Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vaimo on kuulemma saanut "vapaan kasvatuksen". Tuskin kuitenkaan minkään metodin mukaan vanhemmat tietäen. Suunnilleen täysipäinen kuitenkin, eikä ole ilmeisesti mitenkään pellossa eletty vaan että on saanut mennä ja tulla about miten huvittaa. No ei siinä mitään, se on ollutta ja mennyttä, mutta mielenkiintoista miten siihen ja sen vaikutuksiin törmätään näin vajaa nelikymppisinä. Kun mä komennan vaimon 8v poikaa riittävästi, niin vaimolla menee pasmat sekaisin. Vaikka komentaa kyllä poikaa itsekin, niin jotenkin tulee pintaan auktoriteettikammo tms. ja se että joku toinen komentaa - asettuu pojan asemaan ja alkaa väittää vastaan. Näistä on aika monet kerrat saatu kunnon matsit, kunnes pienellä ammattilaisen avustuksella ja vihjeellä pääsin jyvälle että mitä oikein tapahtuu. Vaimokaan ei asiaa ollut hiffannut ennenkuin sen sanoi ääneen, että johtuiskohan siitä kun ei itsellä oo ollut rajoilla ja on alkanut päästä kärryille asiasta.

Ei mitenkään yllätä nää muutama tarina pihojen kauhuista, joiden vanhemmat ei paskaakaan välitä mitä se oma vahinkolapsi siellä pihalla/puistossa tekee. Kusipäiden lapsista kun tuppaa tulemaan kusipäitä myöskin.
Eihän se tietenkään niiden lasten vika ole kun ei ole osattu asettaa yhtään minkäänlaisia rajoja, eikä joitain vanhempia tosiaan hetkauta tippaakaan vaikka oma muksu toista pihalla hakkaisikin.
Tuntuu olevan muutenkin ihan yleistä (omassakin kaveripiirissä pari) että lapselle opetetaan vauvasta asti, ettei vanhempia kiinnosta niiden kanssa mitään leikkiä, keksiköön lapsi itse tekemisensä. No sittenhän lapsi hakee sitä huomiota tekemällä pahojaan.

Kynnys sanoa jonkun vanhemmalle sen lapsen perseilystä on hiton iso itsellekin, mut ei sellaista loputtomasti jaksa katsella.
Onneks tossa omassa lähipuistossa ei tähän mennessä ole näihin 'vapaan kasvatuksen' ihmeisiin törmännyt, mutta isommille lapsille on tullut pari kertaa sanottua kun eivät tippaakaan katso eteensä, kun juoksevat puistoa ympäri vaikka siellä paljon pienempiäkin muksuja.

Tänään tuli oltua muksun kanssa kaksistaan sisäleikkipuistossa ja sielläkin näki tän 'ei kiinnosta' ilmiön. Saatiin hei joku riiviö poika sähläämään joka paikkaan minne mentiin. Yritä nyt siinä antaa muksun hyppiä trampalla kun ei pysy yhtään pystyssä, riiviön tunkiessa samaan pieneen tilaan väkisin. Seurasi meitä tovin kunnes kohta saatiin sitten toinen itsekseen siellä pyörinyt muksu. Kävi aina välillä hakemassa meidän muksun käsistä leluja pois ja tunki penkiltä pois. Sille jouduin jo sanomaan että keksii jotain muuta tekemistä.

Kyllä lasten hankintaan pitäisi olla joku perkeleen testi mikä pitäisi läpäistä. Kusipäille kun ei lapsia pitäisi suoda ollenkaan.
Voi kyllä olla että myös itseltä olisi sillä metodeilla evätty lisääntyminen :D

Eikös ne jossain välissä olleet luoviakin?

Edelleen kyseenalaistan täysin tämän ettei saisi olla mitään fyysistä kuritusta. Miten nämä sitten tulee toimeen kun portsari baarissa ei kysy toista kertaa että poistutko vaan "ystävällisesti auttaa pihalle" ja kun se oikeuksen penääminen jattuu niin tulee paha poliisisetä ja raudoittaa ja vie koppiin. Käydään sitten oikeutta kun minuun on koskettu fyysisesti.

Ja minä en tarkoita mitään saatanan hakkaamista remmillä perseeseen jos käyttäytyy huonosti. Miksi KAIKESTA fyysisestä kurittamisesta on tehty joku peikko joka automaattisesti aiheuttaa traumoja ja johtaa turmioon? Kertokaa nyt kellä sitä oikeaa tietoa on, eikä kiitos taas jotain MLL linkkejä mitä joskus aikaisemmin jo tarjottiin vastaukseksi. Kun vaihtoehdot tässäkin tuntuu taas olevan että joko hakataan tai silitetään päätä.

Mä en itse ymmärrä mitä sellaista hyötyä fyysisestä kurituksesta on mitä ei voisi saada aikaiseksi jollain muulla tavalla. On täysin eri asia estää lasta vaikkapa hakkaamasta toista pitämällä lapsesta kiinni kuin opettaa lasta yhtään mihinkään kurittamalla. Eihän aikuisiakaan ole sopivaa lyödä opetukseksi?

En tiedä onko "lievästä" väkivallasta haittaa, mutta ei siitä ainakaan hyötyä tunnu olevan.

Mä en itse ymmärrä mitä sellaista hyötyä fyysisestä kurituksesta on mitä ei voisi saada aikaiseksi jollain muulla tavalla. On täysin eri asia estää lasta vaikkapa hakkaamasta toista pitämällä lapsesta kiinni kuin opettaa lasta yhtään mihinkään kurittamalla. Eihän aikuisiakaan ole sopivaa lyödä opetukseksi?

En tiedä onko "lievästä" väkivallasta haittaa, mutta ei siitä ainakaan hyötyä tunnu olevan.
Miten saada tottelemaan lapsi v joka ei kunnioita mitään rangaistuksia tai mitään seuraamuksia millään tavalla? Voit vapaasti vaikka polttaa kaikki mahdolliset lelut ei kiinnosta, Voi istuttaa jäähypenkillä vaikka 20h ainut vaan että joudut myös itse istumaan siinä koska lapsi häipyy samantien kun itse menet pois.
Puhuminen ei auta, rangaistukset ei kiinnosta. Haista vittua tulee vastaan ja tavarat lentelee.

Millä tälläisen saa kuriin? Ja vastaus on vitsalla eikä muuten tarvitse edes piestä hullun raivolla ;)
PS: mä olen nähnyt sen muutoksen kun fyysinen pelote tuli mukaan kuvioihin ja lapsi muuttui aivan perkeleesti.
edit: enkä puhu omasta mukulasta vaan eräästä erittäin kurittomasta pikkupojusta joka pääsi hakemaan itse koivun vitsan metsästä kun naarmutti isänsä autoa toistamiseen.

Miten saada tottelemaan lapsi v joka ei kunnioita mitään rangaistuksia tai mitään seuraamuksia millään tavalla? Voit vapaasti vaikka polttaa kaikki mahdolliset lelut ei kiinnosta, Voi istuttaa jäähypenkillä vaikka 20h ainut vaan että joudut myös itse istumaan siinä koska lapsi häipyy samantien kun itse menet pois.
Puhuminen ei auta, rangaistukset ei kiinnosta. Haista vittua tulee vastaan ja tavarat lentelee.

Millä tälläisen saa kuriin? Ja vastaus on vitsalla eikä muuten tarvitse edes piestä hullun raivolla ;)
PS: mä olen nähnyt sen muutoksen kun fyysinen pelote tuli mukaan kuvioihin ja lapsi muuttui aivan perkeleesti.
edit: enkä puhu omasta mukulasta vaan eräästä erittäin kurittomasta pikkupojusta joka pääsi hakemaan itse koivun vitsan metsästä kun naarmutti isänsä autoa toistamiseen.

Tottelemattomia lapsia kohdellaan ikätason mukaisesti. Yritetään selvittää, että mikä mahtaa olla hätänä jne. Ei se kovin hauskaa ole kuunnella vittuja ja väistellä lentäviä tavaroita, mutta jos siihen tilanteeseen on päädytty niin ei siitä ihan hetkessä päästä pois. Voihan lapsen saada hetkeksi "kuriin" fyysisellä rangaistuksella, mutta varsinainen ongelma voi jäädä selvittämättä. Harva henkisesti terve lapsi on pohjimmiltaan paha.

Mulla ei tulis mieleenkään missään tilanteessa systemaattisesti kouluttaa lasta väkivallalla. Ajatus on täysin absurdi. Lähipiirissä on myös pari tapausta, jossa on käytetty tuota "hae vitsa niin isä kurittaa" -metodia. Myönnettäköön lapsi totteli kyllä, mutta ei kunnioituksesta tai asian ymmärtämisestä vaan pelosta. Toinen näistä lapsista pelkää yhä aikuisena ulkona jatkuvasti, että hänet tapetaan tai hakataan ilman syytä. Toinen pääsi isänpelostaan yli vasta reilusti yli kaksikymppisenä. En sano, että tämä yksittäinen fyysinen kurinpitotoimenpide aiheutti nämä seuraukset, mutta ei siitä ainakaan apua ollut. Fyysisen loukkaamisen lisäksi edellämainittu kurinpitometodi on myös henkisesti hyvin nöyryyttävä.

Tottelemattomia lapsia kohdellaan ikätason mukaisesti. Yritetään selvittää, että mikä mahtaa olla hätänä jne. En sano, että tämä yksittäinen fyysinen kurinpitotoimenpide aiheutti nämä seuraukset, mutta ei siitä ainakaan apua ollut. Fyysisen loukkaamisen lisäksi edellämainittu kurinpitometodi on myös henkisesti hyvin nöyryyttävä.

Yksi syyhän lapsilla kurittomaan toimintaan on esim tylsistyminen ja on lapsia jotka tylsistyvät välittömästi jos heidän kanssa ei ole (ja tämä sitten esim tällä vesselillä aiheutti sen että hänellä oli koko ajan oltava aikuinen mukana leikeissä) Muuten hän haki huomion esim kirjoittamalla kivellä autoon nimensä. Ja hänenkin kanssaan oli yritetty ties mitä mm terapeutilla käyntiä, Fyysinen pelote oli ainut mikä toimi, poika tosiaan muuttui ihan hirveästi parempaan suuntaan välittömästi.

Olen itsekkin sitä ikäpolvea että selkään tuli jos teki pahojaan enkä kyllä koe että siitä olisi mitään haittaa ollut minun henkisyydelleni, tosin selkäsaunat olivat hyvin lieviä ja minulle hyvin selvästi kerrottin mistä rangaistus johtui. Enkä myöskään koskaan saanut selkään ilman syytä-

Olisihan se ihan hienoa että jokainen lapsi olisi samanlainen ja kaikki tottelisivat ja olisivat yhtä helppoja "kouluttaa" mutta kun näin ei vaan ole. Omasta kokemuksesta suurperheen isänä voin sanoa että olisi varmasti joidenkin lasten kanssa päässyt helpommalla jos olisi hakenut sen vitsan vaikkakaan kukaan mun skideistä ei ole ollut erityisen vaikea tapaus he ovat hyvin helposti ymmärtäneet omien toimiensa merkityksen.

Yksi syyhän lapsilla kurittomaan toimintaan on esim tylsistyminen ja on lapsia jotka tylsistyvät välittömästi jos heidän kanssa ei ole (ja tämä sitten esim tällä vesselillä aiheutti sen että hänellä oli koko ajan oltava aikuinen mukana leikeissä) Muuten hän haki huomion esim kirjoittamalla kivellä autoon nimensä. Ja hänenkin kanssaan oli yritetty ties mitä mm terapeutilla käyntiä, Fyysinen pelote oli ainut mikä toimi, poika tosiaan muuttui ihan hirveästi parempaan suuntaan välittömästi.

Olen itsekkin sitä ikäpolvea että selkään tuli jos teki pahojaan enkä kyllä koe että siitä olisi mitään haittaa ollut minun henkisyydelleni, tosin selkäsaunat olivat hyvin lieviä ja minulle hyvin selvästi kerrottin mistä rangaistus johtui. Enkä myöskään koskaan saanut selkään ilman syytä-

Olisihan se ihan hienoa että jokainen lapsi olisi samanlainen ja kaikki tottelisivat ja olisivat yhtä helppoja "kouluttaa" mutta kun näin ei vaan ole. Omasta kokemuksesta suurperheen isänä voin sanoa että olisi varmasti joidenkin lasten kanssa päässyt helpommalla jos olisi hakenut sen vitsan vaikkakaan kukaan mun skideistä ei ole ollut erityisen vaikea tapaus he ovat hyvin helposti ymmärtäneet omien toimiensa merkityksen.

Ongelma: lapsi haluaa huomiota.
Ratkaisu: hakataan lasta.

Toiset lapset tarvitsevat enemmän huomiota, ja omasta mielestäni lapsen tarpeisiin tulee vastata. Tuskin se lapsi enää kaksikymppisenä haluaa vanhempiaan mukaan leikkeihinsä.

Voihan se olla niin, että fyysinen pelote auttoi, mutta uskoisin, että ilman väkivaltaakin olisi selvitty. Vaikea tosin sanoa, että miten koska en tunne tapausta enkä ole ammattilainen. Helpompaa se ei varmaankaan olisi ollut. Väkivallassa on kuitenkin riskejä, joita en itse olisi valmis ottamaan. En tosin ilman niitä riskejäkään haluaisi käyttää väkivaltaa.

Ongelma: lapsi haluaa huomiota.
Ratkaisu: hakataan lasta.

Toiset lapset tarvitsevat enemmän huomiota, ja omasta mielestäni lapsen tarpeisiin tulee vastata. Tuskin se lapsi enää kaksikymppisenä haluaa vanhempiaan mukaan leikkeihinsä.

Voihan se olla niin, että fyysinen pelote auttoi, mutta uskoisin, että ilman väkivaltaakin olisi selvitty. Vaikea tosin sanoa, että miten koska en tunne tapausta enkä ole ammattilainen. Helpompaa se ei varmaankaan olisi ollut. Väkivallassa on kuitenkin riskejä, joita en itse olisi valmis ottamaan. En tosin ilman niitä riskejäkään haluaisi käyttää väkivaltaa.

Älä yksinkertaista, kyseinen lapsi vaati huomiota KOKO hereillä olo aikansa varmaan ymmärrät ettei se ole mahdollista normi ihmisillä kun kuitenkin on kotonaankin muutakin tekemistä kun viihdyttää lasta? Fyysinen pelote oli ainut mikä auttoi, alkoi olla pojalla jo koulussakin sen verran ongelmia että riitti. Ja nimenomaan ongelman aiheutti se että lapsi tiesi ettei häntä voida rangaista.

edit: Sen verran on kyllä sanottava että en ole koskaan nähnyt vastaavaa tapausta mikään rangaistus ei tosiaan tuntunut missään, pojun ajatusmailma oli todella jännä, esim uhkaus että otetaan sun lempilelu pois saattoi aikaansaada sen että poika hakkasi sen lelun paskaksi itse ja ojenti isälleen.-

edit: onko sulla muuten itsellä lapsia vai tiedätkö kaiken lapsista teorian tasolla?

Älä yksinkertaista, kyseinen lapsi vaati huomiota KOKO hereillä olo aikansa varmaan ymmärrät ettei se ole mahdollista? Ja se oli ainut mikä auttoi, alkoi olla pojalla jo koulussakin sen verran ongelmia että riitti. Ja nimenomaan ongelman aiheutti se että lapsi tiesi ettei häntä voida rangaista.

Edellä ollut kärjistys on se mitä tapauksen kuvauksesta jäi minulle käteen.

Edelleen: en tiedä miten tuosta tapauksesta olisi selvitty, mutta uskon, että väkivaltaa parempia keinoja olisi ollut olemassa. En myöskään tarkoita, että kyseisen lapsen vanhemmat olivat laiskoja tms kun eivät etsineet parempia keinoja. Tällaisesta yksittäistapauksesta keskustelu on hyvin hankalaa ja hedelmätöntäkin, kun minä tai (tuskin) sinäkään tiedät kaikkia yksityiskohtia, taustoja tai yleistä perhedynamiikkaa.

Edellä ollut kärjistys on se mitä tapauksen kuvauksesta jäi minulle käteen.

Edelleen: en tiedä miten tuosta tapauksesta olisi selvitty, mutta uskon, että väkivaltaa parempia keinoja olisi ollut olemassa. En myöskään tarkoita, että kyseisen lapsen vanhemmat olivat laiskoja tms kun eivät etsineet parempia keinoja. Tällaisesta yksittäistapauksesta keskustelu on hyvin hankalaa ja hedelmätöntäkin, kun minä tai (tuskin) sinäkään tiedät kaikkia yksityiskohtia, taustoja tai yleistä perhedynamiikkaa.

No siinä kyllä yritettiin aikalailla kaikkensa tilanne kuitenkin oli jatkunut useita vuosia suunnilleen samanlaisena, koko ajan tosin mentiin vaan pahempaan suuntaan. AIka hyvin tiedän yksityiskohdat kuitenkin silloin asuttiin naapurissa ja nähtiin melkein päivittäin. Olin tän lapsen tädin kanssa avoliitossa.

Mutta joo eipä siitä sen enempää tuomitsen itsekkin jossain määrin ruumiillisen kurituksen vaikkakaan en usko että siitäkään todellisuudessa on juurikaan haittaa, ja jopa suosittelisin sitä vaihtoehdoksi joillekkin lapsille.
Hakkaamisella ja selkäsaunalla on myös iso ero.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä eroa näillä on? Miten määrittelet selkäsaunan ja hakkaamisen?

Hakkaaminen jo ensinnäkin sanana tuo mulle ainakin mielikuvan jossa vedellään ihan kunnolla turpaan. Selkäsauna voi olla hyvinkin kontrolloitua esim: kun meikäläinen sai penskana selkään niin eipä tuo juurikaan aiheuttanut muuta kuin pelotteen jotta olehan kakara kunnolla kaikista pahinta siinä ja toimivinta oli se kun itse yritti metsässä miettiä ottaako ison vitsan vai pienemmän ;)

Väkivalta kaikissa muodoissaan otetaan käyttöön kun omat henkiset ja sosiaaliset kyvyt/voimavarat loppuvat. Se että väkivallalla "koulutetaan" on omaa heikkouttaan ja kyvyttömyyttään käyttää auktoriteettiaan oikein. Rangaistus voi olla fyysinen (esim. kiinnipito, vaarallisen tilanteen laukaisu yms.) mutta jos päämäärä on saada aikaan kipua ja nöyryytystä oli se sitten muka "kontroloitua" tai ei niin metsään menee.

Siinä teille miettimistä vitsanhakureissulle...:curs: Itse lupaan tulla antamaan kaikille vanhemmille kanssa tukkapöllyä "isän kädestä" kun näen lasta kuritettavan pihalla. Voidaan myös yhdessä hakea se vitsa metsästä. Koska jos se teille ei laspenakaan ollut ongelma niin tuskin on nytkään. :arvi:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suhteellisen urpo piirre näissä keskusteluissa on AINA vetää jutut ja esimerkit täysin överiksi.. Joku vitun 8kk vauvan pahoinpitely nyt ei liity millään tavalla koko keskusteluun.

Kun lapsi rikkoo sääntöä hänet kannattaa eristää muista ihmisistä ja tarpeen vaatiessa jopa rauhoittaa hänet hetkeksi esim: ottamalla lapsi syliin jos lapsi ei rauhoitu sylissäkään niin lapsen liikehdintää voi rauhoittaa esim kietomalla lapsen vilttiin. Vittu jos mä nään vapaasti kasvatettavan lasta niinkuin tässä viedeossa niin jumalauta että soi.
https://www.youtube.com/watch?v=JNxQIPs_uvY

Kutakuinkin yhtä älykäs esimerkki kuin tuo Kas-vaimen video.

Hakkaaminen jo ensinnäkin sanana tuo mulle ainakin mielikuvan jossa vedellään ihan kunnolla turpaan. Selkäsauna voi olla hyvinkin kontrolloitua esim: kun meikäläinen sai penskana selkään niin eipä tuo juurikaan aiheuttanut muuta kuin pelotteen jotta olehan kakara kunnolla kaikista pahinta siinä ja toimivinta oli se kun itse yritti metsässä miettiä ottaako ison vitsan vai pienemmän ;)

Jotenkin näin arvelinkin asian olevan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kumpikaan muoto ei ole hyväksyttävä. Tavallaan voisi olla jopa helpompi ymmärtää (ei hyväksyä) joku läpsäisy äkkipikaistuksissaan kuin kylmän harkittu "koulutusläpsy".

On eri asia suojella itseään, irtaimistoa, lasta ja muita ihmisiä esim pitelemällä lapsesta kiinni.

Jotenkin näin arvelinkin asian olevan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kumpikaan muoto ei ole hyväksyttävä. Tavallaan voisi olla jopa helpompi ymmärtää (ei hyväksyä) joku läpsäisy äkkipikaistuksissaan kuin kylmän harkittu "koulutusläpsy".

On eri asia suojella itseään, irtaimistoa, lasta ja muita ihmisiä esim pitelemällä lapsesta kiinni.

hmm, mun nähdäkseni siinä ollaan tosi vaarallisen asian kanssa tekemisissä jos tulee äkkipikaistus läpsyjä ei meinaan välttämättä oikein tollasessa tilanteessa osaa suhteuttaa voimiaan ja lapsen kroppa nyt ei välttämättä hirveästi kestä ja aikuisne ON pystyttävä kontroilloimaan omaa tekemistään. Ja joo tavallaan en mäkään hyväksy ruumiillista kuritusta mutta en todellakaan kyllä tuomitsekkaan sitä niinkuin nykytrendi tuntuu olevan.. Mun ikäpolvesta tosiaan on varmaan miehistä saanut selkäänsä tyyliin 70% väestöstä ja en kyllä usko että kovinkaan monelle tämä on aiheuttanut traumoja..
Ja nekin kenelle niitä traumoja on tullut niin väittäisin että siellä on jotain ihan muuta taustalla kuin pienet selkäsaunat veikkaisin että selkään on annettu oikein kunnolla ja solkipäällä.

hmm, mun nähdäkseni siinä ollaan tosi vaarallisen asian kanssa tekemisissä jos tulee äkkipikaistus läpsyjä ei meinaan välttämättä oikein tollasessa tilanteessa osaa suhteuttaa voimiaan ja lapsen kroppa nyt ei välttämättä hirveästi kestä ja aikuisne ON pystyttävä kontroilloimaan omaa tekemistään. Ja joo tavallaan en mäkään hyväksy ruumiillista kuritusta mutta en todellakaan kyllä tuomitsekkaan sitä niinkuin nykytrendi tuntuu olevan.. Mun ikäpolvesta tosiaan on varmaan miehistä saanut selkäänsä tyyliin 70% väestöstä ja en kyllä usko että kovinkaan monelle tämä on aiheuttanut traumoja..
Ja nekin kenelle niitä traumoja on tullut niin väittäisin että siellä on jotain ihan muuta taustalla kuin pienet selkäsaunat veikkaisin että selkään on annettu oikein kunnolla ja solkipäällä.

Joo siis ehdottamasti ollaan isoissa ongelmissa jos ei itseään pysty hillitsemään.

Vaikea sanoa mistä mikäkin oireilu lopulta johtuu, mutta tuskinpa ruumiillinen kuritus ainakaan auttaa. Kaikki ei välttämättä oirehdi ruumiillisesta kurituksesta, mutta en usko, että sillä saavutetaan mitään mitä ei voisi muilla tavoilla saavuttaa. Lisäksi näkisin hyödylliseksi johdonmukaisesti kunnioittaa lapsen fyysistä koskemattomuutta vaikka lapsi ei sitä itse vielä ymmärtäisikään itse kunnioittaa.

Annatteko vaimollekin kontroloituja selkäsaunoja kun kiukuttelee kotona? Jos kasvatus perustuu edes välillisesti pelkoon kivusta tai fyysisen koskemttomuuden loukkaamisesta suoraan tai edes välillisesti niin aika huonosti menee. Kaiken lisäksi se on rikos tykkäsit siitä tai et.

Miten analogia toimisi jos kontroloidun selkäsaunan/korvapuustin/tukkapöllyn tilalle laitettaisi sukupuolielimien kontroloitu hyväily/hierominen? Missä menee raja?

Veikkaan että lasten oireilu ei johdu väkivallan puutteesta vaan siitä että vanhemmilla ei ole lapsille aikaa.

Annatteko vaimollekin kontroloituja selkäsaunoja kun kiukuttelee kotona?

Mietin tänää täsmälleen samaa analogiaa :D jos puoliso menee vaikka ostamaan uusia vaatteita ilman lupaa ja vielä luotolla niin kai se pitää tukkapöllyä antaa niin että oppii olemaan. Saatana.

Veikkaan että lasten oireilu ei johdu väkivallan puutteesta vaan siitä että vanhemmilla ei ole lapsille aikaa.

Tämä on se mitä olen yrittänyt sanoa. Ja vaativien lasten kanssa sitä aikaa menee enemmän kuin "helppojen".

Annatteko vaimollekin kontroloituja selkäsaunoja kun kiukuttelee kotona? Jos kasvatus perustuu edes välillisesti pelkoon kivusta tai fyysisen koskemttomuuden loukkaamisesta suoraan tai edes välillisesti niin aika huonosti menee. Kaiken lisäksi se on rikos tykkäsit siitä tai et.

Miten analogia toimisi jos kontroloidun selkäsaunan/korvapuustin/tukkapöllyn tilalle laitettaisi sukupuolielimien kontroloitu hyväily/hierominen? Missä menee raja?

Ei kuulu sekään repertuaariin niinkuin ei fyysinen kurittaminenkaan.. Joskin saattaisin ymmärtää vaimonkin kurmuuttamisen jos vaimo vaikka päivittäin tuhoaisi tahallisesti minun omaisuuttani ja haistattelis vittua päälle ;)

Varmasti osittain johtuu ajanpuutteesta ja osittain siitä että nykyään lapsilta tuntuu puuttuvan rajat aika täydellisesti. Ennenkin maininnut samasta asiasta serkkulikka on opettajana ala-asteella ja meininki on kuulemma muuttunut todella paljon viimeisen 15v aikana lapsilta puuttuu nykyään täysin kunnioitus auktoriteettejä kohtaan. Ja ennenkaikkea uhma on lisääntynyt sillä meiningillä että te ette mahda meille mitään! tätä sitten siedetään 9vuotta koulussa kun joku vapaan kasvatuksen helmi terrorisoi koko luokkaa. Huom: 20-30v sitten olisi opettaja vielä antanut napakan tillikan ja rauha olisi ollut maassa. Kotona olisi todennäköisesti tullut toinen tillikka jos siellä olisi alkanut asiasta valittamaan.

- - - Updated - - -

Mietin tänää täsmälleen samaa analogiaa :D jos puoliso menee vaikka ostamaan uusia vaatteita ilman lupaa ja vielä luotolla niin kai se pitää tukkapöllyä antaa niin että oppii olemaan. Saatana.

Tämä on se mitä olen yrittänyt sanoa. Ja vaativien lasten kanssa sitä aikaa menee enemmän kuin "helppojen".

Juu sanomasi on mennyt kyllä ihan hyvin perille, joskin en ole edelleenkään vakuuttunut siitä että tietäisit aivan hirveän hyvin minkälaista on toimia sitten kun siellä kotona on oikeasti pikku riiviö +8v joka tuhoaa kaiken tielleen osuvan vaikka kuinka toteuttaisit selkäsaunatonta kasvatusta. Taisin joskus aiemmin kirjoittaa eräästä tapauksesta jossa teini tyttö uhkaili ja leikkeli mattoveitsellä kaverin tytön vaatteita.. Isän kommentti oli huikea, no leikkiähän se vaan oli-. <- tuossa on yksi iso ongelma´vanhemmat eivät osaa rankaista lapsiaan eivätkä myöskään suostu ottamaan vastuuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom