Mun mielestä alle 30v perheenisä ruokakaupassa ei oo karmiva, vaan enemmänki harvinainen näky. Nykyään jengi tekee lapsia "kypsällä" iällä = 35-vuotiaana isäksi on ihan perussetti.
Mä itse olin liikenteessä varhain, valmistuin yliopistosta 24-vuotiaana oikeestaan yhtäaikaa esikoisen syntymän kanssa. Nyt edelleen alle 30-vuotiaaana muksuja on kolme, nuorimmainenkin jo kohta 2v. Itse en ainakaan koe että olisin jotenki masentunu, tai karmean näköinen, päin vastoin. Perhe-elämä on mun mielestä erittäin antoisaa, ja vaikka olenkin erittäin perhekeskeinen ihminen, olen samaan aikaan pystynyt myös etenemään uralla ihan kivasti, tapaamaan kavereita ja urheilemaankin samalla. Matkusteltukin on, sekä vaimon, kavereiden ja myös koko perheen voimin. Oikeastaan teen kaikkia niitä asioita joita samanikäiset (vielä) lapsettomat kaverit tekee.
Duunikuvioissa perhe on mun mielestä jopa tuonut nuorelle kaverille tiettyä uskottavuutta ja samalla auttanut pitämään työmäärän / työtunnit inhimillisinä.
En mä tiiä, ehkä oon vaan outo, mutta koen että lasten saamisen jälkeen elämä on kokoajan mennyt eteenpäin ja on aina vaan parempaa. En oo fyysisestikään ollut koskaan niin kovassa kunnossa kuin nyt.
edit. Korjasin pari typoa + halusin lisätä että joojoo, onhan se elämä pienten lasten kanssa joskus raskasta ja hektistä ja blaablaablaa ja rahakin on välissä aika tiukassa (varsinkin kun vaimo oli vielä kotona), mutta mitä sitten? Niinhän sen kuuluukin olla! Lasten kuuluukin välillä valvoa ja sairastaa ja aikataulujen kuuluu olla ylitiukkoja ja lenkille kuuluu mennä kello 21:30 ja salille 06:30 ja sun kuuluuki nukkua 5tuntia yössä. Semmosta se elämä vaan jossain vaiheessa on, ja se on 100% asennekysymys että nautitko sä siitä vai itketkö kurjaa kohtaloas..