Periaatteessahan tuo voimatreeni voi koostua pelkästään noista pääliikkeistä eli voi olla esimerkiksi seuraavanlainen:
-Penkki
-Kulmasoutu
-Pystäri
-Leuat
Ja noita sitten tarvittava määrä. Mun mielestä toi pystäri on kuitenkin suht tärkeä liike ja jottei tule liikaa työntäviä suhteessa vetäviin niin leuat mukaan myös. Itellä ei ikinä kestänyt voimatreenit kamalan kauaa. Hyvä jos tunti meni + lämmittelyt, mutta se on yksilöllistä tietty, kuinka kauan menee palautua niistä sarjoista. Mulla ei tauot noissa pääliikkeissä ollu kuin joku 3min ja sitten apuliikkeissä 2min - 1½ min. Gooseriver voisi koittaa tavallista kulmasoutua (myötä/vastaote) tai sitten Nikulan ehdottamaan Pendlay-soutua.
Ohjelmaa tosiaan saa muokata niin paljon kuin lystää, koska tuo Nortonin antama on VAIN esimerkki. Eli leuatkin voi olla se selän voimaliike, jos sillä saa hyvän tuntuman selkään ja sitten joku tuollainen horisontaalinen soutu/vetoliike siihen apuliikkeeksi. Rack chinsit ovat omasta mielestäni kyllä loistava liike, koska niillä saa jotenkin erilaisen venytyksen latseihin kuin ylätaljassa. Suht helppo toteuttaakin, kun laittaa tangon tarpeeksi alas jossain telineessä tai sitten smith-koneessa. Siihen sitten penkki eteen ja vetelemään leukaa kohti tankoa ja alhaalla antaa venyttää hetken. Lisäpainoina sitten kässäri syliin niin tekee gutaa. Sen saa helposti itekki siihen hujautettua, mutta jos on kaveri mukana niin hänkin tottakai voi sen siihen nostaa, jos käytössä esim. vetoremmit. Mutta ei noilla oikeita leukoja korvata eikä ylätalja ole varmaan yhtään sen huonompi vaihtoehto, jos noista räkkileuoista ei tykkää.
Käsipainopenkistäkin täällä vielä jauhettiin, joten siihen oma mielipide. Jos haluat tehdä sekä tankopenkkiä että kässäripenaa, tekisin voimapäivänä tankopenkin ja sitten tangolla myös noi nopeusharjoitteet. Sen jälkeen kässäripenalla korvattaisiin se kohta, jossa esimerkin mukaan on vinopenkki kässäreillä ja sitten tuo vinopenkki korvaisi sen hammer strength pressin. Noin itse sen tekisin. Kässäripenkissä on se ongelma noissa voimatreeneissä, että isoja käsipainoja on vaikeampi kontrolloida yksinään verrattuna tankoon.