Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se ero tulee raksasta usein sen takia, että otetaan se talo kato avaimet käteen ja sitten kun ne avaimet ei tipahda käteen alkuperäisen budjetin määräämissä rajoissa ja ilman että käy siellä raksalla muutakin kuin vittuilemassa paskasta työnjäljestä. Eli kun siellä ihan oikeasti palaa se aika eikä ehdi istua kotona käsi kädessä katsomassa saippusarjoja. Sitten pitää niinku erota kun ollaan niinkun kasvettu erilleen ja lapset ei tunnista isäänsä ja lässynlässyn. Mä ainakin pidin poikia mukana raksalla aina kun mahdollista. Joku kukkahattu voi tulla inisemään että raksa ei ole lasten leikkipaikka. No joo ei ole, en mä niitä rakennustelineille päästänyt moottorisahan kanssa riehumaan. Mutta hengissä ne säily vaikka mukana olivatkin. Muistavat varmaan ikänsä tuon että saivat olla mukana. Meidän Toivo, kohta neljä vee, sanoi tänään että "iskä, sitten kun tämä meidän talo on vanha niin tehdäänhän uusi". Ehkä se kertoo jotain?

Mä voin muuten kuvitella miten palstan jotkut kauniimman sukupuolen edustaja kihisee suorastaan raivosta kun ei pääse tänne kommentoimaan. :D

EDIT: Ja me kun saatiin talo asuttavaksi ja kamat tänne, niin eipä sitä edes kiinnosta lähtee mihinkään rillutteleen. Sitä voi tuossa pihalla puuhailla mitä puuhailee, nyt kun talvi vihdoin tuli niin lumitöitä. Lapset ei muuta tekis kun tetsais tuolla hangessa ja hyppis hankeen ja pulkkailisi sun muuta. Eli nyt on aikaa puuhata, viikonloppusin aamusta iltaan!

no just tolleen itekki aatellu..eukko ja pennut mukaan ja hukkalaudoista notski pihalle ja skägää paistamaan ja siinä jotain muuta oheistoimintaa naamioituna työksi...siivoilua ym...tosin itellä myös mahis viedä pannut mummolaan ja akan kanssa sitten painaa (töitä) raksalla jnejne...en kyllä itekään oo aatellu ottaa pakettia ihan alkutekijöissä, joku lämmöt päälle -juttu ollu mielessä...realiteetit pitää MOLEMPIEN tiedostaa ja mietiä onko itestä siihen...

no just tolleen itekki aatellu..eukko ja pennut mukaan ja hukkalaudoista notski pihalle ja skägää paistamaan ja siinä jotain muuta oheistoimintaa naamioituna työksi...siivoilua ym...tosin itellä myös mahis viedä pannut mummolaan ja akan kanssa sitten painaa (töitä) raksalla jnejne...en kyllä itekään oo aatellu ottaa pakettia ihan alkutekijöissä, joku lämmöt päälle -juttu ollu mielessä...realiteetit pitää MOLEMPIEN tiedostaa ja mietiä onko itestä siihen...

Juurikin näin. Itse sanon että jos sitä massia ei ole niin ettei perse paskalle taivu, niin älä ala rakentamaan ollenkaan jos parisuhde ei kestä sitä että siellä raksalla menee aivan vitun paljon aikaa. Siitä ei tule kuin ongelmia, jos kuvittelee että se menee siinä sivussa suitsait sukkelaan. Se ei myöskään ole mikään mahdoton rutistus, siitä tavallisella kapasiteetilla varustettu tallaaja selviää takuuvarmasti.

Meillä ainakin vaimo oli todella paljo mukana. Ei siis kovinkaan paljon itse työmaalla, mitä nyt siivoamassa ja tallissa laitettiin yhessä höyrynsulut ja muuta pientä. Mutta se hoiti käytännössä kaikki materiaalivalinna ja kilpailutukset talopakettitoimituksen jälkeen. Pakettivaiheessa se suunnitteli hyvin pitkälle pohjaratkaisut jne jne. Loppupuolella sitten maalailtiin koko perheen voimin ja myöskin noita saunan paneleita ja lauteita vaimo käsitteli. Ois ollut enempikin jos ei ois painanut duunissa pitkää päivää.

Eli perhe mukaan projektiin tai sitten rahaa tiskiin senverran ettei itte tarvi käydä siellä kun vetämässä nimet muuttopaperiin.

ite 30 ja 31...

teri muuten, asiasta toiseen avataristas päätellen oot Saab-mieheiä..onko minkälainen kärry itelläs...oma on 9-5 wagon, aattelin, et ois kiva kuulla miten 3 mahtuu tollaseen...

OT. Omana käyttöautona on vanha 9-3 diesel ja siihen ei oikein mahdu kunnolla edes kahta taakse. Etenkin minun takana on tiukkaa, isomman jalat ottavat kuskinpenkkiin kiinni. Perheautona on sitten Audi A6 avant, siihen menee koko perhe. Takana 2 turvaistuinta ja telakka.
9-5 olen katellut, mutta se on liian pieni. Ihan viimeinen korimalli varmaan olisi riittävän iso, mutta hintaa on vielä liikaa...

Minä kun harrastelen tuota viehekalastusta, niin missä iässä olisi hyvä alkaa ottaa poikaa mukaan kalalle? Jos vaikka sekin innostuisi ja vanhemmassa iässä saisi kalakaverin mukaan reissuille. Poika siis täyttää kesällä vasta 2-vuotta, ja varmaan mato-onkimisella hommaa aloitellaan.

Ihan hyvin voit aloittaa ensi kesänä kunhan hyväksyt sen, että kalastusreissulla itse kalastuksesta ei välttämättä tule yhtään mitään. Pääset kuitenkin ajamaan muksua sisään siiven maailmaan, takuulla muistaa reissun kuviot seuraavalla kerralla.

shit happens

Kirjoitin tän jo vedonlyöntithreadiin, mutta osuu vähintään yhtä hyvin tänne...

Lol taas mikä arkielämän skenaario...

Pelasin Arsu - Aston Villa 2 @ 5,90 ja tuulettelin 0-2 puoliaikatilanteessa. Piti heittää tauon loputtua pieni safety-veto tasurille kun kerroin oli 4,5. Noh, samassa toisesta huoneesta kajahtaa huuto "ISI, KAKKA TULI!", joten piti lähteä suoraan niihin talkoisiin. Sitten kun tulin takaisin, niin tilanne olikin jo 3-2 Arsulle - kaverit heitti kolme maalia 7:ssä minuutissa. Nyt näyttää siltä että safety-vetokin olisi mennyt hukkaan...

...ja Arsuhan sen lopulta veinkin. Lisäksi tuli hiukan tappioeuroja kakkareissusta, kun jouduin "uhraamaan" poitsun kalsarit. Oli sen verran liisteriä kamaa, että "long johnit" päätyivät pussiin ja niiden matka jatkukoon kohti Topinojan kaatopaikkaa... Emäntä saa taas ihmetellä että mihin helvettiin niitä kalsareita häviää, kunhan kotiutuu duunista. :D

Hä? Eikö teillä oo pesukonetta? Aika tiuhaan saa kalsarikaupassa rampata jos kamppeet heitetään menemään aina kun niissä on paskaa.

On meilläkin käynyt joskus niin että on menny kalsarit siihen kuntoon että pakko heittää vekes. Välillä se tavara on tosiaan sellasta kumimaista liejua mikä tarttuu kaikkiin pintoihin kuin pihka eikä lähde pois kuin kulumalla.. Tällaisissa tilanteissa on järkevämpää uhrata parin euron kalsarit ja välttää uhkaava putkiremontti taloyhtiössä..

Millähän hitolla nuo ipanat saisi ymmärtämään rahan arvon ja siihen liittyvät käsitteet?

Nyt kun ipanat on ekalla luokalla ja ne jo vertailee kavereiden oloja/tavaroita omiinsa niin saa jatkuvasti selittää talouden realiteetteja. Pirun vaikeita asioita lopulta selittää. Esim. tässä yks päivä jouduin ristikuulusteluun siitä miksi me ei asuta omakotitalossa ja kaverit asuu. No yritä siinä sitten selittää mikä on laina ja paljonko talo lopulta maksaa. Toiset kun käsittää just ja just jonkun karkkipussin hinnan. Yritin siinä sitten selittää että isi ja äiti haluaa elää ilman stressiä (iso laina,rakentaminen ym) ja pitää paljon lomaa yhdessä perheen kanssa (vuorotteluvapaa ym), että rahaa jää muuhun jne. Sitten kun sain monologin loppuun tuli parin minuutin hiljaisuus ja "ollaanko me sitten köyhiä?".

Just.

Niinpä, tuossapa pulma. Jo 4 ja 6 vuotiaalle saa selitttää että miksi me ei ravata jatkuvasti ulkomailla kun rakennettiin tämä talo ja nyt on pojilla iso piha jossa rällätä joka päivä. Eli siis ihan samoja asioita kuin Jambolla, mutta vähän eri kulmasta.

Kohta sitä täytyy vanhemmalle alkaa antaan jotain pientä viikkorahaa jolla voi sitten ostaa heti jotain pientä turhaa tai yrittää säästää ja ostaa myöhemmin jotain isompaa turhaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko koluttu aihe lasten tarhassa käyminen. Meillä muksu aloitti 2 vuotiaana ja viime syksystä ollut. Ite opiskelen ja käyn töissä, rouva käy myöskin töissä. Joten tarhapäiviä tulee melko paljon, on joutunu pitään tyttöä tarhassa jotta itse saa vapaapäivinä luettua tentteihin ja tehtyä kirjallisia hommia. Pännii nuo tarhatädit jotka kuvittelee meidän ja muiden vanhempien lorvailevan päivät kun kersa on hoidossa. Jokusen kerran oon "yllättäny" ne jauhamasta jostain pariskunnasta. Onko muilla ollu vastaavia ongelmia. Jotenkin itsestä tuntuu, että nuo tädit on ihan saatanan katkeria ja väsyneitä. Onneksi tyttö viihtyy kuitenkin tarhassa.

Onko koluttu aihe lasten tarhassa käyminen. Meillä muksu aloitti 2 vuotiaana ja viime syksystä ollut. Ite opiskelen ja käyn töissä, rouva käy myöskin töissä. Joten tarhapäiviä tulee melko paljon, on joutunu pitään tyttöä tarhassa jotta itse saa vapaapäivinä luettua tentteihin ja tehtyä kirjallisia hommia. Pännii nuo tarhatädit jotka kuvittelee meidän ja muiden vanhempien lorvailevan päivät kun kersa on hoidossa. Jokusen kerran oon "yllättäny" ne jauhamasta jostain pariskunnasta. Onko muilla ollu vastaavia ongelmia. Jotenkin itsestä tuntuu, että nuo tädit on ihan saatanan katkeria ja väsyneitä. Onneksi tyttö viihtyy kuitenkin tarhassa.

Puparin päiväkodissa tähän törmäsi. Siellä siis lapset sai hyvää hoitoa, mutta jos ne jostain sai vähänkin vihiiä että oot päässy duunista kolmelta ja haet lapset neljältä ja olet käynyt vaikka kaupasa tai salilla tai jossakin itseksesi, niin napina alkoi heti että lapset on siellä vaan työajan. Mitä v*ttua se niille kuuluu vaikka seisosit päälläsi jos lapset on siellä sen ajan kun hoitosopparissa seisoo ja aika muutenkin on normaali, eikä mikään niin aikasesta niin myöhään kun mahdollista.

En mä ainakaan pystys reenaan ollenkaan jos aina hakis pojat päiväkodista heti kun töistä pääsee ja veis vasta just ennen töihin menoa. Vai pitäskö 3 ja 5 vuotiaat ottaa salille mukaan? Meillä pojat silti n. 120 tuntia päiväkodissa kuukaudessa vaikka käynkin salilla kun ne on päiväkodissa.

Sitten on tietty ne ääripäät jotka oikeasti vemppaa kotona ja lapset on kokopäivähoidossa. Näitäkin tapauksia on.

No semmosia juoruämmiähän ne on osaksi, mitäpä sitä muutakaan tekemistä on päivisin. Itsekkin sain joskus aikoinaan kuittia että "jaa taaskos sitä ollaan reissuun lähdössä" (reissaan jonkin verran työn takia) tai "jaahas, on taas nuorelle neidille ostettu uusi talvihaalari" (emäntä kun välillä harrastaa liiaksikin tuota huutonettiä). Vähä jäi tollasesta kommentoinnista wtf meininki...

Millähän hitolla nuo ipanat saisi ymmärtämään rahan arvon ja siihen liittyvät käsitteet?
Just.
Hyvä teksti, meillä on tota samaa.

Yksi tohon liittyvä; Jos n. 20 luokkakaveria kertoo jonkun jutun mikä niillä on tai mitä ne on tehny, niin meillä pitäis sit olla ne kaikki.

Toinen on liioittelu ja siihen uskominen. Tyttö tulee koulusta kotiin ja kertoo mitä ihmeellisempiä tarinoita vaikka mistä. Joku käy joka vkl laivalla, toinen etelässä ja kolmannen
serkku asuu suunnileen kuussa. No varovasti yrität selittää että ei kai nyt...? No tästä seuraa vuoropuhelu siitä kuka huijaa ja ketä. Varmaan jatkuu koululla " Mun isi sanoo että sä valehtelet! "

Voi huokaus.

Kovin tuttua vaikka eivät vielä koulussa ole. Muutenkin tuo mun isi kusee pidemmälle kun sun isi tuntuu lähtevän jo päiväkodista noilla ipanoilla.

Tuttua läpyskää, kotona saa kyllä useemman kerran viikossa kuulla noita juttuja, millon on joku tavara ja millon on joku lomamatka tai lemmikki kyseessä. Vaikka itellekin ostaisi jotain uutta niin se on varma että himassa saa nainen kuulla siitä ja seuraavaksi mummut ja papat. Kateellisiahan ne on ja kovia vertailemaan ihmisiä toisiinsa/itseensä. Oonki aina ollu sitä mieltä että se kakkavaippojen vaihtelu on vielä iisiä puuhaa, kun ne siitä kasvaa niin sen vaikeemmaks ne käy. :D

Vaikka en ole yhtään tarkka tai pihi niin jumaliste meinaa palaa käämi välillä ipanoiden kanssa tuon valo/vesi rumban kanssa. Aina kun tulen duunista niin koko kämppä on kuin joulukuusi, kaikki valot päällä vessoja ja komeroita myöten vaikka porukka oleilee yhdessä huoneessa. Pienet ne on murheet mutta kun nuo ei tajua että kaikki maksaa.

Toinen on tuon veden kanssa lutraaminen. Ei viitti edes aloittaa siitä kun tulee liian nipo olo.

Vaikka en ole yhtään tarkka tai pihi niin jumaliste meinaa palaa käämi välillä ipanoiden kanssa tuon valo/vesi rumban kanssa. Aina kun tulen duunista niin koko kämppä on kuin joulukuusi, kaikki valot päällä vessoja ja komeroita myöten vaikka porukka oleilee yhdessä huoneessa. Pienet ne on murheet mutta kun nuo ei tajua että kaikki maksaa.

Toinen on tuon veden kanssa lutraaminen. Ei viitti edes aloittaa siitä kun tulee liian nipo olo.

Meillä on tuosta nipotettu ja hyvin ne tuon on oppineet. Vähän liiankin hyvin kun tuntuu että välillä se talo on kuin vilkkuva joulukuusi kun niitä valoja pitää rämpätä päälle ja pois koko ajan. Eniten tuo veden lutraaminen on se mistä on nipotettu. Ei se käsienpesu varttia kestä ja jos kestää, niin on puoli kämppää märkänä. Nopea pesu ja veke vessasta. En mä anna niiden vessassa leikkiä yhtään mitään. Saunoessa saavat sitten läträtä vesikipossa ja kunhan kesä tulee niin vesileikit alkaa pihalla välittömästi.

Mistä muuten kuusvuotias tajuaa jo niin hyvin nämä alapääjutut? Meillä kun on tuo nuori narttukissa ja sillä on nyt ensimmäinen kiima. Se on menossa leikkuriin parin viikon päästä, mutta eipä tätä hetkeä auta. No se tietty antaa nyt itseään silitää ja kupsuttaa mielin määrin. Nostaa pyllyään kun kaipaa kollikissaa. No mä selitin ilman sitä tarkempaa pippeli menee pimppiin hommaa että sillä ois nyt sellanen vaihe että se haluaa poikakissan jonka kanssa tehdä pentuja ja että sitä pitää nyt rapsultella paljon kun ei sille nyt poikakissaa ole.

No tottakai tuo meidän Aleksi 6 vuotta rassaa sitä sieltä alapäästä. Sanoin sille että kissaa ei sieltä selitetä, mutta vastaus oli "mutta kun iskä se tykkää siitä". No niinpä niin taas. Taas piti selvitellä että ihminen ei kissaa alapäästä rassaile, vaan sitä saa silittää mahasta ja selästä ja päästä kuten normaalistikin. Heti poika ties mistä kiimanen narttu tykkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom