran viherpipertäjä äidit naureskelivat suomen luonnonsuojeluliiton vuoden turhake äänestykselle jossa on aina jotain lehtipuhaltimia ja city maastureita. Heitin sitten siihen että ykkös vaihtoehto pitäisi olla lapsi, muut vaihtoehdot on saivartelua. Ai että sitä kälätyksen määrää mutta eivät saaneet kumottua faktaa että liika kansoitus on aikamme suurin ongelma :D

Veikkaisin, että jos kyseessä on ajatteleva ihminen, niin keskustelusta ei tulisi kovin mielenkiintoinen kun osapuolet vain hymistelisivät samanmielisyyttään. Ainakin ne "hippiäidit", joita minä tunnen ovat kaikki kanssasi samaa mieltä ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi paha naisväen kiihkoilun muoto on nämä kestovaipat

En kyllä kiihkoiluksi suoraan luokittelisi oli kyse sit rintamaidosta tai kestovaipoista. Meillä käytettiin kestovaippoja päivisin ekat n.11kk ja säästöä tuli suoraan laskettuna ainakin 1200vaipan verran. Päivittäin meni vähintään neljä kestovaippaa ja pari kertaa viikossa sit pestiin niitä. Vaipat oli enimmäkseen saatu kavereilta, eli saivat useamman kerran palvella. Nyt odottavat tuolla laatikossa seuraavaa käyttäjää. Se on sit ihan sun itse pääteltävä oliko ekologisempi valinta vai ei.

Sit tohon lukemiseen heitettävä oma näkemys. Ehdottomasti lapselle/lapsen kanssa kannattaa myös mun mielestä lukea, MUTTA ei iltasatuja. Meillä alettiin pari kk sitten lukemaan iltasatuja, mut sehän meni lopulta siihen ettei lapsi suostunut nukahtamaan ilman niitä ja kiukutteluahan siitä seurasi. Nyt ollaan luovuttu siitä ja nukuttaminen taas paljon helpompaa.

Meidän tyttö on 7v ja lähes joka ilta luetaan iltasatu (ei osaa vielä lukea). Mua ei haittaa yhtään tuo lukeminen. Luetaan joku lyhyt kirja tai sarjakuvia. Samalla keskustellaan kirjan tai lehden aiheesta ja mieltä askarruttavia asioita. Jos tyttö on väsynyt niin jää nukkumaan kun lukija lähtee tai sitten jää toviksi selailemaan kirjaa/lehteä. 3v pojalle luetaan satu joka ilta.

Sori, tarkoitin siis että sä olet "uskis" tuon kantoliinakantasi kanssa, koska alkaa tuntua siltä että sun on hierottava sitä ihmisten naamaan vaikka selvästikään se ei ole suurta pontta siipensä alle ottanut. Se keskustelu siis. Olettaen siis ettet välttämättä ymmärtänyt pointtiani, en ole varma ymmärsitkö. Ymmärtääkseni käydyn keskustelun pohjalta kun se nimenomaan olet sinä, joka siinä kantoliina-aiheessa pysyt postaus postauksen jälkeen.

Mä en ota kantaa siihen, mikä on junttia ja mikä uutta hippikantoliinamenoa, mä puhun nyt vaan objektiivisesti tästä keskustelun suunnasta.

Ymmärsin kyllä tuon vertauksesi. Hassunhauskasti vaan käänsin sen toisinpäin osoittaakseni, että "vastapuolen" argumentit nyt eivät ole tähän mennessä tasollaan päätä huimanneet.

Pysyn aiheessa, mutta ymmärrän jos se ei ketään kiinnosta niin eihän siitä keskustelua synny. Ilmeisesti ei kiinnosta kun kommentit ovat luokkaa "ootsä joku nainen vai??" Haluan kuitenkin korjata, jos joku väittää minun kirjoittaneen jotain mitä en ole mielestäni kirjoittanut. Viittaan nyt siis alla olevaan:

Mansikkakeitto nyt on sitä mieltä että kaikkien pitäisi käyttää kantoliinoja koska tutkimus.

Ensinnäkään en ole tainnut mainita, että kenenkään pitäisi käyttää kantoliinoja. Toiseksi en ole viitannut enkä edes sanonut olemassa olevan yhtään kantoliinatutkimusta. Kolmanneksi ainut mitä olen väittänyt on, että kantoliina on kätevä jos haluaa optimoida fyysisen läsnäolon. Myönnän kyllä, että kätevä on huono suure, koska se ei ole mitattava, ja jää näin ollen subjektiiviseksi suureeksi. Joku toinen voi kokea käteväksi jonkun muun tavan.

Lisätarkennuksena haluaisin tietää, että miten sä määrittelet sen, että joku kasvattaa lastaan väärin vaikka tarkoitusperät ovat hyvä? Mikä se mi
ttari on, mikä sen määrää että tapa oli/on väärä? Onko lapsi vanhempana jotenkin vinksallaan? Voiko vinksallaan olla kasvatuksesta huolimatta? Voiko väärästä kasvatuksesta huolimatta tulla normit täyttävä "oikea" lapsi? Selvennätkö tuota mulle, että mitä sun mielestä on väärä kasvattaminen? Täälläkin on jo esitetty täysin vastakkaisia näkökulmia sun näkökulmiin verrattuna, eikä ne ainakaan omaan silmääni vaikuta "vääriltä", jos niin mustavalkoisesti kasvatusta voi kutsua.

Hirveän vaikea kysymys! Ei pitäisi tuolla tavalla nopeasti kirjoitella. Tässähän puhuu itsensä pian pussiin :) Mun täytyy palata tähän myöhemmin, jotta saisin ehkä jotain järkevääkin tekstiä. Tässähän saattaa joutua perumaan puheitaan, mutta katsotaan nyt. Älä vielä kutsu kansaa torille juhlimaan :D

Jotain vastakkaista on joo esitetty, mutta perustelut on mun mielestä jäänyt aika ohuiksi tai niitä ei ole ollut ollenkaan. Vastakkaisen mielipiteen esittäminen ei vielä riitä perusteluksi.

Luilen että joku "keiton" lähipiirin nainen käyttää salaa sen tunnuksia. Tai itseasiassa varmaan luvalla, eihän toista saa kieltää. Ja aikusilla ja lapsilla on samat säännöt.
Ihan samanlaista lähes uskonnollista paatosta omista selvityksistä ja kokemuksista kuin leikkipuistossa kuuli hoitovapaalla. Kuinka mäkin tein niin monta asiaa väärin jne.
Kyllä mä uskon että ISÄT puuttuu asiaan jos näkevät jotain härskejä ylilyöntejä puoleen tai toiseen. ÄIDIT taas nimenomaan nokkivat toisiaan minkä ehtovät ja toitottavat oman tapansa paremmuutta. YLEISTÄN, vittu.

Mitä eri sääntöjä aikuisilla ja lapsilla on? Tää on muuten mielenkiintoinen aihe. Koitetaan saada vaikka tästä järkevä keskustelu aikaiseksi ilman mitään vittuiluja. Rajataan vaikka keskustelun ulkopuolelle ne asiat, jotka ovat laissa kielletty ennen tiettyä ikää.

Lue mitä haluat. Tulkitse: Hakkasin muijani, ei auttanut mutta oppiipahan sekin olemaan.

:confused: Tässä oli varmaan joku syvempi merkitys. Olen ihan oikeasti kiinnostunut, että miten tämä raivokohtaus(?) loppui.

Yksi paha naisväen kiihkoilun muoto on nämä kestovaipat - jotkut äidit väkisin haluaa käyttää lapsellaan moisia ja samalla itketään, kuinka raskasta on olla jatkuvasti pyykkiä pesemässä.
Ei puhettakaan siitä, että, edes välillä, voisi käyttää kertakäyttövaippoja ja samalla helpottaisi elämäänsä. Muutenkaan en ymmärrä, miten se muka on ekologisempi vaihtoehto.

Siis kai se perustuu siihen se ekologisuus, että sun ei tarvi ostaa uusia vaippoja vaan ne voi pestä vaikka muun pyykin mukana. Ja sit ku oma lapsi ei tarvii vaippoja niin ne voi myydä eteenpäin. Joskus joutuu jotain kuminauhoja uusimaan, mutta periaatteessa kestävät hyvinkin pitkään. Vastasyntyneellä ja siitä vähän eteenpäin voi taitella harsoista vaippoja, joita sitten hyvin pestynä voi käyttää muuhun elämään kun eivät ole enää vaippakäytössä. Rahaa säästyy ainakin jos ei välitä vaippojen kuoseista, suostuu ostamaan käytettyjä eikä pidä mitään valtavaa määrää niitä vaippoja.

Jos on huolissaan pesuaineista niin voi pestä jollain pesupähkinöillä. En tiedä noiden mitatusta tehosta, mutta niillä meillä mentiin pitkä aika, ja toimi riittävän hyvin.

Pointtina noista kestovaipoista oli lähinnä se, että jotkut vaan kotkottaa miten noilla maailma pelastuu ja seuraavaan hengenvetoon manataankin, miten ranccaa on lisääntyneen ja haisevan pyykkimäärän kanssa, kun ei se mieskään auta. Joskus voisi vaan relata ja keskittää energiansa siihen muksuun, eikä siihen että asiat tehdään "oikein".

Silläkin uhalla että joutuu joku meikäläisenkin sukupuolen juttujen perusteella tutkimaan niin sanon että lukekaa lapselle mahdollisimman paljon! On se sitten iltasatu tai sitten ihan päivällä / aamulla. Vaikka jostain vanhan tutkimuksen asiasta luin, niin ihan sen lisäksi ihan oman observoinnin pohjalta suosittelen. Vaikka kuinka laiskottaisi illalla, niin silti.

Vanhempaa poikaa ei ole koskaan patistettu / opetettu lukemaan eikä kyllä kouluun mennessessä osannutkaan. 1. luokan aloituskeskusteuissa opettajan kanssa olimme jutelleet siitä että nykyään jo suurin osa osaa 1. luokalle tullessaan lukea. Olimme tottakai asiasta hieman huolissaan, mutta 1. luokan lopulla tuli opettajalta viesti (kun muisti huolemme) että veijari onkin ihan kärkipäässä lukemisessa. Opettaja sitten kysäisi että onko pojalle luettu paljon? Kerroimme että olemme hänelle lukeneet ja kuunnelleet äänikirjoa jo ihan pienestä lähtien. Veikkasi tätä yhdeksi syyksi nopeaan oppimiseen ja kertoi tehneensä vastaavanlaisia huomioita aikaisemminkin pitkän uransa aikana.

Meilläkin luetaan paljon, iltasatuja ja monesti muutenkin. Nykyään lasten kanssa kerrotaan monesti tarina, jota nimitetään meillä "rikkinäiseksi tarinaksi" --> minä ja lapset vuorotellen sanotaan yksi sana niin että siitä muodostuu tarina, jota saa jokainen siis viedä omalta osaltaan mihin suuntaan haluaa. Monesti tarina loppuu kesken iltaväsyn ja tarinan aiheuttamaan räkänauruun. Tyttö varsinkin on melkoinen verbaaliakrobaatti. Monesti tulee ällyytettyä lapsia kaikenlaisilla sanamuunnoksilla. Toivottavasti niistä ei tule kuitenkaan sen johdosta mitään näsäviisastelijoita, semmoseen ei tietenkään halua opettaa.

Meilläkin luetaan paljon, iltasatuja ja monesti muutenkin. Nykyään lasten kanssa kerrotaan monesti tarina, jota nimitetään meillä "rikkinäiseksi tarinaksi" --> minä ja lapset vuorotellen sanotaan yksi sana niin että siitä muodostuu tarina, jota saa jokainen siis viedä omalta osaltaan mihin suuntaan haluaa. Monesti tarina loppuu kesken iltaväsyn ja tarinan aiheuttamaan räkänauruun. Tyttö varsinkin on melkoinen verbaaliakrobaatti. Monesti tulee ällyytettyä lapsia kaikenlaisilla sanamuunnoksilla. Toivottavasti niistä ei tule kuitenkaan sen johdosta mitään näsäviisastelijoita, semmoseen ei tietenkään halua opettaa.

Aivan mahtavaa. Iltaisin on ne naurutkin aina herkimmässä :) Kaikenlainen kekseliäisyyteen ja luovuuteen ohjaava on kotiinpäin. Hyvä jo pienestä lähtien opetellä käyttämään sitä korvien välissä olevaa nerokasta instrumenttia. Liian usein huomaa että monella aikauisella tuntuu luova ajattelu tuottavan fyysistä kipua. Ennemmin sitten vaikka näsäviisas, kun idiootti.

Huh, parin-kolmen vaippaikäisen kanssa kun vedät kestovaipolla, niin saa hankkia toisen pyykkikoneen ja lisähuoneen kuivattamiseen. Ei kovin käytännöllistä. Koskaan en ole ymmärtänyt, miksi elämästä pitää tarkoituksella tehdä vaikeaa.

Kuka perkele pesee jotain kestovaippoja muun pyykin mukana? Hienoa pyöritellä samassa paskavedessä vaatteet.

Meillä mennään ihan kertakäyttövaipoilla, ja suljen joka saatanan vaipan vielä erikseen pakastepussiin aina käytön jälkeen. Ihan sama kuinka kallista tai epäekologista, mutta ei sitä kusen- ja paskanhajua vaan viitti kämpässä haistella..

Niin, mistähän frankki oli keksinyt että niitä samassa muiden vaatteiden kanssa tarvis edes pestä?
Me ollaan varmaan hirmu äveriäitä kun meillä pesukoneessa saa ihan valita eripituisia ohjelmiakin joilla voi pestä vaikka nyt niitä kestovaippoja. Plus että niitä pidetään yleensä etikkavedessä kannellisissa sangossa sen aikaa kun odottavat pesua->ei haise

Ei ne mitään kauhean paljon lisä vaivaa elämään tuo. Meillä niitä ei ole n. Vuoteen käytetty, kun meinas jatkuvasti päästä pissa vuotamaan 'ohi' kun imukyky ei riittänyt isommille pissoille.
Mua ainakin vituttaa enemmän raahata niitä vaippoja jatkuvasti kaupasta kotiin.

Kuka perkele pesee jotain kestovaippoja muun pyykin mukana? Hienoa pyöritellä samassa paskavedessä vaatteet.

Siinä vaiheessa kun niitä menee vähemmän niin täyttä koneellista saa odottaa sen verran, että sama pestä muiden vaatteiden mukana. Paskavaipat luonnollisesti kannattaa heti vahingon jälkeen huuhdella, ettei niitä kikkareita tarvii sinne pesukoneeseen työntää. Pesulämpötila ja pesuaine vaan pyykin likaisuuden mukaan.

Mä olin jotenki käsittänyt, että toi etikkavedessä liotus ei oo mitenkään tarpeellista, ja voi olla jopa haitallista. Joka tapauksessa meillä oli PUL-kankaasta valmistettu pussi, johon vaipat iskettiin eikä sieltä tullut mitään hajuja läpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom