PHAT ja German Volume Training

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J..
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei pari kysymystä:
Miten laittaa noihin Rack Chinseihin lisäpainot?
Kannattaako Close Grip Pulldowneissa käyttää sellaista kolmiomaista kahvaa vai sitä tankoa?
Salilla ei ole Donkey Calf Raise konetta eikä jalankoukistus laitetta maaten, voiko pohkeet tehä Hackissa ja ton jalankoukistuksen seisten alataljassa/ristikkäistaljan alavaijerissa?

Hei pari kysymystä:
Kannattaako Close Grip Pulldowneissa käyttää sellaista kolmiomaista kahvaa vai sitä tankoa?
Salilla ei ole Donkey Calf Raise konetta eikä jalankoukistus laitetta maaten, voiko pohkeet tehä Hackissa ja ton jalankoukistuksen seisten alataljassa/ristikkäistaljan alavaijerissa?
Rack chinien kans tuskailen itekkin, joskus laiskuuttani nykin sen tilalla ylätaljaa. Pulldowneissa kannattaa käyttää sitä millä saat itse parhaan fiiliksen sinne ojentajaan, mulle se on mutkatanko. Pohkeet teen ite smithissä, ensin istuen sitten seisten. Jalankoukistuksen tilalle mieluiten GHR, jos ei oo mahdollista niin sitten noita taljanytkytyksiä.

Joo, saatan päästä salikomedia -ketjuun :D Onneks sali on sellanen, että tunnen suurimman osan porukasta ja omistajat

Hei pari kysymystä:

Lyöt rack chinissä ne lisäpainot vaan vatsan päälle lepäämään. Jos saat tuon Nortonin Unleashed DVD:n käsiisi jostain niin siitä selviää ainakin vähän miten mies itse treenaa. Tosin tuollaiseksi treeni-DVD:ksi se on muuten melko paska enkä ainakaan itse maksaisi siitä mitään.

Jalankoukistus maaten sijaan tekisin itse GHR:ää jos sellainen salilta löytyy, tai vaikkei löytyisi voi sitä tehdä esim. puolapuissa.

Joo mahan päällekki mietin, että vois laittaa, mutta sitten täytyy pyytää aina joku vippaamaan se paino siihen ja joskus on niitä kertoja, kun olen salilla yksin... GHR:ää tein edellisessä ohjelmassa vatsalihaspenkissä (ei vinossa vaan säädettävässä), siinä pysyi jalat hyvin kiinni. Taidan ottaa sen ennemmin kuin tollaset taljarunkkaukset.

Entä noi Donkeyt?

Ja toi pulldown on kyllä selkäliike eli ei pidä saada poltetta ojentajiin niinkuin Vee-ville sanoi, mutta on kai ihan sama, että tekeekö näin: http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/close-grip-front-lat-pulldown

vai näin: http://www.muscleandstrength.com/exercises/close-grip-pull-down.html

Tota kahvaa siis tarkoitan, että se kummalla tulee parempi tuntuma on se oikea.

Joo mahan päällekki mietin, että vois laittaa, mutta sitten täytyy pyytää aina joku vippaamaan se paino siihen ja joskus on niitä kertoja, kun olen salilla yksin... GHR:ää tein edellisessä ohjelmassa vatsalihaspenkissä (ei vinossa vaan säädettävässä), siinä pysyi jalat hyvin kiinni. Taidan ottaa sen ennemmin kuin tollaset taljarunkkaukset.

Entä noi Donkeyt?

Ja toi pulldown on kyllä selkäliike eli ei pidä saada poltetta ojentajiin niinkuin Vee-ville sanoi, mutta on kai ihan sama, että tekeekö näin: http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/close-grip-front-lat-pulldown

Sori, meni pulldownit ja pushdownit sekasin :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Entä noi Donkeyt?

Kyllä siihen vatsan päälle saa itsekin sen lisäpainon, mutta se voi tosiaan olla helpompaa ja fiksumman näköistä jos pyydät jonkun laittamaan sen :D

Ylätaljasta vastasitkin itsellesi. Ja tuon donkeyn korvaaminen hackissa on ihan OK kanssa. Muista että toi Nortonin ohjelma on vaan esimerkki: niitä liikkeitä on tarkoituskin vaihdella siihen jos teet pitempään. Eikä tuo jakokaan ole tosiaan mikään kiveen hakattu kunhan teet sekä voimaa että massaa yhden kierron viikkoon kutakin.

@Vee-Ville kuin kauan sulla yleensä kestää noi PHAT treenit? Ku piti alottaa ohjelma heinäkuussa, mutta tajusin, että kirjoitukset pukkaa päälle syyskuussa ja ei ohjelmaa kannata alle 8-viikkoa tehä, joten jääköhän aikaa lukemiseenkin... Vai olisiko parempi tehdä tuo aika jotain GVT:tä tai A Single Lift Per Daytä?

@Vee-Ville kuin kauan sulla yleensä kestää noi PHAT treenit? Ku piti alottaa ohjelma heinäkuussa, mutta tajusin, että kirjoitukset pukkaa päälle syyskuussa ja ei ohjelmaa kannata alle 8-viikkoa tehä, joten jääköhän aikaa lukemiseenkin... Vai olisiko parempi tehdä tuo aika jotain GVT:tä tai A Single Lift Per Daytä?
Se vähän riippuu treenistä, mutta yleensä aina pääsen alle 50min, parhaimmillaan joku 40min. Eli aika reippaaseen tahtiin oon tykännyt nuo tehdä. Jos on aikataulujen kans tiukkaa, niin kokeile Doggcrappia. Siinä ne treenit ei kauaa kestä, ja muistaakseni alkuperäisessä versiossa ei tule treenejäkään kuin 3 per viikko.

Aattelin nyt alottaa tuon PHAT-jaon ens viikolla. Tuon siis mikä tossa alotuspostin linkissä oli. En lukenut sitä kokonaan läpi ja senkin mitä luin, luin huonosti, mutta onko siitä mitään haittaa jos laitankin nuo räjähtävyysliikkeet noille voimapäiville? Esimerkiks lämmittelyissä kun lisää painoja ni siinä jossain painossa tekis sitten muutaman nopeussarjan? Sitten sen jälkeen ne raskaat voimatreenisarjat.

Noita liikkeitä en siis oo ottamassa, pelkästään jaon. Tossahan on jo esim. ekana päivänä massaliikkeitäkin kuten nuo pystypunnerrukset 6-10 toistoa. Mun mielestä se kuulostaa hypertrofialta. Aattelin ottaa esimerkiks just tohon yläruumiin voimapäivään liikkeitä kuten leuat lisäpainoilla, dipit lisäpainoilla, penkkipunnerrus ja pystypunnerrus. Toistoja 1-5, enimmäkseen ehkä jotain kolmosia. Jalkojen voimapäivästä tuleekin varmaan aika nopea, kun liikkeiks tulee varmaan lähinnä kyykky ja mave. Voisin sinne ottaa mukaan sitten vatsoja (ei mitenkään voimatyylisesti).

Nyt on tota PHAT-jakoa mennyt kaksien treenien ja yhden lepopäivän verran. Tänään on rinnat ja kädet vuorossa (vaihdoin ton torstain ja lauantain treenien paikkaa). Sen verran sanon heti, jos joku on tätä alottamassa, että jalkojen voimapäivänä ei kannata tehä liian montaa sarjaa kyykkyä ja mavea. Erector spinaet oli eilen ihan tuolta lapojen välistä alaselkään asti aivan kipeet. Edelleenki niissä tuntuu jonkun verran. Maastavetoa tuli tehtyä jonkun verran normaalia enemmän, koska kokeilin alkuun maksimit pitkästä aikaa ja sen jälkeen vielä neljä vai kolme sarjaa kolmosia. Niitä ennen tietty lämmittelysarjat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom