Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No sehän on yksi vaihtoehto. Tosin sielläkin me ollaan aina koko perhe, joten koira ja sisko on myös siellä paikalla.
Vaapuistahan saa koukut irroitettua helposti. Skidi tuskin tajuaa mitään, jos väännät ne irti? Tai jos haluaa, että koukut on paikallaan, niin napsaise sivuleikkurilla terävät päät vaan poikki.

Simban tapaukseen mä käyttäisin armeijassa oppimaani (omasta mielestäni ihan helvetin hyvää) keinoa: eka kerta menee vahinkona, ja toinenkin vielä, eikä niistä sanktioo tule, mutta kolmas on jo tahallista ja/tai typeryyttä ja sillon saa imo huutaa sekä lapselle että vanhemmalle.

Kuullostaa hyvältä ja nykyään en kyllä ujostele ojentaa toisten muksuja jos ne aiheuttaa vaaratilanteita muille lapsille.

Menee taas avautumiseks (vauvapalstameininkiä), mutta mites teillä isovanhempien kanssa on sovittu pelisääntöjä? Omat vanhemmat tuntuu hemmottelevan varsinkin tän esikoisen ihan pilalle.

On ihan yleistä, ettei isovanhemmat osaa hoitaa lapsia. Eivät kiellä mitään ja syöttävät pelkkiä herkkuja. Sama homma koirien kanssa. Sitä rupeaa helposti miettimään, että miten ovat aikoinaan saaneet lapset kasvatettua.
Mutta siis mun mielestä isovanhemmilla on jo oikeus ottaa hieman rennommin mutta rajat pitää sopia jotta tajuavat ettei 2-vuotiaalle voi syöttää litraa jäätelöä tai kiloa pikkuleipiä "kun se niin tykkäs niin annettiin syödä".

Mitä ootte mieltä kun tossa pihassa huomattavan skrode 2v4kk muiluttaa joka päivä meidän prikulleen samanikäistä mutta huomattavasti hentorakenteisempaa poikaa. Muilutus on esim. tämmöstä: Juoksee täysii päin ja tuuppaa kumoon, kamppaa takaapäin, hakkaa paksulla kepillä päähän, heittää sählymailan naamaan, heittää hiekkaa naamalle. Poika rupeaa aina itkemään lohduttomasti moneksi minuutiksi vaikka otan heti syliin ja lohdutan.

Pojan äiti on sitä mieltä että hänen lapsensa käytös on normaalia rajojen hakemista. Reaktio on aina tapahtumaa vähättelevä "se maila vaan kimpos/ei sitä oikeesti noin kovaa sattunut". Poikaa pyydetään pyytämään anteeksi ja sitten se äidin sylissä semmoinen vittumainen virne naamallansa sanoo että anteeksi ja sitten kaikki on äipän mielestä taas hyvin. Yksi hänen kaverinsa joka on nyt kotona oleva puistotäti komppaa sanomalla käytöstä ihan normaaliksi ja nähneensä sitä tosi paljon puistoissa. Puistotädin oma lapsi yllättäen oli pienenä samanlainen muiluttaja.

Muiluttajan äiti on loukkaantunut minulle kun naamastani näkee että en pidä hänen lapsensa käytöksestä ja usein siinä iltastressissä varmaan sanon aika kipakasti lapselleni et tuus mennään pois ja käännän näille selän ja marssin himaan. Hän on loukkaantunut kun minä kehtaan vetää hernettä nenään näin pikkuisesta ja mitättömästä asiasta. Olen myös kuullut että kyseinen äiti on antanut ymmärtää että meidän poika on "itkupilli" joka ylidramatisoi muilutusta.

Musta ton ikänen tietää mitä se tekee. Eihän se juokse päin seinäkään vaan pysähtyy eikä lyö itseään kepillä päähän. Jos noi olis koiria olisi ok jos tuntisin pahaa mieltä, jos sen koira puris mun koiraa, mutta kun kyseessä on 2v4kk lapset olen pikkumainen kun en vain naura tilanteelle. Ahdistaa. Toki voin aina mennä isoon puistoon leikkimään mutta toi meidän sisäpiha on niin iso että mieluiten siihen jää ellei poika erikseen halua isoon puistoon.

Haluaisin sanoa sille jotain rakentavaa. En vaan keksi mitä. Kyseinen äipää on todella herkkä provosoitumaan. Kun sen skidi oli kuukausikaupalla terrorisoinut muskaria ja tehnyt siellä olemisen täysin mahdottomaksi oli kolme viikkoa raamatullisessa vihassa ja siirti lapsensa toiseen muskariin kun muskarin täti oli kehdannut sanoa että "oletko aivan varma että juuri tämä muskari joka on tämmönen aika rauhallinen temmoltaan on lapsellesi paras paikka". Tämän äipän mies on muuten ainoa taloyhtiön mies joka ei koskaan, ei siis absoluuttisesti koskaan ulkoiluta lastaan vaan jättää sen pelkästään äidin kontolle. Tämän voin sanoa 100% varmuudella koska itse olen kaikki illat pojan kanssa ulkona.

Pimeähän toi kakara on ja tuskin ovat vanhemmatkaan mitään järjen jättiläisiä.

Asutko ihan normaalilla asuinalueella? Tuollaisia tarinoita kun kuulee, niin kyseessä ovat yleensä etnisesti värittyneet asuinalueet tai kantaväestön räkälähiöt. Jos asut ihan perusalueella, niin sitten en tekisi muuta kuin laittaisin lapsen leikkimään jossain muualla.

Vaimo on lastentarhanopettaja ja sekään ei saa sitä kunnolla "kuriin".

Tähän väliin vaan huomautus, että meidän naapuruston kauheimman hirviökersan äiti oli myös lastentarhan opettaja. Sanoin sille muksulle välillä kyllä pahastikin kun ämmä ei vaan saanut mitään aikaiseksi vaikka poika pahimmillaan jahtasi muita lapsia vasara lyömäasennossa. Helvetin hyvä että muuttivast pois...

Simballe neuvoisin että ei pitäisi lähteä pois paikalta vaan pyrkiä vaikka sitten fyysisesti estämään kyseisen herrantertun terrorismi. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.

Simballe ois neuvo mutta taidanpa jättää sanomatta jottei tule syytteitä. Kun eihän sitä nyt saisi edes ääntä korottaa ettei mieli pahoitu, mutta se on tietysti ihan ok että joku vapaan kasvatusen hedelmä pieksee kavereitaan...

Simballe ois neuvo mutta taidanpa jättää sanomatta jottei tule syytteitä. Kun eihän sitä nyt saisi edes ääntä korottaa ettei mieli pahoitu, mutta se on tietysti ihan ok että joku vapaan kasvatusen hedelmä pieksee kavereitaan...

Vapaa kasvatus on ilmeisesti nykyään se korrekti ilmaisu sille, että käyttäydytään kuin idiootit ja häiriintyneet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samaa jargonia eri purkissa. Ennen ko. lapset oli häirikkölapsia, nykyisin ne on vaan kasvatettu vapaasti ja kehutaan, kuinka ne osaa toteuttaa itseään.

Eikös ne jossain välissä olleet luoviakin?

Edelleen kyseenalaistan täysin tämän ettei saisi olla mitään fyysistä kuritusta. Miten nämä sitten tulee toimeen kun portsari baarissa ei kysy toista kertaa että poistutko vaan "ystävällisesti auttaa pihalle" ja kun se oikeuksen penääminen jattuu niin tulee paha poliisisetä ja raudoittaa ja vie koppiin. Käydään sitten oikeutta kun minuun on koskettu fyysisesti.

Ja minä en tarkoita mitään saatanan hakkaamista remmillä perseeseen jos käyttäytyy huonosti. Miksi KAIKESTA fyysisestä kurittamisesta on tehty joku peikko joka automaattisesti aiheuttaa traumoja ja johtaa turmioon? Kertokaa nyt kellä sitä oikeaa tietoa on, eikä kiitos taas jotain MLL linkkejä mitä joskus aikaisemmin jo tarjottiin vastaukseksi. Kun vaihtoehdot tässäkin tuntuu taas olevan että joko hakataan tai silitetään päätä.

Tähän väliin vaan huomautus, että meidän naapuruston kauheimman hirviökersan äiti oli myös lastentarhan opettaja. Sanoin sille muksulle välillä kyllä pahastikin kun ämmä ei vaan saanut mitään aikaiseksi vaikka poika pahimmillaan jahtasi muita lapsia vasara lyömäasennossa. Helvetin hyvä että muuttivast pois...

Näinhän se on että suutarin lapsella ei ole kenkiä. Lisäyksenä nyt tähän vielä että tottakai puututaan meidän pojan touhuihin ja aika saatanan nopeasti. Kyllähän ne tilanteet loppuu kuin seinään, mutta vielä ei olla saatu millään keinolla päähän sitä että se muistaisi nämä "isälliset neuvot" myös minuutin päästä. Varmaan on sitten joku vajakki.

Pojan 4v kanssa tänä aamuna parturissa.

Nuori, erittäin sipsakka parturitäti 23 v: - mikäs susta on kivointa kesällä.
Poika 4v: - se että saa juoksennella alasti pihalla.
parturitäti 23v: ...

Olis tehnyt mieli sanoa että mites parturitäti, tykkäätkö sinäkin juoksennella kesällä alasti pihalla :)

Tuli mieleen tuosta vapaasta kasvatuksesta, että eikös sen tyylisuunnan muksut ala olemaan kohta yli 50-vuotiaita? Käsittääkseni kyseessä on 60-luvulla tullut idea ;)

Jos oikeasti halutaan puhua "ennen vanhaan", niin ennen vanhaa miehet olivat töissä ja muksut leikkivät pihoilla. Heikompaa kakaraa pistettiin päähän että veri tursusi ja iskä antoi illalla vielä lisää. Ja jos ei siitä toennut, niin kyseessä oli vähämielinen lapsi.

Monestihan varsinkin kohta/nyt eläkkeellä oleva sukupolvi puhuu entisajan kunnioituksesta ym. Mutta silti on älyttömän suuri joukko 40-50-luvun ihmisiä, joilla on helvetillinen alkoholiongelma. Kännissä itketään lapsuutta ja kotioloja. Selvinpäin puhutaan, ettei minun aikana kyllä sitä ja tätä. Omista vanhemmistanikin näkee, että varmasti on paljon käsittelemättömiä juttuja lapsuudesta. Eikä ihme, jos iskä on ollut rintamasankari, joka nylki ryssän eikä ole 30 vuoteen pystynyt nukkumaan selvinpäin.

Mitä noihin pihojen kauhuihin tulee, niin on meilläkin yksi urpo joka hakkaa kepillä muita ja vittuilee. Ikää on jotain 6-7v nyt. Sanoin muksuille, ettei sen kanssa tarvi leikkiä. Jos se on samassa puistossa niin ette puhu sille mitään ettekä noteeraa sitä. Lähdette pois tai tulette kertomaan minulle, jos se alkaa taas riehumaan. Minun mielestäni ei ole normaalia, että sen ikäinen kertoo toiselle "vetävän sitä moottorisahalla naamaan niin että veri lentää". Tuli vielä seuraavana päivänä kysymään, tuleeko meidän poika leikkimään. Sanoin sille suoraan ovelta että ei tule äläkä tule meidän pihalle enää koskaan. Eihän minun tarvitse toisten kakaroita kasvattaa. Kunhan pysyy poissa toisten kimpusta ja saa vaikka myöhemmin elämässä vetää itsensä jojoon. Epäilen, että niillä iskä koittaa pitää jöötä ja äiti vetää vain röökiä ja hymistelee.

Hyvää tekstiä kodarilta, mutta mua vituttaa lujaa vapaasta kasvatuksesta puhuminen, kun näissä tapauksissa kyseessä on vain se ettei vanhempaa huvita/kiinnosta oman lapsen komentaminen. Tai ei osata. Vai monenko tiedätte noudattavan vapaan kasvatuksen ideologiaa ihan tietoisesti?

Hyvää tekstiä kodarilta, mutta mua vituttaa lujaa vapaasta kasvatuksesta puhuminen, kun näissä tapauksissa kyseessä on vain se ettei vanhempaa huvita/kiinnosta oman lapsen komentaminen. Tai ei osata. Vai monenko tiedätte noudattavan vapaan kasvatuksen ideologiaa ihan tietoisesti?

Totta, en tiedä ketään enkä minäkään tunne koko ideologiaa. Vapaa kasvatus on itselle sama kuin että eletään kuin pellossa joko siksi ettei vaan nappaa komentaa tai siksi että kun ei katsos voi ettei siitä jää pikkuiselle traumoja.

Mikä tässä ois hyvä termi käyttää?

Kiitos kaikille kommenteista. Nykyisin tilanne on vähän rauhoittunut ton muiluttajan kanssa. Ja on siis ihan suomalainen perhe. Mä väitän kyllä että se herranterttu oireilee perhettänsä, jossa isä ei yhtään piittaa, ja sitten se näkee että pihalla on koko kaikkien muiden isät. Musta huiput oli eilen: Tää mutsi menee oman vähän aikaa sitten kuolleen äitinsä perunkirjoitukseen joka on viidestä kasiin. Asia jossa äidin on yksinkertaisesti pakko olla. Ekaa kertaa melkeen kahteen ja puoleen vuoteen. Mitä tää iskä tekee? Sen sijaan että se ensimmäistä kertaa melkein kahteen ja puoleen vuoteen tulisi pihalle poikansa kanssa leikkimään se vaatii että naapurin äipän pitää hoitaa lasta sillä aikaa kun emäntä on perunkirjoituksessa että hän saa olla rauhassa kotona. Kyseinen jannu on ihan normaalia päivätyötä tekevä myyntireiska, jonka arki ei mitenkään voi olla niin kuormittavaa että työpäivän jälkeen ei yhtään pysty olee pojan kanssa.

Tosta fyysisestä kurituksesta. Eikös kaikki me 70 luvulla syntyneet olla saatu luunappeja ja tukkapöllyä tai järjen hieromista päähän tai vähän turhan tiukkaa niskasta puristamista jne. jne eli HUI - VANHEMPIEN LAPSEEN KOHDISTAMAA VÄKIVALTAAHAN TUO ON. Miksi nämä luunapit (aina ansaitusti) eivät saa vollottamaan väkivaltaista lapsuutta yhyhyy...kertaakaan silloin kun isäukko vielä eli en sen nähdessäni ajatellut että tuo mies se sitten pilasi minun lapsuuteni antamalla jokusen luunapin.

Pojan 4v kanssa tänä aamuna parturissa.

Nuori, erittäin sipsakka parturitäti 23 v: - mikäs susta on kivointa kesällä.
Poika 4v: - se että saa juoksennella alasti pihalla.
parturitäti 23v: ...

Olis tehnyt mieli sanoa että mites parturitäti, tykkäätkö sinäkin juoksennella kesällä alasti pihalla :)

Nii-i. Kaikki huorat ei oo partureita mutta kaikki parturit on..hhh.:pano:

Varmaan joku "ei kasvatusta ollenkaan" ;)

Koitin googlata mutta en 3 sekunnin sisällä löytänyt mitä se vapaa kasvatus tarkoittaa.
Oonko mä ainoa joka muistaa? Sen nimi oli summerhill method tai education. Kulta-aika taisi olla 70 luvun puolivälissä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom