PHAT ja German Volume Training

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J..
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
onkohan toi GVT enennän suunnattu roinaajille vai natuille?
Idea kuulostaa ihan kokeilemisen arvoselta.

Tuolla alkuperäisellä jaolla mahtaa olla aika tuskaa saada reenit läpi natumiehellä. Itsellä ainakin 10x10 penkki/leuanveto-setin jälkeen olisi kädet sen verran tulessa, että saattaisi jäädä tuo käsipäivä aika heikkotehoiseksi. Siihen päälle kun pistetään vain viiden päivän kierto niin aika villiltä kuulostaa. Syksyllä ajattelin itse koeistaa tätä push/pull/legs-jaolla. Sama jako kuin tässä, mutta 4 liikettä per reeni:
http://www.muscleandstrength.com/articles/german-volume-training-for-shocking-muscle-growth.html

Tuolla alkuperäisellä jaolla mahtaa olla aika tuskaa saada reenit läpi natumiehellä. Itsellä ainakin 10x10 penkki/leuanveto-setin jälkeen olisi kädet sen verran tulessa, että saattaisi jäädä tuo käsipäivä aika heikkotehoiseksi. Siihen päälle kun pistetään vain viiden päivän kierto niin aika villiltä kuulostaa. Syksyllä ajattelin itse koeistaa tätä push/pull/legs-jaolla. Sama jako kuin tässä, mutta 4 liikettä per reeni:
http://www.muscleandstrength.com/articles/german-volume-training-for-shocking-muscle-growth.html
Pitänee kokeilla itsekkin kun massakausi rupeaa olemaan loppusuoralla, sais tehtyä maastavetoakin kunnolla kevyemmillä painoilla. (Välilevyt eivät enään tykkää isoista romuista. :( )

Itse taas uskon, että pystyy vetämään tuolla alkuperäisellä jaollakin. Se nyt vain on aika hc-meininkiä sitten, itse en edes saisi noita 10x10 leuka sarjoja :D Ainakaan sillä tyylillä, jolla leukoja kuuluu vetää eli leveällä myötäotteella.

Mites on, voisko tota PHATia tehdä niin, että joka toinen viikko alakropassa ois ekana mave ja sitten toi SJMV korvattais etukyykyllä ja taas toisina viikkoina on kyykky ja toi SJMV? Ja onko se tässä ohjelmassa se tärkeä asia, että liikkeet tekee perän jälkeen vai voiko tehdä - jos siis teen yllä ehdottamallani tavalla - ensin ton maven ja sitten noi etureisi liikkeet ja sitten vasta loput takareidet?

Mites on, voisko tota PHATia tehdä niin, että joka toinen viikko alakropassa ois ekana mave ja sitten toi SJMV korvattais etukyykyllä ja taas toisina viikkoina on kyykky ja toi SJMV? Ja onko se tässä ohjelmassa se tärkeä asia, että liikkeet tekee perän jälkeen vai voiko tehdä - jos siis teen yllä ehdottamallani tavalla - ensin ton maven ja sitten noi etureisi liikkeet ja sitten vasta loput takareidet?
Nimi PHAT tulee sanoista Power Hypertrophy Adaptive Training, eli kunhan rasitus pysyy suunnilleen samanveroisena eri lihasryhmien kesken, tälle 2+3-jakoselle rungolle on helppo rakentaa lähes mitä vaan. Miten korvaat suorinjaloin maven etukyykyllä? SJMV ottaa takareisiin ja persukkeisiin, kun taas etukyykky stydimmin etureisiin?

Sori, jos selitin huonosti, mutta siis tarkoitin, että mave ottaa takareisiin niin sitten voi jättää SJMV:n pois ja koska kyykky ja mave samassa treenissä on itelle vähän extreme niin ottaisin etukyykyn taas tavallisen kyykyn tilalle. Ja sen sitten tekisi niin, että mave olisi se 1. liike ja sen jälkeen vasta etukyykky.

Sori, jos selitin huonosti, mutta siis tarkoitin, että mave ottaa takareisiin niin sitten voi jättää SJMV:n pois ja koska kyykky ja mave samassa treenissä on itelle vähän extreme niin ottaisin etukyykyn taas tavallisen kyykyn tilalle. Ja sen sitten tekisi niin, että mave olisi se 1. liike ja sen jälkeen vasta etukyykky.
Eli näinkö:

vk#1: Mave-->etukyykky
vk#2 Kyykky-->SJMV

Ei tuosta varmaan haittaakaan ole, ainakaan mun mielestä.

Mulla on toi alakropan voimapäivä silleen, että teen ensin mavea ja sitten kyykkyä. Sen jälkeen teen pohjenousua istualteen 3x12 (eli ei niin voimapainotteisesti, mutta lyhkäsemmillä sarjoilla kuin yleensä). Sitte voimapyörää 4x12 tai jotain ja barbell russian twistiä 3x10 suunnilleen. Häviääkö tästä idea täysin, jos mä en erityisesti treenaa jaloista takareisien ja etureisien voimaa erikseen? Mave ottaa takareisiin ja kyykky ottaa etureisiin -periaatteella ton ajattelin. Mave ei mulla tosin kauheesti takareisissä tunnu, mut kyykky leveellä asennolla (niinku sen tänä voimapäivänä teen) ottaa sinne taaksekin ihan kivasti.

Mulla on toi alakropan voimapäivä silleen, että teen ensin mavea ja sitten kyykkyä. Sen jälkeen teen pohjenousua istualteen 3x12 (eli ei niin voimapainotteisesti, mutta lyhkäsemmillä sarjoilla kuin yleensä). Sitte voimapyörää 4x12 tai jotain ja barbell russian twistiä 3x10 suunnilleen. Häviääkö tästä idea täysin, jos mä en erityisesti treenaa jaloista takareisien ja etureisien voimaa erikseen? Mave ottaa takareisiin ja kyykky ottaa etureisiin -periaatteella ton ajattelin. Mave ei mulla tosin kauheesti takareisissä tunnu, mut kyykky leveellä asennolla (niinku sen tänä voimapäivänä teen) ottaa sinne taaksekin ihan kivasti.
Ohjelman ideana on, että nostetaan voimatasoja progressiivisesti isoissa massaliikkeissä, ja samalla tulee kehitystä myös noihin hypertrofisiin, eli loppuviikon treeneihin. Eli ei katoa idea, jos toimii niin anna palaa vaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ohjelman ideana on, että nostetaan voimatasoja progressiivisesti isoissa massaliikkeissä, ja samalla tulee kehitystä myös noihin hypertrofisiin, eli loppuviikon treeneihin. Eli ei katoa idea, jos toimii niin anna palaa vaan.

Eli just niinku aattelinkin. Toimimisesta on ehkä huono mennä sanomaan kun vasta 1,5 kertaa menty tää ohjelma läpi. Oli kyllä eilisessä alakropan voimatreenissä sarjapainot heikommat ku viime viikolla, mutta se todennäkösesti johtu huonosta boostauksesta/tankkauksesta. Tosi kivalta ohjelmalta kuitenkin vaikuttaa!

Sen verran pitää kysyä tälläinen tyhmä kysymyskin: Eihän tässä ole tarkoitus treenata missää liikkeessä failureen? Päättelin, koska treenejä tulee jokaiselle lihakselle 2krt/viikko ja jos kummallakin kerralla menee failureen, voi hermosto ajan myötä alkaa sanoa sopimusta irti...

Sen verran pitää kysyä tälläinen tyhmä kysymyskin: Eihän tässä ole tarkoitus treenata missää liikkeessä failureen? Päättelin, koska treenejä tulee jokaiselle lihakselle 2krt/viikko ja jos kummallakin kerralla menee failureen, voi hermosto ajan myötä alkaa sanoa sopimusta irti...
Onhan se failureen treenaaminen pidemmän päälle aikamoista myrkkyä voimatasoille, joita tässä yritetään kasvattaa. Failure on työkalu, sitä pitää käyttää sopivassa määrin.

tuolla t-nationin sivuilla oli, että ekat 3-6 viikkoa failurea vältellen. Mutta kropan tottuessa voi joitain sarjoja vetää failureen asti.

Joo, ite aloin lukee kans, ku ei tota T-nation juttuu löytyny ja löysin kohan :D

"Make sure you do not over use failure on your hypertrophy days or you will burn out quickly. I only recommend going to absolute failure on the last 1-2 sets of each exercise once you have adapted to the routine. On prior sets stop 1-2 reps shy of failure.

This may seem counter intuitive but it will help you maintain a greater overall power and volume during the workout and it will prevent neural fatigue and burnout. For the first 2-4 weeks you should NOT train to failure at all until your body becomes accustomed to the volume and frequency."

+ Failure is a tool and has to be used correctly. During the first 3-6 weeks of the routine I would NOT recommend taking sets to failure as doing so will burn you out physically and mentally very fast. I’d recommend stopping 1-2 reps shy of failure. Once you get adjusted to the volume and frequency then you can start adding in failure for your power movements and some of your accessory/auxiliary work as your body gets more adjusted. You should never train to failure consistently more than 6 weeks in a row without at least a partial break from it.

Ajattelin nyt ton Layne nortotin alotuspostauksessa otetun ohjelman ottaa käyttöön, vhh dieetillä mennään. Eli voiko tehdä suoraan noilla sarjamäärillä vai pitääkö tiputtaa näin alkuun vai miten? Onko edes sopiva dieetille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom