^ mulle kaveri sano että kulli tulee isommaksi jos syö gotler-makkaraa leivänpäällä, ihmeellistä miten sitä usko kaikkiin näihin :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulle ei pienempänä iha heti auennut se, miksi vaikka suomalainen ja englantilainen eivät ymmärtäneet toisiaan omilla kielillään. Mietin fiksusti, että suomeksi auto on auto ja englanniksi car, joten jos englantilainen tietää että auto=car, hänhän osaa suomea!!
Ajattelin siis että muut kielet opitaan niin, et ne opetellaan suomen kielen kautta. :D Oon ollut hölömö lapsi. :haart:
Luulit pienenä aivan oikein.Luulin pienenä että tuuli syntyy siitä kun puut heiluu :D
Kuten myös :DLuulin että kaikki ajattelee suomeksi, mutta ei vaan saa puhuttua suomea ja että suomi on maailman pääkieli
Puut siis pysyvät pystyssä sahanpurulla. Ihan loogista. Kun sahanpuru sahataan pois, puu kaatuu.
Sähkölaitteet toimivat sinisellä savulla. Jos savu pääsee sähkölaitteesta karkuun, lopettaa laite toimintansa.
Maanjäristykset johtuvat öljyn loppumisesta. Maapallossa on akseli, jonka ympäri maa pyörii ja öljyn tarkoitus on voidella tätä akselia. Kun kaikki öljy pumpataan pois, ei voitelu pelaa ja syntyy maanjäristyksiä.
Niin ja vesi muuten ei poista janoa, vaan ainoastaan siirtää sitä.
Tuli tästä mieleen yksi juttu, joka tapahtui ollessani tarhassa kuusivuotiaana. Siellä oli rinnakkaisryhmiä, joissa oli muita kuusivuotiaita, ja sitten tietty myös nuorempien lasten ryhmiä. Yhden tällaisen rinnakkaisryhmän tytön pikkusisko, ehkä n. 3-vuotias, tykkäsi leikkiä kanssamme sellaista leikkiä, jossa me kannoimme tuota pikkutyttöä pulkan päällä ja pidimme siis sitä pulkkaa yhdessä ilmassa ja tyttö nökötti sen päällä. Tästä sitten tytön isosisko suuttui, ja tuli vaatimaan, että lopetamme leikin, koska pikkutyttö saattoi pudota. Isosisko argumentoi seuraavasti: "Se voi vaikka pudota siitä päältä, ja jos se menee rikki, niin te joudutte maksamaan sen ja se maksoi ainakin tonnin!"Samat pojat kertoi että Saksan jalkapalloveskarilla on ylivoimaiset tervapintahanskat johon pallot jää kiinni jos edes hipaisee hanskaa. Maksoi kuulema varmaan tonnin.