Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täytyy kyllä koputtaa erittäin kovasti puuta, mutta luojan kiitos onneksi ei oo aikoinaan tullu otettua nalkuttavaa naista. Tuollainen riehuminen, syyttely, syyllistäminen jne jne. on todella syvältä! Toki riitoja on varmasti kaikilla, mutta aiheetonta naputusta ei juurikaan joudu kuuntelemaan.

En tiedä onko kyseessä ominaisuus, joka kasvaa naisille (tai osalle niistä) vasta vuosien myötä, mutta itse en ole onneksi joutunut tuollaista nykyisessä, kohta 12 vuotta kestäneessä suhteessa kuuntelemaan. Tosin hoidan kyllä mielestäni omaa rooliani aika tosissani (priorisoin perhejutut työ yms. kuvioiden edelle 95% ajasta) ilman nalkutustakin, mutta en nyt kuitenkaan mitenkään täydellinen ole ja kamat jää myös joskus lojumaan, kotona on vaimon kotiin tullessa sotkua ja kavereiden kanssa pitää välillä päästä oluelle.

komppaan. itelläni on neljä alle koulu ikäistä lasta joista nuorin 2kk sekä kaksi koiraa. eikä oikeastaan ole ikinä tarvinnut olla salilta pois perheen takia. ja himassa aina hyvä meininki. en muista että oltaisiin vaimon kanssa riidelty viimeiseen 5 vuoteen. jotain perus vitutuksia on toki joskus ollut..

http://www.baby1.fi/images/graco lovin hug sin.jpg

tollainen keinu auttoi meidän esikoisen ilmavaivoihin ja sai itekkin vähän huilata. cuplatonista on yleensä enemmän haittaa kuin hyötyä. meni itelläkin pitkään ennenkuin sen huomasi. sen jälkeen kuullut samaa jopa neuvola tädiltä. aika paljon kai vaikuttaa se mitä imettävä äiti syö. kahvi ym. aiheuttaa ilmavaivoja lapselle.

Meillä oli tytöllä todella kova maha kun alkoi kiinteitä syömään. Ei varsinaisesti defcon5 mutta läheltä liippas, oltiin mökillä ja vaippa rupesi pullistumaan otettiin se pois, lapsi huutaa ja punnertaa kevyesti puolikiloista porsaansisäfileen kokoista jöötiä. Se oli kamalaa. Käytettiin sitten arvaus keskukset ja yksityiset klinikat, suosittelen yksityistä, ei tartte asioida terveydenhoitajien kanssa. Laxoberonia vedetty nyt iltaisin ja vatsa toimii ulostaminen ei ole enään puolenpäivän pidätysperformanssi. En mä nyt tiedä miksi tän kirjoitin, mutta jotenkin on hyvällä mielellä kun pieni on kondiksessa.

Mielestäni pienten lasten äitien kritisoiminen kuuluu pienten lasten ISIEN ketjuun. Toki vauvoista ja lapsistakin puhutaan ;)

On meillä edes yksi ketju missä kritisoida, akoilla on koko osio. Se on katos sitä tasa-arvoa ;)

Voin vain kuvitella sitä raivon määrää jota joistan kauniimman sukupuolen edustajista kumpuaa kun ei pääse tänne avautumaan. Säälittä tulee deleteä jos erehtyy viisasteleen, ei mekään saada mimmifoorumille mitään kirjoitella. :D

Säälittä tulee deleteä jos erehtyy viisasteleen, ei mekään saada mimmifoorumille mitään kirjoitella. :D

Mun mielestä tuolla oli joskus aiemmin päästetty mimmejä ihan keskusteluun mukaan. Eikä siinä, keskustellaan vaan mutta ei tässä threadissa.

Silloin tällöin tulee itse vahingossa vastattua johonkin punttimimmi threadiin kun klikkaa vaan tota "uudet viestit" kohtaa.
Aina on deletoitu kaikki. Niin asialliset kuin asiattomat vastauksetkin. Kerran kirjoitin raskaana olevan treenistä jotain mitä meillä oli niin ei armoa, deleteä tuli.

Mielestäni voit poistaa tästä threadista kaikki mimmi postaukset, ihan kostoksi.

Tosin jos joku mimmi tarjoaa kiukkuisen akan omaavalle perheeisälle fyysistä mielihyvää niin kopioi se mulle eka yksityisiin, sit vasta poistat! ;)

Tuosta naisten suhtautumisesta lastenhoitoon. Oon melko varma että itse naiset on siihen oikeestaan syyttömiä ja perimmäinen syy on näissä vauva oppaissa, ja lehdissä ja koko neuvola järjestelmässä. Akat kun alkaa odottamaan ekaa lasta niin nehän lukee vähintään rekkalastillisen vauvaan ja lastenhoitoon liittyvää kirjallisuutta. Ja siellähän on täynnä kaiken maailman ihanne kuvia siitä miten lapset muka pitäisi hoitaa. Siitä saadaan päähän ihmeellisiä kaavoja ja aikatauluja joihin tunnetusti on vaikea tunkea lapset, hitaista ja tyhmistä miehistä puhumattakaan.

Toista se on miehillä. En ole koskaan kuullut miehestä joka edes neuvolassa lukisi vauvalehteä jos vain tekniikan maailma on tarjolla. Tällöin myös lasten kanssa touhuaminen on ihan yhtä helppoa kuin minkä tahansa ihmisten.

Mutta tämä nyt on niin tätä. Ensin miehet tekee töitä 10 000 vuotta että päästäisiin pois kiviluolista asumasta ja miten nainen palkitsee tämän raatamisen 2000 -luvulla. Kantaa niitä vitun kiviä koriste-esineiksi sisälle.

Mun mielestä tuolla oli joskus aiemmin päästetty mimmejä ihan keskusteluun mukaan. Eikä siinä, keskustellaan vaan mutta ei tässä threadissa.

Silloin tällöin tulee itse vahingossa vastattua johonkin punttimimmi threadiin kun klikkaa vaan tota "uudet viestit" kohtaa.
Aina on deletoitu kaikki. Niin asialliset kuin asiattomat vastauksetkin. Kerran kirjoitin raskaana olevan treenistä jotain mitä meillä oli niin ei armoa, deleteä tuli.

Mielestäni voit poistaa tästä threadista kaikki mimmi postaukset, ihan kostoksi.

Tosin jos joku mimmi tarjoaa kiukkuisen akan omaavalle perheeisälle fyysistä mielihyvää niin kopioi se mulle eka yksityisiin, sit vasta poistat! ;)

Joskus tullut joo joku hyvä vastaus vaikka johonkin D-vitamiiniasiaan, sellaiten olen antanut olle. Muuten kyllä lähtee. Tosin eipä ole viimeisiin kuukausiin tarvinnut tästä ketjusta deletoida kuin jotain tuplapostauksia. Että huolehdin kyllä ja uskon että Huppe myös.

Niin ja erityisluvan saa kyllä jos sitä privaatisti anoo luvaten erilaisia palveluksia. :D Jaan toki ne privat sinun kanssasi. ;)

Toista se on miehillä. En ole koskaan kuullut miehestä joka edes neuvolassa lukisi vauvalehteä jos vain tekniikan maailma on tarjolla. Tällöin myös lasten kanssa touhuaminen on ihan yhtä helppoa kuin minkä tahansa ihmisten.

Mä jotenkin elävästi muistan synnytysvalmennuksessa (mikä oli ihan täyttä paskaa, välttäkää jos voitte. Vieläkö niitä järkätään?) kun oli joku sessio että miehet jätettiin keskenään jutskaamaan jotain mieltä vaivaavista asioista. Akoilla oli varmaan jotain salaisuuksia samaan aikaan. No eniways siellä oli pari emansipoituneempaa vanhaa herraa jotka yritti jotain asiallista keskustella kivunlievityksestä tai jotain ja ainoa mitä meikä sai mieleensä oli että millainen auto olis hyvä sitten kun tulee sitä jälkikasvua.

Mukava katsella miten nopeasti nuot nappulat oppii noita pelejä. Siis tällä ketaa videopelejä, meillä ei niitä juuri pelailla edes. Noin kerta viikkoon pelaavat Angry Birdsiä mun luurilla, mutta nyt iski tällainen vemppailupäivä kun vaimo duunissa ja vettä tullut koko päivän. Ei jaksanut ees ulos lähteä. Ruvettiin pelaamaan ekan kerran kunnolla Need for Speediä kun pojat jostain keksi että iskällä on ratti ja polkimet. Vanhempi tuossa harjoitellut reilun tunnin ja alkaa jo sujumaan tuokin. Ei varmaan tarvis kauaa pelailla kun ei itsellä ois mitään mahollisuuksia. :)

Tykkää pelata myös Unoa korteilla. Siinä joutuu oikeasti itsekin keskittymään ettei ihan joka kierros häviä. Nuorempi taas ei jaksa keskittyä peleihin yhtään. Se rakentelee legoja mielellään ja onkin siinä isompaa veljeään taitavampi.

.. Need for Speediä kun pojat jostain keksi että iskällä on ratti ja polkimet. Vanhempi tuossa harjoitellut reilun tunnin ja alkaa jo sujumaan tuokin. Ei varmaan tarvis kauaa pelailla kun ei itsellä ois mitään mahollisuuksia. :)

Pari vuotta vielä niin voit heittää rennosti avaimet pojalle että "käyppäs peruuttamassa auto ulos tallista äiskälle ettei tule lommoja" :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pari vuotta vielä niin voit heittää rennosti avaimet pojalle että "käyppäs peruuttamassa auto ulos tallista äiskälle ettei tule lommoja" :D

Jep, olin parivuotta sitten paikalla todistamassa kun vajaat 7 vuotias poika kaivoi minikaivurilla. Siis sellaisella oikeallas 2,5 tonnisella Catilla, että kyllähän ne nämät oppii kun on mahdollisuus tehdä ja touhuta.

Vasta tovi sitten huuteloin tänne esikoisen syntymästä ja ihmettelin moista toukkaa. Nyt sitten tänään juhulittiin jo sen 1-vuotis synttäreitä! Äkkiä meni vuosi, huomannutkaan...

Meillä pelataan nyt kovasti Afrikan tähteä. Viimeksi varmaan joskus 20 v sitten tullut sitä pelattua. Ja onhan se jo ihan passeli peli noille 3 ja 4 vuotiaille.

Nyt on muuten tullut toinen uusi hitti meidän perheeseen, päälläseisominen! Hitto, nuo kun oppivat sohvalla seisomaan päällään selkänojaa vasten niin siitä ei sitten loppua tule. Tyttö varsinkin, mää kun aamulla lähen töihin niin suunnilleen viimeisenä nään sen siinä sohvalla jo päällään ja kun tuun töistä niin sama asento. Nytkin sunnuntaina, kun oon ollut melkein koko päivän kotona, niin varmaan tunnin verran päivästä ne on viettäneet päälläseisoen :D

Sitä kun sanotaan että lapsi on terve kun se leikkii ja sairas jos se ei lopeta... nyt ollaan jo siinä pisteessä että laittaa mietityttään :D

- - - Updated - - -

Mekin saatiin peruutuspaikka ja tullaan sunnuntaina painimolskille, kunhan saan pojan houkuteltua mukaan. Se jännittää niin kovasti, ettei tahdo uskaltaa lähteä. Sovin vetäjän kanssa, että käymme kerran kokeilemassa miten menee. Tosin olen varma, että poika innostuu ja tykästyy hommaan, kun tohtii yhdesti lähteä kokeilemaan.

Viime viikolla en hoksannut ketään uutta reeneissä, olitteko tänään ekaa kertaa kokeilemassa?

Viime viikolla en hoksannut ketään uutta reeneissä, olitteko tänään ekaa kertaa kokeilemassa?

Joo, viikko sitten piti tulla, mutta poika tuli kuumeeseen. Eilen olimme ensimmäistä kertaa ja poikahan oli aivan mielissään ja aikoi tulle toistekin. Eihän tuo juuri arastellut lähtemistä ja arvasinkin, että kun kerran päästään kokeilemaan niin poika innostuu hommasta.

Mä jotenkin elävästi muistan synnytysvalmennuksessa (mikä oli ihan täyttä paskaa, välttäkää jos voitte. Vieläkö niitä järkätään?) kun oli joku sessio että miehet jätettiin keskenään jutskaamaan jotain mieltä vaivaavista asioista. Akoilla oli varmaan jotain salaisuuksia samaan aikaan. No eniways siellä oli pari emansipoituneempaa vanhaa herraa jotka yritti jotain asiallista keskustella kivunlievityksestä tai jotain ja ainoa mitä meikä sai mieleensä oli että millainen auto olis hyvä sitten kun tulee sitä jälkikasvua.

Eipä ainakaan Jyväskylässä synnytysvalmennus ole tonnepäinkään. Täällä istuttiin pari tuntia sairaalan alakerrassa isossa huoneessa ja kuunneltiin kuinka kätilö kertoi synnytyksestä ja näytti koneelta kuvia ja jotain video pätkää. Todettiin vaimon kanssa kyseisen 'valmennuksen' jälkeen melkein yhteen ääneen että tässäkö tää valmennus oli.
Jos on ottanut yhtään selvää asioista ja kuunnellut/osannut kysellä neuvolassa asioita niin koko valmennus on 95% täysin turhaa.

Eikä sitä salitreeniä todellakaan kannata unohtaa vaikka lapsi tullutkin perheeseen. Meillä sovittiin jo raskausaikana että molemmat saa päivittäin parin tunnin oman ajan , oli se sit salilla käymistä tai mikä itseä huvittaa. Siitä ollaan pidetty kiinni ja hyvää se vaan tekee kun saa hetkeks lähteä sieltä neljän seinän sisältä!!
Ei tietenkään kuitenkaan niin, että mies käy ensin päivän töissä ja sit kun tulee kotiin syö ja lähtee salille illaks :D.
Siellä salilla kun ei ainakaan mulla mene (edes matkojen fillarilla kanssa) kuin puoltoista tuntia max. Salille mennään treenaamaan eikä paskaa puhumaan ;)

Meillä toiminut niin että oon aamulla päässyt käymään salilla kun iltavuoro. Vaatii vaan heräämistä ajoissa ja aamuvuoro viikoilla on käytännössä tullut tehtyä kahvakuula treeniä sit illalla kotona/pihalla. En niin hampaat irvessä ota tota treenaamista muutenkaan eli ei haittaa jos jää pari päivää väliin treenistä.

Vauva-aikaan salillakäyntikin oli hankalampaa, mutta kun lapset lähti päiväkotiin niin sitten pystyy paremmin sumplimaan menot. Toki tähän joku kukkahattu huutaa jo ääneen että päiväkoti ei ole aikuisten harrastuksia varten. No ei ole ei, mutta jos ne ei siellä muutenkaan ole täysiä päiviä niin saavat työntää mielipiteensä jonnekin minne ei aurinko paista.

Eihän perheellisten treenaaminen ole muusta kiinni kuin että saa nukkua suunnilleen yöllä ja viitsii lähteä treenaamaan silloin kun on mahdollisuus, ei silloin kun huvittaa. Itekkin siirtynyt lähes täysin tuohon aamutreenaamiseen joka on kyllä mukavaa kunhan totuttelee :)

Eihän perheellisten treenaaminen ole muusta kiinni kuin että saa nukkua suunnilleen yöllä ja viitsii lähteä treenaamaan silloin kun on mahdollisuus, ei silloin kun huvittaa. Itekkin siirtynyt lähes täysin tuohon aamutreenaamiseen joka on kyllä mukavaa kunhan totuttelee :)

Juu, aamuvuorossa tuo vaan vähän HC:ta kun salilla pitää olla VIIMEISTÄÄN 4:30 että ehtii töihin klo 5:50 viimeistään. Ei siis tuossa itse treeniaikana mitään, mutta pitäs olla jo ysiltä unissa ja käytännössä tuo no täysin mahdotonta lasten kanssa. Siis kun ei aina voi tehdä kuten itselle parhaaksi vaan ajateltava muitakin kuin itseään.

Kesällä oli ihan luksusta mennä 7-8 välissä duuniin ja käydä aamutreenillä, sen mitä kesällä salille ehti muilta raksahässäköiltä.

Tosin tälleen vuorotyössä on se hyvä puoli, että aamuvuoro päättyy 14:00 joten sitä ehtii sitten hyvin käymään nopeet salit ennenkuin hakee lapset puol neljältä. Ne syö kuitenkin sen välipalan puol kolmen ja kolmen välissä, joten kun hakee 15:30 niin ne on jo vaatteet päällä pihalla, eikä heti tartte alkaa ruokaa tekeen vaan voivat kotona jäädä pihalle leikkimään. Iltavuorossa taas pakko viedä ne jo 12:00 kun muuten eivät nukkuisi päikkäreitä ollenkaan, se olisi yhtä helvettiä päiväkodissakin. Silloin siis jos ei salilla kävisi niin pitäs jossai kupata aina se puoltoista tuntia. Että tässä systeemissä tämä treenailukin kyllä toimii, tosin sinne mentävä silloin kun pääsee eikä silloin kun haluaa, kuten Jami yllä sanoi.

nyt on semmoinen homma että meille tulee vauva. 2 raskaus testiä takana molemmat näytti että olis raskaana, hellulla menkat myöhässä yli viikon kaikki oireet viittaa raskauteen. lasta ei vielä olisi haluttu mutta lapsi kyllä pidetään :)tänään soitetaan neuvolaan..
toissa iltana sain tietää, on ollut vähän sekavia ja pelon täyteisiä päiviä. mutta silti hyvin onnellinen !!!! minkälaisia tuntemuksia teillä muilla oli kun kuulitte että tuutte isäks / äitiks ? ?

nyt on semmoinen homma että meille tulee vauva. 2 raskaus testiä takana molemmat näytti että olis raskaana, hellulla menkat myöhässä yli viikon kaikki oireet viittaa raskauteen. lasta ei vielä olisi haluttu mutta lapsi kyllä pidetään :)tänään soitetaan neuvolaan..
toissa iltana sain tietää, on ollut vähän sekavia ja pelon täyteisiä päiviä. mutta silti hyvin onnellinen !!!! minkälaisia tuntemuksia teillä muilla oli kun kuulitte että tuutte isäks / äitiks ? ?

Kyllähän se "sekava" on varmasti se oikein fiilis. Ihan siitäkin huolimatta että meidän tapauksessa lapsen teko oli ihan tietoinen juttu. Eikä se siitä oikein muuksi muutu ennenkuin pieni on kainalossa.

Back
Ylös Bottom