Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jaxuhali. Ei kai toi ny totaalisaharaa oo ollu? Nim. ite meinasin tulla hulluksi kun ei 7 kk saanut kertaakaan.

Jos lapsi/lapsia sattuu olemaan hoidossa niin ei kannata sitä hoitopaikkaa ihan heti antaa pois vaikkei hetkeen tarttiskaan. Toinen jos on kotona niin ottaa pekkasen tai mitä vaan että pääsee kotona käymään. Minä myöntäisin jopa palkallisen vapaan jos joku pienen lapsen vanhemmista tulisi kysymään että pitäis saada vapaata kun lapset on hoidossa ja emäntä kotona :)

Meilläkin tässä välillä ollu tilanteita että emäntä kotona, vanhemmat lapset koulussa ja nuorin hoidossa. Ihan hyvin oon viittinyt kotona käydä ruokatunnilla syömässä ja jälkiruuatkin on ollu viimistä päälle. Ainut huono puoli on että pitää ottaa sitte eväät töihin kun ruokatunnin jälkeen jää nälkä kun ei kerennytkään syömään :D

Jami, ja työkaverit kuittailee että tais olla hyvät päiväkahvit. ;)

Mutta just noin se menee. Ja jos pomolla vähän on pelisilmää, niin oikeasti sen saa työpanoksenta takas x 10.

No sitten taas paluu arkeen. Toivoisin todella että toinen asianomainen jotakin kiertotietä lukisi tämän jutun. Kun en tiiä miten sen kissimirrin taas nostaisi pöydälle.

Meillä on tässä naapurustossa sellainen lapsikööri, minulla 7 ja 5 vuotiaat pojat, seuraavassa talossa kohta 7 vuotias poika ja kohta 5 vuotias tyttö. Sitä seuraavassa naapurissa 5 vuotias poika. Tässä on sellaanen pieni robleema edelleen, että tuon keskimmäisen talon vanhemmat ovat ulkoistaneet lastensa hoidon meille ja tuonne toiseen naapuriiin jossa se yksi 5 vuotias.

No me kasattiin trampoliini viikko sitten talviteloiltan. Sanoin pojille jo ennen kasaamista, että olette sitten jo senverran kasvaneet, että se on max 3 lasta kerrallaan. No eilenpä sitten tapahtui taas vakavia. Mun pojat oli tuon kolmannen naapurin 5 vuotiaan kansa meidän trampalla. Minä tein polttopuita. Keskimmäisen talon lapset oli sitten yllättäin oman äitinsä kanssa ulkona. No siis meneehän se kun koiraa piti ulkoiluttaa. Kolmikko trampoliinista huuteli jotain "tänne ei enempää mahdu kerralla" johon sitten se naapurin äiti "eikä teillä ole mitään asiaa meidän tramppaan". Ja meidän näsäviisas 5 vuotias räpätti sieltä takas jotain mitä en kuullut ja naapurin akka taas sille. Ihan kuin ois kaksi 5 vuotiasta keskustelleet keskenään. No sokerina kakun päälle se että se oli sanonut jotain että "noin typerien lasten kanssa ei meidän lasten tartte edes leikkiä". Jeah, hienoa esimerkkiä. Sitten taas jeesustellaan siitä että lapset naukkuu toisiaan tyhmiksi...

Odotin että jos jotan epäselvää on, niin voi varmaan hihkasta minulle kun siinä polttopuusavotassa olin. No ei mitään kuulunut.

Olinpa tänään taas ulkona kun meidän 5 vuotias kävi keskimmäisen naapurin lapsia kysymässä ulos. Sieltä isä sitten kiukkuisena että teidän käytös oli niin töykeää eilen että nyt ei meidän lapset leiki teidän kanssa. Oikeasti? Ne lapsethan siinä nyt riiteli. Minu vitutti niin paljon, että pidin taas pääni kiinni, koska tiedän kuitenkin sen että olen sellainen nollasta sataan alle kolme sekuntia tyyppi, että parempi kun ei taas mene huuteleen.

Mutta kaikista vittumaisinta siinä on, että meidän 7 vuotias tuntee nyt olevansa tähän syyllinen. Yritin sille saunassa selittää että sinä et ole tehnyt mitään väärin ja tämä on nyt aikuisten riita johon lapset ovat syyttömiä.

Joku raksaketjussa joskus naureskeli tuosta naapurin vittumaisuudesta. Sitä se on.

No toisaalta, vahinko kohtuullinen jos vaan itteään ajattelee, eipä tartte toimia koko pentulauman johtajana...

...mutta lapset tästä kärsii aivan turhaan...

Edit: Olipa tämä samainen tapaus avautunut lärvikirjassa että lestadiolaiset ei huolehdi lapsistaan ja isommat kattoo pienempiään. No perkele, kattoo edes joku. Noilla kun ei katso kukaan tai jos siellä onkin isi tai äiti lasten kanssa ulkona niin sitten on joku hieno perhejuttu johon muut ei mahdu. Onneksi ei oo 500 m2 tontit, tulisin hulluksi.

KYSYMYS: vajaa 5-kuukautinen poika on nyt innostunut nukkumaan mahallaan. Onko vaarallista tai haitallista?

Meillä esikoinen alkoi nukkua omassa huoneessaan 4kk vanhana. Tuskin on haitallista mutta kaikki voi olla vaarallista joten no hätä

P.S eli eipä meillä edes ole tarkkaa tietoa koska alkoi nukumaan mahallaan niin ei tainnut edes stressata asiasta. :) hyvä näin :)

Mitäs sitä sitten lapsille tekisi pihaan...

Kainut laitoin tänään ja ny ton siis ne keinut, trampoliini ja todella reilusti tilaa leikkiä niin hiekkaleikkejä, kuin pelata jotain nurmella kuin vaikka liikkua metsässä. Mutta teksi mieli joku ponkulauta tehdä. Oois sellasta 200x48 lankkua, josta tuon saisi hyvin. Ois isoa pölliäkin johon tuollaisen saisi kiinni, mutta mistä siihen keksi jonkun "Saranan" tai vastaavan mitä noissa tupataan käyttää?

Sitten vois tehdä sen "pukkitaistelupaikan", siihenkin kun ois sopivaa lankkua jemmassa. Kiipeilyseinääkin suunniteltu autotallin päätyyn

Ois upeeta kun ois isompi piha. Käytiin kavereilla kylässä eilen ja siellä oli kiva "seikkailumetsä" tontin rajalla.

Ois upeeta kun ois isompi piha. Käytiin kavereilla kylässä eilen ja siellä oli kiva "seikkailumetsä" tontin rajalla.

Eilen nurmikon leikanneena ihan kohtuu isolta pihalta olis tosi upeeta keksiä joku pinnoite tuohon pihaan mitä ei tarttis leikata. Paljonkohan sellainen yleisurheilu kentillä ja leikkipuistoissa oleva kumimainen pinnoite maksaa neliöltä :)

Eilen nurmikon leikanneena ihan kohtuu isolta pihalta olis tosi upeeta keksiä joku pinnoite tuohon pihaan mitä ei tarttis leikata. Paljonkohan sellainen yleisurheilu kentillä ja leikkipuistoissa oleva kumimainen pinnoite maksaa neliöltä :)

Mulla on tuota nurtsia niin että menee sellanen about 30-40 minuuttia kun leikkaa, eli sopivasti. Siihen sitten päällä noin parin viikon välein trimmerillä yks puolituntinen.

Mutta noin muuten kyllä tuota pihaa riittää ja omat hommansa tulee olemaan syksyisin ja keväisin. Mutta ennemmin sitä tuolla kuokkii kun kattelee jotain salkkareita sisällä.

Meil on tosi hyvät mestat, vaikka asutaan vuokralla ihan Lahden keskustan tuntumassa(niin no maallahan tää on kun tarkemmin ajattelee). Talon vieressä ihan hiton iso niitty ja kermavaahtona kakun päällä kotieläinpuisto heti naapurissa. Eikä sen kummempia teitä siinä niin mukelon uskaltaa päästää omineen sinne touhuamaan.

Aika vitsikäs muuten Starkin tmv. mainostama keinu/liukumäkihässäkkä. Hinta ei ensialkuun vaikuttanut pahalta, 299€. Sit kun luki tarkemmin, kävi ilmi että setti ei sisällä keinuja, liukumäkeä ym ja puutavara tulee pitkänä. Eli käytännössä se sisältää lautaa ja ohjeet. :face:

Espoossa on Etuniementiellä hauska tontti. Tontilla on todella ränsistynyt omakotitalo mutta sen lisäksi pihassa on hienoin lasten leikkitorni mitä itse olen ikinä nähnyt. On kiipeilyseinää, riippusiltaa ym. Kannattaa käydä kävelyllä tsekkaamassa. Talvella pihaan oli vielä jäädytetty lätkäkenttä lapsille. Menee lapset selkeästi edelle..

Aika vitsikäs muuten Starkin tmv. mainostama keinu/liukumäkihässäkkä. Hinta ei ensialkuun vaikuttanut pahalta, 299€. Sit kun luki tarkemmin, kävi ilmi että setti ei sisällä keinuja, liukumäkeä ym ja puutavara tulee pitkänä. Eli käytännössä se sisältää lautaa ja ohjeet. :face:

Espoossa on Etuniementiellä hauska tontti. Tontilla on todella ränsistynyt omakotitalo mutta sen lisäksi pihassa on hienoin lasten leikkitorni mitä itse olen ikinä nähnyt. On kiipeilyseinää, riippusiltaa ym. Kannattaa käydä kävelyllä tsekkaamassa. Talvella pihaan oli vielä jäädytetty lätkäkenttä lapsille. Menee lapset selkeästi edelle..

Starkki on kyllä se mikä on, itse en siellä asioi kuin silloin jos tarvii sirkelöintiä, täälläpäin kun ei sitä mikään muu taho tarjoa. No joo, varmaan jotain pyysepänverstaita olisi mutta niissä sitten oma ettimisensä.

Siellä oli joku toinenkin perussetti, jotain tyyliin 400 euroa ja tuo minkä ostin K-Raudata oli 189 euroa ja sisälsi ne keinut sun muut ja kaikki määrämittaan sahattua, eli vain se kasaus, joka tosin vaatii kyllä käytännössä kolme jamppaa jos ei kovin ala viritteleen mitään väliaikaisia tukia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oiskohan kellään suositella turvaistuimia? 6kk vanhalle poijjaalle joka istuu kyllä jo :) turvallinen tottakai pitää olla ja ei tartte olla isofixiä !

Kainut laitoin tänään ja ny ton siis ne keinut, trampoliini ja todella reilusti tilaa leikkiä niin hiekkaleikkejä, kuin pelata jotain nurmella kuin vaikka liikkua metsässä. Mutta teksi mieli joku ponkulauta tehdä. Oois sellasta 200x48 lankkua, josta tuon saisi hyvin. Ois isoa pölliäkin johon tuollaisen saisi kiinni, mutta mistä siihen keksi jonkun "Saranan" tai vastaavan mitä noissa tupataan käyttää?

Sitten vois tehdä sen "pukkitaistelupaikan", siihenkin kun ois sopivaa lankkua jemmassa. Kiipeilyseinääkin suunniteltu autotallin päätyyn

Tollaset lautaviritykset on muuten saatanasta.

nim. nenä vieläkin vinossa 30 vuoden jälkeen.

Itsellä olisi myös pihassa tilaa, mutta turhaan siihen mitään isompaa virittelee kun 10 m päässä tontista on koulu, minkä pihassa on ainakin kolme leikkipaikkaa. Leikkimökin kuitenkin voisi rakentaa ylijäämästä. Ei vain saa tulla mukula mun luokse ennen kuin aitaan yhden tontin sivun about 60 m...

Vittu. Ekaa kesälomaansa viettävä 8v poikamme joutui "onnettomuuteen" urheiluleirillä. Potkivat jalkapalloa ja leirin 15-18 vuotias apuvalmentaja laukoi ilmeisesti aika kovaa, kun poika oli maalissa. Tuloksena murtunut ranne ja 90 asteen kulmaan kipsattu käsi sormista kainaloon, kantoside 6 viikkoa ja sen jälkeen 2 viikkoa ei rasitusta kädelle. Kyrsii aika paljon..

Vittu. Ekaa kesälomaansa viettävä 8v poikamme joutui "onnettomuuteen" urheiluleirillä. Potkivat jalkapalloa ja leirin 15-18 vuotias apuvalmentaja laukoi ilmeisesti aika kovaa, kun poika oli maalissa. Tuloksena murtunut ranne ja 90 asteen kulmaan kipsattu käsi sormista kainaloon, kantoside 6 viikkoa ja sen jälkeen 2 viikkoa ei rasitusta kädelle. Kyrsii aika paljon..

...siel on ollut taas itteään parempi leirinohjaaja näyttämässä pienemmilleen miten lauotaan.

Itse kyllä tekisin jo kirjallisen valituksen leirin järjestäjälle. Järki pitää tulla järjestäjältä, myös apuvalmentajien toimintaan. Lisäksi järjestäjillä pitää yleensä kai olla aika hyvät vakuutukset niin jääpähän mustaa valkoiselle jos pitää joskus aiheeseen palata ja todistella missä on tapahtunut.

Itse kyllä tekisin jo kirjallisen valituksen leirin järjestäjälle. Järki pitää tulla järjestäjältä, myös apuvalmentajien toimintaan. Lisäksi järjestäjillä pitää yleensä kai olla aika hyvät vakuutukset niin jääpähän mustaa valkoiselle jos pitää joskus aiheeseen palata ja todistella missä on tapahtunut.

Kirjallinen valitus on tehty ja leirin järjestäjä on tehnyt kirjallisen selvityksen tapahtumasta, mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Kyselinkin asiasta jo tuolla lakiosiossa ja sain juurikin sellaisen vastauksen mitä odotin. Turha tuosta on käydän mitään korvauksia hakemaan yms. jatkotoimia tekemään. Toki ovat palauttaneet leirimaksut ja vakuutus korvaa meille aiheutuvat kulut.

Huvitti äsken kun lauloin unilauluksi eri kappaleita mitä mieleen juolahti:

Mä lauloin: "Kuinka paljon sii-ivet mak-saa, ei niitä ra-halla voi oos-taa..."
Poitsu 2,5v: "Ruohonleikkurin voi ostaa..." :p

Kirjallinen valitus on tehty ja leirin järjestäjä on tehnyt kirjallisen selvityksen tapahtumasta, mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Kyselinkin asiasta jo tuolla lakiosiossa ja sain juurikin sellaisen vastauksen mitä odotin. Turha tuosta on käydän mitään korvauksia hakemaan yms. jatkotoimia tekemään. Toki ovat palauttaneet leirimaksut ja vakuutus korvaa meille aiheutuvat kulut.

No onpa jotain dokkaris jos käden kanssa tulee ongelmia, eli saattaapi saada sitten jatkossakin jonkun muun piikkiin mahdolliset hoidot.

Tere! Viime lauantaiaamuna varmaan jotain klo 6 aikoihin meidän nuorimmainen 1,5v nukkui välissä ja nousi sitten istumaan muutamaan otteeseen kun kuvitteli ilmeisesti olevan unet ohi ja laitoin pariin kertaan likan pään tyynyyn et jatketaampas nukkumista aa aa ja kolmannella kerralla heittäytyi sitten pään kanssa suoraan meikäläistä poskipäähän ja tuli välittömästi mieleen et tais tulla musta silmä nooh nukuttiin kuitenkin vielä tämän jälkeen muutama tunti ja unohdin koko jutun kunnes muija kysyy iltapäivällä minkä takia sulla on noin tummat silmänaluset ja väri sitten levisi ihan kunnolla ja töissä kaikille uteliaille selitellyt mitä "muka" kävi, uskoo ken tahtoo :face:

Meillä Team Äly & Väläys eli meidän pojjaat vähän kunnostautuivat tänään. Oli sadepäivä ja oltiin suurin osa päivästä sisällä. Heiluivat tuossa kalsareilla ja t-paidalla. Yhtäkkiä pölähtivät alakertaan niin että kalsarit oli vedetty pervakoon. Minä sitten että mitähän helvettiä te tällä kertaa touhuatte. Pojat siihen että ollaan tyttöjä. Minä siihen tyyliin no sillälailla.

Vissiin tuossa reissulla näkivät noita itänaapurin tyttöjä stringbikineissä. Tosin täytyy kyllä sanoa että suurin osa oli varustukseltaan sitä luokaa että ois kannattanut pidättäytyä tavallisissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom