Jami, ja työkaverit kuittailee että tais olla hyvät päiväkahvit. ;)
Mutta just noin se menee. Ja jos pomolla vähän on pelisilmää, niin oikeasti sen saa työpanoksenta takas x 10.
No sitten taas paluu arkeen. Toivoisin todella että toinen asianomainen jotakin kiertotietä lukisi tämän jutun. Kun en tiiä miten sen kissimirrin taas nostaisi pöydälle.
Meillä on tässä naapurustossa sellainen lapsikööri, minulla 7 ja 5 vuotiaat pojat, seuraavassa talossa kohta 7 vuotias poika ja kohta 5 vuotias tyttö. Sitä seuraavassa naapurissa 5 vuotias poika. Tässä on sellaanen pieni robleema edelleen, että tuon keskimmäisen talon vanhemmat ovat ulkoistaneet lastensa hoidon meille ja tuonne toiseen naapuriiin jossa se yksi 5 vuotias.
No me kasattiin trampoliini viikko sitten talviteloiltan. Sanoin pojille jo ennen kasaamista, että olette sitten jo senverran kasvaneet, että se on max 3 lasta kerrallaan. No eilenpä sitten tapahtui taas vakavia. Mun pojat oli tuon kolmannen naapurin 5 vuotiaan kansa meidän trampalla. Minä tein polttopuita. Keskimmäisen talon lapset oli sitten yllättäin oman äitinsä kanssa ulkona. No siis meneehän se kun koiraa piti ulkoiluttaa. Kolmikko trampoliinista huuteli jotain "tänne ei enempää mahdu kerralla" johon sitten se naapurin äiti "eikä teillä ole mitään asiaa meidän tramppaan". Ja meidän näsäviisas 5 vuotias räpätti sieltä takas jotain mitä en kuullut ja naapurin akka taas sille. Ihan kuin ois kaksi 5 vuotiasta keskustelleet keskenään. No sokerina kakun päälle se että se oli sanonut jotain että "noin typerien lasten kanssa ei meidän lasten tartte edes leikkiä". Jeah, hienoa esimerkkiä. Sitten taas jeesustellaan siitä että lapset naukkuu toisiaan tyhmiksi...
Odotin että jos jotan epäselvää on, niin voi varmaan hihkasta minulle kun siinä polttopuusavotassa olin. No ei mitään kuulunut.
Olinpa tänään taas ulkona kun meidän 5 vuotias kävi keskimmäisen naapurin lapsia kysymässä ulos. Sieltä isä sitten kiukkuisena että teidän käytös oli niin töykeää eilen että nyt ei meidän lapset leiki teidän kanssa. Oikeasti? Ne lapsethan siinä nyt riiteli. Minu vitutti niin paljon, että pidin taas pääni kiinni, koska tiedän kuitenkin sen että olen sellainen nollasta sataan alle kolme sekuntia tyyppi, että parempi kun ei taas mene huuteleen.
Mutta kaikista vittumaisinta siinä on, että meidän 7 vuotias tuntee nyt olevansa tähän syyllinen. Yritin sille saunassa selittää että sinä et ole tehnyt mitään väärin ja tämä on nyt aikuisten riita johon lapset ovat syyttömiä.
Joku raksaketjussa joskus naureskeli tuosta naapurin vittumaisuudesta. Sitä se on.
No toisaalta, vahinko kohtuullinen jos vaan itteään ajattelee, eipä tartte toimia koko pentulauman johtajana...
...mutta lapset tästä kärsii aivan turhaan...
Edit: Olipa tämä samainen tapaus avautunut lärvikirjassa että lestadiolaiset ei huolehdi lapsistaan ja isommat kattoo pienempiään. No perkele, kattoo edes joku. Noilla kun ei katso kukaan tai jos siellä onkin isi tai äiti lasten kanssa ulkona niin sitten on joku hieno perhejuttu johon muut ei mahdu. Onneksi ei oo 500 m2 tontit, tulisin hulluksi.