Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei kuulu sekään repertuaariin niinkuin ei fyysinen kurittaminenkaan.. Joskin saattaisin ymmärtää vaimonkin kurmuuttamisen jos vaimo vaikka päivittäin tuhoaisi tahallisesti minun omaisuuttani ja haistattelis vittua päälle ;)

Varmasti osittain johtuu ajanpuutteesta ja osittain siitä että nykyään lapsilta tuntuu puuttuvan rajat aika täydellisesti. Ennenkin maininnut samasta asiasta serkkulikka on opettajana ala-asteella ja meininki on kuulemma muuttunut todella paljon viimeisen 15v aikana lapsilta puuttuu nykyään täysin kunnioitus auktoriteettejä kohtaan. Ja ennenkaikkea uhma on lisääntynyt sillä meiningillä että te ette mahda meille mitään! tätä sitten siedetään 9vuotta koulussa kun joku vapaan kasvatuksen helmi terrorisoi koko luokkaa. Huom: 20-30v sitten olisi opettaja vielä antanut napakan tillikan ja rauha olisi ollut maassa. Kotona olisi todennäköisesti tullut toinen tillikka jos siellä olisi alkanut asiasta valittamaan.

- - - Updated - - -

Juu sanomasi on mennyt kyllä ihan hyvin perille, joskin en ole edelleenkään vakuuttunut siitä että tietäisit aivan hirveän hyvin minkälaista on toimia sitten kun siellä kotona on oikeasti pikku riiviö +8v joka tuhoaa kaiken tielleen osuvan vaikka kuinka toteuttaisit selkäsaunatonta kasvatusta. Taisin joskus aiemmin kirjoittaa eräästä tapauksesta jossa teini tyttö uhkaili ja leikkeli mattoveitsellä kaverin tytön vaatteita.. Isän kommentti oli huikea, no leikkiähän se vaan oli-. <- tuossa on yksi iso ongelma´vanhemmat eivät osaa rankaista lapsiaan eivätkä myöskään suostu ottamaan vastuuta.

Niin en tiedäkään millaista se on, ja toivottavasti ei tarvitse tulevaisuudessakaan. En silti koe väkivaltaa vaihtoehtona.

Jälkimmäiseen esimerkkiin voisin todeta, että väkivallattomuus on eri asia kuin välinpitämättömyys tai vastuunpakoilu. Ei tuollaista perseilyä voi leikillä kuitata, mutta ei väkivaltakaan ole ratkaisu. Pitäisi varmaan aloittaa pitkät keskustelut otsikolla "mikä hätänä?"

Niin en tiedäkään millaista se on, ja toivottavasti ei tarvitse tulevaisuudessakaan. En silti koe väkivaltaa vaihtoehtona.

Jälkimmäiseen esimerkkiin voisin todeta, että väkivallattomuus on eri asia kuin välinpitämättömyys tai vastuunpakoilu. Ei tuollaista perseilyä voi leikillä kuitata, mutta ei väkivaltakaan ole ratkaisu. Pitäisi varmaan aloittaa pitkät keskustelut otsikolla "mikä hätänä?"

Jep, toivottavasti pääset helpolla niinkuin minäkin olen päässyt :D
Eihän tämä nykysuuntaus kovin hyvältä näytä +10v kakarat vetää jurripäissään pitkin kyliä viikonloppuisin, haistattelevat auktoriteeteille joita vielä mun nuoruudessani kunnioitettiin ja pelättiin. Todellisia ongelmanuoria ei saa pois kouluistakaan vaikka ne tekisi ihan mitä tahansa.
On vaan ajankysymys kunnes joku alakoulun oppilas puukottaa opettajaa tai luokkatoveria.
Pikkulapsille syötetään masennuslääkkeitä ym paskaa..
Varmasti iso vaikutus on juuri tuolla ettei nykyään vanhemmilla ole aikaa lapsilleen.

Annatteko vaimollekin kontroloituja selkäsaunoja kun kiukuttelee kotona? Jos kasvatus perustuu edes välillisesti pelkoon kivusta tai fyysisen koskemttomuuden loukkaamisesta suoraan tai edes välillisesti niin aika huonosti menee. Kaiken lisäksi se on rikos tykkäsit siitä tai et.

Miten analogia toimisi jos kontroloidun selkäsaunan/korvapuustin/tukkapöllyn tilalle laitettaisi sukupuolielimien kontroloitu hyväily/hierominen? Missä menee raja?

Veikkaan että lasten oireilu ei johdu väkivallan puutteesta vaan siitä että vanhemmilla ei ole lapsille aikaa.

Olet sitten vielä ihan tosissasi?

Nyt verrataan joku pieni fyysinen kurinpito jo seksuaaliseen toimintaan. Ei ihan oikeasti ole enää mahdollista?

Ja jos nyt mennään täysi-ikäisiin, niin saat kyllä "kontrolloidun selkäsaunan" esim. härväämällä senverran paljon että tarvitaan järjestyksenvalvontaa tai polisiia.

Ehdotan että poistetaan järjestyksenvalvojilta ja poliisilta kaikki väkitaltainen kurinpito-oikeus. Siitä voi jäädä traumoja.

- - - Updated - - -

Jep, toivottavasti pääset helpolla niinkuin minäkin olen päässyt :D
Eihän tämä nykysuuntaus kovin hyvältä näytä +10v kakarat vetää jurripäissään pitkin kyliä viikonloppuisin, haistattelevat auktoriteeteille joita vielä mun nuoruudessani kunnioitettiin ja pelättiin. Todellisia ongelmanuoria ei saa pois kouluistakaan vaikka ne tekisi ihan mitä tahansa.
On vaan ajankysymys kunnes joku alakoulun oppilas puukottaa opettajaa tai luokkatoveria.
Pikkulapsille syötetään masennuslääkkeitä ym paskaa..
Varmasti iso vaikutus on juuri tuolla ettei nykyään vanhemmilla ole aikaa lapsilleen.

Sun pitää mennä kysymään niiltä että "mikä hätänä" ja antaa niille aikaa. Autat katsos hei vähän, voi olla paha olo.

Ois ihan oikeasti kiva tietää että onko esim. tämä Mansikkakeitto ikinä joutunut tekemisiin ongelmallisen ihmisen kanssa, oli se sitten aikuinen tai lapsi vai onko nyt vaan joku alan ammattilainen jonka on ihan pakko tulla pätemään tietojensa kanssa?

Minä olen ainakin kaukana täydellisestä. Ja ei, en hakkaa lapsiani, enkä vaimoani. Mutta en todellakaan kykene olemaan täydellinen auktoriteetti ja kurinpitäjä. Näissä nettikeskusteluissa vaan sitä täydellisyyttä tahtoo löytyä välillä ihan riesaksi asti. Se on helppoa heittää sitä mitä asiat tehdään teoriassa, kuten nyt vaikka tuo että lapsi vaatii huomiota melkein 24/7. Lopetat työnteon aja alat antamaan täysipäiväistä huomiota vai?

Ja jos nyt mennään täysi-ikäisiin, niin saat kyllä "kontrolloidun selkäsaunan" esim. härväämällä senverran paljon että tarvitaan järjestyksenvalvontaa tai polisiia.

Ehdotan että poistetaan järjestyksenvalvojilta ja poliisilta kaikki väkitaltainen kurinpito-oikeus. Siitä voi jäädä traumoja.

Ensinnäkin aikuiset ja lapset ovat erilaisia. Lapselta voi odottaa ikätason mukaista epätäydellistä itsehillintää, jonka kehittymiseen tarvitaan aikaa ja aikuisen tukea. Esimerkiksi 8-vuotiaan voi olla aivojen kehityksen keskeneräisyyden vuoksi jopa mahdotonta kyetä "täyteen" empatiaan. Aikuisilla taas itsehillinnän ja tunteidensäätelyn tulisi jo toimia, jolloin normaali aikuinen ei käyttäydy kuin lapsi. Jos taas aikuinen käyttäytyy huonosti (esim. mielenterveyshäiriöistä, kehitysvammoista tai humalatilasta johtuen) niin auttaako hakkaaminen?

Kukaan ei kai ole ehdottanut, että mitkään pakkokeinot eivät ole hyväksyttyjä? Järjestyksenvalvonta ja "kontrolloitu selkäsauna" ovat kaksi eri asiaa. Järjestyksenvalvonta ja poliisi käyttävät väkivaltaa vasta viimeisenä keinona mikäli ympäristön turvallisuus on uhattuna, ja silloinkin minimaalisesti. Laki ei jätä tulkinnanvaraa siitä, että voisiko opetusmielessä vielä potkaista häiriköitsijää päähän raudoittamisen jälkeen.

Sun pitää mennä kysymään niiltä että "mikä hätänä" ja antaa niille aikaa. Autat katsos hei vähän, voi olla paha olo.

Niin pitääkin. Autat paljon, koska sillä nuorella luultavasti on ihan oikeasti paha olo.

Ois ihan oikeasti kiva tietää että onko esim. tämä Mansikkakeitto ikinä joutunut tekemisiin ongelmallisen ihmisen kanssa, oli se sitten aikuinen tai lapsi vai onko nyt vaan joku alan ammattilainen jonka on ihan pakko tulla pätemään tietojensa kanssa?

Ei. En ole IKINÄ kohdannut ketään, jolla olisi ongelmia. Kerran kuitenkin taksikyydissä Westendistä Snappertunaan kesämökille näin kolaroidun auton. Sain trauman.

Kiva kuulla, että vaikutan ammattilaiselta. Johtuuko se asiantuntevuudesta vai vittumaisesta asenteesta?

Minä olen ainakin kaukana täydellisestä. Ja ei, en hakkaa lapsiani, enkä vaimoani. Mutta en todellakaan kykene olemaan täydellinen auktoriteetti ja kurinpitäjä. Näissä nettikeskusteluissa vaan sitä täydellisyyttä tahtoo löytyä välillä ihan riesaksi asti. Se on helppoa heittää sitä mitä asiat tehdään teoriassa, kuten nyt vaikka tuo että lapsi vaatii huomiota melkein 24/7. Lopetat työnteon aja alat antamaan täysipäiväistä huomiota vai?

Osa lapsista vaatii huomiota melkein 24/7. Minun mielestäni niille lapsille täytyy sitä huomiota antaa. Tiedän tutuista ja omasta kokemuksesta, että vaativat lapset ovat kuluttavia.

Ja kyllä. Jos ollaan ajauduttu aivan äärimmäiseen tilanteeseen niin voi tulla kysymykseen, että esim. toinen vanhempi lopettaa määräajaksi työnteon, jotta lapsi saa riittävästi huomiota, ja näin pystyy kehittymään tasapainoiseksi aikuseksi. Huomion antaminen ei tarkoita sitä, että Niko-Petterille annetaan kaikki mitä hän kulloinkin haluaa vaan läsnäoloa ja lapsen tarpeiden huomioimista. Erilaisia realiteetteja kuten rahan vähyys jne tulee tietenkin eteen kun on poissa töistä, mutta niistäkin asioista kyllä selviää. Ja jos työnteko on 100% pakollista niin on varmasti mahdollista säätää tuttujen ja/tai sosiaaliviranomaisten avulla homma kuntoon. Uskoisin kuitenkin, että huomiontarve ei hakkaamalla lähde.

Ei sulla Vensku123 voi ainakaan hermojen kanssa olla ongelmia, sen verran hienosti pysyt asiallisena.

Aiheesta. Taas. Moneskohan kerta tässäkin threadissa...?
Hyvä että laki on tarkka ja tiukka. Silti mennään metsään jos kaupasta lapsen ulos taluttava isä joutuu poliisi kuulusteluun ja ekaluokkalainen tyttö tapetaan kotiinsa lukemattomien pahoinpitelyilmoitusten jälkeen.

Jos mun 5v poika ei halua lähteä aamulla tarhaan niin en saa sitä sinne ilman mustelmia. Kokeilin kerran tuota sylissä pitoa raivon laannuttamiseen. Mulla oli silmäkulma mustana ja kun myöhemmin katselin niin poitsulla nirhaumia käsissä ja jaloissa.

Monesti olen toivonut maanantaiaamuna, että virkavalta tulisi paikalle ojentamaan tuota 5v. tyttöäni. Loppuisi se vitkuttelu ja asioista vänkääminen. Btw, me ollaan viety muutaman kerran lapset "käytöskoulun" pihalle ja kysytty: "Opetellaanko käyttäytymään kotona vai jäätkö tänne muutamaksi päiväksi?". Kotiin ne on aina halunnut. Käytöskouluna on toiminut mm. Viikin Hevossairaala ja Vantaan vankila.

Uskoisin kuitenkin, että huomiontarve ei hakkaamalla lähde.

Mun mielestä joku pieni fyysinen kurinpito pitää ihan oikeasti erottaa hakaamisesta ihan yhtälailla kuin aikuinen lapsesta.

Hyvää asiaa sulta tulee, mutta pikkusen nyt on tässäkin liikaa kiihkoa ja mutkien oikomista.

Olen minäkin pentuna tukkapöllöä ja pientä korvatillikkaa saanut. Ei tullut mitään selkäsaunaa, eikä kukaan koskaan hakannut. Silloin kun oikeasti kunnolla perseili niin teki kipeetä. En tiiä onko sitten se syy ettei ole tullut pahemmin perseiltyä aikuisiälläkään?

Mennäänpä tämän koskemattomuuden kanssa koulumaailmaan. Missä on opettajan auktoriteetti kun se ei saa tarvittaessa kantaa edes niskasta pihalle oppilasta joka heittäytyy hankalaksi? Missä tässä oikeasti on pointti? Eikä taas mennä siihen että hakataan karttakepillä sormet mustiksi tai mitään muutakaan järjetöntä.

Taas muistan kun itse olin koulussa. Silloin kun riittävän monta kertaa kieltäytyi tottelemasta niin sitten lähdettiin niin ettei jalat ottaneet maahan. Ei tarvinnut yleensä montaa kertaa kokeilla. Minä en lähtenyt mutta muita kyllä lähti kun tarpeeksi hankalaksi heittäytyi. Just tästä töissä puhuttiin. Silloin ei kellään tullut mieleen kotona alkaa syyttämään opettajaa. Oisit kotona maininnut niin ois tullut tyyliin toinen selkäsauna. Nyt suunnitellaan miten viedään opettaja käräjille. Ei helvetti oikeasti. Sääliksi käy opettajia.

Ei sulla Vensku123 voi ainakaan hermojen kanssa olla ongelmia, sen verran hienosti pysyt asiallisena.

Aiheesta. Taas. Moneskohan kerta tässäkin threadissa...?
Hyvä että laki on tarkka ja tiukka. Silti mennään metsään jos kaupasta lapsen ulos taluttava isä joutuu poliisi kuulusteluun ja ekaluokkalainen tyttö tapetaan kotiinsa lukemattomien pahoinpitelyilmoitusten jälkeen.

Jos mun 5v poika ei halua lähteä aamulla tarhaan niin en saa sitä sinne ilman mustelmia. Kokeilin kerran tuota sylissä pitoa raivon laannuttamiseen. Mulla oli silmäkulma mustana ja kun myöhemmin katselin niin poitsulla nirhaumia käsissä ja jaloissa.

Heh, no useampi leikki-ikäinen pyörii jaloissa 24/7 jotenkin hermotkin ilmeisesti kehittyneet..
Teoriassahan kaikki on hirveän helppoa, ei tarvitse kun sanoa että nyt vaatteet päälle ja kerhoon.. Totuus voikin olla sitten jotain ihan muuta, mulla toi 5 likka on ihan samanlainen tapaus jos jokin ei mene niinkuin hän haluaa ja yritetään vaikka kontrolloida syliin ottamalla niin lopputulos on se että jollain on mustelmia.. Ja hänkin on vielä helppo tapaus, pahimmillaan tollanen 5v saattaa vielä ruveta vahingoittamaan itseään tai irtaimistoa..

Ja jepujee tosiaan teoriassahan lapselle voi antaa aikaa 24/7, lopettaa vaan duunit ja heittää muut lapset hoitoon että voi panostaa kaikkensa tähän yhteen lapseen.

Niin turhaa keskustelua taas. Taino pari ekaa postia on imo ihan ok: kukin ilmoittaa oman mielipiteensä asiasta. Silloin menee metsään, kun aletaan selittään kuinka se oma mielipide on parempi kun teidän muiden. Tämä asia ei tule koskaan muuttumaan. Aina on niitä, jotka uskoo fyysiseen kurinpitoon ja niitä, jotka eivät. Deal with it.

Mun mielestä, sanoi laki mitä tahansa, on se kuitenkin perheen sisäinen asia, että miten lapsia kasvatetaan. Ja nyt puhun näistä lievistä fyysisistä kurinpitomenetelmistä. Jos lapsi on viikottain mustelmilla, niin kyllä silloin on jo menty metsään ja pahasti. Mutta hyvä pointti edellä mainittu: se tukkapöllyn antava vanhempi on aina se kaikista pahin jota virkavalta rankaisee, mutta silti epäonnistutaan aivan täydellisesti näissä tapauksissa, joissa on jo ilmoituksiakin tehty useita. Järjestelmä ei tällä hetkellä toimi, tykkäsit siitä kas-vain tai et (viittaus tuohon "se on rikos halusit tai et").

Mä en näe pahaa siinä, jos antaa vaikka luunapin takaraivoon tai sormella "napauttaa" käsille jos se nimenkirjoittaminen autonkylkeen kivellä ei lopu. Ensisijaisesti kuitenkin toivon, että kaikki väkivallattomat vaihtoehdot käydään läpi.

Esikoiseni on vasta 3v ja suht helpolla päästy. En tiedä, millaista helvettiä se on 7v kanssa, joka raivoo ja hakkaa kokoajan. Ammattiapuahan siihen tarvitaan ja paljon, paljon aikaa. Mutta tämän prosessin ajan välittömänä reaktiona tarkoitukselliseen pahantekoon imo käy se luunappi. Jos se siis toimii, jos ei niin suotta sitä sitten jakelee.

Mun mielestä joku pieni fyysinen kurinpito pitää ihan oikeasti erottaa hakaamisesta ihan yhtälailla kuin aikuinen lapsesta.

Hyvää asiaa sulta tulee, mutta pikkusen nyt on tässäkin liikaa kiihkoa ja mutkien oikomista.

Olen minäkin pentuna tukkapöllöä ja pientä korvatillikkaa saanut. Ei tullut mitään selkäsaunaa, eikä kukaan koskaan hakannut. Silloin kun oikeasti kunnolla perseili niin teki kipeetä. En tiiä onko sitten se syy ettei ole tullut pahemmin perseiltyä aikuisiälläkään?

Mennäänpä tämän koskemattomuuden kanssa koulumaailmaan. Missä on opettajan auktoriteetti kun se ei saa tarvittaessa kantaa edes niskasta pihalle oppilasta joka heittäytyy hankalaksi? Missä tässä oikeasti on pointti? Eikä taas mennä siihen että hakataan karttakepillä sormet mustiksi tai mitään muutakaan järjetöntä.
.

1. Kyllä aikuinen on pomo ja tästä EI keskustella ihan sama mitä lapsi haluaa.
2. Mansikkakeiton ja muidenkin ehdottomuus on ihan helppo ymmärtää, jos multakin oltaisiin kysytty vaikka 15v sitten hyväksynkö lasten kurittamisen missään muodossa? Vastaus olisi ollut EI.
Kummasti vaan ajatusmailma muuttunut kun seuraillut ihmisten elämää ja noita omia lapsukaisia.
3.Se että opettajilla ei ole enää auktoriteettiä johtuu pitkälti siitä että vanhemmillakaan ei enaa ole.. Perseilet koulussa =Rangaistus= Ilmoitetaan vanhemmille = Rangaistus= ?
4. No nyt kun annat tälle perseilevälle lapselle joka on muiluttanut puolet luokkakavereistaan, sylkenyt opettajan päälle, kirjoittanut autosi kylkeen h0m0 pienen luunapin -> olet itse syytettyjen penkillä ja lapsi saa mukavasti viestiä siitä että kukaan ei mahda mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kummasti täällä fyysistä kuritusta puolustavat ne jotka ovat sitä itsekkin saaneet lapsena? Käyttäytymismallit siis oikeasti siirtyvät sukupolvelta toiselle.

Vaikka aikuinen määrää niin lapsen kurittaminen ei ole oikein. Moraalisesti joidenkin mielestä voi olla sallittua ja hyväksyttävää, mutta loppupeleissä se on aina väärin. Ketään muuta ihmisryhmää ei "kouluteta" väkivallalla tai sen pelotteella. Miten se jotenkin muka kuuluu 0-15 vuotiaisiin. Huomiuoikaa, että lapsi on täysin vanhempien armoilla vailla keinoja puolustautua. Se että sitä vanhemman valtaa käyettään väärin aiheuttamaan "kontroloituja selkäsaunoja" tai muuta fyysistä rangaistusta on sairasta.

Se että maailmassa on todella pahasti oireilevia lapsia ei johdu väkivallan puutteesta vaan siitä että niille ei aseteta rajoja ja anneta kasvaa lapsena turvallisessa ympäristössä. Tarkoitan tällä sitä, että liian monelle lapselle annetaan nykyään periksi tai muuten hyvitetään ajan puutetta tms. sillä että he saavat kaiken haluamansa läpi. Veikkaan että ne steissin mamuraiskaajat on saaneet keskimäärin fyysisemmän kasvatauksen kuin suomalainen ja silti ollaan m,enty täysin metsää.

Kummasti täällä fyysistä kuritusta puolustavat ne jotka ovat sitä itsekkin saaneet lapsena? Käyttäytymismallit siis oikeasti siirtyvät sukupolvelta toiselle.

Vaikka aikuinen määrää niin lapsen kurittaminen ei ole oikein. Moraalisesti joidenkin mielestä voi olla sallittua ja hyväksyttävää, mutta loppupeleissä se on aina väärin. Ketään muuta ihmisryhmää ei "kouluteta" väkivallalla tai sen pelotteella. Miten se jotenkin muka kuuluu 0-15 vuotiaisiin. Huomiuoikaa, että lapsi on täysin vanhempien armoilla vailla keinoja puolustautua. Se että sitä vanhemman valtaa käyettään väärin aiheuttamaan "kontroloituja selkäsaunoja" tai muuta fyysistä rangaistusta on sairasta.

Se että maailmassa on todella pahasti oireilevia lapsia ei johdu väkivallan puutteesta vaan siitä että niille ei aseteta rajoja ja anneta kasvaa lapsena turvallisessa ympäristössä. Tarkoitan tällä sitä, että liian monelle lapselle annetaan nykyään periksi tai muuten hyvitetään ajan puutetta tms. sillä että he saavat kaiken haluamansa läpi. Veikkaan että ne steissin mamuraiskaajat on saaneet keskimäärin fyysisemmän kasvatauksen kuin suomalainen ja silti ollaan m,enty täysin metsää.

Jep, tästä on hivenen turha jankata.. On tosiaan niin eri katsonta kanta asioissa. Syitä on monia ja yksi syy on myös se että ei ole mitään millä voidana rangaista enää nykyään. Tulee ihan sama ilmiö kuin noillla steissin mamuraiskaajilla vaikka tekisit mitä niin mitä sitten? rangaistukset on naurettavia.

Ilmeisesti ei pitäisi kommentoida näihin juttuihin kun itsellä ei ole koskaan ollut tarvetta fyysiseen kuritukseen. Mutta toisaalta en muista pienenä itsekään saaneeni kuritusta, ei kai tullut härvättyä tarpeeksi. Joku jännä syy-seuraussuhde tässä näyttäisi olevan, mahtaako kurittomuus olla kovinkin vahvasti geneettistä? Kaverien jälkikasvun edesottamuksia seuratessa kyllä huomaa että nuorena vähän "levottomat" kaverit on nyt koko lailla helisemässä kun lapset tekee täysin älyttömyyksiä.

Jep, tästä on hivenen turha jankata.. On tosiaan niin eri katsonta kanta asioissa. Syitä on monia ja yksi syy on myös se että ei ole mitään millä voidana rangaista enää nykyään. Tulee ihan sama ilmiö kuin noillla steissin mamuraiskaajilla vaikka tekisit mitä niin mitä sitten? rangaistukset on naurettavia.

Suosittelen kaikille pienten herranterttujen (poikien) vanhemmille iltalukemiseksi tämän kirjan Pelastakaa pojat | raisacacciatore. Fakta on myös se että poikia kasvattavat (kotona, lastentarhassa, ala-asteellakin) lähestulkoon suurimmaksi osaksi naiset jotka eivät ymmärrä poikia.

Mun provoilu loppuu nyt tähän. Toivottavasti joku heräsi :)

Suosittelen kaikille pienten herranterttujen (poikien) vanhemmille iltalukemiseksi tämän kirjan Pelastakaa pojat | raisacacciatore. Fakta on myös se että poikia kasvattavat (kotona, lastentarhassa, ala-asteellakin) lähestulkoon suurimmaksi osaksi naiset jotka eivät ymmärrä poikia.

Mun provoilu loppuu nyt tähän. Toivottavasti joku heräsi :)

LOLOLOLOL hei! Missä on seksuaalinen tasa-arvo tuossa kirjassa??? Miksi pojat ovat eriasemassa kuin tytöt? Sovinistikusipää!

Ja mun provoilu loppuu tähän, toivottavasti joku heräsi :D

- - - Updated - - -

Ainiin, päivitystä kalapakkiongelmaani: poika nappas yhden koukun pikkasen sormeena, ei onneksi se väkänen mennyt sisään, mutta oppi mistä niissä koukuissa on kyse. Käytiin myös honkkarissa ostamassa pussillinen jigejä, ne on ihan kalannäkösiäkin jo nykysin eikä niihin tartte laittaa sitä koukkua. Jätkähän olis lähdössä ongelle joka aamu, pitänee käydä vene kääntämässä viikonloppuna :)

Tulee kyllä mahtava fiilis kun näkee miten lapsi innostuu jostain noin paljon. Iltapalankin syönti venyy tupla-aikaan, kun se fiilistelee sitä jigiä ja kertoo mitä kaloja sillä saa (haimonni pitäis kesällä kuulemma napata).

Tuota noin, eikös tuossa nyt Raisa juurikin naisena kerro miten miesten kuuluu kasvattaa poikia?

Kirjaa en siis ole lukenut, joten en osaa ottaa kantaa miten hyvin osuu vai eikö osu. Asia kyllä tulee akuutiksi hyvinkin pian kun meillä 1v poika touhuaa mukana laumassa.

Tuota noin, eikös tuossa nyt Raisa juurikin naisena kerro miten miesten kuuluu kasvattaa poikia?

Kirjaa en siis ole lukenut, joten en osaa ottaa kantaa miten hyvin osuu vai eikö osu. Asia kyllä tulee akuutiksi hyvinkin pian kun meillä 1v poika touhuaa mukana laumassa.

Kirjoitin ehkä epäselvästi. Tarkoitin, että suurin osa naisista jotka poikia kasvattaa ei ole saanut riittävää koulutusta poikien spesifeistä tarpeista. Tätä ei käsitellä kuin ohi mennen yliopistossakaan saati sitten AMK tai amis josta esim. lastenhoitajia tulee ja kokonaisuus muokkaantuu esim. lastentarhassa nopeasti että poikia kasvatetaan naisten luontaisesta näkökulmasta koska naiset on niin määräävässä asemassa siellä. Hyvin harva mieskään on tullut ajatelleeksi teorian tasolla mitä siinä poikana olemisessa on niin ihmeellistä ja ainutkertaista joten sopii myös meille miehille, mutta ennen kaikkea äideille, ja naispuoleisille kasvatusalan ammattilisillekin.

Mä joudun vielä vähän hämmentämään tätä kasvatussoppaa. Mitäs jos tilanne tällainen; oman muksunne koulussa on joku kiusaaja joka vuosikausia kiusannut teidän mukulaa. On henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Opettajat ei saa kiusaajaa kuriin, kun ei nykyään saa muuta kuin torua 'hyi hyi pikku Petteri kun olet taas hakannut pienen Pentin'. Kiusaajan omat vanhemmat eivät paskaakaan välitä ja oma lapsenne ei enää halua edes mennä kouluun, pelkää, itkee ja vetäytyy omiin oloihinsa ja menettänyt itsetuntonsa siinä.

Tällaisia tapauksia herra/rouva mansikkakeitto varmaan hoitaisi lässyttämällä kauniista kasvatustavoista, koska eihän voi vaatia, että yhtään 'kovempia' keinoja voi ottaa käyttöön. Kauniita sanoja vaan ja pyhää henkeä rukoillen. Vai?
Eikä tietenkään vanhemmatkaan voi mennä kurittamaan tän kiusaajan vanhempia. Täytyyhän kiusaajan saada tehdä mitä haluaa.

Tää nyt on tällainen hypoteettinen tapaus, joita ikävä kyllä aivan joka koulussa tapahtuu.
Tää nyky-yhteis on mennyt sellaiseksi pelleilyksi ettei mitään rajaa. Opettajat on täysin voimattomia ja tää 'kaikki pienetkin fyysiset kuritukset on kiellettyjä' on ohan naurettavia.
Ihan sama vaikka se oma poika olis perkele polttanut naapurin auton ja ala-aste ikäisenä heiluis kännissä kaupungilla.

En kannata fyysistä kuritusta, mutta johonkin se raja on vedettävä. Itseä naurattaa aina nää 'ennen oli kaikki paremmin läpät' , mutta ennen sentään kunnioitettiin vanhempia ja auktoriteetteja. Suorastaan pelottaa mihin tää perseily vielä tulevaisuudessa menee kun ei saa kohta enää edes kieltää lapsia tekemästä pahojaan.
Kukkahattutädit hoitaa sit itse omat ongelmansa omilla tavoillaan.

Mä joudun vielä vähän hämmentämään tätä kasvatussoppaa. Mitäs jos tilanne tällainen; oman muksunne koulussa on joku kiusaaja joka vuosikausia kiusannut teidän mukulaa. On henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Opettajat ei saa kiusaajaa kuriin, kun ei nykyään saa muuta kuin torua 'hyi hyi pikku Petteri kun olet taas hakannut pienen Pentin'. Kiusaajan omat vanhemmat eivät paskaakaan välitä ja oma lapsenne ei enää halua edes mennä kouluun, pelkää, itkee ja vetäytyy omiin oloihinsa ja menettänyt itsetuntonsa siinä.

Tällaisia tapauksia herra/rouva mansikkakeitto varmaan hoitaisi lässyttämällä kauniista kasvatustavoista, koska eihän voi vaatia, että yhtään 'kovempia' keinoja voi ottaa käyttöön. Kauniita sanoja vaan ja pyhää henkeä rukoillen. Vai?
Eikä tietenkään vanhemmatkaan voi mennä kurittamaan tän kiusaajan vanhempia. Täytyyhän kiusaajan saada tehdä mitä haluaa.

Tää nyt on tällainen hypoteettinen tapaus, joita ikävä kyllä aivan joka koulussa tapahtuu.
Tää nyky-yhteis on mennyt sellaiseksi pelleilyksi ettei mitään rajaa. Opettajat on täysin voimattomia ja tää 'kaikki pienetkin fyysiset kuritukset on kiellettyjä' on ohan naurettavia.
Ihan sama vaikka se oma poika olis perkele polttanut naapurin auton ja ala-aste ikäisenä heiluis kännissä kaupungilla.

En kannata fyysistä kuritusta, mutta johonkin se raja on vedettävä. Itseä naurattaa aina nää 'ennen oli kaikki paremmin läpät' , mutta ennen sentään kunnioitettiin vanhempia ja auktoriteetteja. Suorastaan pelottaa mihin tää perseily vielä tulevaisuudessa menee kun ei saa kohta enää edes kieltää lapsia tekemästä pahojaan.
Kukkahattutädit hoitaa sit itse omat ongelmansa omilla tavoillaan.

Itse eristäisin kiusaajan. Kertoisin että häntä ei voida pitää yhdessä muitten lasten kanssa ja että hän ei ole ansainnut kanssakäymistä muiden kanssa. Rajataan pihalta joku pieni alue jola hän saa olla, alueella ei ole leluja eikä mielellään näkymää muiden lasten leikkeihin. Sama pätee myös sisällä. Tehdään joku erillinen nurkka jossa hän vain saa olla. Syöminen eri aikaan jne. Ja tämä pitää hoitaa niin ettei lapsi saa huomiotakaan, koska sitähän hän häiriäkäyttäytymisellään hakee. Tästä kerrotaan myös vanhemmille, eli sitten kun pojan kanssa on käyty kotona asia läpi ja laitettu kuntoon niin poika uskalletaan päästää kosketuksiin muiden kanssa.

... tämä on lapselle kovempi rangaistus kuin esim. fyysinen kuritus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom