Minulla on sellainen jännä fiilis takaraivossa, että saatan hyvinkin tulla katumaan tätä päätöstä ja koko aika toivon, että se nainen muuttaisikin mielensä olkoo syy sitten elarit tai mikä tahansa. Jotenkin kumpikin vaihtoehto tuntuu väärältä, enkä haluaisi tehdä tästä asiasta mitää päätöstä. Toivoisin, että se vaan yhtäkkiä itsekseen ratkeaisi koko ongelma, muuta eihän siinä niin käy.
Siinä tapauksessa sulla ei mun mielestä ole vaihtoehtoja.
Vaihtoehto 1. Annat koko asian olla, muutaman vuoden päästä tulet katumapäälle, mutta et voi tehdä käytännössä yhtään mitään. Et yhtään mitään. Koskaan. Elät loppuelämäsi tietäen, että joku sun lapsesi ei koskaan tiedä sun olevan sen isä. Kuvittele, jos sille lapselle vaikka sattuisi jotain, se joutuisi huonoille teille tms., etkä voisi muuta kuin katsoa sivusta.
Vaihtoehto 2. Annat pätevän juristin hoitaa asioita ja pidät tunteesi kurissa ja pysyt asiallisena, otat mitä lakiteitse saat. On mahdollista, että toinen osapuoli tulee vaikka 5 tai 10 vuoden päästä järkiinsä ja tilanne muuttuu täysin. Tai sitten ei, mutta pahimmassakin tapauksessa sä olet virallisesti sen lapsen isä, ja viimeistään aikuisiällä lapsi varmasti haluaa tutustua suhun kun äiti ei sitä voi estää. Lyön vasemman kivekseni vetoa, että sinä päivänä, kun sä saat oikeasti viettää aikaa sen lapsen kanssa ja se sanoo sulle ekan kerran "isi mä rakastan sua", kiität tätä neuvoa. Ja siinä vaiheessa sulle on aivan sama, mitä se juristi maksoi.
Jos tollainen fiilis on takaraivossa, niin kyllä sä tiedät sisimmässäs, mitä pitäisi tehdä. Sulle ei oo pelattu helpoimmat kortit, mutta ne voisi olla huonommatkin. Korttejaan ei voi valita, mutta voi valita, miten ne pelaa. Käytöksestä päätellen sun lapselles ei oo välttämättä tulossa paras mahdollinen äiti. Mutta sä voit olla sille maailman paras isä, jos haluat.
Katotsä vai jätätsä, kortit on tossa.
Onnittelut, susta tulee isä.:thumbs: