Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No...

- Aamusali vaatii ehkä eniten totuttelua? Kyllä se siitä mutta lämmittelyyn varaisin vielä normaalia pikkuisen enemmän aikaa.
- Nukkumaan vaan aikaisemmin. Tarvitko välttämättä buusteria? Jos tarvit niin sitten on vain päätettävä kumpi on tärkeämpää.
Luulisin että vähän huonommallakin treenillä kehittyy paremmin jos unet paranee?
- Joka perheen omia juttuja toki mutta voithan sä sopia joskus lähteväsi poikain kanssa rantakaljalle. Muistat vaan päästää sit
emäntääkin vastaavasti. Ehkä vielä niin että alat jo nyt, pikkuhiljaa, tarjoamaan sille mahdollisuutta lähteä. Ja vaikka se ei lähtisikään
niin on hyvä neuvoteluvaltti että olet tarjonnut mahdollisuutta :)

Jotenkin tuntuu joidenkin teksteistä että syntymässä jaettaisiin x määrä baarikäyntejä mitkä pitää täyttää elämässä. Jos ei nuorena ole
käynyt niin sit myöhemmin on pakko? Tai naitujen akkojen määrä. Kyllä mä sen ymmärrän että peruskoulussa jo on alettu seurustelemaan
niin voi olla suuri mahdollisuus kyllästyä mutta mistä sen tietää? Tuskin mistään?
Jos mä lähden tosta jengin kanssa risteilylle niin kyllä "perhe" on unohtunu jo Harmajalla. Ehkä jo terminaalissa. Tai on ne siellä taustalla mutta
en mä siellä kulje miettimässä mitä niille kuuluu jne.
Voihan se jopa olla että jostain tulis tarjous mikä laittaisi jättämään koko paletin taakse mutta epäilen? Kuinka kauan alkukiima kestää neljäkymppisenä?
Kuukauden, kaksi? Eipä taida kannattaa alkaa huoltajuuksia järjestelemään sen takia että pääsis olemaan terska verillä jonkun aikaa...

Laitetaas vähän kevennystä vakvaksi menneeseen topiciin. Meillä alkanut sellainen maastaveto tuolla kymmenen kuukauden ikäisellä jälkikasvulla , että pikkasen naurattaa sen 'treenit' =)
Noussut seisomaan jo viimeiset 3kk ja nyt alettu kävelemään. Pienokainen on nyt tässä innostunut kiskomaan ylös noustessaan jotain mahdollisimman painavaa joko yhdellä tai kahdella kädellä ja karjumaan/kiljumaan niin perkeesti siinä samalla :D. Suht painavia vielä noi mitä vetää ylös mukanaan , mittasin tietysti yhden mitä kiskoo , semmoisen palikka laatikon. Painoa oli vähän vajaa 900g. Lempiruokakin body tyylinen, paistettu kananmuna , niitä vedellään monesti aamuisin :D

Aamusalin totuttelua tässä harkinnut jo pitkään, ehkä pitäis välillä tarttua toimeenkin (niinkun elämässä yleensä :) ). Boosteri on kyllä aika pakollinen, lumevaikutus tai ei, mutta tuntuu että herää ja keskittyy siihen treeniin paremmin. Välillähän siis nukutan esikoista klo 20-21 ja tämän nukahdettua salille, mutta toisinaan saatan itse mennä maisterin viereen köllötteleen ja nukkua siinä ½-1h päikkärit :face: Mutta joo, aamusali olis kyllä kaikin puolin loogisin vaihtoehto... Ootteko aamusalia harrastavat yleensä syönyt jotain ennen salia?

Kaljareissujahan on aina mukavan väliajoin, pelkästään jo työn puolesta, ja tietty rouvakin saa mennä vuorostaan. Ollaan molemmat muutenkin aika harvoin viihteellä käyviä. Tarkoitin rantakaljoilla näitä nuoruusvuosien parin-kolmen päivän rillureissuja, kun ei tarvinnut vastata kuin itsestään... Ts. jos lompakko ja avaimet oli herätessä tallessa, niin elämä hymyili. Kuten sanoin, ne on tällaisia jossitteluja, mitä itse ainakin tykkään silloin tällöin saunassa miettiä. Ei se tarkoita, että mitenkään katkerana itkisin palloa jalassa.

Itse ainakin tykkään ajatella, että sitten kun lapset pärjää jo omillaan ja on vielä vuosia mittarissa itsellä, niin päästään rouvan kanssa keskittyyn taas täysin toisiimme ja ehkä samalla myös löytään itsemme uusiks tms Freudilaista liirum laarumia. Keski-iän tienoilla taloudellinen tilannekin on parempi, voi matkustella jne...

Mutta joo, edellisen postaajan keveämmälle linjalle mentäessä, meidän neiti alkoi jo ryömimään! Kohta se esikoisen huuto alkaa.... "Äitiiii, toi pilaa mun leikit!!! Se syö mun paloautooo!"

Aamusalin totuttelua tässä harkinnut jo pitkään, ehkä pitäis välillä tarttua toimeenkin (niinkun elämässä yleensä :) ). Boosteri on kyllä aika pakollinen, lumevaikutus tai ei, mutta tuntuu että herää ja keskittyy siihen treeniin paremmin. Välillähän siis nukutan esikoista klo 20-21 ja tämän nukahdettua salille, mutta toisinaan saatan itse mennä maisterin viereen köllötteleen ja nukkua siinä ½-1h päikkärit :face: Mutta joo, aamusali olis kyllä kaikin puolin loogisin vaihtoehto... Ootteko aamusalia harrastavat yleensä syönyt jotain ennen salia?

Ite aloin totuttelemaan aamusaliin, että pääsis työpäivän jälkeen suoraan kotiin.
Aluksihan se oli aikamoista taistelua, mutta parin viikon jälkeen en enää tahtonut mennä töiden jälkeen salille, pelkästään aamuisin.

Ite tehny niin, että jos aamulla menossa salille syön illalla ennen nukkumaanmenoa hiukan normaalia isomman iltapalan :). Aamulla sitten herättyä Crazea naamaan ja salia kohti.

En tiedä onko tuo illalla syöminen jotain bodymunkkien ohjekirjan sääntöjä vastaan, mutta itellä ei oo tällä tavalla aamulla nälkä :)

Aamusalin totuttelua tässä harkinnut jo pitkään, ehkä pitäis välillä tarttua toimeenkin (niinkun elämässä yleensä :) ). Boosteri on kyllä aika pakollinen, lumevaikutus tai ei, mutta tuntuu että herää ja keskittyy siihen treeniin paremmin.

Itselläni myös muutamana aamuna viikossa aamutreenit. Kahvit naamaan ja puuroa tms. Sen jälkeen salille hikoilemaan. Kyllä siinä lämmitellessä yleensä herää aika hyvin. 15minsaa crosstrainerilla itse ainakin moisen lämmittelyn teen ja se riittää. Herää kroppakin siinä samalla jotenkin. On kyllä aamuja kun tajuaa, että olis parempi jos olis jättäny välistä kun tuntuu ettei paukkuja oikein ole. Liekkä iän tuomaa ongelmaa tuo..

Pitäiskin koettaa tuota tankkaamista ennen nukkumaan menoa kun tietää menevänsä aamusta salille.

Itse menen salille heti töistä päästyäni,eli noin 16.00 jälkeen. Oon harkinnut tota aamusalin aloittamista,mutta tuntuu jotenkin luonnottomalta vääntäytyä sängystä ylös joskus 5.00 ja hoippuroida salille silmät ristissä.
Onhan se puolisollekkin raskasta olla vauvan kanssa koko päivä, ja sitten vielä sekin aika kun olen salilla... Mutta on se kivaa joku harrastus edes olla. T. 20-vuotiaana isäksi tullut.

Huh, tänään aamusalilla selkäpäivä. 5:00 oli herätys, mutta pikkuneiti onneks herätti jo 4:45. Aamusta vitamiinit ja pump3D:t naamaan ja mave toimi kun oppikirjasta. Yleensä kyllä vihaan mavea, mutta tänään oli jotenkin hyvä päivä. Ajattelin vielä treenin päätteeks venytellä lonkankoukistajia, nivusia ja takareisiä ja on navasta alaspäin kyllä semmonen fiilis että vois vaikka salsata!

Ehkä aikaisemmat aamutreenit osunut vaan Machineheadin mainitsemille huonoille päiville, mutta tänään kulki kyllä yhtä hyvin kun iltaisinkin. Plussana vielä vedenjuonti, voi vetää vettä niin että napa ruskaa, eikä tartte kiroilla sitten aamuyöstä kun pitää nousta vessaan kesken muutenkin lyhyiden unien.

Ehkä vois väkisin koittaa pitää vaikka parin viikon aamutreenijakson ja kattoo mitkä on fiilikset.

Ite treenailen paljonkin aamuisella ja hyvin sanoi tuo lihastohtori hulmi blogissaan. Treeniajankohta on myös asia mihin kroppa tottuu hyvin nopeasi, ja esimerkiksi aamulla voi vetää yhtä kovat treenit (yhtä kovilla romuilla) kuin mihin aikaan tahansa päivästä kunhan muutamia viikkoja totuttaa kroppaansa siihen.

Ite treenailen paljonkin aamuisella ja hyvin sanoi tuo lihastohtori hulmi blogissaan. Treeniajankohta on myös asia mihin kroppa tottuu hyvin nopeasi, ja esimerkiksi aamulla voi vetää yhtä kovat treenit (yhtä kovilla romuilla) kuin mihin aikaan tahansa päivästä kunhan muutamia viikkoja totuttaa kroppaansa siihen.

...ja etsii itselleen sopivan aamutreeniä tukevan iltapalan ja latausjuoman ennen treeniä. Ei tarvitse olla tuo latauasjuoma mitää hifiä, vaan ihan vaikka heradrinkki parin kofeiinitabletin kera + banaanit tai vastaavaa mitä itse käytän.

Mutta jos muuten menee iltapala kovin vähillä hiilareilla niin aamulla treenatessa ois hyvä vähän enempi ottaa illasta hiilaria. Jaksaa paljon paremmin vetää ne kovat treenit.

Sen oon itse huomannut, että aamulla loppuu kyllä energiat nopeammin, eli ei voi ajatella mitään 1,5 h tai yli treenejä tai sitten pitäisi olla jo joku treenin aikana nautittava juoma mukana.

Päiväkodissa yksi poika kiusaa meidän poikaa. Mitä tolle voisi tehdä? Päiväkodintädit "eivät ole huomanneet" kuulemma....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Päiväkodissa yksi poika kiusaa meidän poikaa. Mitä tolle voisi tehdä? Päiväkodintädit "eivät ole huomanneet" kuulemma....

Itse etenisin pienin portain eli jos tädit eivät tee mitään, niin päiväkodilla on johtaja, jonka kanssa voi myös keskustella. Mikäli tämä ei tuota haluttuja tuloksia, niin yhteyttä kunnan päivähoitopalveluihin (usein sosiaalipuolella). Heidän yläpuoleltaan löytyy vielä ainakin sosiaali- ja terveysministeriö, johon toivottavasti ei tarvitse olla yhteyksissä.

Monesti erilaisilla ongelmatapauksilla on myös perhetaustalla ongelmia eli siitä syystä pyrkisin selvittelemään asiaa mieluummin ensin päiväkodin kautta. Sellainen narkkari- tai rikostausta ei ole mitenkään poikkeuksellinen, mutta toki niitä kiusaajia löytyy varmasti myös ns. "paremmista perheistä".

Kyllähän ne tädit tekevät ja vahtivat, ainakin nyt, toivottavasti. Mutta miten tuohon pitäisi suhtautua? En tahdo kuitenkaan opettaa tuota tappelemaan. Enkä tahdo tehdä asiasta liian isoa numeroa, muuten tuo ei uskalla kertoa kotona päivän tapahtumista jos alan ristikuulustelemaan liiaksi.

Kyllähän ne tädit tekevät ja vahtivat, ainakin nyt, toivottavasti. Mutta miten tuohon pitäisi suhtautua? En tahdo kuitenkaan opettaa tuota tappelemaan. Enkä tahdo tehdä asiasta liian isoa numeroa, muuten tuo ei uskalla kertoa kotona päivän tapahtumista jos alan ristikuulustelemaan liiaksi.

Enpä minäkään ole tappelemaan opettanut, mutta olen sanonut että itseään saa ja pitää puolustaa ja kun veljekset vielä syksyyn asti on samassa päiväkodissa niin opettanut myös että veljekset pitävät aina toistensa puolta.

Meillä kanssa yksi tuollainen tapaus oli joka aina otti matsia meidän nuoremman kanssa. Pariin kertaan repi naaman verinaarmuille jne. Siitä piti vaan olla päiväkodin johtoon yhteydessä. Työntekijät kiittelivät, koska ovat oikeasti täysin voimattomia monesti. Sielläkin jo yksi tyyliin vahtii sitä koko ajan, nuot hankalat tapaukset kuormittaa koko päiväkotia ellei siellä ole sitä erityislasten ohjaajaa kuten monesti ei ole.

Tämä tulee olevaan vielä monesti varmasti meidän huulilla kun nuot kouluun lähtee. Eipä tässä oikein tunnu muuta voivan kun opettaa puolustaa itteään. On sitten se joku muu joka joutuu kiusatuksi...

Judoon meinasin pistää ton tänä vuonna 5 täyttävän pojan. Joku harrastus pitää keksiä ja käytiin jo kattomassa ikkunan takaa ja tuo tuntui kiinnostavan. Varmaan "ninjapukujen" vuoksi :D
Onhan tuosta iloakin jos joku alkaa rähisemään ja sattuu olemaan vaikka musta vyö jonain päivänä. Muutenkin tuolla käsittääkseni opetetaan periaatteet oikein, eli että itse ei aloiteta tappelua. Mieluummin (urheilu)harrastuksissa kuin kaduilla ja pleikkarin äärellä.

Meillä alkaa kanssa olemaan se aika, että vanhempi mukelo jo tajuaa jos joku sitä "pilkkaa" tai "kiusaa". Onhan se niin hämmentävää itsellekin, kun toisen silmät vettyy jos jonkin yleisen leikkipaikan lelun joku toinen kerkeekin nappaan.

Poika ehti oleen vain jokusen kuukauden tarhassa, ennenkö jäi kotiin äidin ja uuden pikkusiskon kanssa. Siellähän äiti ja isä ovat jumalista seuraavia, eli me ollaan voitu aina vaikuttaa tapahtumien kulkuun. Nyt poika katsoo varsin eksyneenä välillä, että miksei me puututakaan asiaan, miksei revitäkään lelua sen toisen lapsen kädestä pois. Onneksi ite muistaa olla aikuinen ja opettaa, kuinka elämässä asioita pitää oppia jakaan.

Tosin lapsihan olen vielä itsekin, ja välillä kyllä palaa käämit jos jotkut ylivilkkaat ADHD-lapset riehuu ja aiheuttaa vaaratilanteita kaikille ja sitten törmätessään johonkin (meidän poikaan) alkaa huutaa tälle jotain solvauksia ja ehkä jopa tönäisee. Pikkukakara sisälläni saa mielihyvää kun huomaa sen riehujalapsen kauhun silmissä kun vieras aikuinen ihminen nousee ylös ja korottaa ääntänsä, että mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Täytyy lasten oppia pärjään itsekin, mutta pientä kuplaa vielä haluan rakennella poikani ympärille... :rolleyes:

Mutta tähän liittyen, mitä mieltä pakkislaiset on tästä nyky-yhteiskunnan ikuisuuskysymyksestä, eli saako toisten lapsia komentaa?

Itseä ainakin suoraan sanottuna vituttaa Hoplopit jne. jossa ne muutamat 7-8v "isot pojat" kiipeilee liukumäkiä ylös ja muutenkin riehuu ja huutaa ja kaataa muiden juomamukeja jne. jne... Varmaan tuttuja kaikille. Ja näiden vanhemmat yleensä ei puutu asiaan millään lailla.

Meillä alkaa kanssa olemaan se aika, että vanhempi mukelo jo tajuaa jos joku sitä "pilkkaa" tai "kiusaa". Onhan se niin hämmentävää itsellekin, kun toisen silmät vettyy jos jonkin yleisen leikkipaikan lelun joku toinen kerkeekin nappaan.

Poika ehti oleen vain jokusen kuukauden tarhassa, ennenkö jäi kotiin äidin ja uuden pikkusiskon kanssa. Siellähän äiti ja isä ovat jumalista seuraavia, eli me ollaan voitu aina vaikuttaa tapahtumien kulkuun. Nyt poika katsoo varsin eksyneenä välillä, että miksei me puututakaan asiaan, miksei revitäkään lelua sen toisen lapsen kädestä pois. Onneksi ite muistaa olla aikuinen ja opettaa, kuinka elämässä asioita pitää oppia jakaan.

Tosin lapsihan olen vielä itsekin, ja välillä kyllä palaa käämit jos jotkut ylivilkkaat ADHD-lapset riehuu ja aiheuttaa vaaratilanteita kaikille ja sitten törmätessään johonkin (meidän poikaan) alkaa huutaa tälle jotain solvauksia ja ehkä jopa tönäisee. Pikkukakara sisälläni saa mielihyvää kun huomaa sen riehujalapsen kauhun silmissä kun vieras aikuinen ihminen nousee ylös ja korottaa ääntänsä, että mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Täytyy lasten oppia pärjään itsekin, mutta pientä kuplaa vielä haluan rakennella poikani ympärille... :rolleyes:

Mutta tähän liittyen, mitä mieltä pakkislaiset on tästä nyky-yhteiskunnan ikuisuuskysymyksestä, eli saako toisten lapsia komentaa?

Itseä ainakin suoraan sanottuna vituttaa Hoplopit jne. jossa ne muutamat 7-8v "isot pojat" kiipeilee liukumäkiä ylös ja muutenkin riehuu ja huutaa ja kaataa muiden juomamukeja jne. jne... Varmaan tuttuja kaikille. Ja näiden vanhemmat yleensä ei puutu asiaan millään lailla.

Ainakin meidän lapsia saa ja pitää komentaa myös ulkopuolisten toimesta jos ja kun hölmöilevät. Meillä varsinkin nuorempi kundi (7 v) hölmöilee välilllä aikalailla, mutta hyvä asia on että myöntää aina tehneensä ja ei valehtele tekemisistään. Ei omille vanhemmille, eikä ulkopuolisille. Muutama sen kaveri on ihan tasan yhtä hölmöilijöitä, mutta kieltävät aina kysyttäessä kaiken. Ja just nämä kaverit on sitten meidän kundia aina yllyttämässä kaikkeen tyhmään ja meidän poikahan tekee. Jälkikäteen aina sitten "ei me mitään mutta kun toi teki...." pistää välillä niin vihaksi. Ja tuntuu ettei noiden muiden vanhemmat ymmärrä tilannetta "ei meidän poika nyt mitään ole tehnyt" ja meidän kundi näyttää sitten siltä pahantekijältä. Tiedän aika paljon tilanteista kun olen aika paljon samaan aikaan lasten kanssa pihalla ja kuulen ja näen mitä tapahtuu. Noiden muiden kaverien vanhempia en ole koskaa nähnyt lasten kanssa pihalla.

Summasummarum: hölmöillä saa, rajojaan pitää koettaa mutta pitää myöntää tekonsa ja olleensa väärässä kun näin on. Tästä piirteestä olen kyllä pojissani ylpeä.

Ainakin meidän lapsia saa ja pitää komentaa myös ulkopuolisten toimesta jos ja kun hölmöilevät. Meillä varsinkin nuorempi kundi (7 v) hölmöilee välilllä aikalailla, mutta hyvä asia on että myöntää aina tehneensä ja ei valehtele tekemisistään. Ei omille vanhemmille, eikä ulkopuolisille. Muutama sen kaveri on ihan tasan yhtä hölmöilijöitä, mutta kieltävät aina kysyttäessä kaiken. Ja just nämä kaverit on sitten meidän kundia aina yllyttämässä kaikkeen tyhmään ja meidän poikahan tekee. Jälkikäteen aina sitten "ei me mitään mutta kun toi teki...." pistää välillä niin vihaksi. Ja tuntuu ettei noiden muiden vanhemmat ymmärrä tilannetta "ei meidän poika nyt mitään ole tehnyt" ja meidän kundi näyttää sitten siltä pahantekijältä. Tiedän aika paljon tilanteista kun olen aika paljon samaan aikaan lasten kanssa pihalla ja kuulen ja näen mitä tapahtuu. Noiden muiden kaverien vanhempia en ole koskaa nähnyt lasten kanssa pihalla.

Summasummarum: hölmöillä saa, rajojaan pitää koettaa mutta pitää myöntää tekonsa ja olleensa väärässä kun näin on. Tästä piirteestä olen kyllä pojissani ylpeä.

Itsestäkin tuntuu siltä että ollaan ainoita vanhempia jotka on lapsien kanssa mukana ulkona. Naapurin tokaluokkalainen on sellainen pikkuhitleri jota en ainakaan itse päästäisi ulos ilman valvontaa ja me sitten joudutaankin usein menemään ulos vaikka olisi muutakin hommaa. Omat vanhemmat eivät tunnu välittävän. Itse olen sitä mieltä että oman lapsensa oikean luonteen näkee vasta silloin kun lapsi luulee että aikuisia ole ole näkemässä / kuulemassa.

Ko. kaveri on myös kova yllyttämään pienempiä kaikenlaiseen perseilyyn. Olen omille sanonut että väärin on väärin, vaikka joku toinen olisi siihen yllyttänyt.

Kuinkas monessa perheessä lapsille juotetaan rasvatonta maitoa? Viikonloppuna tossa tuli eteen tilanne , jossa olin hetken puoltoistavuotiaan poitsun vahtina ja kun heräsi päikkäreiltä oli maidon aika. Maito oli rasvatonta ja kysyinkin sit lapsen äidiltä syytä miksi juottavat lapselle rasvatonta maitoa. Vastaus oli , että 'tavallisessa maidossa on jotain liikaa , en nyt muista mitä , mut jotain siitä saa liikaa'. :D . Eli varmaan tarkoitti kovia rasvoja ja luinkin kotona tollasesta lasten ruokaoppaasta jota jakavat neuvolasta niin siinäkin neuvotaan antamaan rasvatonta maitoa ja rasvattomia maitotuotteita. Meillä ei vielä juoda tota 'aikuisten' maitoa , mut enpä kyllä taida rasvatonta maitoa alkaa juottamaan kun maidon aika tulee.
Miten muilla?

Minä annan sitä sinistä. En oikein ymmärrä tuota rasvatonta jollei lapsi ole lihava. Meillä ovat sellasia kuikeloita että vois antaa punastakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom