Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei meilläkään nalkuteta. Ollaan vain myrskynmerkkinä hiljaa...

Olen joskus varovasti yrittänyt keventää tunnelmaa tyyliin "Onko hiekkaa pillussa vai miks on naama nyt noin norsunvitulla" mutta eipä sekään ole auttanut :D

Noihin pikkujuttuihin lasten kanssa.

Vuosi sitten ajeltiin autolla kun tuli sellainen rankkasade lämpimällä kelillä. Sanoin pojille että mennäänkö luontoäidin suihkuun. Ne katteli suu auki että mitähän sekin tarkoittaa. Sanoin että paidat pois ja pihalle juokseen. Ajettiin parkkiin ja näin tehtiin. Läpimärkinä sitten jatkettiin kotiin. Joka kerta kun ajellaan tuon paikan ohi, niin ne ottaa jutun esiin. Tänäkesänä ei osunut kelejä kohdalle, sattuneesta syystä, ei oikein kiinnostanut tehdä tuota 15 asteen lämmössä tuhrutihkusateessa.

Mutta ne muistaa tuollaiset hyvin. Ei tartte olla mitään ihmeellisiä järjestelyjä ja isoja puitteita.

Pakko itsekin avautua nalkuttavasta akasta.

Hoitelen kahden lapsen heräämiset ja aamutoimet neljänä aamuna viikossa, nainen yhtenä. Toisen laitan menemään kouluun ja toisen vien päiväkotiin. Yleensä meillä aamut menee leppoisasti normaalin kaavan mukaan: 7:00 ipanat ylös ja vaatteet päälle, 7:15-7:25 aamupalaa, 7:25-7:30 hampaanpesut ja hiustenharjaukset, 7:30-7:40 pukeminen, reppu selkään ja menoksi. Noh, tänä aamuna olikin poikkeus ja nainen oli kotona. Söin munaleipää ja jugurttia 6:58, kun muija lennähtää vessasta 30min laittautumisen jälkeen silmät ja suu ammollaan rääkymään: "HERRANJUMALA, MITÄ SÄ TEET?!?!?! KELLO ON JO MELKEIN SEITTEMÄN JA LAPSET NUKKUU. NYT ON KIIREKIIREKIIRE!!!" Tuossa vaiheessa mä menen yleensä siihen tilaan, että hoida muija ipanat, just nyt ei enää nappaa. Eli vituxmän, väärin tehty vittu. No, ipanat tottakai säpsähtää sängyistä ylös väärällä jalalla ja koko aamu meni kiukutellessa.

Mun pitää kuulemma olla vähän tarkempi näissä asioissa jatkossa. En vaan osaa.

Nyt on saatettu poju maailmaan ja ikää onkin jo reipas kaksi päivää :) Strategiset mitat heitti neuvolan mitoista ihan mettään, kun painoa oli melkein kilo enemmän ja pituutta 4 senttiä enemmän :D Potra poika siis ja aivan älyttömän komeella tukalla varustettuna :) Ekat peppupesut ja vaipanvaihdot suju kätilön opastuksella hyvin ja kätilöt osas kyllä hyvin rohkasta muutenkin vauvan käsittelyssä :) Pakko sanoa että tuntuu tää hyvältä ja vissiinkin tänään pääsen hakeen lopun perheestä kotio :)

Sitten tuohon edelliseen postin liittyen oman vaimon otsasuonen poksahteluita mikä itseäni enempi harmittaa ei niinkää ota päähään. Oma kaveriporukka ollut sama kohta 10 vuotta ja on joskus ollut aika rälläystä toi touhukin tosin kaikki pikkuhiljaa kasvettu. Noh vaimolle jääny päälle toi rälläysmielikuva ja nyt se sanoo, että poju ei tuu ikinä oleen mun kavereiden kanssa missään tekemisissä. Saa kuulemma vääriä vaikutteita. En viitsinyt edes kysellä mistään varpajaisista, vielä. Harmittaa silti tommonen, kun ei vaimo muutenkaan paljon kaveriporukkaani ole nähny ja tuosta syystä ilmeisesti jääny vääristiny kuva päälle. Tällä hetkellä kiukuttelee vuodaosastolla, kun mainitsin että jätkät haluaisi tulla joku päivä moikkaan ja onnitteleen.... Huoh

Tällä hetkellä kiukuttelee vuodaosastolla, kun mainitsin että jätkät haluaisi tulla joku päivä moikkaan ja onnitteleen.... Huoh

No joo, kai se on muijallekin kova homma tuo lapsen teko? Jotkut ei halua sinne osastolle ketään vierailijoita.
Anna sen huilata siellä nyt jos haluaa. Jos tosta myöhemmin tulee ongelma niin viet poitsun sit kavereiden luo
käymään kun se on mahdollista.
Kyllä meilläkin piti välillä muistuttaa emäntää meidän lapsesta, ei pelkästään hänen.
( Vikassa lauseessa miina, ei nyt puututa siihen :) )

Juu meillekin rynni samana päivänä vierailuaikana lähisuku paikalle ja onneks piti alkaa imettämään niin saatiin passittaa pois. Kyllähän sitä vaavia ehtii monet kerrat vielä moikkaan. Ja eiköhän tää tästä, kun pöly vähän laskeutuu. Tänään vaimo melko varmasti pääsekin jo kotio ja ainakin itse odotan tätä innolla :)

Pakko itsekin avautua nalkuttavasta akasta.

Hoitelen kahden lapsen heräämiset ja aamutoimet neljänä aamuna viikossa, nainen yhtenä. Toisen laitan menemään kouluun ja toisen vien päiväkotiin. Yleensä meillä aamut menee leppoisasti normaalin kaavan mukaan: 7:00 ipanat ylös ja vaatteet päälle, 7:15-7:25 aamupalaa, 7:25-7:30 hampaanpesut ja hiustenharjaukset, 7:30-7:40 pukeminen, reppu selkään ja menoksi. Noh, tänä aamuna olikin poikkeus ja nainen oli kotona. Söin munaleipää ja jugurttia 6:58, kun muija lennähtää vessasta 30min laittautumisen jälkeen silmät ja suu ammollaan rääkymään: "HERRANJUMALA, MITÄ SÄ TEET?!?!?! KELLO ON JO MELKEIN SEITTEMÄN JA LAPSET NUKKUU. NYT ON KIIREKIIREKIIRE!!!" Tuossa vaiheessa mä menen yleensä siihen tilaan, että hoida muija ipanat, just nyt ei enää nappaa. Eli vituxmän, väärin tehty vittu. No, ipanat tottakai säpsähtää sängyistä ylös väärällä jalalla ja koko aamu meni kiukutellessa.

Mun pitää kuulemma olla vähän tarkempi näissä asioissa jatkossa. En vaan osaa.

Joo, minä en ymmärrä miten siitä aamusta voi saada niin hankalalan. Itse olen nyt taas pitkästä aikaa yövuorossa. Eli kun tulen kotiin niin herättelen pojat. Maanantaiaamuna kävin suihkussa ja söin aamupalan ja kello oli jotain seittemän kun menin herätteleen poikia. Silloin kuuluu just se että "näin myöhään, nyt tulee KIIRE!". Siis mihin? Vitun puoli tuntia aikaa pukea vaatteet päälle. Riittäs että herättäs 7.20 ja ne ois 7.30 eteisessä valmiina vaatteet päällä. Aamupalaa ei tartte syödä kun syövät sen päiväkodissa kasilta.

Mutta akkaväen kanssa tulee aina kiire. Sovittu että kuudelta ollaan jossain juhlissa vaikka. Kolmelta alkaa jo suihkussakäynti ja tällääminen ja kun pitäs vaikka puol kuus olla lähdössä autoon, niin ei tiedä mitä vaatteita pistää päälle ja missä just yks tietty paita niistä sadasta on ja sitten on kännykkä hukassa ja synttärisankarin kortti kirjoittamatta ja lopputulos on se vitullinen kiire. Aina.

Jos puol kuus pitää lähtee niin se riittää että viideltä alkaa suunnittelee suihkuun menoa ja silti jää vielä vartti aikaa odotella. ;)

Joo ei mekään vaimon kanssa olla koskaa oltu sovittuun aikaan missään. Mulle aina kirotaan, kun en valmistaudu mutta AINA loppupeleissä olen se joka odottelee. HUOH. Sitten aletaan mulle porua vääntään, kun ollaan niin myöhässä ja juuri niinhän se menee, kun Timbakin totesi että ne pienet asiat on just sillä hetkellä kateissa, vaikka tilalle löytyis miljoona korvaavaa asiaa. On se vaan helppoo olla mies. Vaikka olis 5 minsaa aikaa olla valmiina autossa sängystä noustuaan homma hoituis.

Paree noissa lähtöhommissa mennä kersan kanssa pihalle leikkimään tms.

Ei tarvii omaa verenpainetta nostaa sitä naisväen kadonneet avaimet/lompakko/suosikkivaate/puhelin/hiukset -lähtösekoilua katsellessa. Hyvät neuvot kuten "pistä ne aina samaan paikkaan niin saatat joskus löytääkin jotain", kun eivät tunnu olevan haluttua tavaraa.
:D

Miettikää jos brankkarit ois kaikki naisia. Siinä palais koko kylä ennenku auto lähtis aseman pihasta.

"Joo ei tartte tulla...palo jo" :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitten olisi kans ihan tätä isä asiaa. Ekat kaks yötä takana ja unet on jääny ilmavaivojen takia aikas vähille. Ei oo siis käyny reenaminen pienessä mielessäkään. Tarkotus mulla oli isyysloman jälkeen alkaa käymään aamusin 6.30 MA ja PE salilla, mut joo not gonna happen näillä unimäärillä. Viimeyö meni onneks vähän paremmin, kun poju rauhottu JO 2 maissa yöllä. Eilen 3 tunnin unet ja tänään 5 tunnin. Onneks alkaa loma.

Mitenkä muut jaksatte reenata vauva-arjen ohessa, siis ne joilla on enää vauva-arkea

Soutaja, annatteko te sille toukalle D-vitamiinia? Meillä ainakin toi pisti pakin infernaalisen sekaisin ja toukka huusi kuin syötävä yötä päivää.

Paree noissa lähtöhommissa mennä kersan kanssa pihalle leikkimään tms.

Ei tarvii omaa verenpainetta nostaa sitä naisväen kadonneet avaimet/lompakko/suosikkivaate/puhelin/hiukset -lähtösekoilua katsellessa. Hyvät neuvot kuten "pistä ne aina samaan paikkaan niin saatat joskus löytääkin jotain", kun eivät tunnu olevan haluttua tavaraa.
:D

Juu emäntä käyttää rintakumia, jotta sais luomut nouseen reippaammin ja eilen ehtoolla kun piti alka vaavia imettämään niin eikös se talouden ainoa kumi ollu hukassa vaikka se mukamas oli laitettu samaan paikkaan pesun jälkeen. Itse toin vartavasten ihan rasian kumille, johon sen voisi laittaa. Väkisin vänkäsi että kyllä me sen siihen laitoin ja vauva huutaa pää punasena.... Onneks erehdyin katteleen olkkarin ruokapöydän ympäristöö ja siellähän se oli keskellä pöytää. Omalla paikallaan, pazkat :D Tänä aamuna meinas sama sooba alkaa mut pidin huolen että kumi oli omassa boksissaan jo valmiiksi hollilla. Siitäkin tuli poru kun nyt olin piilottanut kumin....

Ekan lapsen kohdalla paukkui sisäelimet kun en nukkunut kunnolla vuoteen. Toisen kohdalla sentäs tajusin mennä toiseen huoneeseen nukkumaan ja jäin henkiin. Kolmatta ei tule. Ei vaan elimistö kestä. Tyttö rupes nukkumaan kunnolla 2 vuotiaana ja poika on nyt 1,5v ja heräilee edelleen öisin. Satunnaisesti menee yö ilman heräilyjä. Olkaa te onnellisia joilla muksut vetää heti syntymän jälkeen 8h tuntia putkeen unta palloon.

Reenaaminen on ollut aika vaihtelevaa kun päätettiin rakentaa samaan syssyyn taloa.

Eiköhän multakin ala tuota kritiikkiä löytymään kun kertyy enemmän kuin kaksi yötä isänä olemista :) Ainakin sen verta olen huomannut, että kun töistä tulee kotio olen mukamas levännyt ja voinkin hoitaa itkevää nyyttiä kuin vettä vaan ja emäntä voikin lähteä lenkille tms... Kyllä siis otan erittäin aktiivisesti osaa nyytin hoitoon, koska haluan tehdä niin ettei emännällä sen enempää pinna paukkuisi.

Vaikkakin vaan pari semisti unetonta yötä takana ja vähän yöllä turhauttaa hyssytellä kun toinen vaan huutaa mutta on se niin palkitsevaa, kun päivällä ilveillään ja vähän simmutkin seilailee mihin sattuu :) Katotaan ny kuinka paljon vaimo alkaa sysään mulle noita hoitojuttuja. Tiettyyn rajaan asti on mulle ok, mut olis se kiva saada edes 5 tuntia yössä unta sillon kun töissä käy.

Soutaja, annatteko te sille toukalle D-vitamiinia? Meillä ainakin toi pisti pakin infernaalisen sekaisin ja toukka huusi kuin syötävä yötä päivää.

Meillä oli sama homma, mutta hieman helpotti kun vaihdettiin DeVitol merkistä Jekovittiin. Olikohan joku juttu, että tuo Jekovit oli vesipohjainen tms. joten ei aiheuttanut mahanpuruja niin paljoa ja sitten samalla annettiin yöksi sellaista tippaa, mikä "pilkkoi" ilman mahassa ja pukkas ilmavaivat helpommin pihalle (Kuplaton tms.).

ja reenamisen voi unohtaa samantien :)

edit. niin ja kyllähän muutaman päivän ikäiset vauvat itkeskelee vaikkei niillä mikään kipeä olisikaan

Meillä oli tytöllä aika paljon vatsavaivoja silloin, kun hän oli alle puolivuotias.
Omien kokemuksien perusteella suosittelen keinutuolin hankkimista :)
Se keinuva liike ainakin meillä auttoi ja se on itselle mukavampi, kun ei tarvitse kokoajan kävellä edestakaisin.
Ostettiin vielä tuollainen nojatuolimallinen, eli nyt siinä on vaan jalakset vaihdettu normaaleihin nojatuolin jalkoihin, niin menee normi nojatuolina nyt.

Meillä oli sama homma, mutta hieman helpotti kun vaihdettiin DeVitol merkistä Jekovittiin.

Näin se meilläkin oli, joskaan en muista nyt kummasta vaihdettiin kumpaan. Toinen ei kelvannut alkuunkaan ja toinen ei aiheuttanut ongelmia. Ei kannata käyttää edes sitä ensimmäistä loppuun vaan koittaa vaihtaa ihan heti...

Back
Ylös Bottom